صرافی‌ها به مکانی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و افراد زیادی علاقه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارند. صرافی بایننس یکی از مشهورترین صرافی‌های حارجی است که کاربران زیادی از اقسی نقاط جهان دارد. ایرانیان نیز علاقه زیادی به این صرافی دارند، چرا که با ارائه کارمزد کم، پوشش دادن ارزهای دیجیتال و داشتن ابزارهای متنوع، ترید کردن را برای کاربران ایرانی آسان و سودآور کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام در بایننس و بخش‌های مختلف آن آشنا کنیم و به اموزش صرافی بایننس بپردازیم. صرافی بایننس بزرگترین صرافی‌های حال حاضر می‌باشد که بیشترین حجم معاملات را دارد، از این رو قصد داریم به آموزش صرافي بايننس در ادامه بپردازیم.

صرافی بایننس

آموزش صرافی بایننس

پیش از شروع به آموزش صرافي بايننس، بهتر است که به پیش زمینه‌ای در رابطه با این صرافی بزرگ بپردازیم و آن را برای شما عزیزان معرفی کنیم. صرافی بایننس در سال 2017 توسط شخصی به نام چانگپنگ ژائو تاسیس شد. این صرافی با ارائه خدمات متنوع و گرفتن کارمزدی کمتر از صرافی‌های دیگر توانست محبوبیت زیادی را بین سرمایه‌گذاران کسب کند. صرافی بایننس با ارائه استخرهای نقدینگی، معاملات مارجین، فیوچرز و اجازه استفاده از اهرم‌ها و لورج‌ها به برترین صرافی ارز دیجیتال تبدیل گردید. به قدری این صرافی بزرگ و محبوب می‌باشد که ثبت نام در بایننس یکی از محبوب ترین موردهای جست و جو در گوگل می‌باشد.

در بخش بعد قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام در صرافی بایننس آشنا کنیم و سپس به اموزش صرافی بایننس بپزدازیم. توجه داشته باشید که بدون گذراندن دوره آموزش معاملات ارز دیجیتال به هیچ عنوان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نپردازید.

ثبت نام در بایننس

ثبت نام در بایننس

 برای ساخت حساب در صرافی بایننس، شما می‌بایستی به وبسایت بایننس وارد شوید. پس از ورد به صرافی بایننس بر روی گزینه Register کلیک کنید تا وارد مراحل ثبت نام شوید.
  1. پس از ورود به قسمت ثبت نام به دو گزینه Mobile و Email بر خواهید خورد که در این قسمت بر روی گزینه Email کلیک کنید. ایرانیان اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند، پس بهترین گزینه استفاده از آدرس ایمیل می‌باشد.
  2. بعد از ورود به بخش Email، سه کادر برای شما نمایش داده می‌شود که در نوار اول شما باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در کادر دوم رمز عبور ایمیل خود را وارد کنید و در کادر بعدی اگر کد دعوتی دارید آن را وارد کنید.
  3. پس از پر کردن فیلدهای خواسته شده و زدن تیک قبول کردن قوانین، بر روی گزینه Create An Account کلیک کنید تا اطلاعات شما در سیستم این صرافی ثبت شود.
  4. در بخش بعد شما باید با کشیدن پازل در جای صحیح آن به سیستم اثبات کنید که ربات نمی‌باشید.
  5. پس از انجام دادن مرحله قبل، کدی 6 رقمی به آدرس ایمیل شما ارسال می‌گردد که باید در صفحه جدید آن را وارد نمایید. پس از وارد کردن کد، فرآیند ثبت نام در بایننس تمام می‌شود، اما بعد از آن باید احراز هویت دو مرحله‌ای را پشت سر بگذارید تا ثبت نام در بایننس به طور کامل تمام شود.

احراز هویت دو مرحله ای در بایننس

کاربران از 2 طریق می‌توانند به احراز هویت یا تایید هویت دو مرحله‌ای بپردازند. افراد می‌توانند با دریافت پیامک و وارد کردن شماره تلفن خود، احراز هویت دو مرحله‌ای را انجام دهند؛ اما این روش برای کاربران ایرانی پیشنهاد نمی‌شود. روش دوم از طریق برنامه ” Google Authenticator ” انجام می‌شود که برای این کار به حساب کاربری خود وارد شوند و به بخش Dashboard بروند.

  1. پس از وارد شدن به داشبورد، صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه بر روی ” Google verification ” کلیک کنید.
  2. در صفحه فعال سازی Google Authenticator شما باید 4 مرحله را پشت سر بگذارنید که در مرلحه نخست شما می‌بایستی برنامه Google Authenticator را بر روی موبایل خود نصب کنید.
  3.  پس از نصب برنامه بر روی گوشی خود بر روی NEXT کلیک کنید. QR Code نمایان شده در صفحه جدید را از طریق برنامه Google Authenticator شناسایی کنید. کدی نیز در کنار آن برای شما نمایش داده می‌شود که باید این کد را در جایی یادداشت کرده و محفوظ نگه دارید.
  4.  در مرحله بعد به شما تاکید می‌کند که کد پشتیبان گیری را در جایی یادداشت کنید.
  5. مرحله بعد و آخر، شما می‌بایستی که کد ارسال شده به ایمیل خود و همچنین کد موجود در برنامه Google Authenticator را وارد نمایید. پس از وارد کردن این گزینه‌ها بر روی کامه Submit کلیک کنید تا احراز هویت شما به طور کامل انجام شود.

آموزش صرافی بایننس

آموزش صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی حال حاضر می‌باشد که بیشترین ارز دیجیتال ممکن را در خود جای داده است. این صرافی دارای بخش‌های متعددی است که در ادامه مقاله آموزش صرافی بایننس به آن‌ها خواهیم پرداخت. صرافی بایننس تنها صرافی مورد پسند کاربران نمی‌باشد، یکی دیگر از این صرافی‌ها، صرافی dydx می‌باشد. برای اشنایی با این صرافی محبوب مقاله آموزش صرافی dydx را مطالعه کنید.

بخش خرید ارز دیجیتال(Market)

نحوه ترید در بایننس به این صورت می‌باشد که شما وارد حساب کاربری خود در این صرافی می‌شوید. پس از وارد شدن به این صرافی به بخش Market بروید و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید؛ توجه داشته باشید که این بخش مختص افرادی می‌باشد که دارای مستر کارت می‌باشند. همانند تصویر زیر بخش مارکت شامل BNB Markets، BTC Markets، ALTMarkets و FIAT Markets می‌باشد.

بخش خرید ارز دیجیتال(Market)

بخش Trade

بخش ترید در بایننس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تبدیل ارزهای دیجیتال به دیگر ارزهای دیجیتال می‌باشد. این بخش شامل Convert، Classic، Advanced، Margin، P2P و Stock Token می‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. Convert: این بخش همانطور که از اسم آن پیدا است، برای تبدیل ارزهای دیجیتال به دیگر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.
  2. Classic: بخش کلاسیک به شما دسترسی مشاهده نمودارهای ارزهای دیجیتال به هنگام خرید و فروش را می‌دهد. در این بخش افراد با قرار دادن و لحاظ کردن سفارش‌های خود، ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری یا به فروش می‌رسانند.
  3. Advanced: حالت پیشرفته برای کاربران و تریدهای کاربلد و ماهر مناسب می‌باشد که تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  4. Margin: معاملات مارجین به این صورت است که کاربران کمبود سرمایه خود را از صرافی قرض می‌گیرند.
  5. P2P: این بخش برای تعامل داشتن کاربران با یکدیگر به صورت مستقیم طراحی شده است. در این حالت کاربران ارزهای دیجیتال خود را از کاربران دیگر از طریق تتر یا ارزهای دیجیتال دیگر خریداری می‌کنند. کاربران ایرانی از این بخش نمی‌توانند استقاده کنند، چرا که نیاز به احراز هویت می‌باشد.
  6. Stock Token: این قسمت برای علاقه مندان به خرید سهام شرکت‌های مختلف نظیر اپل و مایکروسافت ایجاد شده است.

لیستی از برترین ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی برای شما در جدول زیر آورده شده است.

[ninja_tables id=”7904″]

بخش Derivatives

Derivatives بخش دیگری است که کاربران می‌توانند از ابزارهای دیگر صرافی بایننس بهره ببرند. آموزش بایننس به شما کمک می‌کند که بهتر این بخش‌ها را یاد بگیرید و از آن‌ها در معاملات خود استفاده کنید. این بخش نیز شامل قسمت‌های مختلفی نظیر Binance Futures Overview، USD-Margin-Futures، Coin-Margin-Futures، Vanilla Options و Battle می‌باشد.

  1. Binance Futures Overview: بخش بایننس فیوچرز، طیف گسترده‌ای از ابزارهای مفید برای علاقه مندان به معاملات فیوچرز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  2. USD-Margin-Futures: این بخش از معاملات فیوچرز قیمتی مشخص دارند و با USDT و BUSD تسویه می‌شود.
  3. Coin-Margin-Futures: در این بخش، قراردادها قیمت و ارزش خود را بر اساس ار دیجیتال دیگری مشخص می‌کنند.
  4. Vanilla Options: هر شخص قادر است که حساب خود را مدیریت کند و افراد با استفاده از این بخش می‌توانند، دارایی‌های خود را به حساب Spot ارسال کنند.
  5. Battle:این بخش حس رقابت بین سرمایه‌داران ارزهای دیجیتال فعال می‌کند و سبب رقابت آن‌ها با یکدیگر می‌شود.

بخش NFT

بخش NFT

بازار دارایی‌های الکنرونیکی نظیر NFTها این روزها بسیار داغ می‌باشد. از این رو این صرافی بزرگ  به تازگی بخش NFT را به صرافی خود اضافه کرده است که ظاهراً کارمزد کمتر و سود بیشتری را به تولید کنندگان و فروشندگان آثار هنری دیجیتال می‌دهد.

بخش Wallet

والت یا کیف پول تمامی دارایی‌های شما در بازارهای مختلف نظیر اسپات، مارجین، فیوچرز، P2p و عیره را نمایش می‌دهد. افراد با وارد شدن به این قسمت اطلاعات کاملی از دارایی‌های خود و همچنین تاریخچه تراکنشات خود را از بخش Transaction History می‌توانند، مشاهده کنند.

بخش Order

بخش Order برای مشاهده سفارشات ایجاد شده است که کاربران می‌توانند، سوایق تراکنشات خود را در انواع معاملات مشاهده کنند. در ادامه 2 تا از بخش‌های مهم این بخش برای شما عزیزان آورده شده است.

  1. Buy Crypto History: رمزارزهایی که تاکنون خریداری کرده‌اید را می‌توانید از این بخش مشاهده کنید.
  2. Loan History: مقدار پولی که از صرافی قرض گرفته‌اید را نیز می‌توانید در این بخش پیدا کنید.

آموزش برداشت از صرافی بایننس(WithDraw)

برداشت از صرافی بایننس کاری بسیار آسان می‌باشد که تنها برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و اگر حساب کاربری ندارید به ساخت یک حساب کاربری در این صرافی بپردازید. نحوه ثبت نام در صرافی بایننس برای شما عزیزان در ابتدای مقاله آموزش صرافی بایننس آورده شده است.
  2. بر روی گزینه Wallet کلیک کنید و سپس بر روی گزینه OverView نیز کلیک نمایید.
  3. در صفحه جدید برای برداشت بر روی گزینه WithDraw کلیک کنید تا صفحه‌ای همانند تصویر زیر برای شما نمایان شود.آموزش برداشت از صرافی بایننس(WithDraw)
  4.  در نوار اول، ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید، انتخاب کنید. کادر زیرین، آدرس کیف پول خود یا آدرس صرافی دیگری که قصد انتقال دارایی خود به آن را دارید را وارد نمایید.
  5. در آخر هم شبکه‌ای که قصد انتقال ارز دیجیتال خود بر روی آن را دارید انتخاب کنید. با انجام این مراحل عملیت برداشت از حساب از صرافی بایننس به اتمام می‌رسد.

اموزش واریز به صرافی بایننس(Deposit)

اموزش واریز به صرافی بایننس(Deposit)

واریز به صرافی بایننس از دو طریق واریز ارز دیجیتال و واریز ارزهای فیات قابل انجام می‌باشد. برای واریز به حساب خود همانند بخش قبلی مقاله آموزش صرافی بایننس عمل کنید و این بار به جای انتخاب Withdraw بر روی گزینه Deposit کلیک کنید.

  1. در صفحه جدید یکی از روش‌های واریز یعنی واریز ارز دیجیتال یا واریز ارزهای فیات را انخاب نمایید.
  2. پس از انتخاب واریز ارز دیجیتال، در صفحه جدید رمز ارزی که قصد واریز آن به صرافی را دارید انتخاب نمایید.
  3. در مرحله بعد باید شبکه بلاک چینی که قصد فعالیت بر روی آن را دارید را انتخاب کنید که پیشنهاد ما شبکه TRC-20 می باشد، چرا که کارمزد کمتری نسبت به سایرین دارد.
  4. پس از انتخاب شبکه مورد نظر، بر روی گزیه Get Address کلیک کنید تا ادرس واریزی یا آدرس کیف پول صرافی بایننس برای شما نمایان شود.
  5. آدرس نمایان شده را در جایی که قصد انتقال دارایی خود به این صرافی را دارید وارد کنید. با انجام این روش‌ها فرآیند واریز به صرافی بایننس نیز پایان می‌یابد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جنع بندی

صرافی بایننس بزرگترین و یکی از محبوب‌تریم صرافی‌ها در بین کاربران می‌باشد. اموزش صرافی بایننس یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید پیش از انتخاب این صرافی و شروع فعالیت در صرافی بایننس، به آن بپردازید. همچنین آموزش ارز دیجیتال صفر تا صد نیز به  شما کمک خواهد کرد که درک و شناخت کامل‌تری بر روی ارزهای دیجیتال پیدا کنید و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید. در این مقاله ما سعی بر این داشتیم شما را با بخش‌های مختلف صرافی بایینس آشنا کنیم و به آموزش صرافی بایننس بپردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *