این روزها کمتر کسی در بازارهای ارز دیجیتال وجود دارد که با مفاهیم NFT و متاورس آشنایی نداشته باشد. بازی‌هایی ویدیویی جدید با فناوری بلاک چین و متاورس  توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بین گیمرها پیدا کنند. یکی از شرکت‌های قدرتمند در حوزه بازی‌های بلاک چینی شرکت انجین می‌باشد که توانسته بازی‌های قدیمی را روی فناوری بلاک چین پیاده سازی کند. در این مقاله قصد داریم به آموزش بازی کوین انجین بپردازیم و بازی‌های محبوب این شرکت را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

کوین انجین چیست؟

آموزش بازی کوین انجین

شرکت انجین یکی از شرکت‌های بازی‌سازی می‌باشد که در حوزه بلاک چین و متاورس فعالیت می‌کند. این شرکت با این هدف شروع به کار کرده است که بازیکنان بتوانند آیتم‌های درون بازی را به NFT تبدیل و به کلکسیونر تبدیل شوند. حال کوین انجین یا انجین کوین چیست، توکن شرکت انجین، کوین انجین نام دارد که بازیکنان به کمک دو ابزار MINING و MELTING می‌توانند، آیتم‌هایی که درون بازی هستند را به یک توکن غیر قابل تعویض تبدیل کنند. شرکت انجین همانند شرکت کره‌ای ومیکس پلتفرمی ‌است که بستری را برای کاربران ایجاد کرده تا به درآمدزایی در کنار بازی کردن بپردازند.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که پلتفرم و رمزارز ومیکس چیست، می‌توانید مقاله ارز دیجیتال ومیکس چیست را مطالعه کنید. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در مورد این ارز دیجیتال نظر مثبتی دارند و بر این باورند که این ارز به بهترین ارز دیجیتال بازی‌هایی ویدیویی تبدیل خواهد شد. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی این توکن می‌تواند برای  شما سودآور باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به آکوزش بازی کوین انجین بپردازیم و بازی‌های محبوب این پلترفرم را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: دوره رایگان آموزش متاورس

مخاطبان بازی کوین انجین

آموزش بازی کوین انجین

قبل از وارد شدن به بخش آموزش بازی کوین انجین بهتر است بدانید که این بازی برای مناسب چه اشخاصی می‌باشد. بازی‌های که بر روی پلنفرم انجین توسعه می‌یابد، برای 3 گروهی که در ادامه آن‌ها را برای شما آورده‌ایم، مناسب است.

شرکت‌های بازی سازی

پلتفرم انجین این قابلیت را برای شرکت‌های بازی‌سازیی فراهم کرده است که بازی‌های خود را بر بستر بلاک چین و متاورس پیدا سازی کنند. همچنین شرکت‌هایی که در حال حاضر بازی‌هایی روانه بازار کرده‌اند، می‌توانند با بهره‌گیری از انجین بازی‌های خود را بر پایه NFT و بلاک چین به روز رسانی و بهبود ببخشند. این موضوع فقط مختص شرکت‌ها نیست بلکه هر شخصی که در صنعت بازی‌سازی حرفی برای گفتن دارد می‌تواند از انجین در پروژه‌های خود استفاده کند.

بازیکنان

انجین این امکان را برای گیمر‌ها فراهم کرده است که در کنار بازی کردن به کسب درآمد هم بپردازند. نحوه درآمد زایی هم به این صورت است که مراحل و قسمت‌های مختلفی در بازی‌ها پیاده سازی شده است که با انجام آن‌ها توکن دریافت می‌کنید. توکن‌های دریافتی را در کیف پول دیجیتال خود ذخیره می‌کنید و در زمان مناسب، آن‌ها را به فروش می‌رسانید و درآمد کسب می‌کنید.

توسعه‌دهندگان

پلتفرم انجین این امکان را به افراد خلاق و طراح می‌‌دهد که با تولید توکن‌ها و NFT در این پلتفرم و قرار دادن آن‌ها در لیست فروشگاه پلتفرم انجین، درآمد زایی کنند. ابزار‌هایی در این پلتفرم قرار گرفته است که در بخش آموزش بازی کوین انجین به توضیح نحوه ورود و ابزارها می‌پردازیم.

آموزش بازی کوین انجین

آموزش بازی کوین انجین

پلتفرم بازی‌سازی انجین، قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که در سایر پلتفرم‌های بازی مشاهده نمی‌کنید. به تازگی افینیتی(Efinity) توسط تیم توسعه دهنده کوین انجین به این پلتفرم اضافه گردیده است. شبکه دوم لایه پولکادات افینیتی می‌باشد و از قدرت محاسباتی شبکه اصلی پولکادات برای محاسبات استفاده می‌کند. افینیتی برای ایجاد ارتباط بین NFTهای این پلتفرم مورد استفاده قرار گرفته است، به عبارتی این شبکه پل ارتباطی یا اینترنت NFTها می‌باشد. شرکت انجین برای سرعت بخشیدن به تراکنشات و ایجاد کردن ارتباطی بین شبکه اصلی و شبکه لایه دوم از افینیتی استفاده کرد.

پلتفرم انجین علاوه بر ایجاد لایه دوم و اضافه کردن افینیتی، به تراکنشات جامپ نت نیز سرعت بیشتری افزود. البته این به این معنا است که با ایجاد یک درگاه یا پل خصوصی در شبکه بلاک چین اتریوم توانست کارمزد تراکنشات را حذف نماید. این پلتفرم بیش از 18 میلیون کاربر دارد. جذب این تعداد کاربر به دلیل ایجاد امکاناتی همچون ساخت NFT و توکن و ادغام آن‌ها با برنامه‌ها و بازی‌های مختلف و همینطور حذف کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم اتفاق افتاده است.

در بخش مخاطبان کوین انجین مشاهده کردیدبه عنوان شرکت‌بازی سازی یا کسب و کار، بازیکنان و توسعه‌دهندگان می‌توان وارد پلتفرم انجین شد. در این بخش از آموزش بازی کوین انجین قصد داریم نحوه ورود هر بخش را برای شما عزیزان توضیح بدهیم. توجه داشته باشید پیش از شروع شما می‌بایست، کیف پول انجین والت را بر روی گوشی خود نصب کنید.

برای این کار شما می‌توانید کلمه Enjin Wallet را در فروشگاه Google Play یا App Store سرچ کنید یا از طریق لینک www.enjin.io وارد سایت رسمی انجین شده و آن را دانلود نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر مفهوم NFT را نمی‌دانید و از کاربرد آن بی خبر هستید، می‌توانید مقاله تعریف NFT را مطالع نمایید.

انجین برای کاربران عادی

در مرحله نخست شما می‌بایست وارد سایت www.enjin.io شوید، سپس بر روی گزینه Solution کلیک کنید و بعد از آن بر روی گزینه Individual مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

انجین برای کاربران عادی

سپس بارکد نمایان شده برای شما در صفحه جدید را از طریق برنامه کیف پول انجین اسکن نمایید تا صاحب کوین انجین شوید.

انجین برای کاربران عادی

در بخش بعد با زدن بر روی گزینه Play Now می‌توانید لیست بازی‌ها را مشاهده کنید. با انتخاب هر کدامیک از بازی‌ها می‌توانید به بازی، کسب درآمد و جمع آوری توکن‌های درون هر بازی یا توکن انجین کوین بپردازید.

انجین برای کاربران عادی

بعد از این بخش شما می‌توانید توکن‌هایی که در بازی‌ها کسب می‌کنید در بخش مارکت این پلتفرم به فروش برسانید یا به وسیله آن‌ها، آیتم‎ها را به NFT تبدیل کنید.

آموزش بازی انجین برای کاربران عادی

انجین برای کسب و کارها

ابتدا با کیک کردن بر روی گزینه Solution  و انتخاب Business وارد بخش مربوط به شرکت‌ها و کسب وکارها می‌شوید همانند عکس زیر عمل کنید.

 آموزش بازی کوین انجین برای کسب و کارها

در صفحه جدید از شما می‌خواهد که ایجاد حساب کاربری کنید، برای این کار بر روی گزینه Sign Up کلیک کنید. در صفحه جدید شما می‌توانید به ساخت NFT و دادن ویژگی و کاربردهای مختلف به آن‌ها نطیر تخفیف که درواقع با این کار دارید به آن‌ها ارزش می‌دهید.

 آموزش بازی کوین انجین برای شرکت‌ها

همچین شما می‌توانید با ایجاد QR Code برای NFTهای خود، آن‌ها را در جاهایی غیر از مارکت انجین به صورت آنلاین یا آفلاین قرار دهید و به فروش برسانید. حتی می‌توانید NFTها را به برنامه، وبسایت و بازی‌های خود اقدام کنید که این کار از طریق لینکی که در این بخش قرار دارد امکان پذیر است.

 آموزش بازی کوین انجین برای شرکت‌ها و کسب و کارها

NFTهایی که می‌سازید را می‌توانید در حین بازی یا هر زمانی که دوست داشته باشید، به فروش برسانید و درآمد کسب کنید. حتی اگر با با بازار انجین آشنایی ندارید می‌توانید با وارد شدن به مارکت انجین با زدن بر روی گزینه Explore The Marketplace همانند تصویر زیر، NFTهای دیگری را نیز مشاهده کنید.

انجین برای توسعه‌دهندگان

ابتدا با کیک کردن بر روی گزینه Solution  و انتخاب Business وارد بخش مربوط به توسعه دهندگان می‌شوید همانند عکس زیر عمل کنید.

آموزش بازی کوین انجین برای توسعه‌دهندگان

بعد از وارد شدن به این بخش، شما می‌بایست برنامه کیف پول دیجیتال انجین را بر روی موبایل خود نصب نمایید. کسانی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند باید بر روی گزینه Google-Play کلیک کنند و کسانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند می‌بایست بر روی گزینه AppStore کلیک کنند و متناسب با سیستم عامل موبایل خود یکی از این دو را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: بازی Thetan Arena چیست

انجین برای توسعه‌دهندگان

بعد از این که کیف پول دیجیتال انجین را بر روی موبایل خود نصب کردید، در قسمت بعد باید یک حساب کاربری بسازید. برای این کار بر روی گزینه Create Account کنید و در پنجره بعدی که برای شما ظاهر می‌شود، نام، آدرس ایمیل و رمزعبوری برای حسب خود قرار بدهید.

ساخت حساب انجین برای توسعه‌دهندگان

در مرحله سوم با استفاده از یک API قدرتمند که مبتنی بر GraphQL است می‌توایند NFTهای خود را با برنامه‎ها، بازی‌ها وب سایت ادغام کنید. اگر هم با این مفاهیم آشنا نیستید، می‌توانید دوره آموزش ارز دیجیتال از پایه تا پیشرفته را مشاهده کنید. پلتفرم انجین برای کمک به برنامه‌هایی که بر بستر بلاک چین نیستند، تولید شده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را بر این بستر پیاده سازی کنند. توسعه دهندگان برای انجام این کار می‌بایست بر روی گزینه Playground کلیک کنند تا وارد این بخش شوند.

Api انجین برای توسعه‌دهندگان

مرحله بعد برای آن دسته از افراد ایجاد شده است که ایده یا طرحی برای کار خود ندارند. در این صورت این افراد می‌توانند با مراجعه به ویترین بازی کوین انجین، پروژه‌های بقیه توسعه‌ دهندگان را  مشاهده نماییند و از آن‌ها الهام بگیرند. با زدن بر روی دکمه Explore Showcase به این بخش وارد می‌شوید.

انجین برای توسعه‌دهندگان

بیشتر بخوانید: آشنایی با کیف پول دیجیتال تراست والت

برترین بازی‌های انجین کوین

تا این بخش از مقاله به توضیح آموزش بازی کوین انجین پرداختیم، حال قصد داریم بازی‌های محبوب این پلتفرم را معرفی کنیم. پلیرهای بازی‌های ویدیویی در تلاش هستند که آیتم‌های مختلفی را در بازی به دست بیاورند. حال شرکت انجین با ایجاد پلتفرمی برای متصل کردن بازی‌ها به بلاک چین این قابلیت را به بازیکنان می‌دهد تا آیتم‌های خود را به NFT تبدیل کنند. اگر با مفهوم NFT آشنایی دارید اما نمی‌دانید به چه صورت NFT ساخته می‌شود، مقاله آموزش ساخت توکن های NFT را مطالعه کنید. بازی‌هایی که در این پلتفرم وجود دارند علاوه بر این که سرگرم کننده و مهیج می‌باشند،کاربران می‌توانند با خرید فروش توکن‌های بازی‌ها یا توکن انجین درآمد کسب کنند. تعدادی از بازی‌های کوین انجین که بین بازیکنان محبوبیت زیادی دارد در لیست زیر برای شما عزیزان آورده شده است.

  • Kingdom Karnage
  • ۹ Live Arena
  • Age Of Rust
  • Azure Heroes
  • Lost Relics
  • The Six Dragons
  • Space Misfits

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازی‌های بلاک پینی به دلیل ایجاد فضایی برای درآمد زایی در کنار بازی کردن، محبوبیت زیادی بین بازیکنان پیدا کرده است. پلتفرم انجین با فراهم کردن فضایی برای کاربران و همچنین امکان تبدیل کردن آیتم‌های درون بازی به NFT بستری جذاب را برای بازیکنان ایجاد کرده است. تمام بازی‌هایی که در این پلتفرم وجود دارند و بازی‌هایی که در آینده قرار است به کمک انجین بر بستر بلاک چین پیاده سازی شوند همگی دارای این قابلیت‌ها می‌باشند. پروژه‌های متععدی بر پایه متاورس و بلاک چین ایجاد شده‌اند که پلتفرم انجین نسبت به سایر پلتفرم‌ها بهتر، کاربردی‌تر و قدرتمند‌تر ظاهر شده است. سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های متاورسی ایده خوبی به نظر می‌رسد اما این را هم در نظر داشته باشید که آینده اینگونه بازی‌ها را نمی‌توان به طور قطع پیش‌بینی کرد چرا که ممکن است علایق پلیرها در آینده تغییر پیدا کند.

مقاله آموزش بازی کوین انجین تا حدودی شما را با این پلتفرم آشنا کرده است و می‌توان تا حدودی پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاری بر روی انجین کوین ممکن است موفقیت آمیز باشد. مقاله آینده جهان با ارزهای دیجیتال ممکن است در زمینه پیش‌بینی و شناخت بیشتر ارزهای دیجیتال رایج به شما کمک کند. در این مقاله سعی بر این داشتم که به آموزش بازی کوین انجین بپردازیم و محبوب ترین بازی‌های کوین انجین را معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *