دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس

سفارش توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس یک معامله مشروط در یک بازه زمانی مشخص است. که ویژگی های توقف را با ویژگی های یک دستور محدود ترکیب می کند. و برای کاهش ریسک استفاده می شود. این مربوط به انواع دیگر سفارشات است ، از جمله سفارشات محدود (سفارش برای خرید یا فروش تعداد مشخصی از سهام با قیمت معین یا بهتر) و سفارشات توقف نقل قول (سفارش خرید یا فروش اوراق بهادار پس از قیمت آن از یک نقطه مشخص فراتر رفته است).

نکات کلیدی توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس

سفارشات دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس یک معامله مشروط است که ویژگی های توقف ضرر را با دستورات محدود برای کاهش خطر ترکیب می کند.(مقدمه‌ای بر قرارداد تفاوت‌ها  CFDدر بازار فارکس)

سفارشات دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس به معامله گران این امکان را می دهد تا کنترل دقیقی بر زمان تکمیل سفارش داشته باشند ، اما تضمین نمی شود که اجرا شود.

معامله گران اغلب از دستورات تتوقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس برای قفل سود یا محدود کردن ضررهای منفی استفاده می کنند.

محدود کردن سفارشات چگونه کار می کند؟

سفارش توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس نیاز به تعیین دو نقطه قیمت دارد.

توقف: شروع قیمت تعیین شده معامله.

محدودیت: خارج از هدف قیمت برای معامله است.

همچنین باید یک چارچوب زمانی تعیین شود ، که طی آن دستور توقف محدود اجرایی تلقی می شود.

مزیت اصلی سفارش توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس این است که معامله گر کنترل دقیق زمان سفارش را باید انجام دهد.

نکته منفی ، مانند سایر سفارشات محدود ، این است که اگر سهام/کالا در بازه زمانی مشخص به قیمت توقف نرسد ، تضمین نمی شود که معامله انجام شود.

دستور توقف محدود با قیمتی مشخص یا بهتر ، پس از رسیدن به قیمت توقف معین اجرا می شود. پس از رسیدن به قیمت توقف ، سفارش توقف محدود به یک سفارش محدود برای خرید یا فروش در قیمت محدود یا بهتر تبدیل می شود. این نوع سفارش تقریباً با هر کارگزار آنلاین یک گزینه در دسترس است.(قیمت سرسخت یا break even در بازار فارکس چیست؟ )

ویژگی های Stop and Limit Orders

سفارش توقف ، سفارشی است که پس از رسیدن به قیمت تعیین شده قابل اجرا و سپس با قیمت فعلی بازار پر می شود. یک سفارش توقف سنتی بدون توجه به هر گونه تغییر در قیمت فعلی بازار با اتمام معاملات به طور کامل پر می شود.

سفارش محدود ، سفارشی است که با قیمت مشخصی تعیین می شود. فقط در مواقعی قابل انجام است که معامله با قیمت محدود یا با قیمتی که مطلوب تر از قیمت محدود تلقی می شود انجام شود. اگر فعالیت معاملاتی باعث شود قیمت نسبت به قیمت محدود نامطلوب شود ، فعالیت مربوط به سفارش متوقف می شود.

با ترکیب این دو سفارش ، سرمایه گذار دقت بیشتری در اجرای معامله دارد.

سفارش توقف پس از رسیدن قیمت توقف ، بدون توجه به تغییر قیمت به موقعیت نامطلوب ، با قیمت بازار پر می شود. در صورت تعدیل سریع بازار ، این امر می تواند منجر به اتمام معاملات با قیمت های کمتر از مطلوب شود. با ترکیب آن با ویژگی های یک سفارش محدود ، معاملات متوقف می شود هنگامی که قیمت نامطلوب می شود ، بر اساس محدودیت سرمایه گذار. بنابراین ، در سفارش محدودیت توقف ، پس از تحریک قیمت توقف ، سفارش محدودیت اجرا می شود تا اطمینان حاصل شود که سفارش تکمیل نشده است مگر اینکه قیمت در قیمت حدی یا بهتر از قیمت محدودی باشد که سرمایه گذار تعیین کرده است.(اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس)

 

مثال دنیای واقعی از توقف محدود(Stop-Limit) در بازار فارکس

به عنوان مثال ، فرض کنید که Apple Inc. (AAPL) با قیمت 170.00 دلار معامله می شود و یک سرمایه گذار می خواهد سهام را خریداری کند. زمانی که شروع به حرکت صعودی جدی کرد. سرمایه گذار دستور خرید محدود با قیمت توقف 180.00 دلار و قیمت محدود 185.00 دلار را صادر کرده است. اگر قیمت AAPL به بالای قیمت توقف 180.00 دلار برسد. سفارش فعال می شود و به یک سفارش محدود تبدیل می شود. تا زمانی که سفارش را می توان زیر 185.00 دلار (قیمت محدود) پر کرد، معامله پر می شود. اگر شکاف سهام بیش از 185.00 دلار باشد ، سفارش پر نمی شود.

سفارشات محدودیت خرید در زمان سفارش بالاتر از قیمت بازار قرار می گیرند. در حالی که سفارشات محدودیت فروش زیر قیمت بازار قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *