شاید برای افراد دور از فضای مجازی درک مفهوم بیت‌کوین کمی مشکل باشد و بسیاری از افراد به تکذیب آن بپردازند، اما با گذشت زمان و افزایش ارزش مالی، این ارز دیجیتال توانسته توجه های بسیاری از افراد را به خود جلب کند.بیت کوین یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال است که اثر شبکه و امنیت بهبود یافته از مهمترین مزیت های بیت کوین به شمار می‌آید.

بیت کوین یک شبکه توافقی است که در سال 2008 به عنوان یک ارز رمز‌نگاری شده توسط گروهی از افراد ناشناس که با نام sattoshi nakamoto  خود را معرفی کردند اختراع شد.

در ژانویه سال بعد به عنوان یک نرم افزار متن باز به صورت عمومی منتشر شد.

هفت مورد از مزیت های بیت کوین

  1. آزادی در پرداخت اولین مزیت های بیت کوین

 یکی از مزیت های بیت کوین آزادی در پرداخت است که به شما امکان معامله در هر مکان و زمانی را میدهد.این امر باعث شده که مشکلات پرداخت های برون مرزی، تعطیلی بانک ها ودیگر محدوویت ها نیز حل شود.

  1. ریسک پایین در معامله

ریسک پایین برای معامله‌گران از دیگر مزیت های بیت ‌کوین است. هرتراکنشی که در شبکه بیت کوین انجام شود به هیچ عنوان قابل برگشت نیست، همچنین برای معامله مشخصات اشخاص وارد

نمیشود که این دو مورد برای معامله گران از بهترین مزیت های بیت کوین به شمار می‌آید.

  1. حذف هزینه های بانکی

با استفاده از ارز های دیجیتال میتوان هزینه های بانکی را حذف کرد. به عنوان مثال هزینه های ارائه‌دهنده و دریافت‌کننده، هزینه های واریزی، موجودی و …  را میتوان از میان برد. در معاملات سنگین از بین بردن هزینه‌های اضافی یکی از مزیت های بیت کوین به حساب می‎‌آید.

  1. بلاک چین

به طور کلی برای انجام تراکنش مالی نیاز به یک واسطه مثل بانک می‌باشد که ممکن است محدودیت ها و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. بلاک چین فضایی برای معاملات خریدار و فروشنده است با این تفاوت که بلاک چین به شما امکان معامله بدون واسطه را فراهم میکند و شما نیاز به شخص سوم ندارید که این نوع معامله را «همتا به همتا» می‌نامند. مزیت دیگر بلاک چین بیت کوین غیرقابل رویت کردن مشخصات افراد است. هر فرد دارای کد منحصر به فردی است که در معاملات فقط کد فرد نشان داده میشود و اطلاعات شخصی پنهان می‌باشد. این پروتکل توسط هیچ شخص و سازمانی قابل دستکاری نیست که از آن به عنوان یکی از مزیت های بیت کوین یاد می‌شود.

  1. کنترل و امنیت

امکان کنترل کردن معاملات و تراکنش ها توسط شخص به ایمن سازی شبکه بیتکوین کمک بزرگی کرده و پنهان بودن اطلاعات شخصی کار را برای هکران و متجاوزان سخت کرده. مزیت امنیت، یکی از مزیت های بیت کوین است که توانسته توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کند.

اثر شبکه و امینت بهبود‌یافته  دو ویژگی غیرقابل غلبه بیتکوین است که توانسته بیت کوین را از باقی ارز های دیجیتال همچون اتریوم، هارمونی، زدکش، فانتوم، دش و … ارزشمند‌تر کند.

  1. نقد‌پذیری بالا یکی از برترین مزیت های بیت کوین

نکته بسیار مهمی که در بیت کوین وجود دارد نقد کردن آن است. زمانی که باقی ارز های دیجیتال با رکود و کاهش ارزش مواجه میشوند، فروش و نقد کردن آن ها کمی سخت و دشوار می‌شود ولی بیت کوین به دلیل رایج بودن به ‌راحتی قابل معامله است.

  1. تراکنش های بین المللی

می‌توان گفت که بیت کوین راحت ترین و کم‌هزینه ترین راه برای پرداخت های بین المللی است خصوصا اکه مبلغ زیاد باشد. با بیتکوین میتوان بیش از ملیون ها دلار پول را با کارمزدی بسیار ناچیز انتقال داد.

کیف پول(wallet )

حال برای ذخیره بیتکوین احتیاج به یک فضا به نام کیف پول(wallet ) دارید، کیف پول بیتکوین کاملا در اختیار کاربر بوده و بدون هزینه های بانکی و محدودیت ها به تنهایی جزئی از مزیت های بیت کوین به حساب میآید.

با در نظر گرفتن اینکه بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است کیف پول های زیادی برای نگهداری آن وجود دارد.  به همین دلیل انتخاب کیف پول  اهمیت بالایی دارد. برای مثال شما میتواننید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله پنج مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را ببینید.

نحوه کسب بیت کوین

  • خرید بیت کوین

ممکن است که اولین سوالی که برای شما اتفاق بیافتد این باشد که آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟

در آذر 1398 بالااخره بیتکوین در ایران به رسمیت شناخته شد و قانون گذاری شد، حال عده ای برای کسب بیتکوین به خرید و فروش روی آوردند عده ای دیگر به دنبال ماینر برای استخراج.شما میتوانید با گذراندن مراحل قانونی صاحب ماینر شوید.

راه های خرید بیت کوین

خرید از صرافی های آنلاین

برای خرید و فروش بیت کوین در صرافی های آنلاین کار خاصی ندارد و پس از ثبت نام به راحتی میتوان معامله را شروع کرد.اما اکثر صرافی های معتبر به کاربران ایرانی خدمات نمیدهند.ولی نگران نباشید صرافی معتبر جهانی «LocalBitcoins» برای کاربران ایرانی نیز فعال است.

خرید از افراد حقیقی 

بعضی از سایت ها و صرافی ها شماره ای برای معاملات حضوری میگذارند که بتونین حضوری معامله کنین همچنین گروه های تلگرامی ولی به علت کلاه‌برداری های گسترده که اتفاق افتاده این راه را توصیه نمیکنیم.

استخراج بیت کوین یکی از مزیت های بیت کوین

در ماه های اول کاربران برای استخراج بیتکوین از کامپیوترهای خانگی استفاده میکردند که مقدار زیادی از پردازنده مرکزی (cpu) را اشغال میکرد، ولی نسبت به قیمت بیت کوین و هزینه ناچیز آن روزانه میتوانستید حتی پنجاه واحد بیت کوین در روز استخراج کنین.ولی امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی و با ارزش شدن بیت کوین اگر بخواهید با کامپیوتر خانگی به دنبال استخراج باشید یا باید پردازنده بسیار قوی داشته باشید یا بهتر است ماینر تهیه کنید.

حال اگر میخواهید ماینر تهیه کنید باید بدانید که ماینر ها صدای یکنواخت و گرمای شدیدی تولید میکنند.پس نگه داشتن ماینر در خانه اشتباه ترین کار است.همچنین شما باید تجهیزات برقی مناسبی داشته باشید چون ماینر ها برخلاف جسه کوچکشان برق زیادی مصرف میکنند که ممکن است مشکل ساز شود.ماینرها برای استخراج نیاز به اینترنت پایدار دارند. سرعت وحجم زیاد مهم نیست ولی پایدار نبودن اینترنت ممکن است هربار جلوی استخراج کردن را بگیرد و کار شما را به عقب بی‌اندازد. علاقه مندان جهت یادگیری بیشتر در رابطه با بیت کوین و سایر رمزارزهای می‌توانند با مراجعه به برگه آموزش ارز دیجیتال از تمامی تکنیک‌ها و مفاهیم ارز دیجیتال آشنا شوند.

تفاوت بیت کوین با دیگر ارزها

پس از آشنایی با مزیت های بیت کوین نوبت به مقایسه آن با دیگر ارزهای دیجیتال میرسد. بیت کوین به عنوان قدیمی ترین ارز دیجیتال ثبات خودرا در بازار ارزهای دیجیتال ثابت کرده است. قدیمی بودن بیت کوین به معنای این است که ممکن است نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال نو ظهور نوسان قیمت کم تری داشته باشد.

بدیهی است که با گذشت سال ها از پیدایش بیت کوین این ارز دیجیتال به ارزش ذاتی خود نزدیک تر شده باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *