امروزه توکن‌های غیرمثلی همانند توکن‌های مثلی از شهرت و اهمیت خاصی در بازار ارزهای دیجیتال برخوردار هستند. چرا که افراد با استفاده از این دارایی‌ها می‌توانند NFTهای زیادی را در بازارهای دیجیتال بفروش برسانند. یکی از این دارایی‌های دیجیتالی که در این مقاله قصد داریم آن را توضیح دهیم، ارز دیجیتال ApeCoin است. شاید این سوال برای شما پیش آید که ارز دیجیتال Apecoin چیست و چه کاربردی دارد. توکن ApeCoin توکن اختصاصی پلتفرم APE است که دارندگان آن در این پلتفرم از ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌شوند. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال مشهور را دارید، ادامه مقاله ارز دیجیتال ApeCoin چیست را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال ApeCoin چیست؟

ارز دیجیتال ApeCoin چیست

Apecoin ارز دیجیتال پلتفرم APE است که بر روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است. این ارز دیجیتال یکی از جدیدترین دارایی‌های دیجیتال است که در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود. ارز دیجیتال Apecoin برخلاف NFTهای موجود در پلتفرم APE کاملاً قابل تعویض(Fungible) است. این دارایی دیجیتال توکن اختصاصی پلتفرم APE می‌باشد که برای فعالیت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌گردد. پس از عرضه ارزدیجیتال ApeCoin به سرعت در صرافی‌های متمرکز لیست گردید و امکان خرید و فروش این دارایی دیجیتال محقق یافت. پس از لیست شدن، اعتبار و محبوبیت ارز دیجیتال ApeCoin افزایش یافت. توجه داشته باشید که این دارایی در حوزه بازار NFTها بیشتر کاربرد دارد، از این رو بهتر است پیش از خرید آن نگاهی به مقاله آموزش NFT بکنید تا با این نوع از دارایی‌ها نیز آشنا شوید.

ارز دیجیتال ApeCoin چیست

ApeCoin با قیمت نزدیک به 8 دلار روانه بازار گردید، اما پس از گذشت تقریباً یک ماه، ارزش آن به 16 دلار رسید. تاکنون بیشترین قیمتی که برای این دارایی دیجیتال در وبسایت کوین مارکت کپ ثبت شده است، برابر است با 24/07 دلار. با سقوط بیت کوین به دره 20 هزار دلاری ارزش این دارایی دیجیتال نیز دسخوش تغییر شد. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال ApeCoin برابر است با 4.34 دلار. در بخش بعدی مقاله ارز دیجیتال ApeCoin چیست قصد داریم شما را با بنیان گذاران این دارایی دیجیتال آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: کریپتوپانک چیست

بنیان گذاران ApeCoin

ApeCoin یک پروژه غیرمتمرکز است که از پروژه Bored Ape Yacht Club آزمایشگاه یوگا الهام گرفته شده است. ApeCoin برای استفاده در اکوسیستم در حال رشد APE، که توسط بنیاد APE پشتیبانی می شود، تأسیس شد. هدف ApeCoin DAO ایجاد و نگهداری اکوسیستم APE به روشی منصفانه و فراگیر است تا زیرساختی را برای دارندگان ApeCoin فراهم می کند تا از طریق فرآیندهای حاکمیتی باز و بدون مجوز با یکدیگر همکاری کنند. هیئت مدیره بنیاد APE، تصمیمات اعضای ApeCoin DAO را اجرا خواهد کرد. هیئت مدیره مسئول اداره روزانه، حسابداری، مدیریت پروژه و سایر وظایفی است که تضمین می کند، ایده‌های جامعه از حمایت لازم برای تحقق بخشیدن به آن برخوردار هستند. اعضای ApeCoin DAO به اعضای هیئت مدیره رأی می‌دهند.

تعداد سکه های ارز دیجیتال ApeCoin

تعداد سکه های ارز دیجیتال ApeCoin

تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال ApeCoinچیست، با این دارایی دیجیتال آشنا شدید. ApeCoin نیز همانند بسیاری از دارایی‌های دیجیتال سقف عرضه دارد که این مقدار برابر است با 1 میلیارد توکن. طبق وایت پیپری که برای این دارایی دیجیتال عرضه شده است، افزایش این مقدار ممکن نمی‌باشد. از طرفی دیگر فرآیند توکن سوزی نیز برای این دارایی دیجیتال در نظر گرفته است که سبب کاهش این مقدار نیز می‌شود. از بین 1 میلیارد نسخه‌ای که برای این دارایی دیجیتال در نظر گرفته شده است، 150 میلیون توکن آن مختص به AirDrop دارندگان NFTهای میمون این مجموعه است. برای آشنایی با مفهوم ایردراپ‌ها و نحوه کسب درآمد از آن‌ها مقاله ایردراپ چیست را مطالعه کنید. 150 میلیون توکن به صورت زیر بین دارندگان NFTهای میمون تقسیم بندی شده است.

  • 10,094 توکن برای دارندگان Bored Ape(میمون‌های بی حوصله)
  • 2,042 توکن برای دارندگان Mutant Ape(میمون‌های جهش یافته)
  • 10,950توکن برای دارندگان Bored Ape و Kennel Club
  • 2,898 توکن برای دارندگان Mutant Ape و Kennel Club

از 850 میلیون توکن دیگر ارز دیجیتال ApeCoin، 470 میلیون آن به خزانه دائو واریز خواهد شد و 117 میلیون و 500 هزار توکن دیگر در زمان راه‌اندازی روانه بازار گردید. 7,343,750 هزارتای آن نیز قرار است دقیقاً 48 ماه پس از اولین عرضه به صورت ماه به ماه روانه بازار گردد. همانطور که در ابتدای مقاله ارز دیجیتال ApeCoin چیست، بیان کردیم، این دارایی توسط آزمایشگاه یوگا لبز تولید شده است. 150 میلیون توکن از این دارایی دیجیتال متعلق به این آزمایشگاه می‌باشد که قرار است هر ماه 4,166,666 تا از این توکن عرضه گردد تا کل توکن‌های اختصاص داده شده به این آزمایشگاه آزاد گردد. تیم توسعه دهنده این دارایی دیجیتال مقداری دیگر را نیز برای مشارکت کنندگان قرار داده است. تقریباً 14 درصد از کل توکن برای این افراد است که 8 درصد از آن قفل شده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال Monero چیست

چه چیزی ApeCoin را منحصر به فرد می کند؟

چه چیزی ApeCoin را منحصر به فرد می کند

حال که با قیمت ارز دیجیتال ApeCoin و این ارز دیجیتال تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال ApeCoin چیست، آشنا شدید، بهتر است بدانیم، چه چیزی این دارایی دیجیتال را منحصر به فرد کرده است. Apecoin توکن حاکمیتی APE Ecosystem است که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد در ApeCoin DAO شرکت کنند و به شرکت‌کنندگان آن ارز مشترک و باز می‌دهد که می‌تواند بدون واسطه‌های متمرکز استفاده شود. 62 درصد از کل ApeCoin به صندوق اکوسیستم تخصیص داده شد، که از ابتکارات جامعه محور که توسط اعضای ApeCoin DAO رأی داده شده است، حمایت می کند. ApeCoin همچنین به بخش‌های خاصی از اکوسیستم مانند بازی‌ها و خدمات انحصاری دسترسی می‌دهد که در غیر این صورت در دسترس نیستند.

برای توسعه دهندگان شخص ثالث، ApeCoin ابزاری برای مشارکت در اکوسیستم با ترکیب ApeCoin در خدمات، بازی ها و پروژه های دیگر است. به بنیاد APE یک NFT 1 از 1 توسط Yuga Labs، خالق Bored Ape Yacht Club اهدا شد. آزمایشگاه یوگا تمامی حقوق و امتیازات این NFT و آثار هنری زیربنایی آن را به بنیاد APE منتقل کرده است. اعضای ApeCoin DAO می توانند تصمیم بگیرند که چگونه از این مالکیت معنوی استفاده شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

ارز دیجیتال ApeCoin یکی دیگر از دارایی‌های دیجیتال است که در حوزه NFT قرار دارد. این دارایی دیجیتال در زمان ساخت NFT میمون‌ها در پلتفرم APE به کار می‌آید. اگر بازار ارزهای دیجیتال به روا قبلی خود برگردد، این دارایی دیجیتال نیز ارزشی چند برابر خواهد داشت ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با ارز دیجیتال ApeCoin آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال ApeCoin چیست نیز پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *