NFT یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین ویژگی‌های بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. بازار NFT به قدری در این چند سال اخیر هوادار پیدا کرده است که ممکن است در سال‌های آینده، بازار را از ارزهای دیجیتال بگیرد. حالا تصور کنید که این بازار هوشمند که از امنیت بالاتری نسبت به ارزهای دیجیتال برخوردار است، با فناوری هوش مصنوعی ادغام گردد. INFT یا هوش غیر مثلی نسل جدیدی از NFTها می‌باشد که با فناوری هوش مصنوعی بهبود خواهد یافت. بیشتر افراد و فعالان در خوزه توکن‌های غیرمثلی بر این باورند که INFT نسل جدید آثار هنری دیجیتال می‌باشد که در آینده بازار را از NFT خواهد گرفت. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این صنعت نوظهور بیشتر آشنا کنیم و به سوال هوش غیرمثلی چیست، پاسخ دهیم.

NFT چیست؟

NFT چیست

پیش از اینکه به توضیح هوش غیرمثلی چیست، بپردازیم بهتر است با مفهوم NFT چیست، آشنا شویم. دارایی‌های دیجیتال به 3 بخش توکن‌های مثلی، نیمه مثلی و غیر مثلی تقسیم می‌شوند. ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم و بیت کوین را توکن‌های مثلی و آثار هنری دیجیتال یا NFT را توکن‌های غیرمثلی می‌گویند. برای آشنایی با توکن‌های نیمه مثلی می‌توانید مقاله توکن نیمه مثلی چیست را مطالعه نمایید. NFT یا توکن غیر قابل تعویض به آن دسته از دارایی‌های دیجیتال گفته می‌شود که نمی‌توان بخشی از آن را با دارایی دیگری مبادله و تعویض کرد. به عنوان مثال وقتی شما NFTای را خریداری می‌کنید، نمی‌توانید بخشی از آن را با یک اثر دیگر و بخش دیگری از آن را با اثر دیگری معاوضه کنید. اگر علاقه مند به موضوع NFT می‌باشید، می‌توانید مقاله تعریف NFT به همراه آشنایی کامل با توکن غیرمثلی را مطالعه نمایید.

INFT یا هوش غیرمثلی چیست؟

INFT یا هوش غیرمثلی چیست

توکن‌های غیرمثلی یا غیرقابل تعویض برای اولین بار در سال 2020 وارد بازار ارزهای دیجیتال گردید. این ویژگی جدید به قدری از سوی سرمامیه گذاران مورد توجه قرار گرفت که در سال 2021، تنها یک سال بعد حجم معاملاتی آن‌ها از 1 میلیون به 10 بیلیون رسید. حال عده‌ای قصد دارند با ادغام کردن این فناوری با هوش مصنوعی، یکبار دیگر طرفداران این فناوری جذاب را شگفت زده کنند. NFI در واقع همان فناوری NFT می‌باشد که از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهبود و ارتقا یافته است. فناوری NFT توانسته با وارد شدن به حوزه‌های متاورس و بازی‌های ویدیویی و مفهوم Play to Earn را به این حوزه‌ها اضافه کند.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

INFT یا هوش غیرمثلی چیست

این روزها ما شاهد بازی‌های ویدیویی بساری نظیر ویوز داکز، کریپتو کیتیز و غیره هستیم که فقط بر پایه NFT می‌باشند. بازی ویدیوی جدیدی که از فناوری INFT استفاده می‌کند، Artificial Intelligence Football Association نام دارد که یک بازی فوتبالی می‌باشد. افراد در این بازی در تیم‌های 4 نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و به جرئت می‌توان گفت که اولین بازی بلاک چینی است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند. پروژه INFT در سال 2021 شروع به کار کرد و از زمان تولید تاکنون، افزایشی 1200 درصدی داشته که نشان دهنده آینده دار بودن این پروژه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بازی Waves Ducks چیست

توسعه هوش غیرمثلی ادامه دارد!

توسعه هوش غیرمثلی ادامه دارد

INFT که مدل بهبود یافته NFT می‌باشد، همچنان در ابتدای راه می‌باشد و زمان زیادی نیاز دارد تا به طور کامل رشد کند. همانطور که می‌دانید، هوش مصنوعی همانند بچه‌ای می‌باشد که هنوز خیلی از مسائل را نمی‌داند. از این رو به زمان نیاز دارد تا یادگیری آن کامل گردد تا با کمترین خطا، به کار خود ادامه دهد. اکوسیستم هوش غیرمثلی دارای ASMBrain می‌باشد که گران‌ترین و کاربردی‌ترین بخش موجود در سیستم INFT می‌باشد. در این اکوسیستم، افراد می‌توانند توکن حاکمیتی آن به نام ASTO را استخراج کنند و به وسیله آن بر روی پروژه‌ها سرمایه گذاری کنند. در بخش بعد مقاله هوش غیرمثلی چیست به توضیح این توکن خواهیم پرداخت. افراد برای مشارکت در پیشرفت این فناوری جدید می‌توانند با خرید توکن ASTO در این پروژه جدید و جالب سرمایه گذاری کنند.

ارز دیجیتال ASTO

ارز دیجیتال ASTO

حال که با مفهوم هوش غیرمثلی چیست، آشنا شدید، قصد داریم شما را با توکن این فناوری آشنا کنیم. بازی Artificial Intelligence Football Association شاید بهترین راه برای ورود به حوزه INFT باشد. از این رو افرادی که به سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقه‌مند می‌باشند، می‌توانند از طریق این بازی شروع به سرمایه‌گذاری کنند. از طرفی NFT تکنولوژی مجزایی از INFT می‌باشد که برای خرید، فروش و ساخت NFT پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد و همچنین مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها می‌باشد.

ترکیب دو پروژه هوش مصنوعی و NFT در آینده نچندان دور رشد خیره کننده‌ای خواهد داشت که سرمایه‌گذاری بر روی آن خالی از لطف نمی‌باشد. این ارز دیجیتال در حال حاضر دارای ارزشی معادل با $0.2644 دلار و حجم معاملاتی آن در 24 ساعت گذشته برابر با $1,033,184 می‌باشد. اگر فردی هستید که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت می‌باشید، ASTO گزینه مناسبی برای این کار می‌باشد.

جایگاه NFT و توکن های NFT

جایگاه NFT و توکن های NFT

همانطور که می‌دانید بازار NFT بعد از بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان جذاب‌ترین بازار دانست. از این رو ما شاهد ارزهای دیجیتالی می‌باشیم که به وسیله شبکه اتریوم ERC-721 تولید و روانه بازار می‌شوند. این ارزهای دیجیتال که هر کدام دارای ارزشی مخصوص به خود می‌باشند با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت می‌باشند و در بخشی دیگر کارایی دارند. توکن‌های NFT محبوبیت و ارزشمند شدن خود را مدیون بازی‌های ویدیویی می‌باشند، چرا که همین بازی‌های ویدیوی و تکنولوژی متاورس بود که سبب مشهور شدن ارزهای دیجیتال گردید.

بیشتر بخوانید: آموزش متاورس

کمتر بازی را پیدا خواهید کرد که از فناوری بلاک چین پشتیبانی کند، اما نتوان آیتم‌های درون بازی را به عنوان NFT بفروش رساند. اما این تنها کاربرد آن نمی‌باشد، افراد به راحتی می‌توانند انواع دارایی‌های خود را به NFT تبدیل کنند و از آن کسب درآمد کنند. جدیدترین و جذاب‌ترین دارایی که می‌توان به NFT تبدیل کرد، دست نوشته‌ها می‌باشند که با مطالعه مقاله چگونه نوشته های خود را NFT کنیم به چگونگی انجام آن پی خواهید برد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازار NFT به قدری محبوب و پرطرفدار می‌باشد که نادیده گرفتن آن کاری دشوار و اشتباه می‌باشد. حال اگر این بازار را با فناوری هوش مصنوعی ادغام کنیم، نتیجه خیلی بهتری در بر خواهد داشت و آینده درخشانی در انتظار صنعت NFT خواهد بود. از طرفی فناوری هوش مصنوعی نیز یکی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های برتر حال حاضر دنیا می‌باشد که در بین برنامه نویسان، شهرت زیادی دارد. بنابراین همانطور که گفتیم، ترکیب این دو غول تکنولوژی بسیار جالب و در عین حال سودآور می‌باشد و به راحتی می‌تواند بازارهای مالی را قبضه کند. در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با مفهوم هوش غیرمثلی چیست، آشنا کنیم و توکن انحصاری آن را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *