در مقالات پیشین بارها سعی کردیم از برترین بازی‌های کریپتویی سخن بگوییم و آموزش نصب و نحوه کسب درآمد از آن‌ها را در اختیار شما عزیزان بگذاریم؛ اما برای شروع بسیاری از بازی‌های مذکور باید ابتدا توکنی خریداری می‌شد یا به نحوی هزینه‌ای را برای کاربران به همراه داشت. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با برترین بازی های کریپتویی رایگان آشنا کنیم، پس این مقاله را از دست ندهید. همچنین جهت یادگیری نحوه ساخت، خرید و فروش NFT می‌توانید مقاله آموزش NFT رایگان را مطالعه کنید.

بازی کریپتویی چیست؟

بازی های کریپتویی رایگان

در واقع بازی های کریپتویی رایگان و غیر رایگان به نوع خاصی از بازی‌های ویدیویی گفته می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ازای بازی کردن مقداری سود کسب کنند. معمولاً اکثر بازی های کریپتویی با توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) به کاربران پاداش می‌دهند. به لطف ترکیب صنعت بازی‌سازی و فناوری متاورس بازی‌هایی در سال‌های اخیر به دنیا عرضه شدند تا کاربران بتوانند به راحتی در هر جای دنیا از این مزیت استفاده کنند و به راحتی کسب درآمد کنند. حال محبوبیت این بازی‌ها به حدی رسیده است که پای آن‌ها به گوشی‌های موبایل نیز باز شده است.

حتماً تا به حال نام پابجی یا کال اف دیوتی را شنیده‌اید؛ حال تصور کنید توکنی به این بازی‌ها اضافه شود و بازیکنان با پیروز شدن در هر راند، مقداری ارز کسب کنند! بدون شک این موضوع می‌تواند محبوبیت بازی‌های نام برده را چند برابر کند. در سال‌ها قبل، پس از راه‌اندازی بیت کوین، بازی‌های ساده‌ای طراحی شدند که کاربران را مجبور به انجام فعالیت‌های سطحی می‌کردند و در نهایت مقداری بیت کوین به عنوان پاداش به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

اما امروزه بازی‌هایی طراحی شدند که به دلیل گرافیک بالا و سبک بازی سرگرم‌کننده، حتی اگر توکنی هم نداشتند باز هم در لیست محبوب‌ترین بازی‌ها دنیا قرار می‌گرفتند. در ادامه چند بازی کریپتویی رایگان را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید بدون هیچ دردسری شروع به بازی و کسب درآمد کنید.

بیشتر بخوانید: دوره رایگان آموزش متاورس

برترین بازی های کریپتویی رایگان

Gods Unchained

بازی کریپتویی Gods Unchained

بازی Gods Unchained از جمله معروف‌ترین بازی های کریپتویی رایگان و درآمدزا است که بر بستر بلاک چین فعالیت می‌کند. سبک این بازی در واقع ترکیبی از MTG و Hearthstone می‌باشد. بازی گادز آنچیند یک بازی کارتی پیشرفته است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در جریان بازی، آیتم‌ها و کارت‌هایی را به دست آورند و در نهایت آن‌ها را معامله کنند و سود دریافت کنند. لازم به ذکر است که برخی از کارت‌های بازی گادز آنچیند بسیار گران هستند به گونه‌ای که یکی از این کارت‌ها در مدتی پیش به قیمت 146.3 اتریوم فروخته شد.

نکته‌ای که باعث افزایش ارزش این کارت‌ها شده است، طراحی کارت‌های درون بازی در قالب توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) است. برای درک بهتر این موضوع و دلیل افزایش قیمتی NFTها می‌توانید مقاله آشنایی با مفهوم کریپتوپانک را مطالعه کنید. جهت دانلود بازی Gods Unchained می‌توانید از وبسایت رسمی godsunchained.com اقدام کنید.

Splinterlands

بازی کریپتویی رایگان Splinterlands

بازی Splinterlands یکی از بازی‌های قدیمی در بازار است که اخیراً با دستاوردهای قابل توجه‌ای که توانسته است کسب کند، تبدیل به یک بازی محبوب بشود. بازی اسپلینترلندز در ابتدای کار با نام استیم مانسترز (Steem Monsters) به بازار عرضه شد که در بلاک چین استیم(Steem) فعالیت می‌کرد؛ اما پس از مدتی جاستین تون (Justin Ton) مدیریت این پلتفرم را به دست گرفت و آن را به بلاک چین هایو انتقال داد، سپس نام آن را به بازی اسپلینترلندز تغییر داد.

همانند بازی Gods Unchained، بازی Splinterlands نیز یک بازی کارتی است که از بازی‌های Heartstone و MTG الگو گرفته است. گیم پلی بازی اسپلینترلندز به این صورت است که بازیکنان باید دسته کارتی را جمع‌آوری کنند و با بازیکنان دیگر وارد نبرد شوند. در نظر داشته باشید که کارت‌ها و آیتم‌های درون این بازی نیز در قالب NFT طراحی شده‌اند. جهت دانلود بازی Splinterlands می‌توانید از وبسایت رسمی splinterlands.com اقدام کنید.

Guild of Guardians

بازی های کریپتویی رایگان Guild of Guardians

بازی Guild of Guardians یکی دیگر از بازی های کریپتویی رایگان است که تا کنون توانسته محبوبیت بسیاری از سوی کاربران به دست آورد. بازی گیلد آو گاردینز یک بازی تک نفره نیست و در حالت کلی بازیکنان را مجبور به ایجاد گروه‌ها و انجمن‌های مختلف می‌کند. در واقع شما باید تیمی از برترین نگهبانان(Guardian) ایجاد کنید و با آنچه درون بازی برای شما اتفاق می‌افتد، مقابله کنید. توکن بازی Guild of Guardians جم(Gem) نام دارد که بازیکنان باید با نبرد و جستجو آن را به دست آوردند. لازم به ذکر است که شرکت Guardians، اولین توسعه‌دهنده بازی‌های موبایلی است که توانست توکن درون بازی را قابل معامله کند. جهت دانلود بازی Guild of Guardians می‌توانید از وبسایت رسمی آن guildofguardians.com اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: دوره آموزش ارز دیجیتال

Crypto Royale

بازی Crypto Royale

بدون شک بازی کریپتو رویال را می‌توان به عنوان یکی از ساده‌ترین بازی های کریپتویی رایگان نام برد. این بازی بر اساس بازی سنگ-کاغذ-قیچی ساخته شده است. گیم پلی این بازی به این صورت است که در بازی سه کره با رنگ‌های بنفش، زرد و آبی وجود دارد و به هر کاربر یکی از این کره‌ها تعلق می‌گیرد.  در بازی کریپتو رویال قوانین برخوردی وجود دارد که باید پیش از شروع بازی آن‌ها را بدانید: در صورت برخورد کره آبی با کره بنفش، کره آبی قوی‌تر و کره بنفش ضعیف‌تر می‌شود.

همچنین در صورت نبرد کره بنفش با کره زرد، کره بنفش پیروز می‌شود و در نهایت در نبرد کره زرد و کره آبی، کره زرد پیروز می‌شود. توکن بازی Crypto Royale روی(ROY) نام دارد که پس از کسب پیروزی در هر راند به شما تعلق خواهد گرفت. برای آموزش کامل این بازی، مقاله بازی Crypto Royale چیست را مطالعه کنید. جهت دانلود بازی Crypto Royale می‌توانید از وبسایت رسمی آن اقدام کنید.

Thetan Arena

بازی های کریپتویی رایگان Thetan Arena

بازی Thetan Arena اولین بازی مبتنی بر بلاک چین است که از قالب MOBA استفاده می‌کند. این بازی را می‌توان به عنوان یکی از جالب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین بازی‌های کریپتویی رایگان دانست. این بازی چند نفره دارای یک مدال نبرد رویال است که بازیکنان باید در بازی با توجه به قهرمانی(Hero) که انتخاب کرده‌اند، با یکدیگر وارد نبرد شوند.جهت دانلود بازی Thetan Arena می‌توانید از وبسایت رسمی thetanarena.com اقدام کنید. لازم به ذکر است که بازی تتان آرنا دارای چند گیم پلی متفاوت است که بهتر است کمی با برترین حالت‌های آن آشنا شوید:

DUO BATTLE ROYALE

در این حالت از بازی، تعدادی از بازیکنان در محیطی به صورت تیم‌های 2 نفره شروع به مبارزه می‌کنند. در این حالت چند تیم 2 نفره وجود دارد که شما باید همه آن‌ها را شکست دهید و پیروز شوید.

SOLO BATTLE ROYALE

این حالت بازی Thetan Arena همانند حالت قبلی است؛ با این تفاوت که به جای تیم‌های دو نفره، تیم‌های یک نفره وجود دارد.

TOWER

در مدل TOWER یک محیط نسبتاً کوچک ایجاد می‌شود که دو تیم 4 نفره در آن شروع به مبارزه می‌کنند. در هر دو طرف نقشه دو برجک وجود دارد و شما باید از خراب شدن برجک خود محافظت کنید.

DEATH MATCH

در این مدل تیمی وجود ندارد و همه بازیکنان در یک محیط شروع به مبارزه می‌کنند. با هر بار مردن، پس از چند ثانیه دوباره زنده می‌شوید و بازی را ادامه می‌دهید تا زمان بازی به اتمام برسد. در نهایت شخصی که بیشترین Kill را گرفته باشد، برنده بازی می‌شود.

ایردراپ ها(Airdrop)

ایردراپ ها(Airdrop)

همانطور که گفته شد، تا کنون بازی های کریپتویی رایگان بسیاری در بازار عرضه شده است که به عنوان یک منبع درآمد ثانویه، گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند. ایردراپ در واقع بازی نیست، اما یکی از روش‌های آسان کسب درآمد از ارزهای دیجیتالی به شمار می‌رود. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با سرمایه گذاری در بانک یا موسسه‌ای، در قرعه کشی برنده شوید و مقداری سرمایه کسب کنید. این موضوع در حوضه ارزهای دیجیتالی نیز صدق می‌کند. در واقع سازندگان توکن‌های نوظهور برای آشناسازی کاربران و تبلیغ توکن خود، مقداری از عرضه خود را در ایردراپ‌ها قرار می‌دهند.

حال شما تنها کافی است با انجام فعالیت‌های خاص و آسانی مقداری از این توکن‌ها را از آن خود کنید. ریتوییت کردن صفحه شرکت مذکور، عضویت در کانال تلگرام، کامنت و… از جمله این فعالیت‌ها خواسته شده است. با مطالعه مقاله نحوه پیدا کردن ایردراپ های رایگان می‌توانید از جدیدترین ایردراپ‌های محبوب باخبر باشید. ایردراپ‌ها را می‌توان به عنوان یک معامله دو سر سود دانست؛ چرا که در این حالت علاوه بر تبلیغ شدن توکن‌های نوظهور، کاربران با انجام کارهای ساده‌ای مقداری توکن دریافت می‌کنند. جهت آشنایی بیش‌تر می‌توانید مقاله نحوه کسب درآمد از ایردراپ را مطالعه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این نوشتار همانطور که قول دادیم شما را با برترین بازی‌های کریپتویی رایگان آشنا کردیم. تا کنون بازی‌های مختلفی در حوضه سرگرمی و کسب درآمد به دنیا عرضه شده‌اند؛ اما به طور کلی نمی‌توان وقت خود را صرف همه آن‌ها کرد. چرا که برخی از این بازی‌ها به جز کلاه‌برداری و اتلاف وقت، سودی برای شما ندارند و حتی برخی از آن‌ها به قدری حوصله سربرند که اصلاً مقرون به صرفه نیستند. در نهایت حتی آگر ارزش قیمتی توکن برخی از آن‌ها پایین باشد، باز هم روش مطلوبی برای کسب درآمد ثانویه است. در نظر داشته باشید که ارزش بیت کوین هم در اوایل راه بسیار ناچیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *