صرافی بایننس یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین صرافی‌های حال حاضر می‌باشد. از این رو بیشتر افراد این صرافی را به عنوان محلی برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال خود انتخاب می‌کنند. اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که نحوه ترید در بایننس به چه صورت و طریقه ترید در بایننس چگونه می‌باشد. صرافی بایننس به دلیل اینکه بازار گسترده‌ای دارد بیشتر افراد در کار با این صرافی به مشکل می‌خورند و به سراغ صرافی‌های دیگری می‌روند. از این رو ما در این مقاله قصد داریم شما را با آموزش ترید در بایننس آشنا کنیم و بخش‌های مختلف آن را برای شما توضیح دهیم.

صرافی بایننس چیست؟

آموزش ترید در بایننس

بایننس بزرگترین صرافی از نظر حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. این صرافی در سال 2017 توسط فردی به نام چانگ‌پنگ ژائو(Changpeng Zao) در کشور چین تاسیس شد. با گذشت زمان و ارائه خدماتی مطلوب برای مشتریان خود، تواسنت نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. این صرافی دارای ارز دیجیتال مخصوص به خود با نام BNB یا بایننس کوین می‌باشد. ارز دیجیتال بایننس کوین افزایش قیمتی خود را مدیون صرافی بایننس می‌داند، چرا که هر چقدر این صرافی قدرتمند شود ارزش بایننس کوین نیز افزایش می‌یابد. بایننس کوین در حال حاضر در رتبه 5 با قیمتی برابر با 305 دلار ذر بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود. صرافی بایننس با ایجاد سطح‌های مختلف در این صرافی، محدودیت استفاده از این صرافی را حذف کرد و امکان استفاده از آن برای همه افراد چه مبتدیان و چه حرفه‌ای وجود دارد.


لیست ارزهای دیجیتال در صرافی بایینس

لیست ارزهای دیجیتال در صرافی بایینس

برای شروع فعالیت در صرافی بایننس و یاد گرفتن طریقه ترید در بایننس بهتر است بدانید این صرافی از چه ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. تعداد ارزهای دیجیتالی که در این صرافی لیست شده‌اند چیزی بالغ بر بیش از 600 رمزارز در یا صرافی لیست شده است. از این رو ما در مقاله آموزش ترید در بایننس لیستی از برترین ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی را برای شما تهیه کردیم.

  • بیت کوین (BTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • اتریوم (ETH)
  • تتر (USDT)
  • بایننس کوین (BNB)
  • ریپل (XRP)
  • لایت کوین (LTC)
  • بایننس یو اس دی (BUSD)
  • اتم (ATOM)
  • دش (DASH)
  • ایاس (EOS)
  • نانو (NANO)
  • گالا (Gala)
  • ترون (TRX)
  • کاردانو (ADA)
  • پولکادات (DOT)
  • چین لینک (LINK)
  • استلار (XLM)
  • یو اس دی کوین (USDC)
  • یونی سواپ (UNI)
  • دوج کوین (DOGE)
  • نم (XEM)
  • آوه (AAVE)
  • مونرو (XMR)
  • سولانا (SOL)
  • فانتوم (FTM)

همانطور که ملاحظه می‌کنید تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده در این صرافی کم نمی‌باشد. همین موضوع یکی از دلایل برتری این صرافی نسبت به سایر صرافی‌ها می‌باشد، چرا که لذت ترید کردن را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. شما در این صرافی می‌توانید هر کدامیک از ارزهای موجود در این صرافی را با ارز دیجیتال فیات خریداری یا با ارزهای دیگر معاوضه کنید. آموزش تصویری ترید در بایننس به صورت ویدیویی برای شما در قسمت پایین قرار گرفته است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

آموزش ترید در بایننس

آموزش ترید در بایننس

پیش از شروع آموزش کامل ترید در بایننس باید ابتدا در صرافی بایننس ایجاد حساب و احراز هویت کنید. نحوه ایجاد حساب امری آسان می‌باشد که بعد از ان به اموزش ترید در بایننس خواهیم پرداخت. برای ایجاد حساب در این صرافی کافی است که به وبسایت صرافی بایننس به نشانی www.binnance.com مراجعه کنید و بر روی گزینه Register کلیک نمایید. دقت فرمایید پیش از ایجاد حساب آی پی ثابت ترید خریداری نمایید چرا که کاربران ایرانی اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند. دقت داشته باشید پس از ایجاد حساب، سطح شما در این صرافی برابر با یک می‌باشد که نیازی به احراز هویت ندارید. افرادی که در سطح یک قرار دارند، قابلیت انتقال 2 واحد بیت کوین در یک روز را دارند که اگر قصد انتقال بیش از دو واحد را دارید، باید سطح خود را از یک به سطح 2 ارتقاء دهید.

نحوه ثبت نام در صرافی بایننس

نحوه ثبت نام به صرافی بایننس به این صورت است که ایتدا باید وارد وبسایت صرافی بایننس شودی. لینک وبسایت صرافی بایننس در بخش آموزش ترید در بایننس قرار داده شده است که از طریق آن می‌توانید وارد صفحه این صرافی شوید. پس از ورود به صفحه این صرافی همانند تصویر بر روی گزینه Register که در حاله‌ای زرد رنگ در بالای صفحه سمت راست قرار دارد، کلیک نمایید تا به بخش ثبت نام وارد شوید.

آموزش ترید در بایننس

پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام(Register) وارد صفحه جدیدی همانند تصویر زیر می‌شوید. بهترین و آسان‌ترین راه برای ایجاد حساب باز طریق حساب گوگل می‌باشد که برای این کار بر روی گزینه Continue with google کلیک کنید. برای ثبت نام حتماً شماره تلفنی بر اساس لوکیشن آی پی ثابتی که خریداری کردید، تهیه کنید تا ثبت نام شما در این صرافی انجام شود. پس از انجام مراحل ثبت نام در صرافی بایننس برای افزایش امنیت خود، احراز هویت دو مرحله‌ای را انجام دهید.

آموزش ترید در بایننس

آموزش کامل ترید در بایننس

پیش از شروع آموزش ترید در بایننس باید دوره آموزش ارز دیجیتال را بگذرانید. چرا که بازار ارزهای دیجیتال به سختی قابل پیش بینی است، اما گذراندن دوره‌های آموزش معاملات ارز دیجیتال پیش بینی این بازار را آسان می‌کند. حال آموزش ترید در صرافی بایننس به این صورت می‌باشد که بعد از ورود به حساب بر روی گزینه Trade کلیک کنید تا پنجره‌ای همانند تصویر زیر برای شما نمایان شود. آموزش ترید حرفه ای در بایننس شامل همین بخش‌هایی می‌باشد که به آن خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت نام در صرافی بایننس

بخش Binance Convert

Convert به معنای تبدلی می‌باشد و همانطور که از اسم آن مشخص می‌باشد، این بخش برای تبدیل ارزها به یکدیگر استفاده می‌شود. برای این کار در کادر اول ارزی که قصد تبدیل آن را دارید انتخاب کنید و در بخش بعد ارز دیجیتال مقصد خود را انتخاب نمایید. برای درک بیشتر این بخش از مقاله آموزش ترید در بایننس، قصد داریم ارز دیجیتال تتر را به بیت کوین همانند تصویر زیر تبدیل کنیم.بخش Binance Convert

بخش Spot

با کلیک کردن بر روی کلمه Spot به صفحه معاملات اسپات منتقل می‌شوید. معاملات اسپات برای آن دسته از کسانی مناسب است که قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را در لحظه دارند. افراد با وارد شدن به این صفحه سفارش خرید یا فروش خود را در این بخش از بازار ثبت می‌کنند و در قسمت سفارشات قرار می‌گیرد. این بخش نیز به 3 زیر بخش تقسیم می‌شود که شامل Market، Limit و Stop Limit می‌باشد.

بخش Spo

Spot Market

مارکت(Market)

حالت مارکت برای افرادی است که قیمتی مد نظر ندارند و قصد دارند دارایی‌های خود را بر روی بهترین قیمت بازار به فروش برسانند. در این بخش کافی است که فقط مقدار ارز دیجیتال خود را مشخص کنید و دارایی خود را بفروشید. این بخش برای کسانی تعبیه شده است که قصد فروش یا خریداری خیلی سریع ارز دیجیتالی را دارند.

لیمیت(Limit)

افرادی که سفارش خود را با استفاده از گزینه Limit ایجاد می‎کنند را میکر می‌نامند و کسانی که به این سفارش پاسخ می‌دهند، تیکر گفته می‌شود. افراد با انتخاب این بخش قیمت پیشنهادی خود را برای ارز دیجیتال مورد نظری که قصد خرید یا فروش آن را دارند مطرح می‌کنند. به عنوان مثال شما قصد خرید یک واحد بایننس کوین به قیمت 300 دلار را دارید، اما قیمت موجود در بازار برابر با 308 دلار می‌باشد. از این رو قیمت یشنهادی شما در قسمت سفارشات صرافی بایننس قرار می‌گیرد و اگر شخصی علاقه مند به فروش کوین خود به این ارزش را داشته باشد، سفارش شما پذیرفته می‌شود.

استاپ لیمیت(Stop-Limit)

این سفارش نوعی سفارش شرطی است که دارای 3 بحش Stop، Limit و Amount می‌باشد. قیمتی که شما پیش بینی می‌کنید ارز مورد نظر به آن قیمت خواهد رسید را در بخش استاپ(Stop) وارد نمایید. در صورت رسیدن قیمت ارز دیجیتال به قیمت پیشنهادی شما سفارش شما ثبت می‌شود و تا زمانی که به قیمت استاپ برسد، سفارش شما در صرافی نمایان می‌شود. در قسمت لیمیت(Limit) قیمتی که می‌خواهید معامله شما با آن انجام شود را وارد کنید که در صورت فعال شدن، سفارش شما با این قیمت در صرافی قرار گیرد. در کادر Amount هم مقدار ارز دیجیتالی که قصد فروش یا خرید آن را دارید وارد نمایید.

بخش Margin

بخش Margin

معاملات مارجین یکی از بخش‌های مهم در آموزش ترید در صرافی بایننس می‌باشد. افراد با کلیک بر روی گزینه Margin در بخش Trade به صفحه معاملات مارجین منتقل می‌شوند که با استفاده از اهرم‌هایی که در این بخش قرار دارد، می‌توانید به معاملات خود قدرتی چند برابر بدهید. توجه کنید معاملات مارجین می‌تواند برای شما سود زیادی به همراه داشته باشد، اما این فقط روی خوش ماجرا نمی‌باشد. اهرم‌ها به همان اندازه که می‌توانند سود آور باشند، تخریب پذیر نیز می‌باشند، از این رو همه سرمایه خود را وارد معاملات مارجین نکنید. معاملات مارجین به این صورت انجام می‌شود که شما قصد خرید 1000 اتریوم را دارید ولی توان مالی خرید آن را ندارید. از این رو مقدار پولی را که برای خرید 1000 اتریوم کم دارید با استفاده از اهرم یا لوریج برطرف می‌کنید و بعد از کسب سود از معامله بدهی خود را به صرافی پرداخت می‌کنید.

معاملات مارجین در صرافی بایننس به دو بخش Isolated و Croos تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خودش را دارد. افرادی که معاملات خود را بر پایه Cross Margin ایجاد می‌کنند، کل دارایی‌های خود را در معرض ریسک قرار می‌دهند. اما در حالت Isolated Margin در صورتی که ضرر کنید فقط آن دارایی که قصد خرید آن را دارید در معرض ریسک قرار می‌گیرد. پس از این رو اگر آموزش ترید در صرافی بایننس را به طور کامل ندیده‌اید، از معاملات Isolated Margin استفاده کنید.

بخش p2p

بخش p2p

در این بخش از آموزش ترید در بایننس قصد داریم به شما نحوره خرید ارز دیجیتال در بایننس از طریق ارز فیات را آموزش دهیم. با انتخاب P2P به راحتی می‌توانید با ارزهای فیات نظیر یورو و دلار به خرید ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس بپردازید. استفاده از این بخش نیاز به احراز هویت می‌باشد، چرا که شما باید حساب‌های بانکی خود را به این صرافی متصل نمایید. از این رو در این بخش از آموزش ترید در بایننس به شما کاربران ایرانی پیشنهاد می‌شود که از صرافی دیگری همانند نوبیتکس استفاده نمایید. با خواندن مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال در نوبیتکس، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی را یاد بگیرید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌ها و برترین صرافی حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. از این رو بیشتر افراد این صرافی را به عنوان محلی برای خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال انتخاب می‌کنند. آموزش ترید با بایننس برای شروع فعالیت در این صرافی مهم می‌باشد، چرا که صرافی بایننس بسیار گسترده می‌باشد. افراد از طریق آموزش ترید در بایننس به راحتی می‌توانند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را از صرافی خریداری کنند. همانطور که گفته شد این صرافی دارای بخش‌های متعددی می‌باشد که آشنایی با همه این بخش‌ها راه ترید کردن را برای شما بیش از پیش هموار می‌سازد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم به آموزش ترید در بایننس بپردازیم و شما را نحوه ترید کردن در این صرافی آشنا کنیم.

سوالات متداول

آیا می‌شود از بایننس کسب درآمد کرد؟

بله شما علاوه بر ترید کردن و فروش ارزهای دیجیتال خود در این صرافی می‌توانید از راه های دیگری همانند دعوت دوستان به این صرافی کسب درآمد نمایید.

آیا بایننس برای کاربران ایرانی قابل‌استفاده است؟

بله قابل استفاده می‌باشد، البته با شرط داشتن برنامه‌هایی که آی پی شما را تغییر دهند. چرا که صرافی بایننس فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی را غیر مجاز می‌داند. ولی به این نکته توجه کنید که بدون آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال دست به خرید و فروش در هیچ صرافی نزنید.

امنیت صرافی بایننس چقدر است؟

صرافی بایننس یکی از معتبرترین و امن‌ترین صرافی‌ها می‌باشد، اما باین حال این صرافی یکبار مورد حمله سایبری قرار گرفته است. هر چند تمام دارایی‌های افراد به حساب آن‌ها بازگشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *