انتخاب بهترین پلتفرم برای معاملات رمزارزها همیشه چالش بزرگی پیش روی کاربران در حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. شناخت صرافی های معتبر در این زمینه می‌تواند بسیار کارساز باشد. بایننس شناخته شده‌ترین و بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا است. در این مقاله به آشنایی با صرافی بایننس و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

صرافی بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی اختصاصی درحوزه رمزارزها است که امکان خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال را در بستری امن و سریع برای کاربران فراهم می‌کند. در ابتدا مبادلات بین کاربران در بایننس تنها با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت و ارزهای رایج چون دلار و یورو جایگاهی در این میان نداشتند اما امروزه وضعیت به طور کلی فرق کرده است.

صرافی بایننس در سال 2017 و در چین متولد شد، اما پیشرفت سریع و حیرت انگیز آن طی سال‌های گذشته توانست خیلی زود صرافی بایننس را به بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی در تمام دنیا تبدیل کند. در ادامه آشنایی با صرافی بایننس باید بدانید که از آنجایی که در چین قوانین سخت گیرانه ای پیرامون ارزهای دیجیتال حام است، تیم بنیانگذار بایننس خیلی زود به ژاپن مهاجرت کرد.

مقاله پیشنهادی: هر آنچه باید درباره ارز دیجیتال سولانا بدانید!

چانگ پنگ ژائو که همه او را با نام CZ می شناسند، بنیانگذار بایننس است، او تجربه زیادی در بسترسازی سیستم‌های مبادله ای بورس دارد که از جمله دلایل پیشرفت بایننس در مدت زمان کوتاه همین تجربه کارآمد است.

آشنایی با صرافی بایننس

آغاز به کار صرافی بایننس چه زمانی بود؟

پیش از آنکه بایننس رسما کار خود را آغاز کند، سازندگان آن از طریق عرضه اولیه سکه ICO سرمایه مورد نیازشان را جمع آوری کردند. به واسطه ICO امکان سرمایه گذاری روی پروژه با استفاده از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران فراهم شد، این سرمایه گذاران در ادامه پروژه سهام بیشتر و سود بیشتری نسبت به کاربران عادی کسب کردند. در این عرضه سکه توسط بایننس رقمی معادل 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد، در عوض بایننس با رونمایی از ارز دیجیتال منحصر به این شبکه یعنی بایننس کوین آن را به عنوان پاداش به سرمایه گذاران اهدا کرد که امروز یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال شناخته شده در دنیای رمزارزها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

مزایای صرافی بایننس و ویژگی‌های آن

احتمالا تا الان به اندازه کافی با صرافی بایننس آشنا شده‌اید. حالا برای آشنایی با صرافی بایننس و بررسی مزایای آن، به بررسی اطلاعات بیشتر در مورد بایننس می‌پردازیم. پلتفرم بایننس مانند سایر پلتفرم‌های موجود در این عرصه دارای مزایا و معایبی است که در این بخش با آنها آشنا می‌شویم.

پشتیبانی از آلت کوین‌ها

تمام ارزهای دیجیتال متولد شده بعد از بیت کوین آلت کوین محسوب می‌شوند. از جمله دلایل محبوبیت بایننس پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع است، به طوری که بایننس بیش از 200 کوین شناخته شده را پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه تنها کافی است بدانید که کوین بیس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا از نظر حجم تبادلات کوین‌ها تنها از 25 کوین پشتیبانی می‌کند.

مقاله پیشنهادی: همه چیز درباره ارز دیجیتال تزوس

کارمزد پایین

در معاملات بین رمزارزی در بایننس، کارمزد تراکنش ها بسیار پایین است که این یک موقعیت رقابتی ایجاد می‌کند. به طوری که در هر خرید مشتریان حدود 0.1 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند. یک نکته دیگر هم وجود دارد و آن این است که سپرده گذاری در بایننس همیشه رایگان و بدون هزینه است. یعنی برای دریافت ارزهای دیجیتال و ذخیره و نگهداری آنها در حساب کاربری خود در بایننس نیازی به پرداخت کارمزد ندارید. در بایننس محاسبات بر حسب بیت کوین صورت می‌گیرد.

اهدای جایزه به کاربران بایننس

حتی معاملات عادی در بایننس مشمول دریافت جایزه توسط کاربران خواهد بود، این جوایز مرتبا تغییر می‌کنند اما در اکثر مواقع ارز دیجیتال رایگان جایزه‌ای است که بایننس برای کاربران در نظر می‌گیرد.

لانچ پد برای عرضه اولیه (ICO Launchpad)

فهرست کردن ارزهای دیجیتال بلافاصله بعد از تکمیل عرضه اولیه از جمله کارهایی است که در بایننس انجام می‌شود. همین مسئله اثبات می‌کند که برای بیشتر شرکت های توسعه دهنده رمز ارز بایننس یک منبع قابل اعتماد است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

امنیت بالا در بایننس

یکی دیگر از مهمترین مزایای بایننس امنیت بالای این پلتفرم است. از آنجایی که بایننس برای امنیت اهمیت زیادی قائل است عموما از کاربران می خواهد که بعد از ثبت نام احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب خود فعال کنند. این شکل از احراز هویت امنیتی‌ترین شکل محافظت از حساب های کاربری با ایجاد یک سد قوی و لایه اضافی است.

مقاله پیشنهادی: تفاوت‌های میان بیت‌کوین و اتریوم

حجم بالای مبادلات رمزارز

همانطور که در آشنایی با صرافی بایننس گفتیم، بایننس بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی رمز ارز در دنیای دیجیتال است، به همین دلیل بیشتر کوین‌ها و توکن‌ها در آن خرید و فروش و تبادل می شوند. در هر ثانیه شاهد رخ دادن حجم بالایی از تراکنش ها در بایننس هستیم. انبوه کاربرانی که در این پلتفرم وجود دارند سرعت بالای درخواست ها را تضمین می کند. همین مسئله سبب می‌شود که شانس فروش سریع ارزهای دیجیتال برای کاربر بالا باشد.

کلام آخر

صرافی بایننس به گونه ای طراحی شده است که انجام مبادلات در آن هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای فراهم باشد، همچنین بایننس به تزاگی با شرکت‌های متعددی وارد همکاری شده است که امکان خرید از طریق کارت های بانکی و استفاده از ارزهای فیات را برای کاربران فراهم کرده است که خود می‌تواند بهترین دلیل برای استفاده از آن در تبادل و معاملات رمز ارز باشد.

محمد فاموریان یکی از اساتید با تجربه در زمینه آموزش ارزهای دیجیتال است که می‌توانید دوره هوش ارز دیجیتال ایشان را با تخفیف 70% تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *