ارزهای دیجیتال دارای یکی از بزرگترین و  پیچیده‌ترین بازارهای دیجیتال می‌باشد. کسب درآمد از این بازار و تبدیل شدن به یک سرمایه‌دار موفق، آرزوی هر شخصی است که پا به این بازار می‌گذارد. از این رو برای اینکه افراد به یکی از اشخاص موفق در این بازار تبدیل شوند و حرفی برای گفتن در این بازار داشته باشند، باید با این بازار به خوبی آشنا شوند. پس از پیدا کردن از این بازار و شناخت ارزهای موفق، نوبت به  این می‌رسد که کدام ارز دیجیتال برای خرید و فروش مناسب می‌باشد. پس از این مورد شما باید زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی که خریداری می‌کنید را حدس بزنید، اما چطوری؟ آموزش تحلیل تکنیکال موضوعی است که در اینجا به کمک شما می‌آید، از این رو ما د راین مقاله قصد داریم شما را با آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf آشنا کنیم.

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال چیست؟

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به معنای این است که شما بر اساس عرضه و تقاضا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازید. اما این به این نکته توجه کنید که همیشه بر اساس عرضه و تقاضا قیمت ارزهای دیجیتال تغییر نمی‌کند. ارزهای دیجیتال گاهاً از عملکرد سرمایه‌گذاران و کسانی که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارند نیز دسخوش تغییر می‌شود. همچنین قیمت‌گذاری‌هایی که بر روی ارزهای دیجیتال انجام می‌شود همیشه نشان دهنده قیمت اصلی ارزهای دیجیتال نمی‌باشد. آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال PDF به شما کمک می‌کند که این تغییرات را شناسایی و در زمان دقیق‌تری به خرید و فروش رمزارزها بپردازید. تحرکات قیمتی و حجم معاملات از جمله بخش‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال ارز از نوبیتکس به بایننس

به طور کلی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به معنای استفاده از یک سری ابزارها و نمودارها و الگوها برای شناسایی رفتار ارزهای دیجیتال می‌باشد. این تحلیلات بر اساس پرایس اکشن صورت می‌گیرد و بازارهای مالی وابسته به یک سری الگوهای مشخص رفتار می‌کنند. وقتی که تحلیل تکنیکال را یاد گرفتید، بهترین زمان هست که به سراغ آموزش ترید ارز دیجیتال بروید و نحوه ترید کردن را یاد بگیرید.

الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf

الگوها و نمودارها یکی از روش‌هایی است که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنید. الگوها به دو دسته بازگشتی و ادامه‌دهنده تقسیم می‌شود و با استفاده از آن‌ها خواهید فهمید که روند آن‌ها، روندی صعودی یا نزولی خواهد بود. در پایین لیستی از الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید، همچنین شما می‌توانید با مطالعه آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf با این الگوها بیشتر آشنا شوید.

دانلود آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf

دانلود آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf

  • کانال قیمت
  • پترین یا الگوی پرچم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال
  • الگوی مثلثی(افزایشی، کاهشی و متقارنی)
  • الگوی سر و شانه معکوس و سقف
  • نمودار کف و سقف دوقلو
  • الگوی فالینگ وج و رایزینگ وج
  • الگوهای کندل استیک

سطوح حمایت و مقاومت

یکی دیگر از مفاهیم مهم پایه‌ای آنالیز خطوط حمایت و مقاومت می‌باشد در واقع این خطوط سطوحی هستند که پس از پایین اومدن قیمت یک ارز دیجیتال بدانید که به خطوط حمایترسیده است و انتظار افزایش قمیت را دارد. همچنین بعد از اینکه رشد قیمت را داشت و دیگر توانایی صعود بیشتر را نداشت به معناست که به مقاومت رسیده است که بایستی انتظار کاهش قیمت ارز را داشته باشید.

در حمایت سطحی، تقاضا در آن خیلی بالا است به طوری که از افت قیمت دارایی جلوگیری می‌کند و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید با هر بار رسیدن به سطح حمایت یا همان Support قیمت توانایی عبور از این سطح را ندارد. دلیل به وجود آمدن این پدیده این است که با کم شدن قیمت و رسیدن به خطوط حمایت خریداران به خرید بیشتر سوی می‌آورند و فروشندگان به دلیل تقاضای زیاد تمایل کمتری برای فروش دارند.

در سطح مقاومت به دلیل اینکه عرضه بالا است باعث می‌شود که از افزایش قیمت جلوگیری شود. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید با هر بار رسیدن به خطوط مقاومت امکان عبور بیشتر قیمت از آن سطح دشوار تر می‌شود. پایه این کار به این صورت است که با افزایش قیمت و رسیدن به خطوط مقاومت، فروشندگان به فروش سوی می‌آورند و از طرفی دیگر خریداران نیز تمایل کمتری به خرید کردن دارند.

الگوهای نموداری آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

در این بخش از مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf قصد داریم شما را با الگوهای نموداری آشنا کنیم. الگوهای نموداری یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید که از روی نمودارهای قیمتی برآورد می‌شوند. تریدرها با مشاهده چارت‌ها و نمودارهای قیمتی ارزهای دیجیتال به راحتی می‌توانند روند آن‌ها را پیش بینی و بررسی کنند. کانال قیمت، الگوی پرچم، الگوهای مثلثی، الگوی سر و شانه، نمودار کف و سقف دوقلو، الگوی فالینگ وج(Falling Wedge)، الگوی رایزینگ وج(Rising Wedge) و الگوهای کندل استیک انواع الگوهایی است که تریدرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند نمودارهای قیمتی را تحلیل کنند. در ادامه مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.

کانال قیمت

اولین راه برای تحلیل یک دارای دیجیتال ایجاد کالنال قیمت است. اگر به وسیله سایت تریدینگ ویو نمودار ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از ابزارهای این سایت کانال قیمت ایجاد کنید. نحوه ایجاد کانال قیمت در تحلیل تکنیکال به این صورت است که ابتدا باید خطی برای روند اصلی رسم شود. حال با توجه به صعودی و نزولی بودن نمودار قیمتی خطی موازی با خط روند اصلی بکشید. توجه داشته باشید که کندل‌های قیمتی بایستی بین این دو قرار بگیرند.

الگوی پرچم

رسم این الگو در نمودار قیمتی زمان زیادی نمی‌برد و تنها با مشاهده چشمی می‌توان آن را رسم کرد. این الگو پس از پیدایش یک روند صعودی و نزولی به راحتی قابل رسم است. زمانی که قیمت رمزارزی به یکباره زیاد یا کم می‌شود، این الگو قابل مشاهده است.

الگوهای مثلثی

الگوهای مثلی تکنیکال به عنوان الگوهای ادامه دهنده و بازگشتی شناخته می‌شوند. الگوی مثلثی افزایشی رو به بالا است و دارای شیبی مثبت و ضلع فوقانی آن افقی است. پترن یا الگوی مثلثی کاهشی دقیقاً برعکس الگوی مثلثی افزایشی است. الگوی مثلثی متقارن دارای دو ضلع شیبدار است، این الگو شکلی همانند پیکان تیر می‌باشد.

الگوی سر و شانه

این الگو دارای 5 فاز یا 5 مرحله مختلف است که با تشکیل شدن این فازها در نمودار می‌توان الگوی سر و شانه را مشاهده کرد. 2 کف قیمتی سر به بالا و 3 کف قیمتی سر به پایین از نشانه‌های این الگو می‌باشد. زمانی که قیمت از آخرین شانه کف قیمتی رو به پایین گذر کند، قیمت آن دارایی دیجیتال سقوط خواهد کرد و وارد کانال نزولی خواهد شد.

نمودار کف و سقف دوقلو

این حالت زمانی رخ می‌دهد که قیمت دارایی دیجیتال به قیمت قبلی خود باز گردد. در این حالت ممکن است روند بازار برای آن دارایی صعودی و یا نزولی شود. زمانی که شکل کندل‌ها به صورت U شکل باشد به آن Eve و زمانی که به شکل V باشد به آن Adam گفته می‌شود.

الگوی فالینگ وج(Falling Wedge)

با استفاده از این الگو می‌توان روند صعودی دارایی‌های دیجیتال را مشخص کرد. این الگو که روندی نزولی دارد دارای دو خط همگرای نزولی است که پس از آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

الگوی رایزینگ وج(Rising Wedge)

روند همگرایی الگوی رایزینگ وج صعودی است و در پایان این روند ممکن است ممکن است قیمت‌ها بریزد و یا نمودار به روند صعودی خود ادامه دهد. البته در بیشتر مواقع قیمت‌ها شکسته می‌شود و نمودار قیمتی نزولی می‌شود.

الگوهای کندل استیک

الگوهای کندل استیک یکی دیگر از روش‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. به وسیله کندل‌های قیمتی می‌توان نقاط بازگشتی را در نمودارهای قیمتی مشاهده و پیدا کرد/ از این رو می‌توان روند برگشت قیمت را نیز پیش بینی کرد. آشنایی با این الگو اهمیت زیادی دارد؛ چرا که کاربرد زیادی در تحلیل ارزهای دیجیتال دارد.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی روبلاکس

روانشناسی خطوط حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

فرض داشته باشید که گروه‌ی از خریداران می‌خواهند ارز دیجیتال یک پروژه را که در نزدیک منطقه‌ی حمایتی 30 دلاری است را خریداری کنند و با خرید این افراد، موجب می‌شود که قیمت به سطح 35 دلاری برسد. حال خریداران بیشتری تمایل به خرید در قیمت 30 دلاری دارند و نه در سطح 35 دلاری و تصیمی دارند که اگر قیمت بازگردد به 30 دلاری خرید بیشتری داشته باشند و سرانجام  ابداع تقاضاد در سطح قیمتی 30 دلاری را دارند. در گروه بعدی افرادی هستند که خرید خود را در سطح 30 دلاری انجام داده‌اند و انجام این کار پشیمان هستند. تصمیم این افراد این است که با رسیدن دوباره قیمت به 30 دلار به خرید کردن بپردازند که این امر باعث ایجاد یک تقاضای بالقوه می‌شود.

گروه بعدی افرادی هستند که در زیر قیمت 30 دلار خریدشان را کرده‌اند(مثلا در قیمت 20 دلاری) و این افراد با افزایش قیمت به 30 دلار ارزهای خود را فروخته‌اند و در حال تماشایی افزایش قیمت به 35 دلار هستند و پس از آن این افراد می‌خواهد همین ارز ها را در سطح 30 دلاری هستند که آن‌ها را فروخته‌اند که از فروشنده به خریدار تبدیل شده‌اند؛ همچنین بهتر است بدانید این امر باعث می‌شود تقاضا نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد دلاری

اعتبار و تبدیل سطح حمایت و مقاومت به یکدیگر

در تحلیل تکنیکال یک مفهوم کلیدی است که نیازمند آموزش و یادگیری می‌باشد؛ این مفهوم اینگونه است که یکی از سطوح حمایت یا مقاومت باید شکسته یا به یکدیگر تبدیل شوند. به عنوان مثال وقتی که قیمت به زیر خط حمایت یا به عبارت دیگری شکسته می‌شود این سطح به مقاومت تبدیل می‌‍شود و همچنین زمانی که این قیمت به بالای یک مقاومت برسد به خط حمایت تبدیل می‌شود.

البته توجه داشته باشید که اعتبار و پایداری این سطوح به عامل بستگی دارد که اولی آن به طول مدت زمانی بستگی دارد که قیمت در آن سطح باقی مانده است و دومی به حجم معاملات انجام شده. پس در نتیجه هر چقدر حجم معاملات زیاد باشد یا زمان ماندن قیمت در یک سطح بلند مدت باشد؛ اعتبار آن خطوط نیز بیشتر است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

تحلیل تکنیکال به آن دسته از اشخاصی که قصد کسب درآمد از این بازار پر نوسان را دارند، بسیار کمک کننده می‌باشد. چرا که سرمایه‌گذار زمان ورود و خروج از بازار ارزهای دیجیتال را به خوبی می‌تواند، حدس بزند. اگر از این الگوها و نمودارها استفاده کنید، احتمال این که در این بازار کمتر ضرر کنید و سود خود را افزایش دهید، بیشتر می‌شود. از این رو شما می‌توانید با مطالعه آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال pdf با بخش‌ها و روش‌های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، آشنا شوید.

سوالات متداول

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال روشی است برای بررسی و پیشبینی بازار ارزهای دیجیتال و یا مالی. این شیوه از طریق تاریخچه قیمتی و حجم معاملات دارایی‌های دیجیتال به دست می‌آید. این روش دارای الگوهای متعددی است که بهتر است با آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید روند بازار و ارزهای دیجیتال را پیشبینی کنید.

یادگیری تحلیل تکنیکال مشکل است؟

یادگیری تحلیل دارایی‌های دیجیتال نیاز به پیش زمینه کمی درباره ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی دارد. برای یادگیری این مفهوم نیاز به دانستن بخش‌های متعددی از بازار ارزهای دیجیتال نیست. هر شخص به راحتی می‌تواند مفاهیم اصلی تحلیل تکنیکال را فرا بگیرد و با این روش در بازار به راحتی می‌توانید در بازارهای مالی سرمایه گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *