ارزهای دیجیتال یکی از پر درآمدترین مشاغل حال حاضر دنیا و ایران می‌باشد که افراد بسیار زیادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. ایران از سمت بسیاری از صرافی‌های مشهور تظیر بایننس مورد تحریم قرار گرفته است و اجازه فعالیت برای ایرانیان در این صرافی وجود ندارد. از این رو بیشتر افراد با تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس همیشه مشکل دارند و گاهاً نمی‌توانند دارایی‌های خود را به ریال یا ارز دیجیتال تبدیل نمایند. از این رو ما در این مقاله ما قصد داریم نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس را به شما آموزش دهیم، پس ما را در ادامه این مقاله همراهی فرمایید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال

تبدیل ارز دیجیتال به ریال

تبدیل ارزهای دیجتال به ریال و برعکس روش‌های مختلفی دارد که در این بخش قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. داشتن کیف پول دیجیتال یکی از موارد ضروری است که شما پیش از تبدیل ارزدیجیتال به ریال باید یکی از آن‌ها را داشته باشید. کیف پول‌های دیجیتال متعددی وجود دارد که از بهترین کیف پول‌ها می‌توان به کیف پول متامسک و تراست والت اشاره کرد. حالا چرا به کیف پول نیاز دارید؟ نگهداری دارایی‌های خود در صرافی تا حدودی خطرناک می‌باشد چرا که اگر صرافی هک شود، دارایی‌های شما از بین می‌‎رود. برای تبدیل ارزدیجیتال به ریال مراحل زیر را انجام دهید.


پیدا کردن صرافی معتبر

صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر زیادی وجود دارند که از برترین صرافی‌های حال حاضر می‌توان به صرافی بایننس، کوکوین و کوینکس اشاره نمود. صرافی‌های ایرانی معتبری نیز نظیر کوینتکس و والکس وجود دارند که به راحتی می‌توانید به تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس بپردازید. صرافی بایننس اجاره فعالیت با آی پی ایران را به کاربران ایرانی نمی‌دهد بنابریان بهتر است که از صرافی کوکوین استفاده نمایید. برای شروع فعالیت در این صرافی نیاز به احراز هویت ندارید و ترید کردن در این صرافی راحت‌تر از بایننس می‌باشد. در صرافی‌های خارجی شما قادر هستید که ارزهای دیجیتال را ارز دیجیتال تتر تبدیل کنید و سپس تترهای خود را به تومان یا ریال در صرافی‌های ایرانی تبدیل کنید.

پیدا کردن صرافی معتبر

به طور کلی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس بهتر است یکی از صرافی‌های نوبیتکس، والکس یا کوکوین را انتخاب نمایید. در ادامه مقاله نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس را به شما آموزش خواهیم داد. لازم به ذکر است که استفاده از صرافی‌های ایرانی بهترین راه برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس می‌باشد. چرا که به راحتی می‌توانید حساب‌های بانکی خود را به این صرافی‌ها متصل کرده و حساب خود را شارژ کنید. توجه کنید که شناخت بازار و ارزهای دیجیتال بسیار مهم می‌باشد از این رو آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی از مفاهیم مهم در زمینه ارزهای دیجیتال می‌باشد.

متصل کردن کیف پول به صرافی

متصل کردن کیف پول به صرافی

برای اینکه دارایی‌های خود را بتوانید به صرافی انتقال دهید باید، کیف پول خود را به یکی از صرافی‌های گفته شده در بالا متصل نمایید. نحوه اتصال کیف پول خود به صرافی کوکوین به صورت زیر می‌باشد؛ در این بخش ما نحوه اتصال کیف پول متامسک به صرافی کوکوین را آموزش می‌دهیم(برای کیف پول‌های دیگر نیز کاربرد دارد). برای آشنایی بیشتر با صرافی کوکوین و نحوه ترید در آن می‌توانید مقاله آموزش کامل صرافی کوکوین را مطالعه کنید.

  • وارد کیف پول متامسک یا هر کیف پول دیگری که دارید شوید.
  • به قسمت تنظیمات کیف پول خود بروید و بر روی گزینه Network کلیک کنید.
  • در این بخش بر روی گزینه Add Network یا Custom RPG کلیک کنید تا وارد صفحه دیگری شوید.
  • در صفحه جدید کادرها را مطابق با اطلاعات زیر پر نمایید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات فوق بر روی گزینه Save کلیک کنید؛ شبکه بلاک چین کوکوین به کیف پول شما در این مرحله اضافه می‌گردد.

با مشاهده ویدیو زیر می‌توانید به نحوه و چگونگی تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس پی ببرید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس

تبدیل ارز دیجیتال به ریال و برعکس در صرافی نوبیتکس به راحتی قابل انجام می‌باشد. ابتدا باید در این صرافی به ایجاد حساب کاربری بپردازید که با مطالعه مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس با تمام بخش‌های این صرافی آشنا خواهید شد. پس از انجام احراز هویت و ثبت نام در صرافی نوبیتکس شما قادر به شارژ حساب خود با استفاده از کارت‌های اعتباری خود می‌باشید. برای تبدیل دارایی‌های ریالی خود به ارز دیجیتال یا برعکس بهتر است کافی است به حساب کاربری خود وارد شوید و بر روی گزینه کیف‌های من کلیک کنید. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه شبکه‌های مختلف بلاک چین اعم از اتریوم و بیت کوین را مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال قصد تبدیل ارز دیجیتال اتریوم به ریال و برعکس را دارید؛ برای اینکار به بخش کیف‌های من بروید و اتریوم را پیدا کنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس

در این بخش شما می‌توانید ارزهای دیجیتال اتریومی که خریداری نموده‌اید را به کیف پول خود انتقال دهید یا اتریوم به این صرافی واریز کنید. از آنجایی که هدف ما تبدیل ارزدیجیتال به ریال می‌باشد، بر روی گزینه واریز کلیک کنید. همانند تصویر بالا در صفحه جدید، آدرس کیف پول این صرافی را در بخش ارسال کیف پول خود وارد نمایید. پس از واریز اتریوم به حساب خود بر روی گزینه تبدیل سریع در صفحه کیف‌های من کلیک کنید و هر کدام از دارایی‌هایی که می‌خواهید را به تومان تبدیل کنید. همچنین از طریق کلیک کردن بر روی گزینه تومان می‌توانید ریال به حساب خود واریز یا برداشت کنید. نکته مهمی که اینجا مطرح می‌باشد این است که اگر قصد تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال را دارید باید ابتدا مقداری از آن‌ها را در این صرافی به فروش برسانید که در بخش بعد به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس

نحوه تبدیل اتریوم به ریال

نحوه تبدیل اتریوم به ریال به این صورت می‌باشد که شما ابتدا باید در این صرافی سفارشی برای فروش اتریوم ایجاد کنید. برای باز کردن سفارش به بخش بازارهای اصلی مراجعه کنید و اتریوم/تومان را انتخاب کنید. مقدار اتریومی که قصد فروش آن را دارید را وارد کنید تا سفارش فروشی برای شما در این صرافی لیست شود. هر زمان که اتریوم شما فروش برود، حساب شما بنا بر ارزش اتریوم، شارژ می‌شود و به گونه‌ای شما اتریوم را به ریال تبدیل کرده‌اید. نحوه تبدیل تتر به ریال یا بیت کوین به ریال نیز همانند این تبدیل اتریوم به ریال می‌باشد. اگر با نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال آشنایی ندارید، پکیج آموزشی ارز دیجیتال را خریداری کنید تا رفتار ارزهای دیجیتال را بهتر شناسایی کنید.

نحوه تبدیل اتریوم به ریال

برای تبدیل ارز دیجیتال به تومان دو راه پیش روی شما می‌باشد، 1. استفاده از صرافی‌های ایرانی 2. صرافی‌های خارجی. در صرافی‌های خارجی ارزهای دیجیتال خود را بر اساس جفت ارزهای همانند اتریوم/تتر یا بیت کوین/تتر به فروش برسانید. ارزهای دیجیتال پس از فروش به تتر تبدیل می‌شوند و آن‌ها را به کیف پول خود منتقل نمایید و سپس در صرافی‌های داخلی تترها را به فروش برسانید و تومان دریافت کنید. در صرافی‌های ایرانی نیازی به این کار نمی‌باشد و کافی است دارایی‌های خود را به تومان به فروش برسانید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

تبدیل ارزدیجیتال به ریال و برعکس یکی از مقوله‌هایی است که ایرانیان با آن مشکل دارند. از این رو بهترین راه برای تبدیل دارایی‌های خود به ریال یا تومان، استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌باشد. کارت‌های بانکی خود را می‌توانید مستقیماً به صرافی متصل کنید و دارایی‌های خود را به آن‌ها منتقل یا از آن‌ها ریال برداشت کنید.اما اگر صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنید باید ارزهای خود را بر حسب تتر به فروش برسانید و تتر را در صرافی‌های ایرانی به فروش برسانید و تومان کسب کنید. در این مقاله سعی بر این داشتیم که نحوه تبدیل ارز دیجیتال به تومان را برای شما عزیزان بازگو کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از شروع هر فعالیتی در صرافی‌ها و بازار ارزهای دیجیتال به آموزش ارز دیجیتال صفر تا صد بپردازید تا همه بخش‌های این بازار گسترده را یاد بگیرید.

سوالات متداول

بهترین سایت تبدیل ارز دیجیتال به ریال چیست؟

جواب این وسال کمی مشکل است و نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام وبسایت بهترین سایت تبدیل ارز دیجیتال به ریال می‌باشد. اما وبسایت‌های والکس، تبدیل و نوبیتکس از بهترین صرافی‌های ایرانی در خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشند.

صرافی تبدیل ریال به تتر هم داریم؟

بله طبعاً هر صرافی که قابلیت تبدیل ارز دیجیتال به تومان در آن وجود دارد، قابلیت تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال را نیز دارد؛ صرافی نوبیتکس، صرافی تبدیل ریال به تتر نیز می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *