دامیننس تتر چیست؟ برای اینکه مفهوم دامیننس تتر را درک کنید باید گفته که یک نوع استیبل کوین محسوب می‌شود و اولین و بزرگ‌ترین استیبل کوین موجود در بازار ارز‌های دیجیتال نیز شناخته می‌شود. خیلی از افرادی که در بازار ارز‌های دیجیتال معامله یا ترید را انجام می‌دهند به دنبال این هستند که برای مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال و انتقال دارایی ها و سرمایه خودشون از یک مرجع امن که بدون اینکه قیمت آن‌ها تغییر کند استفاده نمایند. وجود استیبل کوین این کار را میسر کرده است به این دلیل که استیبل کوین‌ها از قیمتی ثابت برخوردار می‌باشند که برابر با یک دلار آمریکا است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره‌ی سوال دامیننس تتر چیست ارائه خواهیم داد.

دامیننس تتر چیست؟

دامیننس تتر چیستبه احتمال زیاد تا به این جای کار این سوال برای شما ایجاد شده است که دامیننس تتر چیست؛ بهتر است بدانید که معنی دامیننس چیست؛ دامیننس در زبان فارسی به معنای سلطه است. دامیننس تتر از این رو تسلطی بر بازار‌های ارز‌های دیجیتال دارد که در اصل نشان دهنده‌ی سهم ارز دیجیتال تتر از کل بازار کریپتوکارنسی می‌باشد. همان طور که گفتیم این ارز دیجیتال یک نوع استیبل کوین است و استیبل کوین در واقع توکن‌هایی هستند که از قیمت ثابتی برخوردار می‌باشند از این رو می‌توان گفت که ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر برابر است با توکن‌های در گردش این استیبل کوین قرار گرفته‌اند.

شما با استفاده از آن می‌توانید تحلیل‌های خود را انجام دهید و روند بازار را در آینده پیش بینی کنید که برای این کار نیاز است که خطوط حمایتی و مقاوتی را در نمودار دامیننس تتر ترسیم کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که دامیننس USDT(نماد آن است) با تقسیم ارزش بازار تتر بر کل ارزش بازار محاسبه می‌شود و افزایش دامیننس تتر نشان دهنده‌ی بیشتر شدن تعداد ارز‌های دیجیتال استیبل کوین تتر درحال گردش است. اما کاهش دامیننس تتر به این معناست که تعداد توکن‌های ارز دیجیتال تتر که در حال گردش هستند کاهش می‌یابد و در این مقاله که درباره‌ی دامیننس چیست اطلاعاتی ارائه کردیم می‌خواهیم در ادامه به نشانه‌های آن بپردازیم که دو حال افزایش دامیننس تتر و کاهش دامیننس تتر دارد بپردازیم.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال پیشرفته

نشانه های دامیننس تتر چیست؟

به طور کلی دامیننس تتر می‌تواند یا روند افزایشی داشته باشد یا از روند کاهشی با خود به همراه داشته باشد. از این رو تحلیل‌گران با درک مفهوم دامیننس تتر افزایشی و کاهشی به انجام معاملات خود پیش می‌روند.

 افزایش دامیننس تتر چیست؟

 افزایش دامیننس تتر چیستیکی از نشانه‌های آن افزایش دامیننس USDT است که روند افزایشی به این معنا است؛ هر زمان قیمت سایر ارز‌های دیجیتال کاهش پیدا کند به خود روند نزولی دریافت می‌کند؛ بهتر است بدانید که با ارز دیجیتال بیت کوین رابطه‌ای بالعکس دارد. البته تحلیل این مسئله کار بسیار دشواری نیست که با یک نگاه متوجه این می‌شوید، افزایش یا کاهش داسته است و برای کسب اطلاعات از نحوه استخراج بیت کوین می‌توانید به این مقاله رجوع کنید.

همچنین افزایش دامیننس تتر به معنای دیگری نیز می‌تواند باشد که تعداد افراد در حال خرید تتر رو به افزایش است و تعداد فروش ارز‌های دیجیتال دیگر در حال افزایش می‌باشد. با تبدیل رمزارز‌های معامله‌گران به تتر این موضوع باعث می‌شود بازار روندی رو به بالا داشته باشد.

کاهش دامیننس تتر چیست؟

کاهش دامیننس تتر چیستزمانی که ارز دیجیتال دامیننس کاهش پیدا می‌کند به این معنا می‌باشد که قیمت سایر ارز‌های دیجیتال دیگر روندی نزولی پیدا می‌کنند و کاهش آن سبب می‌شود فروشنده‌های تتر افزایش یابد و خریداران سایر ارز‌های دیجیتال دیگر نیز بیشتر شود این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که ارزهای دیجیتال روند افزایشی به خودشون بگیرن. از این رو معامله‌گران با فروش تتر و خرید سایر رمزارز‌های دیگر از معاملات انجام شده سود دریافت می‌کنند. همچنین یکی از الزامات ورود به بازار ارز‌های دیجیتال تحلیل آن‌ها است که برای یاد‌گیری آن می‌توانید به مقاله آموزش تحلیل ارز دیجیتال بروید و از آن اطلاعاتی کسب نمایید.

کاربرد دامیننس تتر

کاربرد دامیننس تتردامیننس توکن تتر یکی از عامل‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان رون بازار را پیش بینی کرد و افراد معامله‌گر و تحلیل‌گر با استفاده از این ویژگی جهت بازار را تشخیص می‌دهند. این کار سبب می‌شود معامله‌های خودشان را در مسیر بازار قرار دهند و سود‌های زیادی را دریافت کنند. تجزیه و تحلیل آن بسیار آسان است که با انجام دادن تحلیل نمودار دامیننس تتر شما می‌توانید روند بازار را پیش بینی کنید و برای دریافت سود بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

بیشتر بخوانید: تفاوت صرافی و بروکر چیست ؟

وقتی که بازار روند نزولی دارد بهتر است بدانید سرمایه‌گذاران با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر سعی بر این دارند که از سرمایه‌های خود محافظت کنند. پس به این نکته توجه داشته باشید که با نزولی شدن بازار  دامیننس تتر افزایش پیدا می‌کند. در حالت برعکس نیز سرمایه‌گذاران با افزایش قیمت ها در بازار برای کسب سود استیبل کوین‌های خود را به رمزارز‌های دیگری تبدیل می‌کنند. با وجود چنین شرایطی USDT کاهش پیدا می‌کند که از این باعث می‌شود افراد معامله‌گر و تحلیل‌گر در پیش بینی بازار مفید واقع شوند.

مطلب آخر

این ارز دیجیتال اولین و پرکاربرد‌ترین استیبل کوین در بازار ارز‌های دیجیتال واقع شده است که با وجود تمام مشکلات با پشتوانه‌های تتر و همچنین عدم شفافیت اطلاعات مالی آن، استیبل کوین در حال حاضر پر استفاده‌ترین ارز دیجیتال با ثبات در بازار رمزارز‌ها می‌باشد. این طور که معلوم است دامیننس تتر توانایی این را دارد اطلاعاتبسیار ارزشمندی را از اتفاقات و وضعیت بازار در اختیار تریدر‌ها قرار دهد. در این مقاله با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی درباره‌ی دامیننس تتر چیست؟ توانسته باشیم آگاهی لازم از آن را به شما ارائه داده باشیم که دامیننس به معنی سهم ارز دیجیتال از کل بازار کریپتوکارنسی می‌باشد و با کاهش پیدا کردن آن در بازار از میزان سلطه آن بر بازار بسیار کم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *