زمین دیجیتال چیست

در سال‌های اخیر با رشد تکنولوژی راه‌های کسب درآمدی مختلفی ارائه شدند، که یکی از آن‌ها خرید و فروش زمین‌های دیجیتالی است. همانطور که در مقاله برترین ارزهای دیجیتال متاورس، مطالعه کردید، ترکیب صنعت بازی و پلتفرم متاورس باعث شکل‌گیری پدیده‌های جالبی نظیر بازی‌های متاورسی شده است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. در این بازی‌ها کاربران با انجام فعالیت‌های خاصی، به عنوان پاداش مقداری توکن دریافت می‌کنند؛ اما تمام این پلتفرم‌ها شبیه به هم نیستند و در برخی از آن‌ها کاربران با خرید و فروش آیتم، زمین و… در بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما زمین دیجیتال چیست؟

ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کند که زمین دیجیتال چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ در واقع زمین‌های دیجیتالی، همانند زمین‌هایی در دنیای واقعی می‌باشند که افراد پس از خریداری یک قطعه زمین، می‌توانند در آن آپارتمان، ورزشگاه، مغازه و… تاسیس کنند. با رشد قیمتی NFTها، قیمت این زمین‌های دیجیتالی هم همانند کریپتوپانک‌ها رشد چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری که در چند هفته اخیر شاهد فروش قطعه زمین دیجیتالی در بازی Decentraland به قیمت 2.43 میلیون دلار بودیم. پیش از هر گونه سرمایه گذاری بر روی زمین‌های دیجیتال بهتر است که دوره آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید که در انتخابات خود دچار مشکل نشوید.

در این مقاله قصد داریم به ساده‌ترین روش ممکن، پاسخ سوال زمین دیجیتال چیست؟ را بدهیم، پس با ما همراه باشید.

زمین دیجیتال چیست؟

ملک های دیجیتالی

موضوع ملک‌های دیجیتالی پدیده جدیدی نیست و در گذشته هم با آن روبه‌رو شدید؛ در واقع وبسایت‌ها، دامین‌ها، پیج‌ها و… از نمونه ملک‌های دیجیتالی می‌باشند. اما امروزه واژه زمین دیجیتالی، مفهوم دیگری را به همراه دارد؛ زمین دیجیتالی در واقع سرزمین‌های مجازی هستند که وجود خارجی ندارند اما بستری برای ساخت املاک و مستغلات دنیای مجازی به شمار می‌روند که در فضای سه بعدی جهان مجازی همانند دنیای واقعی عمل می‌کنند. افراد پس از خریداری زمین موردنظر بنا به حق استفاده خود، می‌توانند به هر طریقی که می‌خواهند آن را بسازند و از آن کسب درآمد کنند. امروزه افراد زیادی با خریداری زمین‌های دیجیتالی از شرکت متا(فیسبوک)، توانسته‌اند سرمایه خود را چند برابر کنند.

مقاله پیشنهادی:آموزش ارز دیجیتال پیشرفته + نکات طلایی

زمین دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای زمین دیجیتالی

کاربران می‌توانند زمین‌های دیجیتالی را همانند دنیای واقعی خرید و فروش کنند. این زمین‌ها دارای سند و اثبات هستند و کاربران می‌توانند پس از خرید یک ملک دیجیتالی، کسب و کار خود را در آن راه‌اندازی کنند. ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از افراد پس از خرید زمین‌های دیجیتالی و ساخت فروشگاه‌های مجازی توانسته‌اند به ثروت‌های کلانی دست یابند. صاحبان زمین همانند دنیای واقعی می‌توانند ملک خود را به افراد دیگر اجاره دهند و ماهیانه سود دریافت کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای زمین‌های دیجیتالی، ایجاد زمینه کسب درآمدی برای افرادی است که به هر دلیلی توانایی خرید ملک واقعی را ندارند و نمی‌توانند کسب و کاری را در دنیای واقعی تاسیس کنند، بنابراین در دنیای متاورس می‌توانند با خرید قطعه زمینی و سرمایه‌گذاری در آن، بدون نیاز به اتلاف انرژی، دارایی خود را افزایش دهند.

مقاله پیشنهادی: آموزش NFT رایگان

دلایل ارزشمندی زمین دیجیتالی

دلایل ارزشمندی دارایی های دیجیتال

تا اینجای کار می‌دانید که زمین دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد، اما دلیل ارزشمند شدن زمین‌های دیجیتال چیست؟ در سال 2020 توکن‌های NFT تبدیل به مهم‌ترین توکن‌های دنیای ارز دیجیتال شدند؛ استفاده از بلاک چین اتریوم، همکاری با صنعت بازی‌سازی و آثار هنری و… از جمله دلایل رشد قیمتی NFT ها بود و همانطور که گفته شد، زمین‌های دیجیتالی مزایای جالب‌تری نسبت به زمین‌های دنیای واقعی دارند؛ همه این دلایل در رشد ارزش قیمتی این نوع دارایی تاثیر مستقیم داشت. همچنین ممکن است بنا به دلایل مختلف تقاضا برای زمین شم بالا باشد، همین موضوع می‌تواند باعث رشد چشمگیر قیمت زمین شما شود. اما چرا برخی از این زمین‌ها از ارزش بیشتری برخوردارند؟ پاسخ به این سوال ممکن است بستگی به موارد مختلفی داشته باشد.

به عنوان مثال یکی از خواننده‌های رپ مستقر در کالیفرنیا به نام اسنوپ داگ، که از شهرت زیادی برخودردار است در بازی سند باکس قطعه زمینی خریداری کرده و در حال ساخت عمارت خود می‌باشد. این موضوع باعث افزایش قیمتی زمین‌های اطراف او شده است، به طوری که پس از خرید و ساخت عمارت توسط اسنوپ داگ، فردی زمین کناری او را فقط به این دلیل که بتواند همسایه اسنوپ داگ باشد، خریداری کرده است. این زمین حدود 71000 سند(توکن بومی بازی سندباکس)، معادل 450000 دلار فروخته شد.

مقاله پیشنهادی: سندباکس چیست؟.

نحوه ساخت و ساز در زمین های دیجیتال

نحوه ساخت زمین دیجیتال

اگر شما هم یکی از صاحبان زمین‌های دیجیتالی هستید، بهتر است بدانید که برای ساخت و ساز برخلاف دنیای واقعی، هیچ محدودیتی وجود ندارد، در نتیجه شما می‌توانید هر پروژه‌ای که می‌خواهید طراحی کنید، به صورت دلخواه برای آن نقشه‌کشی کنید. همچنین شما می‌توانید برای مناطق تحت مالکیت خود، قوانین و شرایطی نیز وضع کنید. برای درک بهتر و یادگیری راه‌های درآمدزایی از بازی کردن، مقاله کسب درآمد از بازی کردن را مطالعه کنید.

همانطور که در گذشته بازی‌هایی نظیر شهرسازی و کشورگشایی جهت گسترش قلمرو بازیکنان ارائه شدند، امروزه بازی‌هایی در این سبک، برای کسب درآمد طراحی شدند که ساخت ملک در آن‌ها به سادگی بازی‌های قدیمی است. البته در نظر داشته باشید که برای ساخت و سازهای دیجیتالی نیاز به برنامه‌های نرم‌افزاری ساخت و ساز دیجیتال 3D دارید.

سندهای مالکیت در زمین های دیجیتالی

Decentraland یک زمین دیجیتال

در واقع NFT ها همان سند مالکیت شما هستند. NFT توکن‌های رمزنگاری شده و غیرقابل تعویضی هستند که پس از خریداری دارایی، در شکل‌های مختلفی به شما تعلق می‌گیرند. پس از خرید NFT ها کسی نمی‌تواند مالکیت شما را زیر سوال ببرد و این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای این مدل دارایی‌ها است. همچنین اگر توانایی خرید زمینی را به تنهایی ندارید، می‌تواند با چند نفر شریک شوید؛ اما در این حالت دیگر اختیارات کامل سند را ندارید و برای انجام هرگونه تغییری نیازمند رضایت باقی شرکای خود هستید.

معرفی انواع پلتفرم های خرید زمین مجازی

برای خرید و فروش زمین‌های دیجیتالی می‌توانید از پلتفرم‌های زیر اقدام کنید:

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نحوه خرید زمین های دیجیتال

حال می‌دانید که زمین دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؛ و در آخر برای خرید زمین طبق موارد زیر عمل کنید. همانطور که گفته شد، خرید و فروش زمین‌های دیجیتالی کاری بسیار آسانی است؛ چرا که در دنیای دیجیتالی برخلاف دنیای واقعی، دردسر، محدودیت‌های مجوز و بسیاری از موارد دیگر که شما را از خرید و ساخت و ساز پشیمان می‌کند، وجود ندارد. خرید زمین دیجیتالی در هر پلتفرم متفاوت است، اما در همه آن‌ها یک روش کلی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را گام به گام بیان خواهیم کرد.

1. برای خرید زمین‌های دیجیتال، اولین گام انتخاب پلتفرم است. همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، می‌توانید برای شروع، یک پلتفرم را انتخاب کنید. پیش از انتخاب پلتفرم، می‌توانید هزینه‌ها و قیمت توکن‌ها را در قسمت MarketPlace مشاهده کنید.

2. برای خرید زمین و همچنین ذخیره دارایی خود پیش از اقدام به خرید، به یک کیف پول معتبر نیاز دارید. توصیه ما کیف پول متامسک است؛ زیرا کیف پول متامسک یک کیف پول اتریومی است و از آن جایی که توکن‌های NFT در بستر بلاک چین اتریوم قرار دارند بهترین گزینه متامسک است. در صورت آشنایی بیشتر می‌توایند مقاله راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک را مورد بررسی قرار دهید.

3. در گام بعدی باید یک صرافی معتبر پیدا کنید و برای خرید زمین ابتدا رمزارزی که پلتفرم موردنظر شما از آن پشتیبانی می‌کند را تهیه کنید. برای آشنایی با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بایننس، مقاله پیشنهادی آشنایی با صرافی بایننس را مطالعه کنید.

4. در گام آخر به وبسایت پلتفرم موردنظر بروید و کیف پول خود را به آن متصل کنید. شما در این قسمت می‌توانید زمین‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و بهترین آن‌ها را خریداری کنید.

3 دیدگاه در “زمین دیجیتال چیست؟ + نحوه خرید ملک های متاورسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *