فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال تنها با خرید و فروش ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه روش‌های کسب درآمد دیفای، از تنوع بالایی برخودارد می‌باشد و یکی از این روش‌هایی که قرار است در ادامه‌ی این مقاله به آن بپردازیم استیکینگ ارز دیجیتال می‌باشد. بهتر است بدانید که روش استیکینگ ارز دیحیتال یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد غیر فعال در بازار ارز دیجیتال می‌باشد. برای کسب درآمد از این روش، ابتدا باید کمی درباره‌ی درآمدزایی با استیک کردن ارز دیجیتال صحبت کنیم و پس از آن به آموزش استیکینگ ارز دیجیتال رجوع خواهیم کرد.

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟قبل از اینکه به آموزش استیکینگ ارز دیجیتال بپردازیم، باید به پروتکل‌های اجتماع در شبکه‌ی بلاک‌چین بپردازیم تا از ارتباط میان این دو اطلاعاتی بدست آوریم. این پروتکل‌ها برای افزایش امنیت در شبکه بلاک چین مورد اسفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در شبکه‌ی بلاک چین بیت کوین برای امنیت، از پروتکل اجماع اثبات کار یا pow استفاده می‌شود. برای سوار کردن این پروتکل بر روی شبکه به استخراج ارز دیجیتال نیاز است. همچنین برای استخراج کردن ارز دیجیتال به یک سیستم با قدرت پردازش بالا و با قدرت سخت افزاری بالا نیاز است که هزینه‌ی بدست آوردن چنین سیستمی بسیار بالا است.

در برخی دیگر از شبکه‌های بلاک چین، برای حفظ امنیت شبکه و بهبود عملکرد آن، از پروتکل اجماع اثبات سهام استفاده می‌شود. این پروتکل همراه با سپرده‌گذاری کاربران شبکه یا پلتفرم غیرمتمرکز دیفای انجام می‌گیرد. همچنین اگر به دنبال بهترین روش‌های درآمدزایی از دارایی‌های غیرمتمرکز هستید می‌توانید به مقاله‌ی کسب درآمد در دیفای رجوع کنید. عملکرد آن به این صورت است که کاربران مقداری از دارایی خود را در یک گیف پول مخصوص قفل می‌کنند. از این رو هر چقدر که میزان دارایی‌هایی قفل شده این کاربران بیشتر باشد، آن‌ها حق مشارکت در اعتبار سنجی شبکه را بیشتر از بقیه‌ی افراد دارند.

برای اینکه بدانید چرا افراد، این عمل استیکینگ ارز دیجیتال را انجام می‌دهند؟ بهتر است بدانید که هر چه دارایی‌هایی بیشتر در شبکه قفل شود، پاداشی نسبت آن به کاربر تعلق می‌گیرد. همچنین مقدار پاداشی که با این افراد تعلق می‌گیرد به مدت زمان سپرده‌گذاری، نوع شبکه و مقدار دارایی وابسته می‌باشد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم اثبات اعتبار

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ

بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگتعداد استینکینگ ارز دیجیتال بیشمار است، اما برای خیلی از آن‌ها اعتبار  بالایی ندارند و ممکن است گزینه‌ی خوبی برای آغاز سپرده‌گذاری بر روی آن‌ها نباشد. در ادامه به چند مورد از بهترین استیکینگ ارز دیجیتال برای درآمدزایی با استیک کردن ارز دیجیتال نام خواهیم برد.

اتریوم

پس از بیت کوین، محبوب‌ترین و بهترین ارز دیجیتال اتریوم می‌باشد. این ارز دیجیتال در نسحه‌ی اولیه‌ی خود، بر اساس پروتکل اثبات کار بود. اما در نسخه‌ی بروز آن، پروتکل خود را با اثبات سهام تغییر داده است. برای استیکینگ ارز دیجیتال در شبکه‌ی اتریوم، حداقل باید 23 اتریوم در شبکه قفل کنید.

تزوس

تزوس با ارز دیجیتال XTZ از پروتکل اجماع اثبات سهام پیروی می‌کند. استیکینگ ارز دیجیتال در این شبکه‌ی بلاک چین هیچ نوع محدودیت را ندارد. به این معناست که شما با یک ارز دیجیتال XTZ می‌توانید در این شبکه شروع به سپرده‌گذاری کنید. سوددهی در این شبکه معمولاً در بازه‌زمانی 35 تا 40 روزه انجام می‌گیرد و نرخ سالانه استیکینگ شبکه‌ی بلاک چین تزوش، 6.75 تا 10.6 درصد می‌باشد.

بایننس کوین

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب که برای استیکینگ در شبکه آن از هیچ نوع محدودیت روبه‌رو نخواهید شد، بایننس کوین می‌باشد. در این شبکه نرخ سوددهی هر 7 روز میسر می‌شود و نرخ سود سالانه سپرده‌گذاری آن از 6 تا 9 درصد می‌باشد. این صرافی یکی از پلتفرم‌های است که از شیوه‌ی سنتی وام کریپتو نیز به کاربرانش پیشکش می‌کند.

کیک

کیک، ارز دیجیتال انحصاری صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ می‌باشد. بهتر است بدانید برای استیکینگ این صرافی، بایستی کیفت پول دیجیتال تراست ولت، متامسک و یایننس والت چین خود را به این صرافی غیرمتمرکز متصل نمایید. همچنین نرخ سود سپرده‌گذاری سالانه‌ی این شبکه، 14 درصد می‌باشد.

متیک

این توکن در شبکه‌ی بلاک چین پالیکان به عنوان توکن بومی این صرافی شناخته می‌شود. بهتر است بدانید که یکی از رقبای اصلی شبکه‌ی اتریوم محسوب می‌شود. برای مشارکت در اعتبار سنجی، ابتدا باید کیف پول متامسک خود را به شبکه‌ی پالیکان اتصال نمایید و لااقل باید 2 عدد توکن متیک در این کیف پول داشته باشید. نرخ سود سالانه این شبکه نیز 14 درصد می‌باشد.

بیشتر بخوانید: فورک در ارز دیجیتال 

آموزش Staking ارز دیجیتال به روش های مختلف

آموزش Staking ارز دیجیتال به روش های مختلفدر ادامه این نوشتار آموزش Staking ارز دیجیتال به روش های مختلف، می‌خواهیم به چند روش استیکینگ بپردازیم که از قبیل ستیکینگ سرد، استیکینگ قفل شده و در آخر استیکینگ منعطف بپردازیم.

استیکینگ سرد

از این روش اصولاً برای سرمایه‌های زیاد استفاده می‌شود. به این صورت است که شما سرمایه‌ی خود را در کیف پول‌های آفلاین یا همان سرد خود قفل می‌کنید و سود آن‌ها تا زمانی که این سرمایه در کیف پول شما قرار گرفته است، باقی می‌ماند. هر موقع که قصد داشتید که دارایی خود را از کیف پول خود خارج کنید، سود آن مدت‌زمان محاسبه می‌شود و بعد از آن به حساب شما واریز می‌گردد. بهتر است بدانید که این روش از امنیت بالایی برخودار است و از این رو بیشتر برای دارایی‌های زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استیکینگ قفل شده

در این روش از سپرده‌گذاری، شما دارایی‌های خود را در کیف پول صرافی خود استیک می‌کنید. پس از آن، سود شما به صورت روزانه محاسبه می‌شود. در هر بازه‌ی زمانی که قصد داشتید، می‌توانید سرمایه‌ی خود را از حالت سپرده‌گذاری خارج کنید و مجموع سود روز‌های سپرده‌گذاری خود را دریاقت کنید.این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از کیف پول‌های دیجیتال، مدت زمان مشخص شده‌ای برای سپرده‌گذاری دارند و برداشت زودتر از آن زمان امکان پذیر نمی‌باشد.

استیکینگ منعطف

این روش در هر زمانی که قصد داشتید، دارایی خود را از سپرده‌گذاری برداشت کنید امکان‌پذیر است. حتی در این شیوه می‌توانید به راحتی به خرید و فروش سرمایه‌ی خود بپردازید. همچنین استیکینگ منعطف در کیف پول‌های داغ امکان‌پذیر می‌باشد و اصولاً نسبت به روش‌های دیگر از سوددهی کمتری برخوردار می‌باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

در این مقاله سپرده‌گذاری یا همان استیکینگ را برای شما توضیح دادیم و گفتیم که کاربران با قفل کردن دارایی‌های خود در یک کیف پول مخصوص می‌توانند، نسبت به مدت زمان قفل شده این دارایی پاداش دریافت کنند که البته به نوع شبکه و همچنین مقدار دارایی که سپرده‌گذاری کرده‌اید مربوط می‌باشد. در ادامه ارز‌های را برای شما نام بردیم مانند: اتریوم، تزوس، بایننس کوین، کیک و متیک که بهترین ارزها برای استیکینگ پیشنهاد می‌شودو همچنین روش‌های مختلف استیکینک را برای شما توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *