در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیح مفصل کانال قیمت نحوه تجزیه و تحلیل قیمت با استفاده از این ابزار برای آشنایی با کانال قیمت را برای شما شرح دهیم.

کانال قیمت چیست؟

هنگامی که قیمت اوراق بهادار بین دو خط موازی محدود می‌شود. کانال قیمت روی نمودار ظاهر می‌شود. بسته به جهت روند، کانال ممکن است افقی، صعودی یا نزولی نامیده شود. کانال‌های قیمت اغلب توسط معامله گران، که هنر تجزیه و تحلیل فنی را تمرین می‌کنند. برای سنجش سرعت و جهت اقدامات قیمت اوراق بهادار و شناسایی کانال‌های معاملاتی استفاده می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ارز دیجیتال

نکات کلیدی آشنایی با کانال قیمت

کانال قیمت زمانی رخ می‌دهد که قیمت اوراق بهادار بین دو خط موازی، اعم از افقی، صعودی یا نزولی، نوسان می‌کند.

کانال‌های قیمت در شناسایی شکست‌ها بسیار مفید هستند. زمانی که قیمت اوراق بهادار خط روند کانال بالا یا پایین را نقض می‌کند.

معامله گران می‌توانند هنگامی که قیمت به خط روند بالای کانال قیمت نزدیک می‌شود. بفروشند و هنگامی که خط روند پایین را آزمایش می‌کند، خرید کنند.

درک کانال قیمت

کانال قیمت زمانی شکل می‌گیرد که قیمت اوراق بهادار تحت تأثیر عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد. و می‌تواند روندی صعودی، نزولی یا جانبی داشته باشد. این نیروها بر قیمت اوراق بهادار تأثیر می‌گذارد. و می‌تواند باعث ایجاد کانال قیمت طولانی شود. تسلط یک نیرو جهت حرکت کانال قیمت را تعیین می‌کند. کانال‌های قیمت می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف رخ دهند. آن‌ها می‌توانند توسط انواع ابزارها و اوراق بهادار، از جمله قراردادهای آتی، سهام، صندوق‌های متقابل، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و موارد دیگر ایجاد شوند.(دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس)

معامله گران، به ویژه کسانی که از شاگردان تجزیه و تحلیل فنی هستند. همیشه به دنبال الگوهای نمودار هستند که می‌تواند به آن‌ها در تصمیم گیری‌های تجاری خود کمک کند. هنگامی که اقدام قیمت یک اوراق بهادار مجموعه‌ای از اوج و پایین را نشان می‌دهد. که از یک الگوی قابل تشخیص پیروی می‌کند و می‌تواند توسط دو خط موازی به هم متصل شوند، یک کانال قیمت شکل گرفته است.

خط روند پایین زمانی که قیمت بیشتر بچرخد ترسیم می‌شود. در حالی که خط روند بالا وقتی قیمت پایین می‌آید ترسیم می‌شود. شیب شدید شیب‌ها و کاهش مسیر حرکت کانال قیمت را تعیین می‌کند. یک کانال قیمتی صعودی یا صعودی با خطوط روند محدود می‌شود که دارای شیب مثبت است و نشان می‌دهد که قیمت با هر تغییر قیمت روند بیشتری را طی می‌کند.

کانال قیمت

به همین ترتیب، یک کانال نزولی یا نزولی دارای خطوط روند با شیب منفی است. که نشان می‌دهد قیمت با هر تغییر قیمت روند نزولی‌تری را طی می‌کند. دو خط کانال قیمت نشان دهنده حمایت و مقاومت است. خطوط پشتیبانی و مقاومت می‌توانند سیگنال‌هایی برای معاملات سودآور سرمایه‌گذاری ارائه دهند.(مفاهیم اولیه حمایت و مقاومت)

کانال‌های قیمت در شناسایی شکست‌ها بسیار مفید هستند. زمانی که قیمت اوراق بهادار خط روند کانال بالا یا پایین را نقض می‌کند. علاوه بر این، معامله گران همچنین می‌توانند در داخل کانال تجارت کنند. هنگامی که قیمت به خط روند بالای کانال نزدیک می‌شود، بفروشند و هنگامی که خط روند پایین کانال را آزمایش می‌کند، خرید کنند.

تجزیه و تحلیل کانال قیمت

به طور بالقوه، چند روش برای بهره مندی از شناسایی صحیح کانال‌های قیمت وجود دارد. سرمایه گذاران، هم از موقعیت‌های بلند و هم از موقعیت‌های کوتاه استفاده می‌کنند. بیشترین فرصت را برای بدست آوردن زمانی دارند که امنیت مسیر کانال قیمت مشخص شده را دنبال می‌کند.

بهینه‌سازی سود در روندهای صعودی متکی به ایجاد موقعیت‌های خرید در امنیت در سطوح مناسب است. هنگامی که یک کانال قیمت مشخص شد، سرمایه گذار می‌تواند انتظار داشته باشد که اوراق بهادار معکوس شود. و زمانی که قیمت آن به حد پایینی کانال برسد افزایش یابد. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد تا موقعیت خرید را با قیمت تخفیف آغاز کنند. در یک کانال قیمتی با روند صعودی، یک سرمایه گذار صعودی ممکن است بخواهد دارایی‌های خود را در انتظار صعود در انتظار صعود نگه دارد. که منجر به افزایش قیمت می‌شود. اگر به نظر برسد که اوراق بهادار در کانال قیمت خود باقی می‌ماند، فروش یا گرفتن یک موقعیت کوتاه در محدوده صعودی می‌تواند سودآوری را به حداکثر برساند.

برعکس، یک کانال نزولی قیمت نیز می‌تواند بسیار سودآور باشد. در یک کانال نزولی قیمت، سرمایه گذاران می‌خواهند سهام را در محدوده بالایی کوتاه کنند و پس از تأیید شکست، موقعیت عمیق‌تری را در پیش بگیرند. آن‌ها همچنین می‌توانند برخلاف روند رایج عمل کرده و موقعیت‌های طولانی را از محدوده پایینی بگیرند و با پیش بینی اقدامات قیمتی، به مرزهای تعیین شده کانال پایبند بوده و به عقب برگردند.

کلام اخر

امیدوارم پس از خواندن این مقاله به آشنایی با کانال قیمت رسیده و نحوه تجزیه و تحلیل قیمت با این روش را آموخته باشید. پیشنهاد ما به شما : معامله با پولبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *