امروزه علاقه مردم به سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال بسیار افزایش پیدا کرده است. رمزارزهای گوناگونی در بازارهای ارز دیجیتال وجود دارند و آشنایی با این ارزها به شما در خرید و فروش رمزارزها کمک بسیاری می‌کند. اولین گامی که برای ورود به بازار ارز دیجیتال لازم است بردارید، انتخاب صرافی است. آموزش صرافی کوکوین به شما کمک می‌کند تا بدانید که چگونه دارایی‌های خود را نگهدارید و از آن‌ها محافظت کنید و همچنین این مقاله به شما آموزش ساخت حساب در کوکوین را نیز به شما خواهد گفت.

صرافی ها چه کاربردی دارند؟

صرافی ها چه کاربردی دارند؟

صرافی‌ها مزایای زیادی دارند و با استفاده از صرافی‌ها انجام معاملات راحت‌تر می‌شود. استفاده از صرافی‌ها امنیت معامله را بالا می‌برد و به عنوان یک واسطه در خرید و فروش عمل می‌کنند در واقع صرافی ارز دیجیتال مکان امنی برای خرید و فروش است و روند معامله را تسریع می‌بخشند. البته که باید بدانید که کار صرافی‌ها رایگان نیست و از کاربران خود به ازای کاری که انجام می‌دهند‌، کارمزد دریافت می‌کنند. مبلغ کارمزدها ناچیز است و در هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است به عنوان مثال در برخی از صرافی‌ها هزینه تراکنش‌ها ثابت و در برخی دیگر متغیر است. با آشنایی داشتن با بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان به راحتی و بدون محدودیت می‌توانید ارزهای دیجیتال متعددی را خرید و فروش کنید.

مزایای صرافی ها

از مهم‎‌ترین مزایای استفاده از صرافی‌ها امنیت آن‌ها می‌باشد. مهم نیست که دارایی شما کم یا زیاد باشد، صرافی‌ها در هر صورت امنیت سرمایه شما را به خوبی در مقابل هک و سایر کلاهبرداری‌ها حفظ می‌کنند. از دیگر مزایای صرافی‌ها می‌توان به مکانی برای تبدیل رمز‌ارزها اشاره کرد به این صورت که شما در صرافی‌ها می‌توانید به راحت‌ترین حالت ممکن به هر نوع ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید. در نهایت از صرافی‌ها می‌توان به مکانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کرد و همچنین قابلیت‌های تحلیل ارزها در صرافی‌ها نیز وجود دارد.

انتخاب صرافی مناسب از واجبات است

اگر صرافی خوب و مناسب باشد؛ امکان هک و مسائل امنیتی به شدت پایین می‌آید و بهتر می‌توانید معاملات خود را مدیریت کنید. یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال صرافی کوکوین است که استفاده از این صرافی برای ایرانیان به شدت پیشنهاد می‌شود زیرا صرافی کوکوین نیازی به احراز هویت ندارد. دیدن آموزش صرافی کوکوین از مهمات هر سرمایه گذار است و امکانات خوبی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

صرافی کوکوین را از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی بایننس می‌دانند و البته لازم است بدانید که این صرافی برای سرمایه‌های کلان پیشنهاد نمی‌شود. کوکوین در حال حاضر بیش از 11 میلیون کاربر دارد و یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در آموزش صرافی Kucoin یاد می‌گیرید، طریقه استفاده از ربات‌های معامله‌گری است که به جای شما ترید می‌کنند و به سرمایه شما می‌ افزایند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

مزایای آموزش صرافی کوکوین

  • پایین بودن نرخ هزینه تراکنش‌ها
  • مناسب برای سرمایه گذاران مبتدی و حرفه‌ای
  • پشتیبانی بیش از 46 ارز فیات
  • امکان معامله طیف عظیمی از توکن‌ها و کوین‌ها
  • امنیت بسیار بالا
  • عدم نیاز به احراز هویت

آموزش ساخت حساب در کوکوین

آموزش ساخت حساب در کوکوین

  1. در آموزش‌ صرافی کوکوین طریقه ثبت نام و آموزش ساخت حساب در کوکوین نیز بیان شده است. در ابتدا باید به سایت com بروید و بر روی Sign up کلیک کنید.
  2. سپس باید سربرگ Email بروید و شماره تماس خود را وارد کنید البته که کاربران ایرانی نمی‌توانند با شماره خود وارد شوند و در آموزش کار با صرافی کوکوین به راحتی راه‌های عبور از این مرحله بیان شده است.
  3. پس از وارد کردن ایمیل، گزینه Send code را انتخاب نمایید تا برای شما کدی ارسال شود.
  4. وارد ایمیل بشوید تا برای شما ایمیلی ارسال شود. این ایمیل حاوی Verification code کد است و شما باید این کد را در فیلد بعدی خود وارد کنید.
  5. قبل از Sign up کردن لازم است که پسوردی را برای شروع آموزش کار با صرافی کوکوین وارد نمایید.
  6. در این مرحله تقریبا آموزش ساخت حساب در کوکوین به اتمام رسیده است و شما وارد صفحه اصلی صرافی می‌شوید.
  7. در بالای صفحه اصلی اطلاعات شما نشان داده می‌شود و می‌توانید پروفایل خود را مشاهده کرده و تغییر دهید.
  8. باید هویت خود را تایید کنید و برای امنیت بیشتر صرافی از گزینه Google Verification استفاده نمایید و باید آن را فعال کنید.
  9. در این بخش از آموزش ساخت حساب در کوکوین، یک فیلد Security Verification برای شما باز می‌شود و شما باید گزینه Send code را انتخاب نمایید.
  10. ایمیل خود را چک کنید تا دوباره برای شما کدی ارسال شود و آن کد را در جای خالی قرار دهید.
  11. پس از طی کردن این مراحل در آموزش ساخت حساب در کوکوین و انتخاب Next، صفحه 2FA Verification برای شما باز می‌شود و یک QR مشاهده می‌کنید که باید آن را در Google Authenticator اسکن کنید.
  12. کد 6 رقمی Kucoin به شما نمایش داده می‌شود که باید در فیلد مربوطه وارد کنید.
  13. گزینه Active را انتخاب نمایید و به مرحله بعد آموزش ساخت حساب در کوکوین بروید.

بیشتر بخوانید: آموزش احراز هویت در کوکوین

تقریبا می‌توان گفت حساب مورد نظر شما با امنیت بالایی فعال شده فقط شما باید در هنگام ورود به صرافی کوکوین علاوه بر رمزی که خود انتخاب کرده‌اید، کد Google Authenticator را نیز وارد کنید تا بتوانید وارد حساب خود شوید و اینجا بخش ابتدایی آموزش صرافی کوکوین رو به اتمام رسید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پس از ایجاد حساب در صرافی‌ها آموزش ببینید، نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول می‌باشد. تریدرها باید بتوانند دارایی‌هایی دیجیتال را به کیف پولشان انتقال کنند؛ چرا که کیف پول صرافی‌ها آنچنان امن نیست.

بخش طلایی

به تازگی بخش با عنوان Trading Password به صرافی کوکوین اضافه شده که یک مکانیزم امنیتی جدید است و کاربران با خیالی آسوده‌تر می‌توانند به آموزش صرافی Kucoin بپردازند. در حقیقت این بخش یک رمز عبور 6 رقمی است که شما باید آن را فعال نمایید و برای عملیات‌های مهم مثل ترید کردن و سفارش گذاری آن را وارد نمایید تا به شما اجازه انجام عملیات داده شود.

مسدود شدن حساب کوکوین برای ایرانیان

کوکوین به طور خودکار اطلاعات مربوط به شما را ذخیره می‌کند به همین خاطر لازم است که همیشه با یک VPN وارد حسابتان شوید و از یک آی پی استفاده کنید. اگر آی پی‌های شما با یکدیگر تفاوت بسیاری داشته باشد، کوکوین حساب شما را مسدود می‌کند و دانستن آموزش صرافی کوکوین برای رفع این مشکل به شما کمک بسیاری می‌کند. آموزش صرافی Kucoin شما را با وبسایت‌هایی مانند Whatismyipaddress.com برای ثابت نگه داشتن آی پی خود و طریقه استفاده از آن، آشنا می‌کند. یا می‌توانید با مطالعه مقاله بهترین صرافی جایگزین کوکوین به سراغ صرافی بهتری بروید.

آموزش ترید در صرافی کوکوین

آموزش ترید در صرافی کوکوین

قبل از آموزش ترید در صرافی کوکوین باید رمزارز را به صرافی کوکوین واریز کنید و پس از واریز دارایی به حساب اصلی شما منتقل می‌شود که در اینجا شما باید آن را به حساب معاملاتی خود منتقل کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید

  1. وارد اکانت خود شوید و روی قسمت پروفایل کلیک کنید.
  2. گزینه Main account را انتخاب کرده و وارد حساب اصلی خود شوید.
  3. لیستی از ارزهایی که در حساب اصلی شما است، به شما نمایش داده می‌شود و شما باید رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. پس از انتخاب بر روی گزینه Transfer کلیک نمایید و پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که اطلاعات حساب مقصد و مقدار ارزی که می‌خواهید انتقال بدهید در آن نشان داده می‌شود.

با طی کردن این مراحل می‌توانید آموزش ترید در صرافی کوکوین را آغاز نمایید و لازم به ذکر است که ترید اسپات همان ترید معمولی است و تنها تفاوت آن این است که اسپات در لحظه صورت می‌گیرد پس اگر جایی به این اصطلاح برخوردید، تعجب نکنید. در ادامه به مراحل طی کردن آموزش ترید در صرافی کوکوین می‌پردازیم:

  • با استفاده از روش‌هایی که در آموزش صرافی کوکوین توضیح داده شد، صرافی خود را شارژ کنید.
  • وارد پنل کاربری خود شوید و بر قسمت داشبور کلیک نمایید.
  • از نوار Trade وارد بخش Spot شوید.
  • سپس پسورد معاملاتی خود را وارد نمایید که در گوشه پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته است. ( لازم به ذکر است که این رمز را قبل از ترید کرده باید ساخته باشید و در بخش Security setting آن را تعیین کرده باشید)
  • در این بخش که مهیج‌ترین قسمت آموزش ترید در صرافی کوکوین است وارد صفحه تریدینگ می‌شوید. نمودار قیمت‌ها به همراه ابزار معاملاتی در این قسمت قرار دارد.
  • هنگامی که کد معاملاتی وارد شود، قسمت ثبت سفارش نیز فعال می‌شود و شامل 3 گزینه “Margin” و “Spot” و “Future” خواهد بود.
  • برای انجام معاملات لحظه‌ای بر گزینه Spot کلیک نمایید و نوع سفارش و مقدار سفارشتان را مشخص نمایید.

شما با استفاده از یکی از بروزترین سبک‌های معاملاتی و آموزش دیدن آن می‌توانید در صرافی کوکوین موفق به کسب درآمد بالایی شوید. با آموزش اسمارت مانی به راحتی در بازارهای مالی موفق و درآمد زیادی کسب کنید.

سفارش در صرافی ها به چه صورت است؟

سفارش در صرافی‌ها به چه صورت است؟

در این قسمت از آموزش ترید در صرافی کوکوین لازم است که با انواع سفارشاتی که در اسپات وجود دارد، آشنا شوید. سرمایه گذاران باید با انواع سفارش‌ها در آموزش صرافی کوکوین آشنا شوند تا بتوانند به خوبی ترید کنند. در واقع سفارش به این معنا است که در آموزش کار به صرافی کوکوین باید قیمت پیشنهادی خود و BTC که قصد خرید آن را دارند، اعلام نمایند. این لیست سفارش به سرمایه گذاران دیگری که قصد فروش رمزارز خود را دارند نشان داده می‌شود و اگر سفارش خرید و فروش با قیمت پیشنهادی تطابق داشته باشد، BTC از حساب فروشنده به حساب خریدار منتقل می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید آموزش کار با صرافی کوکوین اصلا سخت نیست!

دفتر سفارش یا Order book

به بخشی که لیست تمام سفارشات نمایش داده می‌شود order book گویند و برای آموزش ترید در صرافی کوکوین باید که دفتر سفارشات را بشناسید و ترتیب قرار گرفتن سفارش خرید و فروش را در این لیست مشاهده کنید. اوردر بوک شامل تعداد سفارشات پیشنهاد شده و سطح قیمتی خریداران و فروشندگان است.

انواع سفارشات در آموزش صرافی کوکوین

انواع سفارشات در آموزش صرافی کوکوین

در صرافی کوکوین 3 نوع اسپات را می‌توانید به سفارش برسانید:

  • سفارش بازار یا Market Order
  • سفارش محدود یا Limit Ordar
  • سفارش محدوده توقف یا Stop Limit Order

سفارش بازار چیست؟

سفارش بازار در آموزش صرافی Kucoin در بهترین قیمت ممکن اتفاق می‌افتد یعنی اگر حساب شما شارژ باشد و اقدام به ثبت سفارش در صرافی کوکوین کرده باشید، با بهترین و مناسب‌ترین قیمت درخواست فروش در اوردر بوک مطابقت پیدا می‌کند. اگر قصد معامله یک کوین با ارز و نقدینگی بالا را دارید، این سفارش از بهترین پیشنهادات در آموزش صرافی کوکوین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش forex

سفارش محدود چیست؟

لیمیت اوردر یا همان سفارش محدود یکی از نوع‌های دیگر سفارشات قابل ثبت در بازار ارز دیجیتال است. سفارش محدود به سفارش بازار یا همان مارکت اوردر ارجحیت و برتری دارد و باعث کاهش ریسک معاملات می‌شود و روند کلی آن مانند دیگر سفارشات است. نکته‌ای که در رابطه با سفارش محدود باید بدانید این است که این نوع سفارش تضمینی برای اجرای سفارش به شما نمی‌دهد و همه چیز کاملا به شرایط و نوسان قیمت‌ بستگی دارد و اگر نوسانات قیمت زیاد باشد امکان از دست رفتن داراییتان بسیار است.

سفارش محدوده توقف چیست؟

سفارش محدوده توقف از دیگر سفارش‌هایی است که در آموزش کار به صرافی کوکوین باید بیاموزید. در این نوع سفارش شما با انتخاب دو قیمت ( یکی برای توقف سفارش و دیگری برای حداقل و یا حداکثر قیمت) می‌توانید به انتخاب سفارش خود بپردازید و در صورت پیدا شدن خریدار یا فروشنده مطابق با لیست مورد نظر شما رمزارز به فروش خواهد رسید. از مزایای این نوع سفارش می‌توان به خرید و فروش حتی هنگامی که آنلاین نیستید، اشاره کرد.

تفاوت استاپ مارکت و لیمیت اوردر

از نکاتی که در آموزش صرافی کوکوین باید به آن پرداخت، تفاوت میان استاپ مارکت و لیمیت اوردر است. در لیمیت اوردر فقط یک قیمت توقف مشخص می‌شود؛ اما در استاپ مارکت علاوه بر قیمت توقف شما حد را نیز مشخص می‌کنید و این دلیل ارجحیت استاپ مارکت می‌تواند باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

به طور کلی در این مقاله از اهمیت صرافی‌ها و ضرورت انتخاب صرافی درست و مناسب سخن به میان آمد. در آموزش صرافی کوکوین یکی از ضروری‌ترین چیزهایی که باید بدانید این است که چرا اصلا باید صرافی کوکوین را انتخاب نمایید و از مزایای این صرافی باید مطلع باشید. همچنین در این مقاله توضیحاتی در رابطه با آموزش کار با صرافی کوکوین، آموزش ترید در صرافیط کوکوین و آشنایی با انواع سفارش‌ها، داده شد که می‌تواند برای کاربرانی که از آموزش صرافی Kucoin استفاده می‌کنند، حائز اهمیت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *