امروزه تریدرها برای کسب درآمد از بازارهای مالی می‌توانند از ابزارهای مختلفی استفاده کنند. اندیکاتورهای یکی از همین ابزارهایی است که تریدرها به وسیله آن می‌توانند درآمدشان را افزایش دهند. اندیکاتور Lot Size یکی از اندیکاتورهایی است که تریدرها می‌توانند از آن در معاملاتشان استفاده کنند. شاید این سوال برای شما پیش آید که اندیکاتور Lost Size Calculator چیست. اندیکاتور Lot Size یکی دیگر از اندیکاتورهای MT4 است که به وسیله آن می‌توان لات یا حجم صحیح را برای معاملاتتان محاسبه کنید. استفاده از این اندیکاتور رایگان است و از جمله ابزاری است که در معاملاتتان به آن نیاز خواهید پیدا کرد. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا جواب سوال اندیکاتور Lot Size چیست را بیابید و نحوه استفاده از این اندیکاتور را در معاملاتتان یاد بگیرید.

اندیکاتور Lost Size Calculator چیست؟

اندیکاتور Lost Size Calculator چیست؟

 

اندیکاتور LSC یکی دیگر از ابزارهای محاسباتی است که در بازارهای مالی نظیر فارکس، ارز دیجیتال، سهام و غیره کاربرد دارد. از این اندیکاتور برای محاسبه اندازه حجم یا لات صحیح برای استفاده در معاملاتتان به کار برده می‌شود. در بازارهای مالی ارزش هر سهام با توجه به تقاضا و عرضه‌ی آن دارایی مشخص می‌شود، اندیکاتورها نیز از چنین شرایطی پیروی می‌کنند. برای این که تریدرها بتوانند سایز واقعی اندیکاتورها را بدست آورند می‌توانند از این اندیکاتور استفاده کنند. اندیکاتور Lost Size Calculator در تحلیل تکنیکال کاربرد دارد به تریدرها قدرت تصمیم گیری بهتری درباره خرید یا فروش سهام و یا دارایی‌های دیجیتال می‌دهد. در این بخش از مقاله اندیکاتور Lot Size چیست، به توضیح این اندیکاتور می‌پردازیم و در ادامه به آموزش آن خواهیم پرداخت.

برای استفاده از اندیکاتور Lost Size Calculator کافی است که اطلاعات مربوط به سهام(همانند ارزش سهام، تعداد سهام) و اطلاعات مربوط به اندیکاتور(همانند میانگین متحرک و دیگر پارامترهای آن) را وارد نمایید. سپس ابزار Lost Size محاسبات را انجام می‌دهد و سایز واقعی مقدار سرمایه‌ای لازم را به شما نمایش می‌دهد. برای استفاده صحیح از این اندیکاتور بهتر است که از برنامه‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از پلتفرم‌هایی نظیر Tradingview، MetaTrader و یا Bloomberg استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه کار کردن پلتفرم tradingview مقاله آموزش تریدینگ ویو را مطالعه نمایید.

از این اندیکاتور به راحتی می‌توانید در برنامه‌های تحلیل تکنیکال استفاده کنید؛ چرا که رایگان و دسترسی به آن آسان است. با استفاده از این اندیکاتور به راحتی می‌توانید نقاط ورود و خروج به بازار را تشخیض دهید و ریسک معاملاتتان را کمتر کنید. برای این که بتوانید سرمایه‌تان  را مدیریت کنید، مقاله مدیریت سرمایه را مطالعه نمایید.

کاربرد اندیکاتور Lot Size چیست؟

اندیکاتور Lost Size به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تحلیلی در بازارهای مالی به شمار می‌رود. تریدرها با استفاده از این ابزار می‌توانند، میزان حجم معاملات را محاسبه کنند و درباره خرید و فروش دارایی‌ها تصمیم دقیق‌تری بگیرند. با به کار گرفتن اندیکاتور LSC تریدرها می‌توانند اندازه لات یا حجم مورد نیاز برای ورود به بازار را پیدا کنند. هر لات در بازار ارزهای دیجیتال برابر است با 100.000 واحد از همان ارز دیجیتال. بنابراین اندازه حجم یا لات هر معامله به حجم و نوع ارز دیجیتال بستگی دارد. به عنوان مثال در بازار فارکس، اندازه لات با دلار، پوند، یورو و سایر ارزهای خارجی محاسبه می‌شود. از طرفی اندازه لات به میزان ریسک و نوع معامله تریدر نیز بستگی دارد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ریسک معاملاتتان محاسبه کنید.

با کمک اندیکاتور Lost size تریدرها می‌توانند حجم مورد نیاز هر معامله را محاسبه کنند و با توجه به اینکه معامله‌شان به چه ریسکی ختم می‌شود، بهترین اندازه لات را تعیین کنند. از این رو تریدرها معاملات کم خطرتری دارند؛ چرا که توانسته‌اند ریسک معاملاتشان را مدیریت کنند.

مزایای استفاده از اندیکاتور Lot Size چیست؟

مزایای استفاده از اندیکاتور Lot Size چیست؟

استفاده از اندیکاتور LSC مزایای زیادی برای تریدرها به همراه دارد. مزایای استفاده از اندیکاتور LostSizeCalculator عبارت است از:

  • تعیین نقطعه ورود: از آنجایی که این اندیکاتور حجم دقیق هر لات را به تریدرها نشان می‌دهد، آن‌ها می‌توانند از این طریق زمان ورود و خروج از بازارهای مالی را تشخیص دهند.
  • تعیین ترند: با استفاده از این ابزار تریدرها می‌توانند ارزهای دیجیتال و یا سهام‌های ترند بازار را پیدا کنند و نسبت به سرمایه گذاری بر روی آن‌ها اقدام کنند.
  • مدیریت ریسک: شاید یکی از بزرگترین مزایای اندیکاتور LSC مدیریت ریسک باشد. تریدرها با استفاده از این ابزار می‌توانند درصد ریسک هر معامله را حساب کنند تا احتمال بروز خسارت در معاملاتشان را کاهش دهند.
  • تعیین اندازه لات معاملات: کاربرد اصلی اندیکاتور اندازه حجم، مشخص کردن لات معاملات است. از این طریق تریدرها راحت‌تر می‌توانند حجم معاملاتشان را محاسبه کنند.
  • بررسی تحلیل تکنیکال: این ابزار به تریدرها این قابلیت را می‌دهد تا تحلیل تکنیکال را بهتر دریابند.

آموزش اندیکاتور LSC

در این بخش از مقاله قصد داریم به آموزش اندیکاتور LSC بپردازیم. برای این که بتوانید از این اندیکاتور استفاده کنید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دانلود اندیکاتور Lost Size Calculator: شما می‌توانید اندیکاتور LSC را از طریق این لینک دانلود نمایید.
  2. نصب اندیکاتور Lostsize: سپس باید این اندیکاتور را به یکی از پلتفرمهای معاملاتیتان(MT5 و MT4) اضافه کنید.
  3. تنظیمات اندیکاتور: پس از نصب این اندیکاتور به بخش تنظیمات آن بروید تا برخی از پارامترهای آن نظیر سطح ریسک، سهام مورد نظر را پیش فرض بارگذاری کنید. با تنظیم دقیق و درست این پارامترها نتیجه خروجی اندیکاتور خیلی دقیق خواهد بود.
  4. استفاده از اندیکاتور: پس از مشخص کردن و تنظیم کردت تنظیمات اولیه، می‌توانید از این اندیکاتور برای تعیین لات معاملاتتان استفاده کنید. برای این کار کافی است اندیکاتور را به یک نمودار پیش فرض اضافه کنید و تحلیل خود را با استفاده از سیگنال‌های نمایان شده توسط این اندیکاتور انجام دهید.

نصب بر روی نرم افزار متاتریدر

برای استفاده از اندیکاتور Lost size در نرم افزار متاتریدر کافی است مراحل زیر را دنیال کنید.

  1. دانلود اندیکاتور Lost Size Calculator: ابتدا این برنامه را از طریق این لینک دانلود نمایید.
  2. سپس این اندیکاتور را به برنامه متاتریدر اضافه کنید.
  3. پس از آن بر روی چارت موس خود را به حرکت در بیاورید تا نقطه شروع را برای محاسبه حجم لازم انتخاب نمایید.
  4. زمانی که بر روی نقطه شروع کلیک نمایید، اندیکاتور قیمت ورودی اولیه را برای شما در نظر می‌گیرد.
  5. پس از انتخاب نقطه شروع اولیه می‌توانید درصد ریسک خود را برای معامله مشاهده کنید.
  6. اندازه لات یا حجم معامله‌تان را پس از مرحله قبل می‌توانید مشاهده کنید.
  7. حجم محاسبه شده را به دلخواه می‌توانید در نرمافزار متاتریدر خود وارد نمایید.

به طور کلی بهتر است که از منابع آموزشی موجود در اینترنت و یا از بخش مشاوره ارز دیجیتال نسبت به کار با این اندیکاتور درخواست مشاوره بگیرید؛ چرا که استفاده از این اندیکاتور نیاز به تجربه بالایی در تحلیل تکنیکال است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

اندیکاتورها از جمله ابزارهایی هستند که در بازارهای مالی به کمک تریدرها می‌آیند. تریدرها با استفاده از این ابزارها می‌توانند معاملاتشان را دقیق‌تر و با ریسک پایین‌تری انجام دهند. اندیکاتور Lost Size Calculator یکی از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود؛ چرا که تریدرها از طریق آن می‌توانند ریسک و حجم معاملات را محاسبه کنند. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم به آموزش LSC بپردازیم و شما را با یکی دیگر از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *