اندیکاتورهای متعددی در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند که تریدرها با استفاده از آن‌ها معاملاتشان را آسان‌تر می‌کنند. یکی از بسیار اندیکاتورهایی که تریدرها از آن‌ها در جهت سود بیشتر در بازارهای استفاده می‌کنند، اندیکاتور محاسبه حجم معامله است. بررسی حجم معامله با اندیکاتور محاسبه حجم معامله به راحتی انجام می‌شود. این اندیکاتور دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. به وسیله این اندیکاتور تریدرها می‌توانند جهت روند بازار را تحلیل و پیش بینی کنند. در ادامه مقاله شما را با بهترین اندیکاتور محاسبه حجم معامله آشنا خواهیم کرد از این رو ما را تا آخر مقاله همراهی نمایید.

اندیکاتور محاسبه حجم معامله

اندیکاتور محاسبه حجم معامله یا Trade Volume Indicator یکی از ابزازهای مهم در تحلیل تکنیکال به شمار می‌آید. تریدرها با استفاده از این اندیکاتور می‌توانند حجم معاملات را مشاهده کنند و روند بازار را تحلیل و پیش بینی کنند. به وسیله این اندیکاتور تریدرها می‌توانند الگوهای حجمی را بررسی کنند و برای هر تایم فریم حجم معاملاتی آن را مشخص کنند. روند رشد و کاهش حجم معاملات را با استفاده از اندیکاتور محاسبه حجم معامله می‌توان تشخیص داد. علاوه بر این می‌توان تغییرات بازار را نیز پیش بینی کردن و از آن در جهت درآمد بیشتر استفاده کرد. این اندیکاتور مناسب برای حجم معاملات سبب مشخص کردن محل دقیق حجم معاملات زیاد و کم در بازار می‌شود. تریدرها با پیدا کردن این تغییرات حجمی و مقایسه آن‌ها با قیمت هر دارایی، می‌توانند روند رو به رشد و کاهشی بازار را مشحص کنند.

اطلاعات هر معامله که شامل، نوع معامله، حجم، قیمت و سایر اطلاعات است به صورت جدول در این اندیکاتور نمایش داده می‌شود. این اندیکاتور را می‌توان در کنار اندیکاتور Lost Size Calculator و سایر اندیکاتورها استفاده کرد. از طریق این اندیکاتور می‌توان نقاط ورود و خروج به بازار را نیز مشخص کرد از این رو تریدرها می‌توانند تصمیمات بهتری درباره خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بگیرند. این اندیکاتور را می‌توان در انواع بازارهای مالی نظیر فارکس، ارز دیجیتال، سهام و غیره استفاده کرد.

بهترین اندیکاتور محاسبه حجم معامله

حجم معاملات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بازارهای مالی برای ارزیابی فعالیت بازار است. از این رو این اندیکاتور دارای بخش‌ها و نوع‌های مختلفی است؛ اما سوالی که برای تریدرها به  وجود می‌آید این است که بررسی حجم معامله با اندیکاتور به چه صورت است و کدام اندیکاتور بهتر است. در ادامه شما را با برخی از اندیکاتورهای محاسبه حجم معامله آشنا خواهیم کرد:

  • Volume Profile: تریدرها برای این که بتوانند حجم معاملات را در سطوح مختلفی قیمتی مشاده کنند، می‌توانند از این اندیکاتور استفاده کنند. در صورت ترکیب این اندیکاتور با قیمت‌های مختلف تریدر می‌تواند روند و پتانسیل بازار را مشاهده کند.
  • On-Balance Volume(OBV): سرمایه گذاران با استفاده از این اندیکاتور که بر اساس حجم معاملات و شاخص قیمتی است، می‌توانند قدرت خرید یا فروششان را مشاهده کنند.
  • Chaikin Money Flow (CMF): این اندیکاتور میزان خرید یا فروش حجم معاملات را نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر نشان می‌دهد که حجم معاملات در چه میزان برای خرید و یا فروش استفاده شده است.  تحولات قیمتی دارایی‌های دیجیتال به وسیله این اندیکاتور قابل اشاره است.
  • Money Flow Index (MFI): برای اینکه بتوان نسبت میان مثبت و منفی بودن حجم معاملات را پیدا کرد، می‌توان از اندیکاتور MFI استفاده کرد. نقاط برجسته و روند بازار و همچنین نقاط عرضه و تقاضا را به وسیله این اندیکاتور مشخص می‌شود. می‌توانید این اندیکاتور را با پرایس اکشن عرضه و تقاضا نیز ترکیب کنید تا نتایج دقیق‌تری دریافت کنید.

نحوه بررسی حجم معامله با اندیکاتور محاسبه حجم معامله

برای این که بتوان از این اندیکاتور برای بررسی حجم معاملات استفاده کرد باید یکی از دو روش زیر را پیش بگیرید.

  1. تحلیل فنی و تایید آن: از طریق این اندیکاتور می‌توان تحلیل فنی که بر روی دارایی‌های دیجیتال انجام شده است را تایید کرد. به عنوان مثال زمانی که حجم معاملات و قیمت دارایی دیجیتال افزایش می‌یابد نشان دهنده افزایش قیمت‌ها است. بر عکس در صورتی که قیمت و حجم معاملات کاهش یابد، تایید بر کاهش قیمت‌ها است. از این جهت تریدر می‌تواند تحلیل فنی خود را با استفاده از این اندیکاتور تایید کند.
  2. مشخص کردن نقاط ورود و خروج: با بررسی حجم معامله با اندیکاتور Trade Volume Indicator می‌توان نقاط ورود و خروج به بازار را مشخص کرد. در صورتی که قیمت ارز دیجیتال و حجم معاملات در حال افزایش باشد، می‌توان نقطه ورد به بازار را تشخیص داد. از طرفی دیگر در صورتی که قیمت و حجم معاملات دارایی دیجیتال در حال کاهش باشد، با تاییدی که این اندیکاتور به ما درباره ادامه کاهش می‌دهد، می‌توان نقطه خروج از بازار را تشخیص داد.

به طور کلی این اندیکاتور به تریدرها در جهت تایید تحلیل فنیشان و مشخص کردن نقاط خروج و ورود کمک کند. این اندیکاتور نیز همانند سایر اندیکاتورها نمی‌تواند برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کند و خود تریدر باید به این نتیجه برسد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

اندیکاتورها در راستای افزایش درآمد تریدرها نقش به سزایی را ایفا می‌کنند. اندیکاتور محاسبه حجم معامله نیز یکی از همین اندیکاتورها است که تریدرها با استفاده از آن می‌توانند حجم معاملات را بدست آورند. این اندیکاتور ویژگی و مزایای مختلفی برای تریدرها دارد و قابلیت اضافه شدن به پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال نظیر تریدینگ ویو و متاتریدر را دارد. استفاده از این اندیکاتور سخت و مشکل نیست و هر تریدری که با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشد، می‌تواند به خوبی از آن بهره ببرد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شمارا با بهترین اندیکاتور محاسبه حجم معامله آشنا کنیم تا با استفاده از آن معاملاتتان را ساده‌تر و درآمد دلاریتان را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *