برای آشنایی با تعریف پل بلاک چین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف پل بلاک چین

در خصوص تعریف پل بلاک چین لازیم میداریم مطالبی در مورد بلاک چین بیان کنیم. بلاک چین یک رجیستر، پایگاه داده بزرگی است که به طور همزمان با همه کاربرانش، همگی دارندگان این ثبت نام به اشتراک گذاشته می‌شود، و همگی ظرفیت وارد کردن داده‌ها را در آن، طبق قوانین خاص دارند. پروتکل کامپیوتر به لطف رمزنگاری بسیار امن است. ماه به ماه، پروژه‌های بی‌شماری از این فناوری‌ها برای تایید و ایمن‌سازی تراکنش‌ها و جریان‌های کاری کاملا غیرمتمرکز در زمینه‌های بسیار متنوع استفاده می‌کنند. فناوری بلاک چین در توزیع و همچنین خدمات عمومی از جمله بخش صنعتی و البته خدمات مالی یافت می‌شود. اگر فناوری بلاک چین به دلیل عملکردش به عنوان یک ارز دیجیتال با بیت کوین مشهور شده است، بسیار بیشتر از این است.

این یک متا فناوری است که بر دیگران تأثیر می‌گذارد و خود از چندین فناوری تشکیل شده است. برنامه‌های بلاک چین در زمینه مالی و همچنین در زمینه‌های دیگر توسعه یافته‌اند: برای مثال سلامت. به لطف برخی از ویژگی‌های کلیدی آن (ثبت غیرقابل تغییر تراکنش‌ها، قابلیت ردیابی عملیات نامحدود در زمان و غیره)، بلاک چین دومین انقلاب اینترنتی است.

مقاله پیشنهادی: بازی ufo چیست؟ و بررسی بازی hash rush و بازی cryptocars چیست؟

تعریف پل بلاک چین

بررسی Blockcain Bridge

تعریف پل بلاک چین به این صورت است: در عمل، بلاک چین پایگاه داده‌ای است که شامل تاریخچه تمامی مبادلاتی است که از زمان ایجادش بین کاربرانش انجام شده است. ویژگی‌های اصلی بلاک چین عبارتند از:

  • شناسایی هر یک از طرفین توسط یک فرآیند رمزنگاری انجام می‌شود.
  • تراکنش به یک شبکه (یا گره ذخیره سازی) از رایانه‌های واقع در سراسر جهان ارسال می‌شود.
  • هر گره یک کپی از پایگاه داده را میزبانی می‌کند که تاریخچه تراکنش‌های انجام شده در آن ثبت شده است. همه ذی نفعان می‌توانند به طور همزمان به آن دسترسی داشته باشند.

سیستم امنیتی مبتنی بر مکانیزم اجماع همه گره‌ها در هر بار اضافه شدن اطلاعات است. داده‌ها توسط مراکز داده یا ماینرها رمزگشایی و احراز هویت می‌شوند. تراکنشی که بدین ترتیب اعتبارسنجی شده است در قالب بلوکی از داده‌های رمزگذاری شده به پایگاه داده اضافه می‌شود (این بلوک در بلاک چین است). مدیریت غیرمتمرکز امنیت از جعل تراکنش‌ها جلوگیری می‌کند. هر بلوک جدیدی که به بلاک چین اضافه می‌شود به بلوک قبلی مرتبط می‌شود و یک کپی به تمام گره‌های شبکه منتقل می‌شود. ادغام زمانی، پاک نشدنی و ضد دستکاری است. برای آموزش ارز دیجیتال حتما از آموزش های معتبر استفاد کنید.

ویژگی بلاک چین و پل بلاک چین

بلاک چین اساسا یک پایگاه داده مشترک است، به همین دلیل است که به عنوان دفتر کل توزیع شده (به معنای دفتر کل) نیز شناخته می‌شود (اگرچه دفتر کل توزیع شده می‌تواند بر اساس فناوری‌های دیگر باشد). بلاک چین با فناوری پایگاه داده سنتی متفاوت است: به جای یک پایگاه داده واحد که توسط مالک واحدی که داده‌ها را به اشتراک می‌گذارد مدیریت می‌شود، در شبکه بلاک چین، شرکت کنندگان شبکه کپی خود را از پایگاه داده دارند. مکانیسم بلاک چین می‌تواند از توافق متفق القول در مورد محتوای صحیح داده‌ها اطمینان حاصل کند، از انطباق نسخه‌های توافق شده از داده‌ها اطمینان حاصل کند و از عدم تقلب بعدی توسط دستکاری داده‌ها اطمینان حاصل کند.

این به تعدادی از افراد یا نهادها، همکارها یا رقبا اجازه می‌دهد تا بر سر اجماع اطلاعات به توافق برسند و این اجماع حقیقت را به‌طور تغییرناپذیر ثبت کنند. به همین دلیل، بلاک چین به عنوان یک زیرساخت اعتماد توصیف شده است.

برای آشنایی با ارز دیجیتال toncoin می توانید روی لینک کلیک کنید.

مزایای بلاک چین چیست؟

استفاده از بلاک چین و آشنایی تعریف پل بلاک چین مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت تراکنش‌ها به دلیل این واقعیت است که اعتبارسنجی یک بلوک تنها چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد.
    امنیت سیستم، که با این واقعیت تضمین می‌شود که اعتبارسنجی توسط مجموعه‌ای از کاربران مختلف انجام می‌شود که یکدیگر را نمی‌شناسند. این امر از خطر قصد مخرب یا ربودن محافظت می‌کند، زیرا گره‌ها سیستم را نظارت می‌کنند و یکدیگر را بررسی می‌کنند.
  • بهره وری و سود حاصل از بهره وری حاصل از این واقعیت که بلاک چین سازماندهی مبادلات را به یک پروتکل کامپیوتری واگذار می‌کند، که به طور مکانیکی هزینه‌های تراکنش یا تمرکز موجود در سیستم‌های سنتی را کاهش می‌دهد (هزینه‌های مالی، هزینه‌های کنترل یا گواهی، استفاده از واسطه‌هایی که بابت آن پاداش دریافت می‌کنند). خدمات آنها؛ اتوماسیون خدمات خاص و غیره می‌باشد.

بلاک چین چه کارهایی انجام می‌دهد؟

بلاک چین نشان دهنده یک نوآوری بزرگ است که به طور خاص در بخش بانکداری استفاده می‌شود. در واقع، از لحاظ تاریخی، فناوری بلاک چین برای پشتیبانی از تراکنش‌های انجام‌شده از طریق ارزهای دیجیتال، دارایی‌های رمزنگاری شده (از جمله بیت‌کوین‌ها که بهترین شکل شناخته‌شده هستند) و ویژگی اصلی آن‌ها عدم وابستگی به یک سازمان است. متمرکزکننده (مانند بانک مرکزی) و بین‌المللی بودن صورت می‌گیرد. برای آشنایی با ارز دیجیتال toncoin و آموزش ارز دیجیتال (برگه) می‌توانید به سایر مقالات ما سر بزنید تا بهتر با آن آشنا شوید؛ اما استفاده از آن به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود.

بسیاری از زمینه‌ها و بخش‌های فعالیت، تجاری یا غیرتجاری، دولتی یا خصوصی، در حال حاضر از بلاک چین استفاده می‌کنند یا قصد دارند در سال‌های آینده این کار را انجام دهند.
در بخش بیمه، سهم بلاک چین، به عنوان مثال، به دلیل اتوماسیون مراحل بازپرداخت و کاهش تشریفات خاص به هزینه شرکت‌ها و مشتریان آنها است، مشروط بر اینکه مفروضات و شرایط جبران خسارت و خسارت به وضوح مشخص شود.

لجستیک بلاک چین

در بخش لجستیک، بلاک چین دو هدف دارد: تضمین قابلیت ردیابی محصول و همچنین حافظه از مداخلات مختلف در زنجیره تولید و توزیع. کاهش تشریفات و ایجاد شرایط برای همکاری بین ذی نفعان در یک بخش، به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات. این استفاده همچنین می‌تواند یک کاربرد در بخش کشاورز، غذایی برای ردیابی مواد غذایی پیدا کند، به ویژه در صورت بروز یک بحران بهداشتی جالب توجه است. در بخش انرژی، با مجوز مبادله خدمات و ارزش‌ها در خارج از یک بدنه مدیریت مرکزی، بلاک چین به طور بالقوه شرایطی را برای استقرار در مقیاس کم و بیش بسته به ظرفیت‌های فنی، انرژی محلی ایجاد می‌کند.

شبکه‌های تولید، مبادله و فروش مجدد برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در هر زمان، که یک محدودیت قوی برای شبکه‌های برق به ویژه است؛ اما بسیاری از بخش‌ها به طور بالقوه تحت تأثیر استفاده از فناوری بلاک چین قرار می‌گیرند: سلامت، املاک و مستغلات، لوکس، هوانوردی و غیره.

تعریف پل بلاک چین

به صورت خلاصه می‌توان گفت که بلاک چین

برای ذخیره و انتقال اطلاعات به شکل پایگاه داده است که ویژگی اشتراک گذاری همزمان با همه کاربرانش را دارد و به هیچ نهاد مرکزی وابسته نیست. این دارای مزیت سریع و ایمن بودن را دارد و دامنه آن بسیار گسترده‌تر از ارزهای دیجیتال، دارایی‌های رمزنگاری شده (بیمه، لجستیک، انرژی، صنعت، سلامت و غیره) است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

مقاله مرتبط: بهترین راه های کسب درآمد از متاورس

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعریف پل بلاک چین ، آشنایی کامل با Blockcain Bridge می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *