برای آشنایی با ارز دیجیتال آیکوین باید بدانیم که ارز دیجیتال آی کوین یک پلتفرم است که برای تسهیل تعاملات بلاک چین‌های مستقل، که به آن اجتماعات نیز گفته می‌شود، در نظر گرفته شده است. در بستر آی کوین، یک جامعه به عنوان شبکه‌ای از گره‌ها که از یک سیستم حکومتی واحد پیروی می‌کنند، تعریف می‌شود (گره رایانه‌ای است که به شبکه ارزهای رمزنگاری شده متصل می‌شود). شبکه‌های رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم(تفاوت بیت کوین واتریوم در چیست ؟) جامعه محسوب می‌شوند، اما بانک‌ها، مشاغل، بیمارستان‌ها، مدارس و دولت‌ها نیز می‌توانند به عنوان اجتماعاتی در این اکوسیستم مشارکت کنند.

آی کوین از طریق یک رمز ارز رمزنگاری شده، ICX پشتیبانی می‌شود. پروژه ارز دیجیتال آی کوین در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد آی کوین، یک سازمان مستقر در کره جنوبی تاسیس شد. هدف پروژه آی کوین تسهیل بستری است که در آن نهادهایی از طیف متنوعی از صنایع – مالی، امنیتی، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و تجاری – می‌توانند در یک شبکه واحد تعامل و معامله کنند.

مقاله پیشنهادی:الگوهای سقف دوقلو و کف دوقلو به زبان ساده + عکس

نکات کلیدی آشنایی با ارز دیجیتال آیکوین

  • آی کوین یک فناوری بلاکچین و چارچوب شبکه‌ای است که به بلاک چین‌های مستقل اجازه می‌دهد تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.
  • جوامع از طریق مبادله غیر متمرکز به شبکه ایکوین متصل می‌شوند.
  • مخالفت احتمالی مبادلات متمرکز سنتی ارزهای دیجیتال یک چالش بزرگ ارز دیجیتال آی کوین است.

درک ارز دیجیتال آیکوین

برای آشنایی با ارز دیجیتال آیکوین ، درعرضه اولیه سکه (ICO) در سپتامبر ۲۰۱۷ برای ارز دیجیتال آی کوین ، ICX، تقریبا ۴۳ میلیون دلار جمع آوری کرد. این فروش شامل ۵۰ درصد از منابع توکن آی کوین بود. این پروژه در ژانویه ۲۰۱۸ رسما بلاک چین خود را راه اندازی کرد و شرکت کنندگان در ICO در ماه ژوئن ۲۰۱۸ ارز رمزنگاری شده ICX خود را دریافت کردند. در سال ۲۰۱۹، آیکوین استاندارد توکن خود، IRC16 را منتشر کرد، که به کاربران اجازه می‌دهد از نرم‌افزار ایکون به عنوان زیرساخت برای ایجاد دارایی‌ها و اوراق بهادار نمادین خود استفاده کنند.

این دارایی‌ها و اوراق بهادار توکن‌های دیجیتال (یا «سکه») هستند که نشان دهنده مالکیت حقوق صاحبان سهام است واحدها با دارایی خالص نمادین، یک کسب و کار می‌تواند با انتشار سهام خود در قالب دارایی‌های دیجیتال، افزایش سرمایه دهند.و استفاده از نرم افزار ایکون باعث بیشتر شدن آشنایی با ارز دیجیتال آیکوین (ارز دیجیتال هارمونی + وان توکن)توسط کاربران شد.

ارز دیجیتال آی کوین هدف خود را این گونه توصیف می‌کند: ایجاد «ملت دیجیتالی»، که در آن فعالان مختلف اقتصادی می‌توانند اشکال ارزش خود را تحت سیستم‌های تحت حاکمیتی که انتخاب می‌کنند، صادر و کنترل کنند. بر اساس وب سایت آن، هدف پروژه آی کوین «ایجاد ارتباط بین جهان» با «ایجاد یکی از بزرگترین شبکه‌های غیر متمرکز در جهان» است.

پروژه آی کوین الهام بخش پروژه آن‌ها از شیوه ساختاردهی اقتصادهای جهان واقعی است. مشاغل، سازمان‌های غیر انتفاعی و نهادهای دولتی همه از یک ابزار مبادله مشترک – پول ملی – استفاده می‌کنند، در حالی که هنوز فعالان اقتصادی متمایز اما قابل همکاری هستند.

فناوری بلاکچین و توکن ارز رمزنگاری شده، به نام ICX، به شرکت کنندگان در یک سیستم غیرمتمرکز امکان همگرایی در یک نقطه مرکزی، ایجاد یک شبکه بلاک چین به هم پیوسته را میدهد.

تفاوت بلاک چین و پایگاه داده

بلاک چین نوعی پایگاه داده است. از نظر نحوه ذخیره داده‌ها، با پایگاه داده معمولی متفاوت است. داده‌ها به ترتیب زمانی در بلوک‌ها ذخیره می‌شوند: با ورود داده‌های جدید، به یک بلوک جدید وارد می‌شوند. هنگامی که بلوک با داده پر می‌شود، آن بلوک روی بلوک قبلی زنجیر می‌شود. در حالی که بلاک چین بیشتر با ارزهای رمزنگاری شده مرتبط است، مناطق دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از این فناوری استفاده کرد زیرا انواع مختلف اطلاعات را می‌توان در یک بلاک چین ذخیره کرد.

در حالی که رایج‌ترین استفاده تا کنون به عنوان دفتر کل معاملات بوده است، هرگونه تبادل اطلاعات را می‌توان به یک بلاک چین اضافه کرد. معاملات شامل اوراق بهادار، ارز، قراردادهای تجاری، اسناد، وام، مالکیت معنوی و هویت شخصی را می‌توان توکن کرد. هر بلاک چین توسط یک شبکه خاص مدیریت می‌شود. به همین دلیل، در گذشته، اتصال بلاک چین‌های مختلف به عنوان یک امکان در نظر گرفته نمی‌شد.

پروژه آی کوین تلاشی برای ایجاد چنین ارتباطی است. بر خلاف سایر سیستم‌های پرداخت متمرکز، که مشاغل را ملزم به رعایت خط مشی‌ها و دستورالعمل‌های خود می‌کنند، آی کوین به جوامع فردی اجازه می‌دهد تا کنترل سیاست‌های خود را حفظ کنند. به این ترتیب، آی کوین به دنبال کاهش موانع احتمالی فرزندخواندگی است.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش ارز دیجیتال

اهداف آیکوین

هدف ارز دیجیتال آیکوین ایجاد یک شبکه بزرگتر – متشکل از شبکه‌های فردی – است که از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند. بلاک چین‌هایی که در پروژه آی کوین شرکت می‌کنند می‌توانند ارزها را با استفاده از مبادله غیر متمرکز پلتفرم (DEX) مبادله کنند. DEX برای هر جامعه بلاک چین ذخایر ارزی تعیین می‌کند تا جوامع بتوانند در زمان واقعی ارزش خود را مبادله کنند. پروژه آی کوین شامل پنج جزء اصلی است: جمهوری آی کوین، جوامع آی کوین، نمایندگان جامعه (C-Rep)، گره‌های جامعه (C-Nodes) و گره‌های شهروند. جوامع آی کوین شبکه‌ای از گره‌ها در یک سیستم حکومتی واحد هستند. آن‌ها می‌توانند با ساختارهای حکومتی خود، تعداد گره‌ها و ویژگی‌های خود عمل کنند.

همچنین جوامع می‌توانند در تصمیم گیری خود متفاوت باشند. به عنوان مثال، در حالی که بیت کوین تقریباً با اجماع عمل می‌کند، سایر جوامع – مانند موسسات مالی – ممکن است از رویکردی سلسله مراتبی پیروی کنند. گره‌های جامعه زیرساخت هر جامعه هستند. آن‌ها بلاک چین یک جامعه را حفظ می‌کنند. نمایندگان جامعه گره‌هایی هستند که از درون هر جامعه انتخاب می‌شوند و برای تعامل با جمهوری آی کوین مورد اعتماد هستند. از طریق نماینده جامعه، بلاک چین هر جامعه به جمهوری آی کوین متصل می‌شود. نمایندگان جامعه ICX را برای کار خود دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال رایگان

جمهوری ایکون

جمهوری آیکوین ساختار حاکم بر شبکه است. همچنین این کمیته تصمیم گیری برای عملیات بلاک چین است. حکومت جمهوری آی کوین با رای نمایندگان جامعه تعیین می‌شود. یک قیاس مفید این است که جمهوری آی کوین را به عنوان ایالات متحده تصور کنید و هر جامعه آی کوین را به عنوان یک ایالت جداگانه تصور کنید. اقدامات جمهوری آی کوین حاکمیت خود جوامع جداگانه را تعیین نمی‌کند. با این حال، جمهوری آی کوین فرایندی را که طی آن ارز دیجیتال جدید ICX ساخته می‌شود کنترل می‌کند. گره‌های شهروندی در بلاک چین شرکت می‌کنند که حق رأی ندارند اما می‌توانند در یک جامعه، با سایر جوامع و با جمهوری نماد معاملات انجام دهند.

از بلاک چین جمهوری آی کوین به عنوان «نکسوس» یاد می‌شود. فناوری که به نکسوس قدرت می‌بخشد، الگوریتمی به نام loopchain است. این حلقه جوامعی را که بخشی از جمهوری آی کوین هستند به هم متصل می‌کند. این جوامع – هنگامی که با هم گروه‌بندی می‌شوند، به عنوان کنسرسیوم شناخته می‌شوند – مجموعه‌ای از قوانین مشترک را تعیین می‌کنند که به بلاک چین‌های مختلف اجازه می‌دهد به طور م togetherثر با یکدیگر کار کنند. مجموعه قوانین حاکم بر چگونگی تعامل بلاک چین مستقل با بلاک چین آی کوین – پیوند – پروتکل انتقال بلاک چین (BTP) نامیده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:همه چیز درباره ارز دیجیتال تزوس + آینده تزوس

در نهایت، مانند اتریوم، هرکسی می‌تواند از آی کوین برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز، به نام DAPP، از طریق کانال عمومی بلاک چین استفاده کند. علاوه بر این، پس از ثبت این برنامه‌های کاربردی در فروشگاه  DAPP آیکوین، هرکسی که دارای گره شهروندی است می‌تواند آن‌ها را بارگیری و استفاده کند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

انتقادات از آی کوین

در حالی که آیکوین برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای اتصال جوامع مختلف دارد، اما در تحقق این هدف با چالش‌های زیادی روبرو است. اول، بسیاری از سرمایه گذاران به مبادلات سنتی متمرکز رمز ارزها عادت کرده اند. در حالی که درست است که این مبادلات سنتی و متمرکز با ایدئولوژی غیر متمرکز ارزهای رمزنگاری شده مطابقت ندارد، در سال ۲۰۲۱، این مبادلات هنوز بخشی جدایی ناپذیر از بازار ارزهای رمزنگاری شده هستند. بسیاری از سرمایه گذاران فقط ارزهای رمزنگاری شده خریداری می‌کنند که می‌توانند از طریق صرافی‌های(آشنایی با صرافی بایننس و بررسی مزایای آن) مورد علاقه خود خریداری کنند.

این می‌تواند مشکلاتی را برای ICX ایجاد کند. با توجه به اهداف آی کوین، بسیاری از صرافی‌ها ممکن است مایل به ارائه ICX به مشتریان خود نباشند. سطوح بالای رقابت خطرعدم موفقیت یک ارز رمزنگاری شده را افزایش می‌دهد. مانند دیگر ارزهای رمزنگاری شده، آی کوین با رقابت سختی با سایر ارزهای رمزنگاری شده مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *