الگوی اره برقی چیست؟

الگوی اره برقی حرکت یک اوراق بهادار را هنگامی توصیف می‌کند که در یک زمان خاص، قیمت اوراق بهادار در یک جهت حرکت می‌کند. اما سپس به سرعت در جهت مخالف حرکت می‌کند. دو نوع الگوی اره برقی وجود دارد. اولین مورد شامل یک حرکت صعودی در قیمت سهام است. که پس از آن با یک حرکت نزولی شدید همراه می‌شود. که باعث می‌شود قیمت سهم نسبت به موقعیت اولیه آن کاهش یابد. نوع دوم زمانی رخ می‌دهد که قیمت سهام برای مدت کوتاهی کاهش می‌یابد. و سپس ناگهان به سمت بالا افزایش می‌یابد و نسبت به موقعیت اولیه سهام، سود مثبت می‌یابد. مبتدیان راه رمزارزها بهتر است ابتدا با آموزش ارز دیجیتال حرفه ای آشنا شوند.

نکات کلیدی الگوی اره برقی

الگوی اره برقی حرکت سهام در یک بازار متغیر را توصیف می‌کند، زمانی که قیمت سهام به طور ناگهانی تغییر جهت می‌دهد.

هیچ قاعده مشخصی در مورد نحوه مدیریت حرکات اره برقی در یک بازار ناپایدار وجود ندارد زیرا این یک حرکت غیرمنتظره است.

اره برقی در معاملات اوراق بهادار اغلب منجر به زیان معاملاتی می‌شود.

معامله گران روزانه منتظر حرکات اره برقی هستند و اغلب تصور می‌کنند که درازمدت، خرید و فروش می‌کنند تا از نوسانات قیمت جلوگیری کنند تا از ضرر جلوگیری شود.

درک الگوی اره برقی

ریشه اصطلاح اره برقی از عمل فشار و کشش چوب برها هنگام بریدن چوب با اره‌ای به همین نام گرفته شده است. وقتی یک معامله‌گر به عنوان «شلاق» در نظر گرفته می‌شود. زمانی که قیمت اوراق بهاداری که به تازگی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند ناگهان در جهت مخالف و غیرمنتظره حرکت می‌کند.(شاخص بدبختی بیت کوین (BMI) چیست؟)

الگوهای اره برقی در بازارهای بی‌ثباتی که نوسانات قیمت در آن‌ها غیرقابل پیش بینی است. بیشتر به چشم می‌خورد. معامله گران یک روزه یا دیگر سرمایه گذاران کوتاه مدت عادت کرده‌اند که تقلب کنند. کسانی که رویکرد بلندمدت، خرید و نگهداری سرمایه‌گذاری دارند، اغلب می‌توانند از نوسانات بازار جلوگیری کرده و با سود مثبت ظاهر شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک سرمایه گذار مدت زیادی روی سهام می‌رود. انتظار می‌رود که قیمت با گذشت زمان افزایش یابد. با این حال، موارد بسیاری وجود دارد که یک سرمایه گذار سهام یک شرکت را در راس بازار خرید می‌کند. سرمایه گذار با فرض اینکه همچنان به سود قابل توجه خود ادامه دهد. سهامی را در اوج خریداری می‌کند. تقریباً بلافاصله پس از خرید سهام، این شرکت یک گزارش فصلی منتشر می‌کند. که اعتماد سرمایه گذاران را متزلزل می‌کند و باعث می‌شود ارزش سهام بیش از ۱۰کاهش یابد و هرگز بازیابی نشود. سرمایه گذار سهام را با ضرر نگه می‌دارد و هیچ گزینه‌ای برای فروش سهام ندارد.

نظراتی در مورد الگوی اره برقی

برعکس، برخی از سرمایه گذاران، به ویژه کسانی که فروش کوتاهی دارند، می‌توانند در پایین بازار با یک اره برقی مواجه شوند. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار ممکن است رکود اقتصادی را پیش بینی کرده و گزینه‌های S&P ۵۰۰ را خریداری کند. اگر بازار همچنان رو به افول باشد، سرمایه گذار سود می‌برد. با این حال، تقریباً بلافاصله پس از خرید گزینه‌های عرضه، بازار به طور غیر منتظره‌ای افزایش می‌یابد و گزینه‌های سرمایه گذار به سرعت «بی پول» یا بی‌ارزش می‌شود. در این حالت، اره برقی در مرحله بهبودی رخ می‌دهد و سرمایه گذار سرمایه‌گذاری خود را از دست می‌دهد.

بازارهای مالی به طور ناگهانی تغییر می‌کنند. بسیاری از تحلیلگران به دنبال مدل‌هایی هستند که الگوهای موجود در بازار را توضیح دهند تا سرمایه گذار بتواند کلاس دارایی مناسب را انتخاب کند. مطالعه‌ای توسط Sonam Srivastava و Ritabrata Bhattacharyya، با عنوان ارزیابی عوامل اساسی استراتژی معاملاتی سیستماتیک سازگار با دینامیک، توضیح می‌دهد که الگوهای سهام به دلیل تغییرات اساسی در متغیرها، سیاست‌ها یا مقررات اقتصاد کلان متفاوت است.(مقدمه‌ای بر قرارداد تفاوت‌ها  CFDدر بازار فارکس)

نویسندگان اظهار می‌کنند که یک معامله‌گر باید سبک معاملات خود را برای استفاده از مراحل مختلف در بازارهای سهام تطبیق دهد. آن‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند که سرمایه گذاران کلاس‌های دارایی را در رژیم‌های مختلف بازار انتخاب کنند. تا از بازدهی بازدهی تعدیل شده با ریسک اطمینان حاصل شود. با این حال، کارشناسان مختلف توصیه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند

اره برقی به هرگونه حرکت قیمتی اشاره می‌کند که در جهت مخالف شرط‌بندی معامله گران قرار دارد و اغلب منجر به ضرر می‌شود یا اگر بتوانند، برای حفظ سرمایه‌گذاری و حتی تحقق سود، از نوسانات قیمت جلوگیری کنند.(دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس)

نمونه دنیای واقعی

در ۶ دسامبر ۲۰۱۸، CNBC گزارش داد که سهام به عنوان اخباری مبنی بر وخامت روابط تجاری بین ایالات متحده و چین و احتمال کاهش رشد اقتصادی به سرمایه گذاران رسید. توصیه کارشناسان متفاوت است.

برای پیشگیری از بی‌ثباتی، یکی از کارشناسان توصیه کرد که سرمایه گذاران باید یک استراتژی بلندمدت را انتخاب کنند. که با نقاط قوت آن‌ها مطابقت داشته باشد و بدون توجه به تحرکات اره برقی از آن استراتژی پیروی کنند. از نظر سرمایه‌گذاری، یک متخصص دیگر سرمایه‌گذاری در بخشهای پایدارتر مانند مراقبت‌های بهداشتی و اجتناب از بخشهای ناپایدارتر مانند املاک را توصیه کرد. اکثر کارشناسان انتظار داشتند که نوسانات قابل توجهی در کوتاه مدت وجود داشته باشد. و یکی توصیه می‌کرد که موقعیت دفاعی داشته باشد. با این حال، او همچنین اظهار داشت که یک مجموعه بلند مدت بر اساس سهام برنده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *