شاخص بدبختی بیت کوین (BMI) چیست؟

شاخص بدبختی بیت کوین BMI معیار اکتشافی حرکت بیت کوین است. BMI در سال ۲۰۱۸ توسط تام لی ایجاد شد. BMI از ۰ تا ۱۰۰ متغیر است و از شاخص‌های اقتصادی متضاد استفاده می‌کند. و چندین عامل مختلف بازار مانند قیمت، درصد معاملات برنده و نوسان را در بر می‌گیرد.(تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست ؟)

نکات کلیدی BMI

شاخص بدبختی بیت کوین (BMI) در سال ۲۰۱۸ توسط تام لی، بنیانگذار Fundstrat Global Advisors ایجاد شد.

این شاخص درصد معاملات برنده را در کل معاملات و همچنین بی‌ثباتی در بر می‌گیرد. و در مقیاس صد نقطه‌ای محاسبه می‌شود که صفر حداکثر بدبختی را نشان می‌دهد.

وقتی شاخص زیر ۲۷ باشد «در بدبختی» در نظر گرفته می‌شود. به عنوان یک شاخص متضاد، هرچه شاخص به صفر نزدیک شود، سیگنال «خرید» بلندتر است.

آشنایی با شاخص بدبختی بیت کوین (BMI)

BMI در سال ۲۰۱۸ توسط تام لی، بنیانگذار Fundstrat Global Advisors ایجاد شد. این شاخص درصد معاملات برنده را به کل معاملات و همچنین نوسانات را شامل می‌شود. این مقدار صفر تا ۱۰۰ را نشان می‌دهد. هنگامی که مقدار زیر ۲۷ باشد «در بدبختی» در نظر گرفته می‌شود. به عنوان یک شاخص متضاد، هرچه شاخص به صفر نزدیک شود، سیگنال «خرید» بلندتر است.

بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد. و اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز محسوب می‌شود. در حالی که این ارز به طور مداوم مشهورترین ارز رمزنگاری شده باقی مانده است، قیمت آن تا ژانویه ۲۰۱۳ زیر ۲۰ دلار باقی ماند.

علاقه به بیت کوین در سال ۲۰۱۶ به طرز چشمگیری افزایش یافت و قیمت هر بیت کوین تا پایان سال ۱۲۳ درصد افزایش یافت. تا سال ۲۰۱۷، سرمایه گذاران وارد بیت کوین شدند و قیمت آن را در دسامبر به زیر ۲۰۰۰۰ دلار رساندند. سرمایه گذاران که انتظار داشتند قیمت بیت کوین پس از دسامبر ۲۰۱۷ به افزایش خود ادامه دهد، با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه شدند.

ملاحظات خاص BMI

با افزایش علاقه به بیت کوین، تهدیدهای ثبات آن نیز افزایش یافته است. چندین کشور یا ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کرده یا مقررات قابل توجهی ایجاد کرده اند.

دولت کره جنوبی نگرانی‌های متعددی از جمله اختلاس، پولشویی و احتمال تضعیف کنترل سرمایه داشت. نگرانی‌های چین شامل میزان مصرف برق معدنچیان بیت کوین و پولشویی و کلاهبرداری بود.

سرمایه گذاران بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز در صورت ذخیره شدن در «کیف پول داغ» با احتمال سرقت دارایی‌های دیجیتالی خود روبرو شده اند: کیف‌های دیجیتالی که از طریق اینترنت به طور فعال به صرافی‌های ارزهای رمزپایه متصل شده اند. صرافی‌های متعدد هک شده‌اند که کوه گوکس بیش از ۴۵۰ میلیون دلار و Coincheck بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ضرر کرده اند. علاقه مندان به آشنایی بیشتر با رمزارزهای می‌توانند آموزش ارز دیجیتال را مطالعه کنند.

عدم قطعیت نظارتی و امنیتی باعث ایجاد نوع جدیدی از شاخص بدبختی شده است: BMI.

 

معامله بیت کوین و فارکس

خرید و فروش در بازار ارز (فارکس) شامل معاملاتی مانند معاملات لحظه‌ای، فوروارد، سوآپ ارز، سواپ ارز و اختیار معامله است.(بازار فارکس چیست؟)

معاملات سرمایه گذاران را در معرض انواع مختلفی از ریسک قرار می‌دهد. از جمله ریسک معاملات، ریسک نرخ بهره، ریسک اهرم، ریسک طرف مقابل و ریسک کشور. برخلاف معامله دلار آمریکا یا یورو، سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده باید با سایر خطرات ایجاد شده توسط دارایی‌ها بر اساس دفتر کل غیر متمرکز مقابله کنند. اگر بانک مرکزی به عنوان ضامن عمل نکند، اگر چیزی در مورد ارز رمزنگاری شده به هم بخورد، سرمایه گذاران ممکن است از منابع کمی استفاده کنند.

ماهیت بازار

ماهیت بسیار خطرناک و سوداگرانه سرمایه‌گذاری در بیت کوین به سرمایه گذاران کمک می‌کند. که قادرند تغییرات سریع قیمت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و تأثیر اعلانات خبری را درک کرده. و بر این اساس معاملات خرید یا فروش را انجام دهند. مشاهده سطوح پایین شاخص در BMI ممکن است سرمایه گذاران پیچیده‌تری را ترغیب کند. که به طور خودکار بیت کوین بخرند، نه این که گزینه خرید را در نظر بگیرند. و در عین حال عوامل دیگری را که ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند بررسی کنند. این احتمال وجود دارد که بیشتر تقاضای افزایش یافته برای بیت کوین از سال ۲۰۱۶ از طرف سرمایه گذاران کم مهارت باشد.(نحوه استفاده از CCI)

در حالی که شاخص‌ها به عنوان شاخص‌های هشداردهنده اولیه احساسات بازار مفید هستند، نمی‌توانند آینده را پیش بینی کنند. BMI نمی‌تواند پیش بینی کند که آیا در یک صرافی ارز رمزنگاری شده سرقت خواهد شد یا خیر. نمی‌تواند برآورد کند که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) صرافی‌های رمزنگاری را ملزم می‌کند تا به عنوان مبادلات قانونی ثبت شوند، نه فقط پلتفرم‌های مبتنی بر اینترنت که اجازه خرید و فروش بیت کوین را می‌دهد.

بدون ریسک با پول نقد مجازی رقابت کنید

مهارت‌های تجاری خود را با شبیه ساز سهام آزمایش کنید. با هزاران معامله‌گر رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا تغییر دهید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود، معاملات خود را در یک محیط مجازی انجام دهید. استراتژی‌های معاملاتی را طوری تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید، تمرین مورد نیاز خود را انجام داده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *