بازار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از بازارهای مالی مورد توجه ایرانیان می‌باشد. پس از شکست و ضرر مالی اکثر سرمایه‌گذاران بازار بورس، افراد بازار سرمایه‌گذاری خود را به بازار ارزهای دیجیتال تغییر دادند. بازارهای ارز دیجیتال یکی از بزرگترین بازارهای مالی حال حاضر دنیا می‌باشد که حجم معاملاتی این بازار در 24 ساعت گذشته برابر با $76.67B دلار می‌باشد. اغلب افراد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های خارجی نظیر بایننس و کوین بیس انجام می‌دهند. بیشتر صرافی‌های خارجی ایران را در کشورهای تحریم شده خود قرار داده‌اند، از این رو برای فعالیت در این صرافی‌ها نیاز به تهیه آی پی ثابت ترید می‌باشید. صرافی‌های داخلی نیز همانند صرافی‌های خارجی عملکرد خوبی دارند که یکی از آن‌ها صرافی نوبیتکس می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با این صرافی آشنا کنیم و همچنین به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس نیز خواهیم پرداخت.

صرافی نوبیتکس چیست؟

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس

صرافی‌های متعددی در ایران وجود دارند که صرافی نوبیتکس یکی از بهترین صرافی‌های حال حاضر در ایران می‌باشد. صرافی‌های که در ایران فعالیت می‌کنند، معمولاً حجم معاملاتی کمی دارند و نیاز‌های تریدها آن‌طور که باید بر طرف نمی‌کنند. اما صرافی نوبیتکس انتخاب مناسبی می‌باشد، چرا که بیش از 65 هزار نفر کاربر فعال، تعداد تراکنشات آن تا به امروز برابر با 600 هزار تراکنش و همچنین حجم معاملاتی آن تا این لحظه برابر با 200 میلیارد می‌باشد.

نحوه خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس کار چندان مشکلی نمی‌باشد و اگر قبلاً تجربه خرید و فروش در صرافی‌های خارجی داشته باشید به مشکل نخواهید خورد. اما اگر از افراد مبتدی می‌باشید، در ادامه مقاله به آموزش خرید و فروش در نوبیتکس خواهیم پرداخت. صرافی نوبیتکس فعالیت خود را از سال 1396 شروع کرد، این صرافی که یکی از موضوع‌های استارت آپ می‌باشد، پیشرفت خیلی زیادی تا به امروز کرده است.

صرافی نوبیتکس چیست

ویژگی های نوبیتکس

امینت کاربران برای این صرافی اهمیت زیادی دارد و کاربران با خیال راحت می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند. همچنین یکی از بهترین محیط‌ها برای تبدیل ارزهای دیجیتال به تومن یا ریال می‌باشد که ضمن اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند، دارایی‌های آن‌ها را از بلاک شدن محفوط نگه می‌دارد. یکی از بهترین قابلیت‌های این صرافی، پاسخ‌گویی 24 ساعته به کاربران و دارا بودن شبیه ساز است که یکی از معدود ویژگی‌های صرافی‌های ایرانی می‌باشد. این صرافی با در اخیتار گذاشتن دو مارکت اصلی و حرفه‌ای بخش ترید کردن ارزهای دیجیتال را از یکدیگر جدا کرده است.

در بخش اصلی کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به ریال یا برعکس این فرآیند را طی کنند. بخش مارکت برای تبدیل ارزهای دیجیتال به سایر ارزهای دیجیتال موجود در این صرافی می‌باشد. در حال حاضر این صرافی از جفت ارزهای دیجیتال که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برای هر دو بازار ریال و تتر پشتیبانی می‌کند.

صرافی نوبیتکس چیست

نحوه ثبت نام در نوبیتکس

ثبت نام در صرافی نوبیتکس همانند سایر صرافی‌های ایرانی آسان و راحت است و تنها با طی کردن چند مرحله ثبت نام به پایان می‌رسد. برای ثبت نام در صرافی نوبیتکس ابتدا وارد سایت Nobitex.ir شوید. پس از وارد شدن به وبسایت این صرافی بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید. ابتدا ایمیل خود و سپس در کادر دوم رمز عبوری برای حساب کاربریتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رمز عبورتان متشکل از 8 کارکتر، اعداد و حروف و استفاده از علائمی همچون @، !، # و غیره می‌باشد. اگر که کد دعوتی از سمت شخص دیگری دارید از آن استفاده کنید، چرا که با استفاده از آن می‌توانید تا 30 درصد تخفیف بگیرید. سپس باید قوانین و شرایط سایت نوبیتکس را بپذیرید که برای این کار بر روی کادر مربعی قوانین و مقررات کلیک کنید.

پس از این مرحله بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید تا ثبت نام شما در این صرافی به پایان برسد. پس از اتمام ثبت نام کاربر موظف است که در این صرافی احراز هویت انجام دهد تا بتواند به راحتی و در حجم‌های بالاتر ترید کند. در ادامه نحوه ثبت نام و احراز هویت در این صرافی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس

تا این بخش از مقاله اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس با صرافی نوبیتکس آشنا شده‌اید. در این بخش قصد داریم شما را با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس و همچنین نحوه ثبت نام در صرافی نوبیتکس آشنا کنیم. لازم به ذکر است که پیش شروع معاملات و آموزش خرید از نوبیتکس بهتر است که دوره ارز دیجیتال  و آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را بگذرانید تا از ضرر کردن و از دست دادن دارایی‌های خود در این بازار رقابتی جلوگیری کنید. نحوه خرید و فروش در نوبیتکس به این صورت می‌باشد که در ابتدا شما می‌بایست، نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نمایید.

نحوه خرید در نوبیتکس

همانطور که در بخش اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس بیان کردیم، برای شروع باید در این صرافی حساب کاربری بسازید. برای این کار شما ابتدا می‌بایست به وبسایت صرافی نوبیتکس به نشانی www.nobitex.ir مراجعه کنید و بعد از ورد به این صفحه، بر روی گزینه ثبت نام همانند تصویر زیر کلیک نمایید.

نحوه خرید در نوبیتکس

پس از زدن بر روی گزینه ثبت نام تصویر زیر برای شما نمایان می‌شود که در این قسمت باید اطلاعات خود را در باکس‌های مربوطه وارد نمایید. در کادر اول ایمیل معتبری که فعال می‌باشد را وارد نمایید و در کادر بعد رمز عبوری برای حساب خود انتخاب نمایید. راه دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید با انتخاب گزیته (با گوگل وارد شوید) همه این مراحل را پشت سر بگذارید و حساب گوگل خود را به این صرافی متصل نمایید. در این صورت رمز عبور جیمیل شما به عنوان رمز عبور حساب کاربری شما قرار می‌گیرد که این روش سریع راه عضویت در این صرافی است.

پس از اتمام این مراحل ثبت نام شما در این صرافی به پایان می‌رسد و می‌توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس بپردازید. اما پیش از شروع و پرداختن به نحوه خرید ارز دیجیتال در نوبیتکس باید در این صرافی احراز هویت کنید. در بخش بعد مقاله اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس به نحوه احراز هویت در نوبیتکس خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت نام در نوبیتکس

آموزش احراز هویت در نوبیتکس

آموزش احراز هویت در نوبیتکس بخشی از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس می‌باشد که باید آن را انجام دهید. اگر هنوز در این صرافی احراز هویت نکرده‌اید هر چه زودتر نسبت به انجام آن اقدام نمایید. برای احراز هویت مراحل زیر را مطالبق عکس می‌توانید طی کنید تا به مشکلی بر نخورید. پس از کلیک کردن بر روی گزینه سطح صفر فرآیند احراز هویت وارد صفحه احراز هویت می‌شوید. در بخش اول شماره تماسی که به نام شخص خود شما می‌باشد را وارد و بعد از وارد کردن بر روی گزینه بعدی بزنید.

در این حالت کدی 6 رقمی برای شما ارسال می‌گردد که با وارد کردن آن به صورت خودکار به صفحه بعد وارد می‌شوید. بعد از این مرحله از شما می‌خواهد که اطلاعات شخصی خود از جمله نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، کد ملی و عکس کارت ملی خود را وارد نمایید. پس از وارد شدن این اطلاعات پیامی مبنی بر این که اطلاعات شما در دست بررسی دریافت خواهید کرد.

آموزش احراز هویت در نوبیتکس

در مرحله بعد شماره کارت بانکی خود را وارد کنید، دقت داشته باشید شماره کارتی را وارد نمایید که شماره شبا آن را می‌دانید. بعد از گذراندن این مراحل پیامی مبنی بر این که شما در سطح 1 قرار دارید، مشاهده خواهید کرد.در بخش بعد مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس تفاوت این بخش‌ها را برای شما بازگو خواهیم کرد. اگر شخصی هستید که حجم تراکنشات شما زیاد نمی‌باشد، با همین سطح 1 می‌توانید به کار خود ادامه دهید. برای ارتقاء به سطح 2 شما می‌بایستی آدرس محل سکونت، کد پستی و شماره تلفن ثابت خود را در صفحه بعد وارد نمایید. دقت داشته باشید که بعد از وارد کردن شماره تلفن، کارشناسان صرافی برای بررسی شماره به شما تماس خواهند گرفت.

آموزش احراز هویت در نوبیتکس

سطح های احراز هویت در نوبیتکس

  • سطح 1: در بخش آموزش احراز هویت در نوبیتکس تا نحوه رسیدن به این سطح را برای شما عزیزان بازگو کردیم. در این سطح سقف واریز ریالی برای کاربران 500 هزار تومان در 24 ساعت و سقف برداشت ارز دیجیتال برابر با 100 میلیون تومتن و سقف برداشت ریالی برابر با 20 میلیون تومان می‌باشد. همچنین مجموع برداشت از حساب و واریز به حساب شما باید کمتر از 100 میلیون تومان باشد.
  • سطح 2: کاربران برای رسیدن به این سطح باید آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت و کد پستی را در این صرافی وارد نمایند. افرادی که در سطح  2 می‌باشند، امکان واریز رمزارز به صورت نامحدود و واریز ریالی تا سقف 50 میلیون از هر کارت بانکی و 100 میلیون تومان در مجموع برای کل کارت‌های بانکی شما وجود دارد. 300 میلیون تومان سقف برداشت ریالی و 200 میلیون تومان سقف برداشت رمز ارز برای این سطح در نظر گرفته شده است.
  • سطح 3: کاربرانی که از فعالیت آن‌ها یک ماه در سطح 2 گذشته باشد و حداقل 500 میلیون تومان واریز ریالی داشته‌اند و همچین مجموع تراکنشات آن‌ها در 30 روز گذشته بیشتر از 2.5 میلیارد تومان می‌باشد، می‌توانند در خواست خود را برای ارتقاء به سطح 3 به تیم پشتیبانی بدهند. امکان واریز رمزارز و امکان واریز تومانی در سطح 3 همانند سطح 2 می‌باشد.
  • سطح تریدر: در این سطح کاربران اجازه برداشت رمز ارز از صرافی نوبیتکس را ندارند و فقط قادر به واریز رمزارز، برداشت و واریز ریالی می‌باشند. اقراد با باز کردن این سطح، کارمزد معاملاتی کمتری نسبت به دیگران پرداخت می‌کنند و همچنین سقف واریز و برداشت بیشتری دارند. در این سطح سقف برداشت ریالی 600 میلیون تومان در هر شبانه روز و در یک ماه برابر با 15 میلیارد تومان می‌باشد.

سطح های احراز هویت در نوبیتکس

آموزش خرید و فروش در نوبیتکس

در بخش دوم آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس قصد داریم به شما نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس را یاد بدهیم. آموزش خرید از نوبیتکس کار چندان مشکلی نمی‌باشد، چرا که تمام بخش‌های این صرافی فارسی می‌باشد و به راحتی می‌توانید در آن فعالیت کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که دوره‌های آموزش رمز ارز را گذرانده باشید که در شناسایی چارت‌ها و تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال دچار مشکل نشوید. پیش از شروع آموزش خرید ارز دیجیتال در صرافی نوبیتکس بهتر است که با بخش‌های مختلف و مهم این صرافی آشنا شوید.

حسابداری

نحوه خرید در نوبیتکس از همین بخش حسابداری شروع می‌شود، چرا که برای خرید و فروش ارز دیجیتال ابتدا باید حساب خود را شارژ کنید. شما می‌توانید حساب خود را به صورت ریالی شارژ کنید که برای این کار باید به بخش حسابداری حساب خود وارد شوید. بعد از این که کارت بانکی شما  از سمت این صرافی تایید گردید، می‌توانید کارت بانکی خود را انتخاب نمایید و با زدن بر روی گزینه رفتن به درگاه پرداخت، حساب خود را شارژ نمایید.

کیف های من

در این صفحه 21 شبکه بلاک چین برای شما قرار داده شده است که با توجه به شبکه کیف پول خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. به عنوان مثال کیف پول متامسک بر روی شبکه اتریوم می‌باشد که با زدن بر روی شبکه اتریوم وارد صفحه زیر می‌شود. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید، آدرس کیف پول خود را به در بخش خواسته شده وارد نمایید تا کیف پول شما به این صرافی لینک شود.

سفارشات باز

این بخش لیستی از سفارشات شما را نشان می‌دهد کمه از طریق ای بخش می‌توانید، سفارشات خود را به روز رسانی، حذف یا تایید نمایید. به عنوان مثال شما قصد فروش ارز دیجیتالی بالاتر از قیمت آن را دارید، در این صورت سفارشی برای فروش ارز دیجیتال خود ایجاد می‌کنید. این سفارش در بخش سفارشات باز قرار می‌گیرد و از آنجا می‌توانید وضعیت آن را چک کنید.

آموزش خرید بیت کوین از نوبیتکس

آموزش خرید بیت کوین از نوبیتکس

برای آشنایی شما با نحوه خرید در نوبیتکس ما از ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کرده‌ایم. آموزش خرید بیت کوین از نوبیتکس کار چندان مشکلی نمی‌باشد و با گذراندن مراحل زیر به راحتی می‌توانید این از دیجیتال را از این صرافی خریداری نمایید. همچنین نحوه خرید تتر در نوبیتکس نیز همانند نحوه خرید بیت کوین از نوبیتکس می‌باشد و با یادگیری این مرحله شما قادر به خرید و فروش هر گونه رمزارزی خواهید بود. نحوه خرید بیت کوین از نوبیتکس به 3 صورت قابل انجام می‌باشد که در زیر برای شما آورده شده است. در 3 بخش پیش رو به اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس خواهیم پرداخت.


سفارش سریع

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس

بر روی گزینه داشبورد کلیک نمایید تا وارد صفحه اصلی وبسایت نوبیتکس شوید. در صفحه اصلی از تب اصلی که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد، گزینه سفارش سریع را انتخاب نمایید. در صفحه جدید شما می‌توانید سفارش خود را بر اساس دلار یا تومان تنظیم کنید. پس از انتخاب بیت کوین به عنوان ارز مورد نظر این را در نظر داشته باشید که حداقل مقداری که می‌توانید با آن ارز دیجیتال خریداری کنید برابر با 300 هزار تومان می‌باشد. اگر قصد خرید بیت کوین به وسیله تتر  را دارید، حداقل مقدار لازم برای خرید برابر با 11 تتر می‌باشد، یعنی مقدار بیت کوینی که قصد خرید آن را دارید باید بیشتر از 11 تتر ارزش داشته باشد. نحوه خرید بیت کوین از نوبیتکس به همین راحتی از طریق سفارش سریع صورت می‌گیرد.

بازارهای اصلی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس

بازارهای اصلی در صرافی نوبیتکس برای خرید ارزهای دیجیتال به وسیله جفت ارزهای دیجیتال/ تومان صورت می‌گیرد. به عنوان مثال شما با ریال می‌توانید به خرید بیت کوین از صرافی نوبیتکس بپردازید که برای این کار کافی است، بر روی گزینه بازارهای اصلی در سمت راست کلیک نمایید. بعد از کلیک کردن بر روی این گزینه صفحه‌ای مطابق با شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود. کادر سبز رنگ برای خرید و کادر قرمز رنگ برای فروش بیت کوین استفاده می‌شود. در نوار اول کادر سبز رنگ شما مقدار بیت کوینی که قصد خرید آن را دارید وارد می‌کنید و در نوار بعدی مقدار پولی که قصد پرداخت برای آن را دارید وارد نمایید و سپس گزینه خرید را فشار دهید.

بازارهای حرفه‌ای

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس

از طریق بازارهای حرفه‌ای شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را با رمزارز تتر پرداخت کنید. مقدار کف قیمتی برای خرید ارز دیجیتال به وسیله تتر برابر با 11 تتر می‌باشد که اگر مبلغ پرداختی شما کمتر از 11 تتر باشد اجازه خرید به شما داده نمی‌شود. بازارهای حرفه‌ای همانند بازارهای اصلی دارای دو کادر سبز و قرمز رنگ می‌باشد که سبز رنگ برای خرید و قرمز رنگ برای فروش استفاده می‌شود. در بازارهای حرفه‌ای و اصلی با انتخاب گزینه پایین‌ترین قیمت، کمترین قیمتی که برای آن مقدار ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید، ظاهر می‌شود. در هر دو بازارهای تعبیه شده در صرافی نوبیتکس می‌توان قیمت دلخواه خود را برای خرید ارزهای دیجیتال قرار داد.

مزایا و معایب صرافی نوبیتکس

[ninja_tables id=”7521″]

آموزش خرید اتریوم از نوبیتکس

برای خرید اتریوم از نوبیتکس کافی است همانند توضیحات مرحله خرید بیت کوین از نوبیتکس عمل کنید. برای این کار اگر قصد خرید اتریوم از طریق تتر را دارید باید وارد بخش بازار حرفه‌ای شوید. چنانچه قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم با ریال را دارید، وارد بخش بازار اصلی شوید و از آنجا بر روی جفت ارز اتریوم/تومان کلیک نمایید. با انتخاب این بخش، وارد صفحه جدید می‌شوید که دارای دو باکس سبز و قرمز رنگ می‌باشد.

در باکس سبز رنگ مقدار اتریومی را که قصد خرید آن را دارید وارد نمایید و سپس بر روی پایین‌ترین پیشنهاد فروش کلیک کنید تا کمترین مقدار فروش برای آن مقدار ارز دیجیتال برای شما لحاظ گردد. البته شما می‌توانید مقدار دلخواه خود را نیز وارد نماید که در این صورت سفارش شما در صرافی نوبیتکس لیست می‌شود. پس از انجام این مراحل بر روی گزینه خرید کلیک نمایید تا سفارش شما صورت بگیرد.

امنیت صرافی نوبیتکس چقدر است؟

یکی دیگر از ویژگی‌های بلقوه صرافی نوبیتکس اعتبار و امنیت این صرافی است. این صرافی اقداماتی را در خصوص حفظ دارایی تریدرها و کابران از دست افراد سودجو و کلاه‌بردار انجام داده است تا آن‌ها به راحتی نتوانند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند. کلیدهای خصوصی افراد به صورت آفلاین در کیف پول‌هایشان ذخیره می‌گردد. همچنین کاربران در زمان ثبت نام بایستی رمز عبور قوی را برای حساب کاربریشان انتخاب کنند. از طرفی کاربران این قابلیت را دارند تا سیستم شناسایی دو عاملی را برای حسابشان فعال کنند تا امنیت حسابشان را افزایش دهند. برداشت از کیف پول ارز دیجیتال در این صرافی زیر نظر دو الی 3 نفر از اعضای تیم امنیتی این صرافی انجام می‌گیرد که نشان دهنده امنیت بالای این صرافی است. به طور کلی صرافی نوبیتکس یکی از معروف‌ترین و در عین حال امن‌ترین صرافی‌های ایرانی است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی نوبیتکس یکی از صرافی‌های مشهور ایرانی با حجم معاملاتی بالا می‌باشد. این صرافی امنیت کابران خود را در وهله اول قرار داده است و بر روی حفاظت از حساب‌های مشتریان خود بسیار حساس است. آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس یکی از مسائلی بود که ما در این مقاله به آن پرداخیتم و کاملاً متوجه شدید که نحوه خرید و فروش در نوبیتکس بسیار آسان می‌باشد.  در این مقاله سعی بر این داشتیم همه بخش‌های صرافی نوبیتکس را برای شما عزیزان توضیح دهیم و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

سوالات متداول

صرافی نوبیتکس کلاه برداری می کند؟

خیر صرافی نوبیتکس معتبر می‌باشد و از دارای نشان تایید از طرف دولت می‌باشد. همچنین صرافی مه امنیت کاربران خود را در اولویت قرار داده است از کاربران خود کلاه برداری نمی‌کند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران نوبیتکس است؟

صرافی‌های زیادی در ایران نظیر رمزنیکس ، آبان تتر و بیت 24 وجود دارند و همه این صرافی‌ها جز بهترین صرافی‌ها می‌باشند. اما نمی‌توان یک صرافی را به عنوان برترین صرافی در ایران انتخاب کرد، چرا که بعضی از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که دیگر صرافی‌ها ندارند.

اعتبار صرافی نوبیتکس چقدر است؟

یکی از معتبر‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد که تا به حال مشکلی از سمت کاربران آن مظرح نشده است.

مراحل ثبت نام در صرافی نوبیتکس چگونه است؟

مراحل ثبت نام در این صرافی در ابتدای مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس قرار گرفته است. با مطالعه این بخش می‌توانید در صرافی ثبت نام و به خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *