در چند سال گذشته ، ارز های دیجیتال تبدیل به جریان اصلی شده اند و بسیاری از معامله گران در تعجب هستند که آیا باید به جای فارکس بر بازار ارز دیجیتال تمرکز کنند یا سعی کنند در هر دو بازار فعالیت داشته باشند. این مقاله شباهت ها و تفاوت های بین ارز دیجیتال و بازارهای فارکس را توضیح می دهد تا بتوانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

شباهت های بازار ارز دیجیتال و بازارهای فارکس

برای شروع معامله ، به یک حساب تجاری و یک دستگاه الکترونیکی مدرن با اتصال به اینترنت ثابت نیاز دارید. اگر تجربه تجارت با فارکس و یا ارز دیجیتال را دارید ، می توانید اصول اولیه معاملات را به راحتی بیاموزید. نمودارها به طور گسترده در دسترس هستند و اجرا سریع است ، بنابراین می توانید بر معاملات خود تمرکز کنید.

مانند بازارهای فارکس ، بازار ارز دیجیتال تحت تأثیر تعادل عرضه و تقاضا قرار می گیرند. وقتی تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان باشد ، قیمت بالاتر می رود و هنگامی که فروشندگان بر خریداران غلبه می کنند ، کاهش می یابد. بنابراین ، هنگام معامله با ارز دیجیتال ، می توانید از شاخص ها و الگوهای نمودار آشنا استفاده کنید.

تفاوت بین بازار ارز دیجیتال و بازارهای فارکس

در حالی که تجارت ارز دیجیتال بسیار شبیه به تجارت فارکس روی صفحه است ، تفاوت های زیادی وجود دارد که در زیر مورد بحث قرار می گیرد.

تعداد ابزارهای موجود

در فارکس ، معامله گران معمولاً روی جفت ارزهای اصلی (EUR/USD ، USD/JPY ، GBP/USD ، USD/CHF ، USD/CAD ، AUD/USD ، NZD/USD) تمرکز می کنند. برخی از معامله گران ترجیح می دهند با جفت ارز عجیب و غریب کار کنند ، که شامل یک ارز اصلی و یک واحد اقتصادی در حال توسعه مانند آفریقای جنوبی یا مکزیک است.

در حال حاضر ، بیش از 11000 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. برخی از آنها مانند بیت کوین یا اتریوم به طور فعال مورد معامله قرار می گیرند ، اما بسیاری از ارز های دیجیتال فقط برای علاقه مندان به ارز های دیجیتال شناخته شده است.

ابزارهای زیادی برای انتخاب در بازار ارز دیجیتال وجود دارد ، در حالی که بازارهای فارکس گاهی اوقات می توانند روزهای معاملاتی آرام را برای روزها یا حتی هفته ها تجربه کنند.

ردیابی همه ارز های دیجیتال غیرممکن است ، بنابراین معامله گران باید تعداد محدودی سکه برای ردیابی انتخاب کنند. بنابراین ، معامله گران همچنان با یک لیست تماشا محدود کار خواهند کرد.

نقدینگی بازار ارز دیجیتال و بازارهای فارکس

فارکس یک بازار فوق العاده نقدینگی است و حجم معاملات فارکس در سال 2019 از 6.6 تریلیون دلار فراتر رفت. صرف نظر از اندازه موقعیت خود ، می توانید به راحتی ابزار انتخابی خود را بدون لغزش قیمت خریداری یا بفروشید. این یک مزیت بزرگ است زیرا شما همیشه قادر خواهید بود با قیمتی برابر یا بسیار نزدیک به قیمتی که در صفحه نمایش می بینید از معامله خارج شوید.

این برای اکثر ارز های دیجیتال صادق نیست. کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال کمتر از 2 تریلیون دلار است و بیش از 45 درصد از این ارزش بازار توسط بیت کوین گرفته می شود. برای اکثر ارز های دیجیتال ، معاملات تقریباً به اندازه بیت کوین فعال نیست ، بنابراین معامله گران ممکن است برای خروج از معاملات با قیمت دلخواه دچار مشکل شوند.

تفاوت بزرگ بین سکه

با توجه به تعداد زیاد ارز های دیجیتال موجود ، تفاوت زیادی بین سکه های مختلف وجود دارد. هرکسی که مایل به تجارت ارز های دیجیتال کمتر شناخته شده است ، باید عمیقاً به اصول خود بپردازد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، راهی برای ردیابی همه فرصت ها در بازار ارز دیجیتال وجود ندارد ، بنابراین معامله گران باید روی سکه هایی که به خوبی درک می کنند تمرکز کنند. این باعث می شود اندازه لیست نظارت معاملاتی آنها شبیه اندازه لیست تماشای معمولی برای معامله گران فارکس باشد.

 

نوسان

ارز های دیجیتال بسیار بی ثبات هستند در حالی که بازارهای فارکس از ثبات بیشتری برخوردار هستند. بیت کوین ، ارز دیجیتال برتر جهان ، امسال با قیمت 29000 دلار شروع شد و به سطح 65000 دلار صعود کرد و سپس به 30.000 دلار بازگشت و به 45.000 دلار بازگشت. ارز های دیجیتال کوچکتر می توانند در بازه های زمانی کوتاه حرکت بزرگی انجام دهند.

چنین حرکتهایی در بازار فارکس نادر است و بیشتر در جفت های عجیب و غریب اتفاق می افتد. از این نظر ، کنترل ریسک در فارکس آسان تر است ، اما پتانسیل سود در بازار ارز دیجیتال بیشتر است.

پتانسیل سود در ارز دیجیتال و بازارهای فارکس

بازار ارز دیجیتال با ارائه فرصت هایی برای کسب سود بیشتر، محبوبیت پیدا کردند. در معاملات ، ریسک همراه با سود بالقوه افزایش می یابد. بنابراین معامله گران باید آماده باشند تا هنگام معامله ارز های دیجیتال ریسک های بیشتری را انجام دهند. در حقیقت ، اگر بسیاری از سکه ها خوب کار نکنند یا سرمایه به سکه های قوی تری سرازیر شود.  ارزش بسیاری از سکه ها ممکن است در نهایت به صفر برسد ، که برای مراحل پیشرفته تر بازارهای در حال توسعه عادی است.

لازم به ذکر است که معامله گران همیشه می توانند با استفاده از اهرم ، پتانسیل خود را در معاملات فارکس افزایش دهند. اهرم یک شمشیر دو لبه است ، بنابراین خطرات نیز افزایش می یابد، اما معامله گران می توانند با انتخاب میزان مناسب اهرم برای معاملات خود ، ریسک ها را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

ساعات بازار

بازار ارزهای دیجیتال به صورت 24 ساعته و 7 روزه در حالی که بازار فارکس 24 ساعته و 5 روزه باز است. این یک تفاوت بزرگ از نظر شیوه زندگی است. معامله گران فارکس می توانند صفحه نمایش خود را خاموش کرده و از تعطیلات آخر هفته خود لذت ببرند. معامله گران کریپتو باید همیشه با بازارها در ارتباط باشند زیرا ارز های دیجیتال اغلب تعطیلات آخر هفته را انجام می دهند.

در حالی که هر دو بازار 24 ساعت باز هستند ، فعالیت بازار فارکس از یک الگوی معمولی پیروی می کند زیرا معاملات فارکس توسط موسسات بزرگ هدایت می شود. وضعیت در بازار ارز دیجیتال به عنوان موسسات بزرگتر متفاوت است. اخیراً فعالیت خود را افزایش داده اند و بسیاری از سکه ها توسط معامله گران فردی یا شرکت های سرمایه گذاری کوچک رمزنگاری شده هدایت می شوند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

امنیت ارز دیجیتال و بازارهای فارکس؟

بازار های ارز دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند و مقررات مناسب در حال حاضر در کشورهای مختلف تدوین شده است. معامله گران کریپتو باید با خطرات طرف مقابل (کلاهبرداری هایی که برای بازارهای پررونق طبیعی است) و خطرات هک شدن برخورد کنند. اخیراً ، هکرها 600 میلیون دلار در Poly Network به سرقت برده اند (عجیب است که آنها در هنگام نگارش این مقاله حدود نیمی از دارایی های سرقت شده را پس داده اند).

در مقابل ، بازار فارکس به شدت تحت کنترل است ، بنابراین معامله گران فارکس با خطرات کمتری روبرو هستند. معامله گران فارکس هنوز باید سابقه کارگزار خود و مقررات مناسب را در کشوری که کارگزار در آن ثبت شده است بررسی کنند. از آنجا که صنعت تجارت فارکس به خوبی توسعه یافته است ، کلاهبرداری ها عمدتا حذف شده اند.

انتخاب بین بازار ارز دیجیتال و بازارهای فارکس

معامله گران هنگام انتخاب بین بازارهای رمز ارز و فارکس باید اهداف مالی ، سرمایه در دسترس ، سبک معاملات و شیوه زندگی خود را بررسی کنند.

بهترین راه برای انتخاب آگاهانه این است که هم معاملات رمزنگاری و هم معاملات فارکس را با حساب های کوچک امتحان کنید. پس از چند ماه ، خواهید دید که کدام بازار با نیازهای شما مطابقت دارد.فراموش نکنید ، لازم نیست بین معاملات ارز دیجیتال و تجارت فارکس یکی را انتخاب کنید ، به این معنی که می توانید از فرصت های موجود در هر دو بازار استفاده کنید. می توانیدبرای کسب اطلاعات بیشتر و یا آموزش های بازار ارز دیجیتال و یا بازار فارکس دوره های هوش ارز دیجیتال و یا دوره هوش بازار جهانی محمد فاموریان را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *