NFT یکی از بسیار دارایی‌هایی است که در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌شود. این دارایی را می‌توانید از پلتفرم‌های مخصوص NFT خریداری نمایید و یا در آن‌جا به فروش برسانید. برخی از افراد به این نوع از دارایی‌های دیجیتال علاقه زیادی دارند و معمولاً تعداد زیادی از آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند. کسب درآمد از NFTها یکی از راه‌های پردرآمد از بازار ارزهای دیجیتال به شما می‌آید. افراد می‌توانند ست‌ها و یا NFTهای  خود را به کالکشن‌هایی تبدیل کنند و از این راه درآمد بیشتری را از NFTها دریافت کنند. هنرمندان می‌توانند با طراحی 10ها هزار کالکشن و قرار دادن آن‌ها در کالکشن‌های NFT میلیون‌ها درآمد داشته باشند. افرادی که در بازار NFT فعالیت می‌کنند به طور حتم با مفهوم کالکشن NFT برخورد داشتند. اما کالکشن NFT چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم شما را با آموزش ساخت کالکشن NFT آشنا کنیم تا اطلاعات کامل‌تری در اینباره داشته باشید.

کالکشن NFT چیست؟

کالکشن NFT چیست؟

کالکشن یا کلکسیون به مجموعه‌ای از آثار هنری یکسان گفته می‌شود که توسط شخص خاصی جمع‌آوری و یا تولید شده است. NFTها به وسیله کامپیوتر تولید می‌شوند و نشان‌دهنده محصول خاصی می‌باشند. از مشهورترین مجموعه‌ها و یا کالکشن‌های NFT می‌توان به کریپتوپانک‌ها، میمون‌های کسل و Cool Cats اشاره کرد. اگر با دنیای NFTها آشنایی جزئی داشته باشنید، حتما اسم کریپتوپانک‌ها و قیمت‌های باورنکردنی آن‌ها را شنیده‌اید. همین موضوع به خودی خود نشان دهنده این است که ارزش NFTها تا چه اندازه بالا است. NFTها بر روی بلاک چین پیاده سازی و یا مینت می‌شوند تا هر کدام به یک دارایی منحصر به فرد تبدیل شوند. پس از مینت شدن بر روی بلاک چین کدی منحصر به فرد نیز به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. این کد نشان دهنده مالک و یا خالق اثر NFT است.

شبکه‌های بلاک چینی که این آثار بر روی آن‌ها پیاده سازی و یا مینت می‌شود اتریوم، سولانا، پالیگان و یا غیره می‌باشد. ساخت NFT کار چندان مشکلی نیست و همانند آپلود کردن عکسی درون یک وبسایت است. البته این مورد با آپلود کردن عکس در سایت‌ها کمی متفاوت است. افرادی برای بارگذاری NFTها در سایت‌ها و یا پلتفرم‌های فروش NFT بایستی کارمزد شبکه و کیف پول سازگار با آن شبکه را پرداخت و در اختیار داشته باشند. کارمزدهایی که افراد باید در زمان بارگذاری NFTها پرداخت کنند به شرح زیر است.

  • هزینه گس شبکه: زمانی که قصد انجام تراکنشی بر روی یک شبکه بلاک چین را داشته باشید، باید هزینه انجام کارتان و یا همان هزینه فنی را پرداخت کنید.
  • کارمزد لیست کردن: هر پلتفرم فروشگاهی NFT هزینه‌ای را برای لیست کردن NFTها دریافت می‌کند. این کارمزد در برخی از پلتفرم‌ها همانند پلتفرم راریبل و پلتفرم اوپن سی، کارمزد NFT پس از فروش آن از کاربران دریافت می‌شود؛ اما سایر پلتفرم‌ها هزینه کارمزد را همان ابتدای کار دریافت می‌کنند.
  • کارمزد مارکت پلیس: هر کدام از NFTها در مارکت خاصی خرید و فروش می‌شوند که هزینه کارمزد هر مارکت با دیگری متفاوت است.

هزینه قرار دادن NFTها در پلتفرم‎‌های مختلف از 1 تا 500 دلار و یا حتی بیشتر نیز می‌باشد. امروزه مینت کردن NFTها بر روی شبکه‌های پالیگان و یا اتریوم انجام می‌شود که به نسبت گذشته ساده‌تر شده است. با آموزش ساخت کالکشن NFT به راحتی می‌توانید انواع NFTهای خود را با هزینه‌های کمی در انواع مارکت پلیس‌ها به فروش برسانید. هزینه کارمزد ساخت NFT بر روی دو شبکه اتریوم و پالیگان پس از فروش NFT از فروشندگان دریافت می‌شود؛ اما در شبکه سولانا خودتان باید کارمزد ساخت NFT را پرداخت نمایید. کارمزد ساخت NFT  بر روی شبکه پالیگان به نسبت سایر شبکه‌ها کمتر است، از این رو قصد داریم نحوه ایجاد کالکشن NFT را بر روی این شبکه به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

ساخت کالکشن ان اف تی چگونه است؟

آموزش ایجاد COLLECTION NFT موضوعی است که در این بخش از مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. زمانی که با آموزش ساخت کالکشن NFT به طور کامل آشنا شدید نسبت به ساخت کالکشن خود در یکی از مارکت پلیس‌های اقدام نمایید. توجه داشته باشید که هر چیزی را می‌توان به NFT تبدیل کرد. به عنوان مثال می‌توانید دست نوشته‎‌های خود را به NFT تبدیل کنید. برای آشنایی با نحوه این کار، مقاله چطور نوشته های خود را NFT کنیم را مطالعه نمایید. در ادامه شما را با نحوه ایجاد کالکشن NFT در پلتفرم اوپن سی آشنا خواهیم کرد. برای اینکه بتوانید در این پلتفرم خرید و فروش کنید بهتر است با بخش‌های آن آشنایی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم مقاله پلتفرم اوپن سی چیست را مطالعه نمایید. در ابتدا باید بدانید که برای دسترسی به  پلتفرم Opensea بایستی نرم‌افزار تغییر آی پی داشته باشید.

ساخت کالکشن در مارکت پلیس اوپن سی یک عملیات بسیار ساده است. شما می توانید تنها با چند کلیک در پلتفرم اوپن سی یک کالکشن ایجاد کنید و سپس ان.اف.تی های خود را در آن مجموعه اضافه نمایید. در ادامه همان‌طور که مطلع هستید ابتدا طریقه ایجاد کالکشن را به شما آموزش خواهیم داد و سپس به سراغ اضافه کردن NFT در کالکشن ایجاد شده می رویم، در ادامه همراه ما باشید. پس از ورود به این سایت نشانه‌گر موس خود را بر روی آیکون آدمکی که در سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، نگه دارید. پس از چند ثانیه صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود، بر روی گزینه My Collections کلیک نماید. سپس یکی از کیف پول‌های زیر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید در آن کیف پول حساب کاربری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نیفتی گیت وی چیست

آموزش ساخت کالکشن NFT – بخش دوم

پس از اینکه کیف پول خود را به پلتفرم اوپن سی متصل کردید، تصویری همچون تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که قبلاً کالکشنی را ایجاد کرده باشید در این قسمت می‌توانید آن را مشاهده، تغییر و یا حذف نمایید. برای ساخت کالکشن جدید بر روی گزینه Create a Collection کلیک نمایید.

ساخت کالکشن ان اف تی چگونه است؟

پس از این مرحله صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود در این بخش شما می‌توانید نوع و شرایط قرارداد را با سلیقه خودتان مشخص کنید و یا از قرار داد پیشفرض اوپن سی استفاده کنید. پس از انتخاب یکی از این دو نوبت به وارد کردن بخش‌ها و اطلاعات کالکشنتان می‌رسد.

آموزش ایجاد COLLECTION NFT

آموزش ساخت کالکشن NFT – بخش سوم

در این بخش بایستی اطلاعات مربوط به کالکشن خود را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل تصویر لوگو و یا نام برند، نوع دسته بندی، توضیحات و سایر اطلاعات دیگر را وارد نمایید. سایز عکسی را که باید برای لوگو در نظر بگیرید، 350*350 باشد. همچنین می‌توانید عکسی را برای کالکشن خود انتخاب کنید که سایز آن باید 400*600 باشد. سعی بر این داشته باشید که توضیحات اجمالی برای ست کالکشنتان تایپ نکنید، چرا که ممکن است نمایش داده نشود.

آموزش ساخت کالکشن NFT - بخش سوم

آموزش ساخت کالکشن NFT – بخش چهارم

پس از اینکه اطلاعات خواسته شده را وارد کردید نوبت به مشخص کردن دسته بندی NFTتان می‌رسد. در این مرحله شما بایستی یکی از دسته بندی‌هایی را که در جدول زیر قرار گرفته است را انتخاب نمایید.

 

آموزش ساخت کالکشن NFT - بخش چهارم

در این قسمت باید تصویر شاخص خود را آپلود کنید. این تصویر برای نمایش کالکشن شما در صفحه اصلی پروفایل شما نمایش داده می شود. طبق گفته داخل تصویر بهتر است سایز این بخش 600 در 400 پیکسل باشد تا بهتر بتوانید از تمامی بخش های تصویر استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر می توانید مکان جانمایی عکس فوق را در تصویر ذیل مشاهده کنید.

معنی

نام لاتین

هنری

Art

مجموعه‌ای یا کلکسیونی

Collectibles

موسیقی

Music

عکاسی

Photography

ورزشی

Sports

کارت های تجاری

Trading Cards

سودمند

Utility

پس از این مرحله شما می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعیتان را در این بخش قرار بدهید. اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید و یا حساب کاربری دارید که به NFT مربوط می‌شود، آن را حتما به کالکشن خود اضافه کنید. پس از این مرحله بر روی گزینه Create کلیک کنید تا کالکشن شما ایجاد شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

NFTها یکی از پردرآمدترین دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌روند که ارزش برخی از آن‌ها به میلیون‌ها دلار نیز می‌رسد. افراد علاقه مند به این حوزه می‌توانند با قرار دادن NFTهایشان در یک کالکشان درآمد بیشتری از این بازار پر رونق کسب کنند. کسب درآمد از NFTها کار چندان مشکلی نیست و کافی است اثر هنری خود را به NFT تبدیل کنید و آن را در یکی از پلتفرم‌های دنیا به فروش برسانید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را باآموزش ساخت کالکشن NFT آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید با قرار دادن NFTهایتان در به راحتی به فروش برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *