اینترنت یکی از برترین تکنولوژی‌هایی می‌باشد که بشر توانسته آن را خلق کند و سبب تغییر و تحولی در زندگی ما شده است. اینترنت از زمان پیدایش خود در بسیاری از مراحل تکامل و پیشرفت داشته است. اولین نسخه اینترنت که Web1 می‌باشد در ابتدا محلی بود که تنها شرکت‌های بزرگ می‌توانستند اطلاعات را در فضای آن منتشر کنند و کاربران فقط مشاهده کننده بودند. با ساخت Web2 که نسخه امروزی اینترنتی است که همه ما از آن استفاده می‌کنیم، این محدودیت‌ها برداشته شد و کاربران نیز همانند شرکت‌ها قابلیت ساخت و انتشار مطالب را دارند.

بیشتر مرورگر‌هایی که امروزه ما از آنان استفاده می‌کینم، نظیر گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج، همگی بر بستر وب 2 می‌باشند. حال شاید برای شما این سوال پیش آید که از چه مرورگرهایی می‌توان در وب 3 استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با برترین مرورگرهای وب 3 آشنا کنیم تا با اطمینان بیشتری در فضای وب 3 فعالیت داشته باشید.

وب 3 چیست؟

وب 3 چیستپیش از ورود به معرفی برترین مرورگرهای وب 3 بهتر است شما را با اینترنت نسل سوم یا اینترنت آینده آشنا سازیم. وب 3 چیست؟ نسل سوم اینترنت را وب 3 می‌نامند، این نسخه از اینترنت امنیت و کارایی خیلی بیشتری نسبت به نسخه پیشین خود یعنی وب 2 دارد. وب 3 را با استفاده از فناوری بلاک چین پیاده سازی کرده‌اند که کاربران قادر به مدیریت و کنترل حریم خصوصی خود می‌باشند. در وب 2 اطلاعات افراد در بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌های بزرگ نگهداری می‌شود و هر زمان که می‌خواهند، می‌توانند آن را به افراد دیگری بفروشند. اما در وب 3 این موضوع تا حد زیادی پوشش داده شده است و کاربران بیشتر شبیه به روح‌هایی در فضای اینترنت هستند.

هکر‌ها و افراد غیرمجاز به دلیل اینکه وب 3 غیرمتمرکز است و اطلاعات افراد در قسمت‌های مختلف دنیا ذخیره می‌گردد و دیگر به راحتی قابل سرقت نیست. اگر با این تفاسیر هنوز می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با وب 3 یاد بگیرید، مقاله وب 3 چیست را مطالعه کنید.

برترین مرورگرهای وب 3

مرورگرهای بسیاری در فضای اینترنت یافت می‌شود، اما شناسایی آن دسته از مرورگرهایی که بر بستر وب 3 هستند نیازمند تحقیق است. در این مقاله ما در زمان شما صرفه جویی کردیم و لیستی از برترین مرورگرهای وب 3 را برای شما آماده کردیم که به دلخواه می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. آشنایی با مرورگرهای وب 3 به شما در خرید و فروش آسان‌تر و با سرعت بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال کمک شایانی خواهند کرد. اگر در بازار ارزهای دیجیتال به سودهای بزرگ و خوبی نمی‌رسید، پیشنهاد می‌کنم دوره آموزش ارز دیجیتال فاموریان را از دست ندهید. وب 3 تا مدت زمانی دیگر جای اینترنت امروزی یا وب 2 را خواهد گرفت، بنابراین آشنا شدن با مقوله وب 3، مرورگرهای وب 3 و ارزهای دیجیتال وب 3 به سرمایه‌گذارن کمک خواهد کرد. در ادامه این بحث بهترین مرورگر Web3 را نیز برای شما معرفی خواهیم کرد.

مرورگر بریو Brave

برترین مرورگرهای وب 3 مرورگر بریواولین مرورگری که در این لیست می‌خواهیم برای شما به عنوان یکی از مرورگرهای وب 3 معرفی کنیم، مرورگر بریو(Brave) می‌باشد. اگر جزء آن دسته افرادی باشید که در یوتیوب فعالیت می‌کنند، به احتمال زیاد تبلیغ این مرورگر را دیده‌اید. مرورگر بریو را می‌توان به عنوان شناخته‌ترین مرورگر وب 3 دانست که در حال حاضر بیش از 30 میلیون کاربر فعال دارد. استفاده از این مرورگر رایگان می‌باشد و کدهای آن برای دیگر افراد به دلیل متن باز بودن آن قابل دسترس می‌باشد. کاربران مروگر وب 3 Brave از امنیت بالایی برخورداند و همچنین این مرورگر دارای کیف پول مخصوص به خود نیز می‌باشد. کیف پول این پلتفرم با این برنامه ادغام شده است که امکان سواپ کردن، انتقال دارایی‌های دیجیتال و همچنین قابلیت اتصال به اپلیکیشن‌های DApps را دارد.

مرورگر بریو به کاربران خود در ازای مشاهده تبلیغات توکن BAT که بر بستر اتریوم ERC-20 ایجاد شده است، پاداش می‌دهد. اگر بخواهیم به معرفی بهترین مرورگر Web3 بپردازیم، باید گفت که مرورگر بریو را می‌توان به عنوان بهترین مرورگر وب 3 در نظر گرفت. مشاهده تبلیغات بر اساس تمایلات کاربران می‌باشد، به عنوان مثال شما دوست دارید تبلیغی در رابطه با آموزش متاورس ببینید که در این صورت ارز دیجیتال BAT دریافت می‌کنید. مکانیسم تماشای تبلیغات در مرورگر بریو برای کاربران جالب می‌باشد و دیگر تبلیغات زیادی در صفحات مشاهده نخواهید کرد، چرا که بریو همه آن‌ها را بلاک می‌کند.

برترین مرورگرهای وب 3 مرورگر بریوداده‌های خصوصی افراد به هنگام جست و جو در فضای اینترنت مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد. تعامل خوبی بین تبلیغ‌کنندگان، صاحبان وبسایت‌ها و کاربران وجود دارد به طوری که تبلیغ‌کنندگان متوجه می‌شوند که کدام تبلیغ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مرورگر بریو برای 3 نسخه دسکتاپ، اندروید و IOS در دسترس می‌باشد که کاربران می‌توانند این مرورگر را بر روی سیستم‌های خود نصب کنند. جدیدترین ویژگی اضافه شده به مرورگر بریو فضای ذخیره فایل غیرمتمرکز یا IPFS می‌باشد که ذخیره و مدیریت داده‌ها را در تمام نقاط شبکه انجام می‌دهد.

مرورگر اُزیریس Osiris

مرورگر اُزیریس Osirisاُزیریس(Osiris) یکی دیگر از مرورگرهای وب 3 است که کاربران می‌توانند به چندین شبکه بلاک چین متصل شوند. مرورگر اُزیریس رابط کاربری بسیار زیبا یا به عبارتی کاربر پسند دارد که قابل نصب بر روی ویندوز، اندروید و IOS را دارد. اُزیریس در حال حاضر تنها از بلاک چین‌های اتریوم(Ethereum) و ترون(Tron) و اَسِنت(Acent) پشتیبانی می‌کند و قرار است که دو شبکه بلاک چین بایننس(BSC) و پولکادات(Polkadot) نیز به این مرورگر اضافه گردد. کیف پول متاوالت(MetaWallet) کیف پول ادغامی مرورگر اُزیریس است که کاربران در صورت استفاده از این کیف پول هزینه کمتری هنگام جابه‌جایی میان شبکه‌های بلاک چین پرداخت می‌کنند. اُزیریس نیز همانند مروگر بریو تبلیغات را به وسیله اُزیریس آرمور(Osiris Armor) بلاک می‌کند و اطلاعات کاربران در آن محفوظ می‌باشد.

مرورگر اوپرا Opera

مرورگر اوپرا Operaاوپرا یکی از محبوب‌ترین مرورگرها می‌باشد که فناوری وب 3 نیر در آن استفاده شده است. مرورگر اوپرا بر عکس مروگرهای کروم و فایرفاکس که بیشتر حجم رم شما را در اخیتار دارند، می‌باشد و قابلیت تنظیم مقدار رم در این مرورگر وجود دارد. این مرورگر تم‌های بسیار زیبای دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را به مرورگر خود اضافه کنند و از کار با این مرورگر لذت ببرند. اوپرا علاوه بر داشتن رابط کاربری زیبا، سریع و تاکید زیادی بر روی برقراری امنیت کاربران خود دارد. این مرورگر نیز همانند دو مرورگر قبلی تبلیغات مزاحم را بلاک می‌کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تبلیغ مورد نظر خود را خود انتخاب کنند.

اوپرا(Opera) نیز دارای کیف پولی می‌باشد که با این مرورگر ادغام گردیده است. تبادلات بین بلاک چین‌های مختلف، هزینه تراکنشات کمتر و سرعت بیشتر از ویژگی‌های کیف پول اوپرا می‌باشد. مرورگر اوپرا یکی از نام‌آشنا‌ترین مرورگرها در حوزه وب 3 است که آشنایی با مرورگر Web3 اوپرا بسیار مفید و کار با آن آسان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کیف پول های وب 3

مرورگر بیکر Beaker

مرورگر بیکر Beakerبیکر(Baker) یکی دیگر از مرورگرهای وب 3 می‌باشد که کاربران آن می‌توانند به راحتی وبسایت‌های خود را طراحی و مدیریت کنند. مرورگر بیکر امکان ویرایش وبسایت با استفاده از ابزارهای بسیار متنوعی که در خود جای داده را به کاربران خود می‌دهد. اشتراک گذاری فایل‌ها در این پلتفرم به صورت همتا به همتا یا Peer-To-Peer می‌باشد که انجام این فرآیند را برای کاربران بسیار آسان می‌کند. کاربران به عنوان شخصی ناشناس در آن فعالیت و جست و جو می‌کنند و اطلاعات آن‌ها محفوظ است که این از قابلیت‌های وب 3 می‌باشد. مرورگر بیکر بر روی دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس قابلیت نصب را دارد و امکان استفاده از آن بر روی گوشی‌های موبایل تا به امروز وجود ندارد.

پوما Puma

پوما Pumaاگر به دنبال مرورگری می‌گردید که قابل نصب بر روی گوشی‌های موبایل باشد، مرورگر پوما گزینه مناسبی می‌باشد. هر چند که دو مرورگر Brave و Osiris قابلیت نصب بر روی گوشی‌های موبایل را دارند، اما پوما قابلیت‌های بهتری دارد. پوما امکاناتی مانند میزبانی فایل‌ها به روش P2P را دارد و وبسایت‌ها نمی‌توانند افراد وارد شده به سایت آن‌ها را شناسایی کنند. پوما از سرویس درآمدزایی به نام کویل(Coil) استفاده می‌کند که روش درآمدزایی از آن از طریق خرید اشتراک صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال کاربران با پرداخت ماهیانه 5 دلار می‌توانند به محتوای VIP و پولی این مرورگر دسترسی داشته باشند. پوما آخرین مرورگری می‌باشد که ما در لیست برترین مرورگرهای وب 3 برای شما قرار داده‌ایم. همچنین اگر به دنبال بهترین کیف پول‌های می‌گردید که بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید، مقاله برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل را مطالعه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

دنیای وب 3 به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است به طوری که روزانه شاهد ایجاد ارزهای دیجیتال وب 3 و مرورگرهای وب 3 می‌باشیم. از این رو ما در این مقاله تلاش کردیم که شما را با بهترین مرورگر Web3 و همچنین برترین مرورگرهای وب 3 آشنا کنیم. داشتن یک مرورگر که از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کند به شما در فعالیت بهتر و کارآمدتری در بازار ارزهای دیجیتال کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *