تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM در نحوه درآمد زایی و اگوهایی است که در شناسایی روندها استفاده می‌شود؛ حلاصه می‌گردد. این دو روش از بهترین روش‌های پرایس اکشن برای کسب درآمد دلاری و افزایش سود در بازارهای مالی است. تفاوت‌هایی که بین این دو روش وجود دارد سبب شده است که برخی از افراد پرایس اکشن اسمارت مانی را بهتر بدانند و برخی دیگر پرایس اکشن RTM. در جواب اینکه پرایس اکشن RTM بهتر است یا اسمارت مانی؟ باید گفت که هر دو از بهترین روش‌های پرایس اکشن برای کسب درآمد دلاری هستند. استفاده از روش اسمارت مانی ریسک پایین‌تری دارد؛ اما یادگیری تکنیک‌ها و الگوهای آن کمی مشکل‌تر است. در ادامه این محتوا قصد داریم شما را با تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM آشنا کنیم تا دریابید کدامیک از این دو روش بهینه‌تر و بهتر هستند.

پرایس اکشن RTM چیست؟

پرایس اکشن RTM چیست؟

پرایس اکشن RTM یکی از انواع روش‌های پرایس اکشن است. RTM کوتاه شده عبارت Read The Market یا است که به معنای خواندن بازار می‌باشد. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند بازار را پیش بینی و یا به عبارتی بخوانند. پرایس اکشن RTM برای اولین بار توسط شخصی به نام ایف میانت(If Myante) در سال 2010 در بازارهای مالی استفاده شد. این شخص که بنیانگذار RTM است، توانست به استفاده از این روش معاملاتی درامد زیادی از بازارهای مالی کسب کند. این روش معاملاتی دارای سه بخش اصلی رفتار قیمت رالی، دراپ(Drop) و بیس(Base) می‌باشد. تریدرها با ترکیب این 3 مولفه به راحتی می‌توانند رفتار قیمتی دارایی‌های مخالف را پیش بینی کنند. تریدرها و سرمایه گذاران بدون نیاز به اطلاعات و دانش خاصی به راحتی می‌توانند بر اساس حرکات دارایی‌ها و قیمت‌های اخیر سرمایه گذاری کنند. شما می‌توانید با مطالعه مقاله الگوهای RTM با این روش معاملاتی بیشتر آشنا شوید.

پرایس اکشن اسمارت مانی چیست؟

تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM

پرایس اکشن اسمارت مانی یکی دیگر از روش‌های پرایس اکشن است که زمان خرید و فروش سرمایه داران و بانک‌های بزرگ معاملاتی را به تریدرها نشان می‌دهد. تریدرها با ورود به بازار در زمان مشخص شده سود زیادی کسب می‌کنند؛ چرا که در واقع همزمان بر روی یک دارایی دیجیتال همراه با سرمایه داران بزرگ سرمایه گذاری می‌کنند. همچنین با خروج این افراد از بازارهای مالی، تریدرها سرمایه‌شان را خارج کرده و ضرر خیلی کمتری متحول می‌شوند. با استفاده از الگوهای اسمارت مانی افراد می‌توانند زمان دقیق ورود و خروج سرمایه داران بزرگ را پیدا کنند و سرمایه‌شان را به بازار تزریق و سود زیادی دریافت کنند. اگر شما هم قصد افزایش درآمد دلاریتان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزشی اسمارت مانی را مشاهده کنید.

مزایای پرایس اکشن RTM

استفاده از روش پرایس اکشن RTM مزایای زیادی برای تریدرها به همراه دارد. مزایای که باعث شده برخی از تریدرها این روش معاملاتی را به سایر روش‌ها ترجیخ دهند عبارت است از:

 

تعیین بازه‌های زمانی دلخواه

بررسی روند و عملکرد سرمایه گذاران بزرگ

مشخص کردن زمان دقیق ورود و خروج از بازار

ستاپ‌های متنوع معاملاتی

یادگیری آن راحت است

استفاده از آن ساده است

تناسب بین ریسک و پاداش

حد سود و ضرر بهینه

مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی

مزایای بسیار زیاد و متنوع پرایس اکشن اسمارت مانی موجب شده است که بیشتر افراد این روش معاملاتی را استفاده کنند. از مهم‌ترین مزایایی این روش این است که حد ضرر در پرایس اکشن اسمارت مانی تقریباً صفر است.

  1. شناسایی زمان ورود سرمایه گذاران بزرگ نظیر بانک‌ها و موسسات بزرگ به بازارهای مالی.
  2. روند بازار با استفاده از این روش به خوبی قابل شناسایی است.
  3. نقاط ورود و خروج از بازار با استفاده ازالگوهای این روش معاملاتی، حجم معاملات و داده‌ها و اطلاعات به آسانی انجام می‌شود.
  4. کسب سود بالا و درآمد زیاد با استفاده از اسمارت مانی.
  5. امکان تحلیل مولتی تایم فریم‌ها و نواحی عرضه تقاضا برای افزایش سود حال از ستاپ معاملاتی.
  6. بدون نیاز به اندیکاتورهای متنوع و پیچیده می‌توان بازار را تحلیل کرد.
  7. امکان استفاده از اسمارت مانی چه در زمان صعودی و یا نرولی بودن قیمت‌ها وجود دارد.
  8. میانگین حساب شما در بلند مدت سودآور می‌شود؛ چرا که نسبت ریسک به ریوارد آن بالا است.

تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM چیست؟

تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM بیشتر دز مقدار سوددهی آن‌ها است. این دو روش معاملاتی هر دو سود آور و پربازده هستند و در دراز مدت میانگین حساب تریدرها را مثبت می‌کنند. اصلی‌ترین تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM در پیچیدگی و سختی بین این دو است. روش اسمارت مانی کمی مشکل و یادگیری آن سخت است و افراد باید با تکرار و تمرین‌های زیاد این روش را یاد بگیرند. اما در صورتی که یادگیری پرایس اکشن RTM خیلی ساده‌تر از اسمارت مانی است و ممکن است افراد با استفاده از این روش زودتر به سود مورد نظرشان برسند. تریدرها با استفاده از اسمارت مانی می‌توانند کنترل و پیگیری بیشتری بر روی سرمایه‌گذاران بزرگ داشته باشند. به طور کلی اگر قصد انتخاب یکی از این دو روش معاملاتی را در ستاپ‌های معاملاتیتان دارید، پرایس اکشن اسمارت مانی گزینه بهتری است.

به طور کلی اگر قصد انتخاب یکی از این دو روش را دارید، بیش از هر چیزی به دانش و اطلاعات خود تکیه کنید. اگر مدت زیادی است که در بازارهای مالی در حال خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال هستید حتما به سراغ روش اسمارت مانی بریود؛ اما اگر درک مفاهیم پیچیده و گسترده اسمارت مانی برای شما مشکل و سخت است به سراغ پرایس اکشن RTM بروید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

تفاوت پرایس اکشن اسمارت مانی با RTM باعث شده است که برخی از افراد در انتخاب یکی از این دو روش به مشکل برخورد کنند. عمده تفاوت اصلی بین این دو روش پرایس اکشن در مقدار سوددهی و پیچیدگی یادگیری آن‌ها است. اسمارت مانی به نسبت پرایس اکشن RTM مشکل‌تر و پیچیده‌تر است؛ اما سوددهی و بازدهی بالاتری دارد. استفاده از این دو روش معاملاتی در هر صورت تریدر را به سود دلخواه خود می‌رساند؛ اما زمان رسیدن به آن کمی متفاوت است. اسمارت مانی و RTM هر دو از بهترین روش‌های معاملاتی هستند که در پیشبینی روند بازار دقیق و درست عمل می‌کنند. در اسمارت مانی با استفاده از حجم معاملات و زمان ورود و خروج سرمایه گذاران بزرگ دنیا نظیر بانک‌ها و موسسات بزرگ دست به خرید و فروش می‌زنید؛ اما در RTM با استفاده از تحلیل نمودارها و علائم قیمتی انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *