امروزه برای خرید و فروش کوین در بازار ارزهای دیجیتال داشتن یک کیف پول مطمئن الزامی می‌باشد. کیف پول متامسک بهترین و محبوب‌ترین کیف پول خام DEFI است، زیرا هر آنچه که کاربر از یک کیف پول توقع دارد را برای مشتریان خود محیا کرده است. کیف پول متامسک بر بستر اتریوم پیاده سازی شده است و اکثر رمزارهای موجود در شبکه اتریوم را پشتیبانی می‌کند. به تازگی قابلیت اضافه کردن شبکه بایننس اسمارت چین نیز به این کیف پول اضافه شده است که دیگر نیازی به ایجاد کیف پول جدیدی برای خریداری توکن‌‎های این شبکه نمی‌باشد. بازیابی کیف پول مسئله مهمی است که در قسمت آموزش بازیابی کیف پول متامسک مشاهده خواهید کرد که تنها با طی کردن مراحلی می‌توانید به راحتی آن را بازیابی کنید. در این مقاله قصد داریم که آموزش بازیابی کیف پول متامسک و همچنین مزایا و معایب این کیف پول محبوب و ایمن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: 5 مورد از برترین کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول متامسک چیست؟

کیف پول متامسک چیست

متامسک کیف پول دیجیتالی است که از شبکه بلاک چین اتریوم استفاده‌ می‌کند و بیشتر ارز‌های دیجیتال که بر بستر اتریوم پیاده سازی شده‌اند را پشتیبانی می‌کند. کیف پول متامسک علاوه بر این که محلی است برای ذخیره رمزارز، به دلیل متصل بودن به دو صرافی بزرگ کوین بیس و شیپ شیفت قابلیت تبدیل هر ارزی به ارز دیگر را به مشتریان خود می‌دهد. در ابتدا این کیف پول فقط به عنوان افزونه در مرورگرهای کروم و فایرفاکس در دسترس کاربران قرار گرفت. بعد از زیاد شدن تعداد کابران این کیف پول، شرکت سازنده آن ConsenSys تصمیم به ساخت نسخه موبایل این کیف پول در سال 2019 گرفت. در این کیف پول شما می‌توانید کلید خصوصی یا Private Key برای حساب خود ایجاد کنید و تنها با یکبار اضافه کردن افزونه آن به مرورگر مورد نظر خود می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

بیشتر بخوانید: دیفای 2 چیست؟

مزایا و معایب کیف پول متامسک

مزایا و معایب متامسکمزایا

  • سرعت بالا در معاملات
  • افراد مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند
  • پشتیبانی از دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین
  • امکان خرید و فروش ارزهای موجود در شبکه بایننس اسمارت چین و اتریوم
  • تبدیل(Exchange) کردن توکن‌های این دو شبکه به یکدیگر
  • برخورداری از سیستم‌ عامل‌های موبایل و دسکتاپ
  • امکان برقراری ارتباط با اکثر DAppsها
  • امنیت بالا

معایب

  • امکان خرید ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها با محدودیت همراه است.
  • از Infura در پیاده سازی آن استفاده شده است که سبب گران تر هزینه دخیره سازی اطلاعات بر بستر اتریوم می‌شود.
  • از بیت کوین به صورت بومی پشتیبانی نمی‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، استفاده از کیف پول به نفع کاربران تمام می‌شود چرا که مزیت‌های آن از معایب آن پیشی گرفته است. این دلایلی که در قسممت بالا مشاهده می‌کنید، همگی موجب محبوبیت دوچندان این کیف پول نسبت به سایر کیف پول‌ها شده است. راحتی و استفاده آسان از این کیف پول را می‌توان برترین مزیت کیف پول متامسک به شمار آورد. اگر هنوز نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام نکرده‌‌اید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید مقاله آموزش ارز دیجیتال را مطالعه نمایید.

آموزش بازیابی کیف پول متامسک

آموزش بازیابی کیف پول متامسک برای دو سیستم‌عامل موبایل و دسکتاپ برای شما عزیزان در ادامه آورده شده است که با انجان دادن مراحل آن می‌توانید اطلاعات موجود در کیف پول خود را بازیابی کنید. اگر این کیف پول را بر روی مرورگر خود ندارید می‌توانید مقاله کیف پول متامسک را مطالعه کنید و نحوه اضافه کردن افزونه این کیف پول به یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:آموزش متاورس

روش اول

آموزش بازیابی کیف پول متامسک برای نسخه دسکتاب برای شما عزیزان در اول کار آورده شده است، زیرا گمان می‌شود که بیشتر کاربران از این افزونه استفاده می‌کنند.

  1.  ابتدا مرورگری که افزونه کیف پول متامسک بر روی آن نصب کرده‌اید را باز نمایید.
  2. در آموزش بازیابی کیف پول متامسک فرض بر این گرفته شده است که پسوورد مورد نیاز برای وارد شدن به کیف پول خود را گم یا فراموش کرده‌اید.
  3.  مطابق عکس زیر بر روی گزینه Import Using Secret Recovery Phrase کلیک کنید.آموزش بازیابی کیف پول متامسک
  4.  در صفخه جدید شما می‌بایست کلمات بازیابی که به هنگام ایجاد کیف پول متامسک در اختیار شما قرار می‌گیرد را در بلاک اول وارد نمایید. در بلاک های بعدی شما رمز عبور جدیدی برای حساب خود اتخاذ می‌کنید و مجددا در بلاک بعد همان رمز را تکرار می‌کنید.بازیابی کیف پول متامسک
  5. بازیابی حساب شما به پایان رسیده است. توجه داشته باشید اگر حساب‌های متعددی دارید، می‌توانید همه آن‌ها را به همین روش بازیابی کنید.

روش دوم

بازیابی کیف پول دیجیتال برای نسخه Android و IOS به یک طریق صورت می‌گیرد که در قسمت زیر مراحل کامل آن برای شما عزیزان به همراه تصاویر آن گذاشته شده است.

  1. برنامه کیف پول دیجیتال متامسک را بر روی گوشی خود باز نمایید.
  2. به قسمت منوی برنامه بروید و بر روی Lock کلیک کنید تا برنامه وارد قسمت بعد شود.آموزش بازیابی کیف پول metamask
  3. بر روی دکمه Reset Wallet کلیک کنید.بازیابی کیف پول metamsk
  4.  بعد از کلیک کردن، پیغامی مبنی بر این که با حذف حساب خود تنها به وسیله کلمات بازیابی(Recovery Phrase) امکان پذیر می‌باشد. از آنجایی که شما پسوورد کیف پول خود را فراموش یا گم کرده‌اید، می‌بایست این کار را انجام دهید.بازیابی کیف پول
  5. در قسمت بعد از شما می‌خواهد که کلمه Delete را وارد نمایید.
  6.  بعد از انجام این کار بر روی گزینه Import Using Secret Recovery Phrase کلیک کنید. آموزش بازیابی کیف پول
  7. کلمات بازیابی که در مرحله ساخت کیف پول دیجیتال در اختیار شما قرار داده شده است به همان ترتیب وارد نمایید. در بلاک بعد رمز عبور جدیدی برای حساب خود قرار دهید و در بلاک بعد همان رمز عبور را مجددا تکرار نمایید.بازیابی کیف پول دیجیتال
  8.  بازیابی کیف پول متامسک شما در اینجا به پایان می‌رسد.

توجه داشته باشید که حتما در هنگام ساخت هر گونه کیف پولی، کلمات بازیابی را در جایی یادداشت نمایید. اگر به هر صورتی این کلمات را از یاد ببرید یا گم کنید، دیگر قادر به بازیابی کیف پول خود نخواهید بود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

کیف پول متامسک رابط کاربری بسیار خوب و آسانی دارد به طوری که کابران مبتدی می‌توانند به آسانی با این کیف پول به خرید و فروش ارز بپردازند. این کیف پول به دلیل این که بر بستر دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین می‌باشد، امکان خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال متعددی را به مشتریان خود می‌دهد. مراحل بازیابی کیف پول متامسک بسیار آسان و راحت می‌باشد و در کسر از دقیقه شما قادر به بازیابی کیف پول خود خواهید بود، هرچند که این روند در برخی از کیف پول‌ها طولانی و مشکل می‌باشد. در این مقاله به توضیح مراحل آموزش بازیابی کیف پول متامسک بر روی هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل و همچنین مزایای استفاده از این کیف پول برای شما عزیزان پرداختیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *