در این مقاله قصد داریم به معرفی شش ارز محبوب برای معامله در فارکس بپردازیم. قبل از معرفی این ارز ها باید بدانیم که فارکس بزرگترین و نقدشونده ترین بازار است که روزانه تریلیون ها دلار بین میلیون ها نفر در سراسر جهان معامله می شود. در اینجا نگاهی به شش ارز اصلی، و همچنین ویژگی‌های اساسی هر یک می‌اندازیم.

اولین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، دلار امریکاست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

دلارآمریکا

دلار آمریکا، که گاهی اوقات دلار نامیده می شود، در درجه اول در دنیای معاملات فارکس قرار دارد، زیرا به راحتی بیشترین معامله را در این سیاره انجام می دهد. دلار امریکا را می توان در یک جفت ارز با تمام ارزهای موجود یافت.

سایر ارزهای اصلی و اغلب به عنوان واسطه در معاملات ارز مثلثی عمل می کند. این به این دلیل است که دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی غیررسمی عمل می کند که تقریباً توسط هر بانک مرکزی و نهاد سرمایه گذاری نهادی در جهان نگهداری می شود.علاوه بر این، به دلیل پذیرش جهانی دلار آمریکا، برخی کشورها از آن به‌عنوان ارز رسمی به جای ارز محلی استفاده می‌کنند، عملی که به عنوان دلاری‌سازی شناخته می‌شود. به عنوان یک روش غیررسمی جایگزین پرداخت است، در حالی که این کشورها ارز رسمی محلی خود را حفظ می کنند.

مقاله پیشنهادی:بازار فارکس چیست؟

نکات کلیدی شش ارز محبوب برای معامله در فارکس

  1. تجارت فارکس بزرگترین و نقدشونده ترین بازار جهان است
  2. دلار، یورو، ین ژاپن، فرانک سوئیس، دلار کانادا و پوند انگلیس ارزهایی هستند که به طور فعال معامله می شوند.
  3. دلارآمریکا یک طرف بسیاری از جفت ارزهای محبوب است. و همچنین یک ارز ذخیره است که در درجه اول در دنیای تجارت ارز قرار می دهد.
  4. روندهای اقتصادی در بریتانیا غالباً با حرکت پوند انگلیس تسخیر می شود، در حالی که یورو واحد پول منطقه است.
  5. ین ژاپن فعال ترین ارز آسیایی است که تا حدی به دلیل محبوبیت تجارت حمل و نقل است.
  6. دلار امریکا همچنین یک عامل مهم در بازار نرخ ارز برای سایر ارزها است، جایی که ممکن است به عنوان یک معیار یا نرخ هدف برای کشورهایی عمل کند که ارزهای خود را با ارزش دلار تثبیت یا مرتبط کنند. به عنوان مثال، چین مدت‌هاست که واحد پول خود، یوان یا رنمینبی، با دلار مرتبط بوده است، که این امر با مخالفت بسیاری از اقتصاددانان و بانک‌داران مرکزی روبرو شده است. اغلب کشورها برای تثبیت مبادلات خود، ارزهای خود را با دلارآمریکا تثبیت می‌کنند. نرخ ها به جای اینکه به بازارهای آزاد (فارکس) اجازه دهند ارزش نسبی ارز را هدایت کنند.

یکی دیگر از ویژگی های دلار این است که به عنوان ارز استاندارد برای اکثر کالاها مانند نفت خام و فلزات گرانبها استفاده می شود. بنابراین، این کالاها نه تنها در معرض نوسانات ارزشی ناشی از اصول اولیه اقتصادی عرضه و تقاضا هستند، بلکه تحت تأثیر ارزش نسبی دلار نیز قرار دارند، با قیمت‌هایی که به شدت به تورم و نرخ‌های بهره آمریکا حساس هستند، که می‌تواند بر ارزش دلار تأثیر بگذارد.

دومین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، یورو است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

یورو

یورو پس از دلار آمریکا به دومین ارز پرمعامله تبدیل شده است. واحد پول رسمی اکثر کشورهای منطقه اروپا یورو است. یورو در اول ژانویه 1999 به بازارهای جهانی معرفی شد و سه سال بعد از آن اسکناس ها و سکه ها وارد گردش شدند. بسیاری از کشورهای اروپایی و آفریقایی ارزهای خود را به یورو متصل می کنند، تقریباً به همان دلیلی که ارزها به دلار آمریکا متصل می شوند – تا نرخ مبادله را تثبیت کنند. در نتیجه، یورو نیز دومین ارز ذخیره بزرگ جهان است.

با توجه به اینکه یورو یک ارز پرکاربرد و قابل اعتماد است، در بازار فارکس رایج است و به هر جفت ارزی که با آن معامله می کند، نقدینگی می افزاید. یورو معمولا توسط سفته بازان به عنوان بازی بر سلامت عمومی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن معامله می شود. رویدادهای سیاسی در اتحادیه اروپا همچنین می تواند منجر به حجم معاملات بزرگ در یورو شود، به ویژه در رابطه با کشورهایی که شاهد کاهش شدید نرخ بهره محلی خود در زمان شروع یورو بودند، به ویژه ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال. یورو ممکن است “سیاسی ترین” ارزی باشد که به طور فعال در بازار فارکس معامله می شود.

مقاله پیشنهادی:معامله گر کیست ؟

سومین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، یون ژاپن است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ین ژاپن

ین ژاپن به راحتی بیشترین معامله را در بین ارزهای آسیایی دارد و از نظر بسیاری به عنوان نماینده ای برای قدرت اساسی اقتصاد تولیدی و صادرات محور ژاپن در نظر گرفته می شود. همانطور که اقتصاد ژاپن پیش می رود، ین نیز افزایش می یابد (از برخی جهات). معامله گران فارکس همچنین برای ارزیابی سلامت کلی منطقه پان-اقیانوس آرام، با در نظر گرفتن اقتصادهایی مانند کره جنوبی، سنگاپور و تایلند، ین را تماشا می کنند، زیرا این ارزها در بازارهای جهانی فارکس بسیار کمتر معامله می شوند.

ین همچنین در محافل فارکس به دلیل نقشش در تجارت حمل و نقل (به دنبال سود بردن از تفاوت نرخ بهره بین دو ارز) شناخته شده است. این استراتژی شامل قرض گرفتن ین بدون هیچ هزینه ای (به دلیل نرخ بهره پایین) و استفاده از پول قرض گرفته شده برای سرمایه گذاری در سایر ارزهای با بازده بالاتر در سراسر جهان است و تفاوت نرخ را در این فرآیند به جیب می زند.

از آنجایی که تجارت حمل و نقل بخش بزرگی از حضور ین در صحنه بین المللی است. استقراض مداوم ارز ژاپن، افزایش ارزش را به یک کار دشوار تبدیل کرده است. اگرچه ین هنوز با همان مبانی اساسی هر ارز دیگر معامله می‌شود، رابطه آن با نرخ‌های بهره بین‌المللی، به‌ویژه با ارزهای پرمعامله مانند دلارآمریکا و یورو، تعیین‌کننده بزرگی در ارزش ین است.

چهارمین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، پوند بریتانیای کبیر است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 پوند بریتانیای کبیر

پوند بریتانیا که به عنوان پوند استرلینگ نیز شناخته می شود، چهارمین ارز پرمعامله در بازار فارکس است. اگرچه بریتانیا عضو رسمی اتحادیه اروپا بود، این کشور هرگز یورو را به عنوان ارز رسمی خود انتخاب نکرد. به دلایلی، یعنی غرور تاریخی به پوند و حفظ کنترل نرخ های بهره داخلی.

معامله گران فارکس اغلب ارزش پوند انگلیس را بر اساس قدرت کلی اقتصاد بریتانیا و ثبات سیاسی دولت آن تخمین می زنند. پوند به دلیل ارزش بالای آن نسبت به همتایان خود، یک معیار ارزی مهم برای بسیاری از کشورها است و یک جزء بسیار روان در بازار فارکس را نشان می دهد. پوند انگلیس همچنین به دلیل ارزش نسبی بالای تاریخی خود در مقایسه با سایر ارزهای جهانی به عنوان یک ارز ذخیره بزرگ عمل می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

پنجمین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، دلار کانادا است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 دلار کانادا پنجمین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس

دلار کانادا که به عنوان لونی نیز شناخته می شود، احتمالاً مهمترین ارز کالایی جهان است. به این معنی که اغلب همگام با بازارهای کالاها – به ویژه نفت خام، فلزات گرانبها و مواد معدنی – حرکت می کند. با توجه به اینکه کانادا صادرکننده بزرگی از چنین کالاهایی است. لونی اغلب به تغییرات در قیمت کالاهای اساسی، به ویژه قیمت نفت خام واکنش نشان می دهد.

قرار گرفتن در نزدیکی بزرگترین پایگاه مصرف کننده جهان – ایالات متحده – اقتصاد کانادا و دلار کانادا به شدت با اقتصاد ایالات متحده و حرکت دلارآمریکا مرتبط هستند.

ششمین و آخرین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس، فرانک سوئیس است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

فرانک سوئیس آخرین ارز در لیست شش ارز محبوب برای معامله در فارکس

مانند سوئیس، از نظر بسیاری به عنوان یک ارز “خنثی” تلقی می شود. به طور دقیق تر، فرانک سوئیس به عنوان یک پناهگاه امن در بازار فارکس در نظر گرفته می شود. در درجه اول به این دلیل که فرانک تمایل به حرکت متفاوتی نسبت به ارزهای کالایی بی ثبات تر، مانند دلار کانادا و استرالیا دارد. بانک ملی سوئیس. در واقع شناخته شده است. که در بازار فارکس کاملاً فعال است تا اطمینان حاصل شود که فرانک در محدوده نسبتاً محدود معامله می شود. نوسانات را کاهش می دهد و نرخ های بهره را کنترل می کند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

کلام اخر

برای کسب آموزش و اطلاعات بیش تر در مورد بازار فارکس میتوانید دوره هوش بازار جهانی محمد فاموریان را ببنید، تا علاوه بر دریافت بهترین استراتژی معاملاتی در فارکس آموزش های لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را ببینید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *