معامله با پولبک

اگر در بازار های مالی مانند بورس و فارکس فعالیتی داشته باشید حتما واژه پولبک به گوشتان خورده است . اما برای اینکه بتوانید با پولبک معامله کنید باید نکات زیادی را در رابطه با معامله با پولبک بدانید. ما در این مقاله قصد داریم نحوه معامله با پولبک را توضیح دهیم.(مفاهیم اولیه حمایت و مقاومت)

Pullback چیست؟

عقب نشینی یک افت موقت یا متوسط ​​در قیمت گذاری سهام یا کالاها از قله های اخیر است. که در یک روند صعودی مداوم رخ می دهد. عقب نشینی بسیار شبیه به اصلاح یا ادغام است. و اصطلاحات بعضاً به جای یکدیگر استفاده می شوند. اصطلاح عقب نشینی معمولاً در مورد کاهش قیمت هایی که مدت زمان نسبتاً کوتاهی دارند. به عنوان مثال ، چند جلسه متوالی قبل از از سرگیری روند صعودی اعمال می شود.

نکات کلیدی معامله با پولبک

عقب نشینی معکوس موقت در اقدام قیمت دارایی یا اوراق بهادار است.
مدت زمان کشش معمولاً فقط چند جلسه متوالی است.
مکث طولانی تر قبل از از سرگیری روند صعودی ، عموماً به عنوان تلفیق نامیده می شود.
Pullbacks می تواند یک نقطه ورود برای معامله گران که به دنبال ورود به موقعیت زمانی هستند. که سایر شاخص های فنی همچنان صعودی هستند ، فراهم کند.(دستور توقف محدود ویا stop-limit در بازار فارکس)

Pullback به شما چه می گوید؟

پس از آنکه اوراق بهادار با افزایش قیمت زیاد روبرو شد. بازخوردها به عنوان فرصت های خرید در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال ، ممکن است سهام پس از اعلام سود مثبت افزایش قابل توجهی را تجربه کند. و سپس با عقب نشینی مواجه شود زیرا معامله گران با موقعیت های موجود سود را از روی میز حذف می کنند. اما سود مثبت یک سیگنال اساسی است. که نشان می دهد که سهام روند صعودی خود را از سر می گیرد.
بیشتر عقب نشینی ها شامل انتقال قیمت اوراق بهادار به منطقه ای از پشتیبانی فنی ، مانند میانگین متحرک یا نقطه محوری ، قبل از از سرگیری روند صعودی است. معامله گران باید این حوزه های کلیدی پشتیبانی را به دقت زیر نظر داشته باشند.  زیرا شکست آنها می تواند به جای عقب نشینی ، نشان دهنده تغییر باشد.
بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

نمونه ای از معامله با پولبک

بازخوردها معمولاً روایت اساسی اساسی را که باعث حرکت قیمت در نمودار می شود ، تغییر نمی دهند. آنها معمولاً به دنبال افزایش شدید قیمت اوراق بهادار ، فرصتهای سودآوری هستند. به عنوان مثال ، ممکن است یک شرکت درآمدهای منفجر شده را گزارش کند و شاهد جهش 20 درصدی سهام باشد. ممکن است روز بعد سهام معامله شود زیرا سود معامله گران کوتاه مدت قفل می شود. با این حال ، گزارش سود قوی نشان می دهد که مشاغل زیر سهام کار درستی انجام می دهند. خرید و فروش معامله گران و سرمایه گذاران به احتمال زیاد با گزارش سود قوی جذب سهام می شوند و از روند صعودی پایدار در کوتاه مدت حمایت می کنند.
هر نمودار سهام نمونه هایی از عقب نشینی در زمینه روند صعودی طولانی مدت دارد. اگرچه این عقب نشینی ها در گذشته قابل تشخیص است ، اما ارزیابی آنها برای سرمایه گذاران دارای اوراق بهادار که ارزش خود را از دست می دهند ، دشوارتر است.
در مثال بالا ، SPDR S&P 500 ETF (SPY) چهار عقب نشینی را در زمینه روند طولانی تر تجربه می کند. این عقب نشینی ها معمولاً شامل حرکت به میانگین متحرک 50 روزه بود ، جایی که قبل از بازگشت بیشتر ، پشتیبانی فنی وجود داشت. معامله گران باید از چندین شاخص فنی مختلف هنگام ارزیابی عقب نشینی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها به معکوس های بلند مدت تبدیل نمی شوند.

تفاوت بین برگشت و پولبک

عقب نشینی و برگشت هر دو شامل یک امنیت می شود که از بالاترین سطح خود خارج می شود ، اما عقب نشینی ها موقتی و معکوس شدن آنها طولانی مدت است. بنابراین چگونه معامله گران می توانند بین این دو تمایز قائل شوند؟ بیشتر معکوس ها شامل تغییراتی در اصول اساسی یک اوراق بهادار است که بازار را مجبور به ارزیابی مجدد ارزش خود می کند. به عنوان مثال ، یک شرکت ممکن است سودهای فاجعه آمیزی را گزارش دهد که باعث می شود سرمایه گذاران ارزش فعلی سهام را دوباره محاسبه کنند. به طور مشابه ، این می تواند یک تسویه منفی باشد ، یک رقیب جدید محصول خود را عرضه کند یا رویدادی دیگر که تأثیر درازمدتی بر شرکت اصلی سهام خواهد داشت.
این رویدادها ، اگرچه خارج از نمودار اتفاق می افتند ، بنابراین در چند جلسه ظاهر می شوند و در ابتدا بسیار شبیه یک عقب نشینی به نظر می رسند. به همین دلیل ، معامله گران از میانگین های متحرک ، خطوط روند و نوارهای معاملاتی برای پرچم گذاری استفاده می کنند ، در صورتی که بازپس گیری ادامه داشته باشد و در خطر ورود به منطقه معکوس باشد.(قیمت سرسخت یا break even در بازار فارکس چیست؟ )

محدودیت در معامله با پولبک

بزرگترین محدودیت در عقب نشینی معاملات این است که عقب نشینی می تواند آغاز یک برگشت واقعی باشد. با توجه به اینکه هر دو عقب نشینی و برگشت در طیف وسیعی از بازه های زمانی اتفاق می افتد ، از جمله در روزهای روزانه اگر می خواهید به صورت دانه درشت عمل کنید ، عقب نشینی چند جلسه ای یک معامله گر در واقع یک معکوس برای معامله گر یک روزه است که به همان نمودار نگاه می کند. اگر عملکرد قیمت خط روند برای بازه زمانی شما را از بین ببرد ، ممکن است به جای برگشت به عقب ، به عقب برگردید.
در این حالت ، زمان ورود به موقعیت صعودی نیست. البته ، افزودن سایر شاخص های فنی و اسکن های اساسی داده ها به ترکیب ، اعتماد یک معامله گر را در شناسایی عقب نشینی های معکوس واقعی افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *