کیف پول کوینومی چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟ یکی دیگر از کیف پول‌های دیجیتالی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، کیف پول کوینومی است. کیف پول Coinomi یک کیف پول چند ارزی است که در سال 2014 توسط جورج کیمیونیس(George Kimionis) ساخته شد. این کیف پول یکی از قدیمی‌ترین والت‌هایی است که بیش از 125 رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند و در حال حاظر کیف پولی مطمئن برای بیش از یک میلیون کاربر فعال است. در ادامه این پژوهش به بررسی تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های این کیف پول خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کیف پول کوینومی چیست؟

کیف پول کوینومی چیست؟

در پاسخ به سوال کیف پول کوینومی چیست باید بگوییم که این کیف پول چند ارزی یکی از قدیمی‌ترین والت‌هایی است که تا به حال توانسته رتبه خود را به عنوان یکی از برترین کیف پول‌های دیجیتالی حفظ کند. همانطور که گفته شد، کوینومی بیش از 125 رمزارز تحت شبکه بلاک چین را در خود لیست کرده است که این امر یکی از دلایلی است که کاربران مختلف را به مرور به سمت خود جذب کرده است. از دیگر مزایای این کیف پول دیجیتالی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این کیف پول رمزارزی تا به حال هک نشده است و هیچ فردی تا به حال نتوانسته در کوینومی به حریم شخصی دیگران تجاوز کند.

کوینومی در 168 نمایندگی خود که در سراسر دنیا قرار دارد، امکان معامله و ترید با ارزهای فیات را ارائه می‌دهد و در همین راستا توانایی پشتیبانی از 25 زبان محبوب جهان را دارد. بهتر است بدانید که در ابتدا نسخه اندروید(Android) این کیف پول طراحی شد، سپس نسخه آی او اس(IOS) و در سال 2019، نسخه دسکتاپ آن به بازار عرضه شد.

بیشتر بخوانید: راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک

مزایا و معایب کیف پول کوینومی چیست؟

مزایا و معایب کیف پول کوینومی چیست؟

هر کیف پولی هر چقدر هم که محبوب باشد، مزایا و معایبی نیز دارد. با بررسی این مزایا و معایب، قطعاً تصمیم گیری برای شما آسان‌تر می‌شود. در ادامه به چند مورد از نقاط ضعف و قدرت کیف پول Coinomi خواهیم پرداخت.

مزایای کیف پول کوینومی

  • کاملاً رایگان است: این کیف پول کاملاً رایگان است و کاربران می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وجهی، از امکانات آن استفاده کنند.
  • همه کاره است: علاوه بر آن که کوینومی یک کیف پول همه کاره است، بهتر است بدانید که این والت محبوب به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ارسال متوالی رمزارز به صرافی‌ها جهت انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری این کار را انجام می‌دهد.
  • امنیت بالا: هماطور که گفته شد، کیف پول coinomi در قالب سه پلتفرم دسکتاپ، اندروید و IOS طراحی شده است. حال با توجه به این موضوع، ممکن است به این فکر کنید که قطعاً امنیت کیف پول‌های سخت افزاری بیش‌تر است. بله این جمله درست است؛ اما در نظر داشته باشید که در میان تمامی کیف پول‌های دیجیتالی، کوینومی تا به حال توسط هیچ شخصی هک نشده است و هیچ گزارشی از به سرقت رفتن دارایی و یا تجاوز به حریم شخصی فردی در این والت داده نشده است.
  • استفاده از فناوری رمزنگاری: کوینومی دارای فناوری رمزنگاری شده است که در هنگام ثبت نام، به کاربران کد یا نوشته‌هایی تعلق می‌گیرد که در صورت از بین رفتن حساب کاربری می‌توانند به کمک کدهای مذکور، حساب کاربری خود را باز گردانند.
  • پشتیبانی بیش از 125 رمزارز مختلف و محبوب بازار
  • پشتیبانی بیش از 25 زبان مختلف
  • آسان بودن فرایند نصب آن
  • کارمزد ناچیز

معایب کیف پول کوینومی

  • زمان بروز رسانی و همگام سازی در برخی از بلاک چین‌ها نظیر اتریوم ممکن است تا چند ساعت طول بکشد
  • استفاده از نسخه نمونیک 24 کلمه‌ای(معمولاً باقی کیف پول‌ها از نسخه 12 کلمه‌ای استفاده می‌کنند)
  • متن باز نبودن متام قسمت‌های این کیف پول

امنیت کیف پول کوینومی

امنیت کیف پول کوینومی

حال که می‌دانید کیف پول کوینومی چیست و چه مزایایی دارد، نوبت به بررسی امنیت آن می‌رسد. بهتر است بدانید که کیف پول Coinomi جهت ارتقا سطح امنیت خود، از تکنیک‌های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی و رمزنگاری شده پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. این کیف پول محبوب از تکنیک اختصاص محدوده‌ی آی پی(IP) به زیر شبکه بهره می‌برد و در واقع به همین دلیل است که به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد تا در زمان انجام تراکنش در بلاک چین، نشانی آی پی آن‌ها به هیچ عنوان به اشتراک گذاشته نشود. در نتیجه این کار موجب می‌شود تا یک لایه محافظتی اضافه شود و این موضوع به یک ویژگی بسیار جذاب برای افرادی که امنیت برایشان اهمیت بالایی دارد، تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی 7 مورد از برترین کیف پول های وب 3

کارمزد کیف پول کوینومی

کارمزد کیف پول کوینومی

اگر تا به حال از کیف پول کوینومی استفاده نکرده‌اید، باید بدانید که کیف پول کوینومی هیچ کارمزدی از کاربران خود دریافت نمی‌کند! در واقع زمانی که فردی ارز را دریافت یا انتقال می‌دهد، هیچ کارمزدی به جز کارمزد شبکه دریافت نمی‌کند. به عنوان مثال با انتقال مقداری بیت کوین، کارمزدی که کاربر در این معامله باید پرداخت کند، به ماینرهایی که تراکنش را تایید کرده‌اند تعلق می‌گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع که کارمزد شبکه مربوط به شبکه رمزارزها می‌باشد و این هزینه کارمزد به کیف پول‌ها تعلق نمی‌گیرد، بلکه به شبکه ارز دیجیتال باید پرداخت شود، می‌توان گفت که کیف پول coinomi هیچ کارمزدی در قبال کارهایی که انجام می‌دهد از کاربران نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی شبکه آپتیمیسم

ویژگی اکسچنج کوینومی

همانطور که در بخش کیف پول کوینومی چیست گفته شد، این کیف پول از مزایای بی‌شماری برخوردار است. یکی دیگر از این ویژگی‌ها اکسچنج آن است. البته این روز‌ها اکثر کیف پول‌های دیجیتالی، ویژگی اکسچنج را در خود دارند؛ اما محیط کاربری ساده و جذاب کوینومی آن را از دیگر والت‌ها جدا کرده است. ویژگی اکسچنج کوینومی به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند بدون این که ارز خود را از کوینومی خارج کنند، آن را به ارز دیگری تبدیل کنند.

این ویژگی در کوینومی با همکاری شرکت‌های ShapeShift و Changelly صورت گرفت تا کاربران بتوانند بدون نیاز به صرافی، ارز خود را در این کیف پول به ارز دیگری تبدیل کنند که این کار به قدری در صرفه جویی زمان و پایین آوردن کارمزد صرافی‌ها تاثیر گذار می‌باشد. علاوه بر مواردی که گفته شد، خاصیت اکسچنج کوینومی موجب می‌شود تا از مشکلاتی نظیر احراز هویت(KYC) صرافی‌ها، جلوگیری شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در بخش پاسخ به سوال کیف پول کوینومی چیست، به امنیت بالای کوینومی اشاره شد. با این حال اگر هکری بدافزار مخربی را روی کامپیوتر یا گوشی موبایل شما نصب کند، به این طریق می‌تواند کلیدهای خصوصی را خارج کرده و Key-strokes را کپی کند و به تمامی دارایی شما دسترسی پیدا کند و این موضوع برای تمامی کیف پول‌های دیجیتالی خطرآفرین است. بنابراین از نصب جدیدترین نسخه آنتی ویروس روی کامپیوتر و یا گوشی خود اطمینان حاصل کنید و هیچ فایلی را از منابع مشکوک دانلود نکنید. همچنین توصیه می‌شود که نسخه‌های بک آپ کیف پول خود را در جایی ایمن نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *