در این مقاله به بررسی و آشنایی با گس (GAS) اتریوم خواهیم پرداخت.

گس اتریوم چیست؟

برای پاسخ به سوال گس اتریوم چیست؟ بهتر است ابتدا مقاله اتریوم چیست؟ را مطالعه کنید. گس اتریوم کارمزد قیمتی است که برای انجام دادن نتیجه موفق‌آمیز تراکنش یا به اجرا در آمدن قرارداد در پلتفرم در بلاک چین ضروری است. این گس که در بخش‌های کوچکی از ارز دیجیتال اتر(ETH) نامیده می‌شود که برای تخصیص منابع ماشین مجازی اتریوم استفاده می‌شود تا برنامه‌های غیرمتمرکز مانند قراردادهای هوشمند بتوانند خود به خود اجرا شوند؛ به صورت ایمن اما غیرمتمرکز. قیمت دقیق گس اتریوم بر اساس عرضه و تقاضا بین ماینرهای شبکه تعیین می‌شود که اگر قیمت گس به آستانه آنها نرسد، می‌توانند از پردازش معامله خودداری کنند. چنانچه شما هم یکی از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتالی هستید، بهتر است ابتدا مقاله آموزش ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

گس (GAS) اتریوم

مفهوم گس اتریوم

در بلاک چین اتریوم، گس به هزینه لازم برای انجام تراکنش در شبکه اشاره دارد. معدن چیان قیمت گس را بر اساس عرضه و تقاضا برای توان محاسباتی شبکه مورد نیاز برای پردازش قراردادهای هوشمند و سایر معاملات تعیین می‌کنند. قیمت گس با کسرهای کوچک اتر به نام gwei نشان داده می‌شود. در واقع مفهوم گس اتریوم ما می‌گوید که ارزش گس برای پردازش داخلی، که از ارزش‌گذاری توکن‌های اتر برای ارزش گذاری واقعی ارز دیجیتال متمایز است، لایه ارزش و لایه پردازش پلتفرم اتریوم را جدا می‌کند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت توکن های NFT

نحوه محاسبه کارمزد اتریوم

مفهوم و آشنایی با گس (GAS) اتریوم برای حفظ یک لایه ارزش متمایز معرفی شد که صرفا نشان دهنده مصرف هزینه‌های محاسباتی در شبکه اتریوم است. وجود یک واحد مجزا برای این منظور امکان تمایز عملی بین ارزش گذاری واقعی ارز دیجیتال و هزینه محاسباتی استفاده از ماشین مجازی اتریوم  را فراهم می‌کند. هزینه‌های گس اتریوم پرداخت‌هایی می‌باشد که به وسیله افراد جبران کردن انرژی‌های محاسباتی لازم جهت پردازش کردن و اعتبار سنجی برای تراکنش‌ها در بلاک چین اتریوم صورت می‌گیرد. محدودیت گس به حداکثر مقدار گس (یا انرژی) اشاره دارد که مایلید برای یک معامله خاص خرج کنید. محدودیت گس اتریوم بالاتر به این معنی است که شما باید کار بیشتری را برای اجرای تراکنش با استفاده از ETH یا یک قرارداد هوشمند انجام دهید.

برای انجام یک قیاس، حرکت کردن یک ماشین برای N مسافت ممکن است به Y سوخت نیاز پیدا کند یا انتقال دادن N پول از طریق حساب بانکی خودتان به کارت بانکی دوست‌هایتان می‌تواند Y هزینه برای دربرداشته باشد. هر دو علامت، N بیانگر ارزش است، اما Y بیانگر هزینه مسیر حرکت ماشین یا تراکنش مربوط به مالی می‌باشد. به طور مشابه، یک قرارداد یا تراکنش در اتریوم ممکن است 50N ارزش داشته باشد و قیمت گس برای پردازش این تراکنش در آن زمان خاص ممکن است مثلا Y 1/100000  باشد.

کسانی به استخراج اتریوم  می‌پردازند و وظایفی مانند تایید کردن و پردازش کردن تراکشن‌های مربوط به شبکه را می‌پردازند در مقابل انجام خدمت‌های مربوط به محاسبات، این هزینه مربوطه را دریافت می‌کنند. اگر محدودیت قیمت گس خیلی پایین باشد، ماینرها می‌توانند از این قبیل تراکنش‌ها چشم‌پوشی کنند. به این ترتیب، قیمت گس با عرضه و تقاضا برای قدرت پردازش در نوسان است.

مقاله پیشنهادی: بازی UFO چیست؟ 

نحوه محاسبه کارمزد اتریوم

اتریوم چیست؟

آشنایی با گس (GAS) اتریوم می تواند به درک مفهوم آن کمک کند. مفهوم اتریوم یک پلت فرم نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین با اتر کوین بومی است. قراردادهای هوشمند اتریوم از انواع برنامه های توزیع شده در سراسر اکوسیستم کریپتو پشتیبانی می کند. راه اندازی اتریوم 2 در اواسط سال 2022 می‌تواند باعث رشد قیمت این ارز شود.

مقاله پیشنهادی: معرفی شبکه آپتیمیسم

اتر (ETH)

اتر ارز دیجیتال شبکه اتریوم است. همه برنامه‌های مرتبط با شبکه اتریوم به قدرت محاسباتی نیاز دارند. اتر رمزی است که برای پرداخت این قدرت استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال و گس (GAS) اتریوم

برای آشنایی با گس (GAS) اتریوم نیاز به دانستن مفاهیم پایه ارز دیجیتال دارید. در دنیا هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد. بیت کوین، اولین و معتبرترین ارز رمزنگاری شده، نشان داده است که نسبت به سایر ارزها که بسیار بیشتر حدس و گمان و غیرقابل پیش‌بینی هستند، برای نگهداری و افزایش ارزش مناسب‌تر است. اکثر مشاوران مالی و سایر کارشناسان پول هنوز هم ارزهای دیجیتال را با دوز سالمی از شک و تردید می‌نگرند.

برخی آن را بیشتر شبیه قمار یا خرید بلیط بخت آزمایی می‌دانند تا سرمایه گذاری. ارزهای رمزنگاری شده بر اساس یک اصل به نام تامین مالی غیرمتمرکز عمل می‌کنند. به این معنی که خارج از محدوده و دسترس هر دولت مرکزی یا مقامی هستند. این فقدان نظارت دولتی برای بسیاری جذاب است، اما با خطراتی همراه است که دیگران آن را غیرقابل قبول می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال فری کوین چیست؟

نحوه محاسبه کارمزد اتریوم

قرارداد هوشمند چیست؟

قرارداد هوشمند یک قرارداد خوداجرا است که شرایط توافق بین خریدار و فروشنده مستقیمادر خطوط کد نوشته می‌شود. این قرارداد هوشمند، در ابتدا توسط نیک سابو در سال 1994 ابداع شد. این قرارداد هوشمند یک قطعه کد است که «شرایط یک قرارداد را به خودی خود اجرا می‌کند». در حالی که می‌توان گفت که اتریوم اصطلاح «قراردادهای هوشمند» را رایج کرده است، مفهوم قرارداد خوداجرا مدتی است که وجود داشته است. دستگاه فروش خودکار اغلب به عنوان نمونه اولیه یک قرارداد هوشمند ذکر می‌شود، زیرا می‌تواند به طور خودکار تراکنش‌ها را تأیید و اجرا کند. هنگامی که دستگاه خودکار تأیید کرد که شما پول کافی وارد کرده‌اید، از قبل برنامه‌ریزی شده است تا سفارش شما را بدون نیاز به کار کسی انجام دهد. بنابراین، قراردادهای هوشمند می‌توانند روشی ارزان‌تر و کارآمدتر برای انجام معاملات باشند.

با این حال، جذابیت واقعی قراردادهای هوشمند امروزه در استقرار آنها بر روی یک بلاک چین غیرمتمرکز نهفته است. از آنجایی که کد قرارداد هوشمند در بلاک چین عمومی است، هر کاربر قرارداد هوشمندی که از نظر فنی مهارت دارد می‌تواند کد را بررسی کند تا تأیید کند که قرارداد هوشمند همانطور که گفته شد عمل می‌کند. علاوه بر این، کد قرارداد هوشمند پس از استقرار غیر قابل تغییر است. بنابراین، فقط باید به کد اعتماد کرد و نگران هرگونه دستکاری برنامه‌نویس قرارداد هوشمند یا طرف مقابل نیست. این اجازه می‌دهد تا معاملات به صورت شفاف و بدون اعتماد بدون نیاز به واسطه انجام شود.

شفافیت قراردادهای هوشمند را می‌توان در مقابل شفافیت یک دستگاه فروش خودکار قرار داد که مکانیسم‌های داخلی آن را نمی‌توان قبل از خرید بررسی کرد. در نتیجه، یک خریدار باید به سازنده دستگاه خودکار اطمینان داشته باشد که طبق خواسته کار می‌کند و اپراتور آن را دستکاری نکرده است. علاوه بر این، یک تراکنش قرارداد هوشمند روی یک بلاک چین پس از تأیید به طور دائم در بلاک چین ذخیره می‌شود. این یک رکورد غیرقابل تغییر و غیر قابل اعتماد بر خلاف پایگاه داده‌های متمرکز فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Hash Rush

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

ماشین مجازی اتریوم (EVM)

ماشین مجازی اتریوم به اجرا کردن قرارداد هوشمند می‌پردازد که بیانگر توافق‌های مالی مثل قراردادهای مربوط به اختیار معامله، مبادله کردن، اوراق قرضه به وسیله پرداخت کوپن می‌باشد. آشنایی با گس (GAS) اتریوم می‌تواند به شما در این مفهوم کمک کند. همچنین می‌توان از آن برای اجرای شرط‌بندی‌ها، اجرای قراردادهای کاری، عمل به عنوان یک امانت قابل اعتماد برای خرید اقلام با ارزش بالا، و حفظ یک مرکز غیرمتمرکز قمار قانونی استفاده کرد.

اینها تنها چند نمونه از آنچه با قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر است هستند و پتانسیل جایگزینی انواع توافق نامه‌های حقوقی، مالی و اجتماعی هیجان انگیز است. همچنین برای پرداخت هزینه محاسباتی به کار گرفته شده توسط گره‌ها در بلاک چین استفاده می‌شود.

با این حال، اتریوم به زودی قصد دارد به یک بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام  برود. در این مدل، ماینرها دیگر از قدرت محاسباتی استفاده نمی‌کنند، بلکه بر اساس تعداد سکه‌هایی که یک گره در خود دارد، به یک مدل اجماع تکیه می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آشنایی با گس(GAS) آتریوم+نحوه محاسبه کارمزد اتریوم می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *