توکن آکیتا اینو که در شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند، در واقع یک میم‌کوین محسوب می‌شود. اسم آکیتا برگرفته از یک نژاد سگ ژاپنی است و این توکن فقط بر اساس یک شوخی ساده همانند دوج کوین ساخته شد که پس از تبلیغ آن توسط افراد مشهور، محبوبیت زیادی در دنیای ارزهای دیجیتالی کسب کرد. توکن آکیتا اینو در حال حاظر بیش از 45 هزار سرمایه‌گذار، تیم اختصاصی که به Polarfox معروف هستند و بسیاری از ناظران کمک کننده به فدراسیون انجمن را داراست. یکی از مهم‌‌ترین هدف‌های این شبکه، مستقل کردن آکیتا و تبدیک کردن توکن آکیتا اینو به یک کوین واقعی است.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

تاریخچه ارز دیجیتال آکیتا

توکن آکیتا اینو در بهمن سال 1399، به عنوان یک شوخی و یک میم‌کوین در دنیای ارزهای دیجیتال شروع به فعالیت کرد. این پروژه که در بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند، قصد دارد که توکن خود را مستقل کند و خود را به عنوان یک رمزارز واقعی همانند بیت کوین به دنیا معرفی کند. همانطور که گفته شد آکیتا فقط به عنوان یک شوخی ساخته شد اما چی شد که آکیتا در سراسر دنیا محبوب شد و ارزش قیمتی آن رشد کرد؟ همانطور که در مقاله دوج کوین مطالعه کردید، ایلان ماسک پس از توییت درباره دوج کوین و ترغیب مردم به خرید آن موجب شد که دوج کوین، با رشد چشمگیر ارزش قیمتی مواجه شود و این موضوع در آکیتا هم صدق می‌کند.

صحبت‌های ایلان ماسک درباره میم‌کوین‌ها باعث شد که افراد زیادی به بازار میم‌کوین‌ها علاقه‌مند شوند، چرا که اکثر کاربران معتقدند که اتفاقی که برای دوج کوین افتاد برای دیگر میم‌کوین‌ها هم خواهد افتاد.اما دلیل اصلی افزایش محبوبیت توکن آکیتا ویتالیک بوترین بود. بوترین خالق اتریوم است که نیمی از کل پروژه آکیتا به او تعلق دارد.

توکن شیبا نیز از دیگر ارزهایی است که بوترین در حالت هولد نگه داشته. نگهداری این توکن‌ها توسط بوترین سر و صدای زیادی ایجاد کرد و باعث شد رشد عظیمی از مردم به میم‌کوین‌ها روی آورند.

نمودار فاندمنتال توکن آکیتا اینو:

ویتالیک بوترین در آکیتا

از اطلاعات اصلی درباره توکن Akita اینه که آقای ویتالیک بوترین خالق اتریوم نگه دارنده 50% از کل توکن های این پروژه است. در حقیقت ویتالیک دو ارز شیبا اینو و آکیتا اینو را در هولد کردن نگه داشته است. این موضوع در رسانه های مختلف ارزهای دیجیتال سرصدای زیادی به پا کرده که بسیارز از افرا معتقد هستند ارز آکیتا میتونه جز معبرترین میم کوین ها در آینده باشد.

شبکه آکیتا اینو

از ماه می 2021 تا به حال سه پروژه مشغول فعالیت با شبکه آکیتا می‌باشند که در ادامه به توضیح هر کردام می‌پردازیم.

1. صرافی DreamSwap بر روی اتریوم: در این صرافی کاربران می‌توانند توکن آکیتا اینو را همراه با دیگر توکن‌های سگی، استیک کنند.

2. پل میان بلاک چینی Avalanche Ethereum: امکان ارسال توکن آکیتا به بلاک چین آوالانچ و برعکس را به کاربران می‌دهد.

3. صرافی غیرمتمرکز Polarfox: پروژه اصلی تیم Polarfox در بلاک جین آوالانچ فعالیت می‌کند که آکیتا جزئی از آن است.

طبق تحقیقات انجام شده صرافی Polarfox با سه روش از توکن آکیتا اینو در عملیات خود استفاده می‌کند:

اجرا شدن حاکمیت آکیتا در  Polarfox.

gAKITA(توکن حاکمیت آکیتا) که در صرافی Polarfox به دست می‌آید.

کاربران برای دسترسی به پیش‌فروش توکن‌های Polarfox به میزان مشخصی از توکن‌های آکیتا نیاز دارند.

نحوه تامین سرمایه توکن آکیتا اینو

تیم توسعه‌دهنده پروژه آکیتا (Polarfox) در حال حاظر بدون هیچ بودجه‌ای مشغول کار روی Polarfox DEX، وب‌سایت، DreamSwap و پل میان بلاک چینی می‌باشند که بسیاری از این تیم توسعه حتی در آخر هفته‌ها هم برای رسیدن به اهداف پروژه کار می‌کنند. طبق گفته تیم توسعه‌دهنده، آکیتا سرمایه خود را از طریق هولد کردن درصد کمی از توکن Polarfox در هنگام شروع پروژه و دریافت کارمزدهای 0.03 درصدی در هر تراکنش صرافی Polarfox تامین کرده است. با وجود ماهیت تورمی توکن Polarfox که در اختصار به PFX شناخته می‌شود، این مورد می‌تواند به تنهایی برای تامین پروژه آکیتا کافی باشد.

مقاله پیشنهادی:ارز دیجیتال akita

تیم تشکیل‌دهنده پروژه آکیتا

تیم رهبری

Clem: به عنوان توسعه‌دهنده اصلی

Relic: به عنوان سرپرست کل پروژه

تیم توسعه Polarfox، پل میان بلاک چینی Avalanche و وب‌سایت رسمی آکیتا

Hans Dampf: طراح وب‌سایت آکیتا

Nicolas Hebrard و Anthony Dalin: کیفیت و استحکام ساختار، اجرایی

تیم DreamSwap

Mehir Widekar و Chaitenya Gupta: کیفیت و استحکام ساختار، اجرایی

تیم بازاریابی

CryptoNurseکه با نام Geena Scalzo شناخته می‌شود: مدیریت تیم

Bernie که با نام John Hua شناخته می‌شود: مدیریت و بازاریابی

Austin Dash: بازاریابی پروژه

Tony Try: توسعه‌دهنده FinTech

Ryan MacGavin: انجمن پروژه

میزان کل عرضه و نحوه دریافت توکن آکیتا اینو

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آکیتا نا محدود بودن عرضه آن است. آکیتا دارای 100 تریلیون توکن می‌باشد که 50 درصد آن به بوترین تعلق دارد. بر خلاف بیت کوین که عرضه نامحدود و نزدیک به تمام شدن دارد، عرضه آکیتا به قدری زیاد است که بهتر است آن را نامحدود در نظر بگیرید. بر خلاف PFX، gAKITA و Dream، توکن آکیتا قابل استخراج نیست. در حال حاظر برای معامله آکیتا می‌توانید در صرافی‌های معتبر یونی سواپ، اوکی اکس و Gate.io اقدام به خرید و فروش کنید.

نکته مهم: در حال حاظر خرید و  فروش توکن آکیتا در صرافی بایننس امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر در خصوص خرید آکیتا در بایننس با شما تماسی برقرار شد، از انجام معامله خودداری کنید، بدون شک این مورد کلاه‌برداری است.

مقاله پیشنهادی: نحوه خرید آکیتا در یونی سواپ

آیا توکن آکیتا اینو می‌تواند جای دوج کوین را بگیرد؟

ابتدا بهتر است بررسی کنیم که چرا دوج کوین در رتبه 6 CoinMarketCap تبدیل شده است؟ دوج کوین که درسال 2013 به عنوان یک ارز دیجیتالی همتا به همتا ایجاد شد، فقط جنبه شوخی و مسخره داشت. البته این رمزارز از بلاک چین اختصاصی برخوردار بود. اما با گذشت زمان و دخالت ایلان ماسک توانست خود را در رتبه محبوب‌ترین رمزارزهای دنیای ارزهای دیجیتالی قرار دهد. همانظور که گفته شد نیمی از عرضه آکیتا به بوترین تعلق دارد. هولد کردن 50 درصد از سهم آکیتا توسط بوترین و توییت‌های وی باعث شهرت آکیتا اینو شد.

برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال پیشبینی کرده‌اند که آکیتا می‌تواند در آینده جایگزین مناسبی برای دوج کوین باشد؛ چرا که استقلال آکیتا یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در آغاز راه، آکیتا یک میم کوین بدون تیم و هدف بود. اما امروزه توانسته در میان افراد محبوبیت زیادی کسب کند. تیم اختصاصی، اهداف معین، حمایت بوترین و افراد مشهور از جمله مواردی هستند که به رشد این توکن کمک می‌کنند. با در نظر گرفتن همه این موارد، هنوز نمی‌توان بطور کامل از آینده این ارز مطمئن شد، چون هنوز هم عده‌ی زیادی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران، آکیتا را به عنوان یک شوخی می‌شناسند. هر دارایی دیجیتالی برای رشد ارزش قیمتی خود نیازمند همه‌گیر شدن است؛ بنابراین زمانی می‌توان از آینده توکن آکیتا اینو مطمئن شد که اکثر سرمایه‌گذاران از آن حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *