ارزهای دیجیتال به یکی از مشاغل پردرآمد جامعه تبدیل شده است و افراد بسیاری در تلاشند تا از آن کسب درآمد کنند. اما بیشتر افراد با شکست و از دست سرمایه‌های خود در بازار ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوند. شاید در این لحظه به این فکر می‌کنید که از چه طریق می‌توان به راحتی از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرد. همانطور که می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال، بازارای رقابتی است که تعلل و درنگ در این بازار گاهاً سبب ضرر شما می‌باشد و باید در لحظه تصمیم به خرید یا فروش بگیرید. آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال موضوعی است که به شما در شناخت بازار و رسیدن به سود کمک خواهد کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بپردازیم و به شما یاد بدهیم که چگونه بازار ارزهای دیجیتال را تحلیل کنید.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال از جمله مواردی است که پیش از شروع سرمایه گذاری و ورود به بازار ارزهای دیجیتال باید به آن دقت شود. تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال به معنای مطالعه و بررسی دقیق بازارهای مالی متمرکز و مقدار عرضه و تقاضا در این بازارها می‌باشد. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و آغاز معاملات موفقیت آمیز کمک شایانای خواهد کرد. از این رو اگر می‌خواهید که به تریدری که به صورت منطقی به فراز و نشیب بازار ارزهای دیجیتال نگاه می‌کند، تبدیل شوید؛ با ما در ادامه مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال همراه شوید.

تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال چیست؟

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

همانطور که در بخش اموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بیان کردیم، تحلیل تکنیکال به مطالعه میزان عرضه و تقاضا در بازارهای مالی می‌‎پردازد. اما همیشه بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال قیمت‌ها تغییر نمی‌کنند و گاهاً بر اساس عمکرد سرمایه‌گذاران بزرگ، قیمت‌ها دسخوش تغییر می‌شوند. از طرفی قیمت دارایی‌های موجود در بازارهای مالی همیشه براساس ارزش واقعی آن‌ها نمی‌باشند و ممکن است گران‌تر یا ارزان‌تر از ارزش واقعی آن‌ها باشند. آموزش تکنینکال ارز دیجیتال به شما در شناخت این تغییرات و تصمیم گیری بهتر و منطقی‌تر در این شرایط کمک خواهد کرد. افراد نیز می‌توانند با فعالیت در بازار راه و روش‌های تحلیل تکنیکال را یاد بگیرند، اما این روش مناسب می‌باشد و ممکن است دارایی‌های خود را از دست بدهید.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال به افراد کمک می‌کند که تحرکات قیمت و حجم معاملات را منطقی بررسی و حرکات و تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال را بررسی نمایند. احتمالا با موضوع تاریخ خودش را تکرار می‌‎کند، آشنا هسیتد. در نظر گرفتن این موضوع نیز به شما می‌کند تا قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به اتفاقاتی که در گذشته برای آن‌ها رخ داده است، حدس بزنید. به عنوان مثال ارز دیجیتال بیت کوین که این روزها روندی نزولی گرفته است و قیمت آن رو به کاهش است، این اتفاق دقیقاً 4 سال پیش یعنی در سال 2018 برای این ارز دیجیتال رخ داده بود.

به طور کلی ایده تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال شامل استفاده از الگوهای نموداری و اندیکتاتورهای مبنی بر پرایس اکشن‌های گذشته می‌باشد. بازارهای مالی بر اساس یک سری الگوهای مشخص رفتار می‌کنندکه بعد از قرار گرفتن در آن مسیر، همان روند تا مدت زمانی طی می‌شود.

بخش های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران با هدف کسب سود و فروش دارایی‌های خود در زمانی که در بیشترین مقدار خود به سر می‌برند، وارد بازار می‌شوند. انجام تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال قبل از ورود به معامله یکی از راه‌های شناسایی قیمت‌های احتمالی ارزهای دیجیتال در بالاترین یا پایین‌ترین وضعیت آن‌ها می‌باشد. تحلیل تکنیکال سرمایه‌گذاران با دیگر افراد متفاوت می‌باشد و ممکن است شخصی در زمانی خاص تصمیم به خروج از بازار داشته باشد، اما شخص دیگری در همان زمان تصمیم به سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی آن ارز دیجیتال را داشته باشد. از این رو روشی واحد برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود ندارد و هر سرمایه‌گذار با توجه به شناخت و استراتژی معاملاتی خود بازار را تحیلیل می‌کند. بخش‌های اموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به صورت زیر می‌باشد که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.

[ninja_tables id=”7383″]

مفاهیم پایه تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آشنایی داشتن با مفاهیم و فلسفه تحلیل تکنیکال از مقدماتی‌ترین بخش‌های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌باشد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. بنابراین پی بردن به مفاهیم پایه تحلیل تکنیکال بخشی از یادگیری و تحلیل بازار می‌باشد که در جهت چیدن استراتژی مناسب به شما کمک می کند. اگر فهمیدن این مسائل و خواند این حجم از مطالب برای شما دشوار می‌باشد، می‌توانید پکیج آموزش ارز دیجیتال را خریداری کنید.

مبنای تحلیل تکنیکال

تحلیل یا آنالیز تکنیکال بر اساس 3 اصل تاریخ تکرار می‌شود، حرکت و روند قیمت‌ها و اثر گذاری اتفاقات در قیمت‌ها، صورت می‌گیرد.

  • تاریخ تکرار می‌شود: مطالعه و بررسی اتفاقاتی که در گذشته برای یک ارز دیجیتال رخ داده است به ما در پیش بینی روند آن در آینده کمک خواهد کرد.
  • حرکت و روند قیمت‌ها: ارزهای دیجیتال معمولاً روندی در بازار را از سر می‌گیرند و علاقه‌ای به تغییر ندارند؛ یعنی اگر در حالت صعودی است به همان حالت ادامه می‌دهد.
  • اثر گذاری اتفاقات در قیمت‌ها: تمام اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد، اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی در کاهش یا افزایش قیمت ارزهای دیجیتال موثر می‌باشد.

روندها

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

در بازار ارزهای دیجیتال 3 روند را می‌توان از روی نمودار‌های آن‌ها بدست آورد، روند صعودی، روند نزولی و روند خنثی.

  • روند صعودی: این روند که با نام Bullish Run نیز شناخته می‌شود، نشان دهنده تقاضای زیاد برای خرید و چیره شدن آن بر عرضه می‌باشد.
  • سیر نزولی: روند یا سیر نزولی که با نام Bear Run نیز شناخته می‌شود، نشان دهنده این است که حجم تقاضای فروش بالا و بر تقاضای خرید و عرضه غلبه کرده است.
  • روند خنثی: در این حالت تعدلی بین مقدار عرضه و تقاضا وجود دارد.

سطوح حمایت و مقاومت

سطوح حمایت و قیمت بر روی افزایش یا کاهش قیمت‌ها تاثیر گذار می‌باشند ، همچنین بر فشار خرید و فروش غلبه می‌کنند. نام دیگر آن سطوح بازگشتی می‌باشد، چرا که قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر در این حالت وجود دارد.

چارت ها و نمودارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

نمودارو چارت‌های مختلفی برای نمایش روند ارزهای دیجیتال وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. نمودار میله‌ای(Bar Chart)، نمودارخطی(Line Chart) و نمودار شعمی(Candelstick Chart) از معروف‌ترین آن‌ها می‌باشد.

سیر نزولی و صعودی(خط روند)

در نمودارها با وصل کردن نقاط سقف و کف قیمتی مربوط به یک ارز دیجیتال می‌توان خطوط روند آن را رسم کرد. این خطوط به ما نشان می‌دهند که ارز دیجیتال مورد نظر در چه وضعیتی قرار دارد، سیر صعودی و نزولی آن را به ما نشان می‌دهد. برای اعتبار سنجی خطوط رسم شده، شما باید به فاکتور‌های همچون میانگین فاصله،دفعات برخورد، طول خط روند و حجم معاملات توجه کنید.

الگوهای نموداری تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

الگوهای نموداری یکی از مسائلی است که با شناخت آن می‌توانید زمان تغییر پیدا کردن قیمت را تشخیص بدهید. این الگو به دو دسته ادامه دهنده و بازگشتی تقسیم می‌شود که در حالت اول، ارز دیجیتال همان روند صعودی یا نزولی خود را دنبال می‌کند. اما الگوهای بازگشتی، روند صعودی و نزولی تغییر پیدا خواهد کرد به این صورت که اگر صعودی باشد، روندی نزولی خواهد گرفت.

کانال قیمت

کانال قیمت

کانال قیمت با توجه به روند صعودی یا نزولی ارز دیجیتال مورد نظر رسم می‌شود که در این حالت ابتدا باید خط روند اصلی آن رسم شود. سپس خطی موازی با خط روند که حالا ممکن است صعودی یا نزولی باشد رسم کنید به طوری که کندل‌ها بین این دو خط قرار بگیرند. برای درک بهتر شما از کانال قیمت می‌توانید تصویر بالا را مشاهده نمایید.

پترین یا الگوی پرچم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

الگوی پرچم تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

از روی چارت‌ها و نمودارها می‌توان به الگوی پرچم(Flag) رسید که معمولاً یا به صورت مستطیلی یا سه گوش می‌باشند. این الگو که جزء دسته ادامه دهنده‌ها می‌باشد، نیاز به صرف زمان برای پیدا کردن آن نمی‌باشد و با نگاهی جزئی می‌توان آن را یافت. این الگو معمولا بعد از رخ دادن روندی صعودی یا نزولی سریع قابل رسم می‌باشد، به عنوان مثال وقتی که قیمت ارز دیجیتال به یکباره زیاد یا سقوط می‌کند.

الگوی مثلثی(افزایشی، کاهشی و متقارنی)

الگوی مثلثی(افزایشی، کاهشی و متقارنی)

الگوهای مثلی تکنیکال در سه حالت افزایشی(Ascending)، کاهشی(Descending) و متقارن(Asymmetric) وجود دارند که هم ادامه دهنده و هم بازگشتی می‌باشند. در تصویر بالا این الگوها را می‌توانید مشاهده نمایید که ضلع پایینی الگوی مثلث افزایشی رو به بالا می‌باشد و دارای شیبی مثبت و ضلع بالایی افقی است. دقیقاً برعکس الگوی مثلی افزایشی، الگوی مثلثی کاهشی می‌باشد که دارای شیبی منفی است، اما در الگوی مثلثی متقارنی هر دو ضلع شیب دار می‌باشد.

الگوی سر و شانه معکوس و سقف

الگوی سر و شانه معکوس و سقف

سر و شانه معکوس و سقف الگوی دیگری برای تحلیل تکنیکال می‌باشد و دارای دو حالت سقف و کف می‌باشد که به حالت سقف آن TOP و به حالت کف آن Reverse می‌گویند. در الگو سر و شانه معکوس کف قیمتی در 5 مرحله صورت می‌گیرد و دو کف قیمتی آن سر به بالا دارند و 3 کف قیمتی سر به پایین دارند. در این حالت بعد از گذر از شانه آخر که در سمت راست قرار دارد، قیمت‌ها روندی صعودی خواهند گرفت. الگوی سر و شانه معکوس دارای 5 سقف قیمتی می‌باشد که شکل آن دقیقاً برخلاف الگوی سر و شانه معکوس می‌باشد. در این حالت بعذ از گذر از شانه سمت راست، قیمت‌ها به یکباره سقوط خواهند کرد.

نمودار کف و سقف دوقلو

نمودار کف و سقف دوقلو

این الگو زمانی رخ می‌دهد که قیمت ارز دیجیتال در نمودار دوباره به قیمت قبلی خود باز گردد که حالا روند نمودار ممکن است نزولی باشد یا صعودی. این مدل را معمولا با نام Adam-Eve نیز می‌شناسند که اگر شکل بین دو قله به صورت U شکل باشد به آن Eve و اگر به صورت V باشد به آن Adam می‌گویند.

الگوی فالینگ وج و رایزینگ وج

کانال قیمت را به یاد دارید؟ این الگو نیز شکلی همانند آن دارد با این تفاوت که خط‌ها دیگر موازی نمی‌باشند. فالینگ وج(Falling Wedge) که روندی نزولی دارد، دارای دو خط همگرا نزولی می‌باشد که بعد از آن قیمت‌ها افزایش می‌یابند. الگوی رایزینگ وج(Rising Wedge) دقیقاً شکلی مخالف با فالینگ وج دارد و روند همگرایی آن صعودی می‌باشد که ممکن است بعد از آن ممکن است شاهد شکست نمودار یا روند صعودی خود را طی کند. احتمال شکست رو به پایین خیلی بیشتر است، بنابراین در بیشتر مواقع شکست رو به پایین رخ می‌دهد.

الگوی فالینگ وج و رایزینگ وج

الگوهای کندل استیک

الگوهای کندل استیک

کندل استیک نوع دیگری از الگوهای نموداری می‌باشند که در مبحث تحلیل تکنیکال زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. الگوهای کندل استیک نیز مدل‌های مختلفی دارند که می‌توان به دوکی یا فرفره، دوجی و ماروبوزو اشاره کرد. الگوهای کندل استیک بیشتر برای نشان دادن نقاط بازگشتی استفاده می‌شوند و به وسیله آن می‌توان روند برگشت قیمتی را پیش بینی کرد. دانستن این الگوها بخشی از اموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌باشد که سرمایه‌گذاران باید آن‌ها را بلد باشند. پس از یادگیری مفاهیم و الگوهای تحلیل تکنیکال، بهتر است سراغ آموزش رمز ارز بروید تا دیگر بدون نگرانی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

ریزش واقعی و غیر واقعی

برخی از ریزش‌های قیمتی که در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد غیر واقعی هستند. این ریزش‌ها باعث می‌شود که تریدرها را به اشتباه وا درد و شروع به سرمایه گذاری کند. این شکست‌ها پس از مدتی روند خود را تغییر می‌دهند و موجب ضرر بسیاری از تریدرها می‌شوند. از این رو در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال باید صبور باشید و عجولانه دست به خرید و فروش نزنید. به این ریزش‌های تقلبی Fakeout گفته می‌شود. این اتفاق در نمودار بیت کوین بسیار اتفاق می‌افتد و همیشه باعث می‌شود که عده‌ای دچار ضرر شوند. در نمودار قیمتی بیت کوین بارها سطوح حمیات و مقاومت به اشتباه شکسته می‌شود.

این شکستی به اشتباه مفهومی را در تحلیل تکنیکال به وجود آورده است به نام، پولبک(Pulback). برای این که در تله چنین ریزش‌های غیر واقعی نیافتید، منتظر بمانید تا سطح حمایت و یا مقاومت شکسته شده، مجدداً لمس شود. این شکستی در کندل‌های بعدی اتفاق می‌افتد، از این رو صبر کردن و دقت بیشتر یک امر ضرروی در خرید و فروش دارایی‌ها است. زمانی که این کار را انجام دهید، معامله شما مطمئن‌تر خواهد بود. Pullback به حالتی گفته می‌شود که سطح حمایت و یا مقاومت شکسته می‌شود؛ اما قیمت دارایی دیجیتال مجدداً به همان قیمت قبلی باز می‌گردد. در این حالت روند قیمتی ارز دیجیتال عکی می‌شود و بهترین زمان برای سرمایه گذاری است.

اندیکتاتور و تحلیل استلار

اندیکتاتور

اندیکتاتور

در این بخش از آموزش ارز دیجیتال قصد داریم مفهوم اندیکتاتور و تحلیل استلار را برای شما عزیزان مطرح کنیم. اندیکتاتور یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال ارزدیجیتال می‌باشد که با استفاده از فرمول‌ها، یک سری نقاط بر روی نمودار بدست می‌اید. داده‌های قیمتی بدست آمده از فرمول ریاضی شامل قیمت‌های باز(Open)، بیشترین قیمت(High)، کمترین قیمت(Low) و قیمت بسته(Close) می‌باشد. به طور کلی دو نوع اندیکتاتور وجود دارید، یکی پیشرو(Leading) که برای پیش بینی قیمت و دیگری پسرو(Lagging) که برای روند نزولی استفاده می‌شوند.

 تحلیل استلار

 تحلیل استلار

تحلیل استلار یکی دیگر از روش‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌باشد که بر اساس ارز دیجیتال استلار رخ می‌دهد. نمودارهای عقربه‌ای تحلیل تکنیکال استلار را می‌توان بر اساس بازه زمانی دلخواه خود انتخاب نمایید. تاریخچه و سوابق یک کوین در تحلیل تکنیکال بررسی می‌شود و تحلیل استلار تنها مختص به تاریخچه ارز دیجیتال استلار می‌باشد. این ارز دیجیتال با هدف دسترسی مردم به خدمات مالی ایجاد گردید و همچنین مناسب کسانی است که قدرت پرداخت هزینه بالای خدمات مالی را ندارند. ارزهای دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌های ایرانی نیز خریداری نمایید؛ با خواندن مقاله اموزش خرید ارز دیجیتال از نوبیتکس به راحتی می‌توانید در این صرافی رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

اسیلاتور مومنتم چیست؟

اندیکاتورهای پیشرو معمولاً به صورت و یا به شکل اسیلاتور مومنتم ظاهر می‌شوند. در این حالت اسیلاتور مومنتم نرخ تغییر قیمت را اندازه گیری می‌کند که مومنتم قیمت افزایش یا کاهش می‌یابد. زمانی که قیمت یک دارایی افزایش یابد مومنتم قیمت نیز افزایش خواهد یافت و زمانی که خلاف آن اتفاق بیافتد، مومنتم قیمت کاهش می‌یابد. از طرفی هر چه سرعت رشد قیمتی(کاهشی یا افزایشی) بیشتر باشد، مومنتم قیمت نیز کوچک‌تر و یا بزرگتر خواهد بود. به طور کلی کاهش سرعت صعود قیمت باعث کند شدن مومنتم قیمت و افزایش سرعت سعود قیمت باعث افزایش مومنتم قیمت می‌گردد. با مسطح شدن تغییرات قیمتی، سطح مومنتم نسبت به حالت قلیش کمتر است.

افزایش و یا کاهش مومنتوم نشان دهنده صعودی و یا نزولی بودن قیمت‌ها نیست بلکه فقط نشان دهنده این است که سطح مومنتم به حالت متعادل‌تری برگشته است.  اندیکاتور اسیلاتور مومنتم  از فرمول‎‌های مختلفی برای رسیدن به تغییران قیمتی استفاده می‌کند. به عنوان مثال اندیکاتور RSI یکی از اندیکاتورهایی است که با استفاده از تغییرات قیمتی روند بازار و دوره‌های صعودی و ریزش بازار را نشان می‌دهد.

تحلیل پولکادات

پولکادات یکی دیگر ارزهای دیجیتال در حوزه وب3 می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. این ارز دیجیتال در حال حاضر دارای رتبه 11 حجم معاملاتی 716,240,367 دلار در 24 ساعت گذشته یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال می‌باشد.

میانگین متحرک (Moving Average)

میانگین متحرک در دسته اندیکتاتورهای پسرو قرار دادر و در پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال به ما کمک نخواهد کرد. MA یا میانگین متحرک به دو دسته میانگین متحرک ساده(SMA) و میانگین متحرک نمایی(EMA) تقسیم بندی می‌شوند.

مک دی (MACD)

مک دی نوع دیگری از اندیکتاتورها می‌باشد که مخفف کلمه Moving Average Convergence Divergence می‌باشد. این اندیکتاتور نیز از نوع پسرو می‌باشد و به معنای میانگین حرکت واگرایی و همگرایی است.

مدیریت سرمایه و ریسک

مدیریت سرمایه یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای معامله کردن می‌باشد که هر سرمایه‌گذاری باید آن را بلد باشد. ریسک به احتمال خطری که شما در ابتدای شروع و انتهای یک معامله می‌پذیرید، می‌گویند. اگر مقدار سود شما در پایان معامله از نرخ ریسک پیشی بگیرد، معامله سودآوری برای شما خواهد بود. مدیریت سرمایه و ریسک از دو اصول مهم در استراتژی ترید می‌باشند که رعایت کردن این دو سبب سود شما در معاملات می‌شود. 5 نوع ریسک در بازارهای مالی وجود که می‌توان به ریسک اعتباری، ریسک حقوقی، ریسک نقدینگی، ریسک بازار و ریسک عملیاتی اشاره کرد. آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در این بخش به پایان می‌رسد، امیدواریم که این مقاله در درک بهتر تحلیل تکنیکال کمک کرده باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع‌بندی

تحلیل و آنالیز بازار یکی از موارد مهمی است که هر سرمایه گذار پیش از ورود به یک معامله باید آن را در نظر بگیرد. بنابراین آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به افراد در انتخاب زمان ورود و خروج به بازارهای مالی کمک می‌کند و احتمال ضرر کردن آن‌ها را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد. در مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به 4 بخش مجزا تقسیم بندی کردیم تا با بخش‌های آن آشنا شوید و به راحتی بتوانید به مطالعه بخش‌های مورد نیاز خود بپردازید.

سوالات متداول

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای ترید طلا و دلار کاربردی است؟

بله برای ترید کردن در هر زمینه در بازارهای مالی تحلیل تکنیکال بسیار مفید می‌باشد.

تحلیل تکنیکال در بازار فارکس کاربرد دارد و اینکه اندیکتاتورهایی که همخوانی بیشتری دارند، کدامند؟

بله این مقاله برای بازار، فارکس، ارز دیجیتال و بورس کاربرد دارد و از طریق الگوهای گفته شده به راحتی می‌توانید، سقوط یا کاهش قیمت دارایی‌های موجود در بازارهای مالی را پیش بینی کنید. اندیکتاتورهای مختلفی وجود دارند که حالا همه آن‌ها را نتوانستیم در این مقاله جای بدهیم ولی در آینده در بروزرسانی‌ها به مقاله اضافه خواهد شد. اما این را بدناید که نمی‌شود اندیکتاتوری به شما پیشنهاد بدیم که به وسیله آن بتوانید به راحتی درآمد کسب کنید. همچین چیزی غیرممکن است، اما شما می‌توانید اندیکتاتورهای مختلفی را یاد بگیرید و آن‌ها را باهم ترکیب کنید تا در معاملات خود موفق‌تر از بقیه ظاهر بشید.

با گذراندن دوره مقدماتی ارزهای دیجیتال می‌توان در بازارهای مالی فعالیت کرد؟

خیر گذراندن تنها دوره مقدماتی آموزش ارزهای دیجیتال کافی نمی‌باشد و شما علاوه بر آن باید دوره‌های زیر را هم بگذرانید.

  1. استراتژی معاملاتی– محمد فاموریان
  2. دوره هوش بورسی – محمد فاموریان
  3. دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی – محمد فاموریان
  4. آشنایی با اندیکتاتورهای مهم – محمد فاموریان
  5. دوره هوش بازار جهانی فارکس – محمد فاموریان

اپلیکیشن تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال داریم؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم یک سری ربات وجود دارد که از طریق آن‌ها افراد قیمت‌های ارزهای دیجیتال رو پیش بینی می‌کنند. اما قیمت این ربات‌ها ارزان نمی‌باشد و بیشتر توسط تریدرهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین گذراندن دوره تحلیل تکنیکال هم در وقت هم در هزینه شما صرفه جویی می‌کند و از طرفی با یاد گرفتن آن خود شما هم می‌توانید به عنوان یک مدرس این مباحث را تدریس کنید.

ابزار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیا هستند؟

همین مباحثی که در این مقاله قرار گرفته شده است از مباحث اصلی و پایه‌ای تحلیل تکنیکال است. الگوها و نمودارهای گفته شده را به خوبی یاد بگیرید و در معاملات خود استفاده نمایید و درصد موفقیت خود را در بازار دو چندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *