ارزهای دیجیتال به یکی از مشاغل پر درآمد جامعه تبدیل شده است. از این رو بیشتر افراد در تلاشند تا پا جای سرمایه‌گذاران موفق در این حوزه بگذارند و زندگی و وضعیت مالی خود را دگرگون کنند. از این رو افراد تازه کار بدون دیدن دوره‌های آموزش ارز دیجیتال پا به این عرصه می‌گذارند و در مدت زمان کوتاهی سرمایه خود را از دست می‌دهند. حالا چرا این اتفاق برای آن‌ها رخ می‌دهد؟ زیرا طریقه خرید ارز دیجیتال و نحوه ی خرید ارز دیجیتال را به خوبی یاد نگرفتن یا اصلا بلد نمی‌باشند. از این رو ما در مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال قصد داریم شما را با مفاهیم ارزهای دیجیتال و هر آنچه که باید پیش از ورود به بازار بدانید را به شما عزیزان یاد خواهیم داد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال و اینکه چه ارزهای دیجیتالی را بهتر است خریداری کنیم از مواردی است که باید به آن توجه کنید. از این رو در این بخش از مقاله اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال قصد داریم این مفاهیم را به شا توضیح دهیم. اکثر افراد ارز دیجیتال بیت کوین را می‌شناسند، اما با نحوه خریدن بیت کوین آشنایی ندارن و بی پروا به خرید بیت کوین می‌پردازند. این افراد از آنجایی که درکی از بازار ارزهای دیجیتال نیز ندارند؛ زمانی که بیت کوین در بالاترین حد قیمتی خود قرار دارد، آن را خریداری و در زمانی که در پایین‌ترین حد خود می‌باشد، می‌فروشند. بنابراین اموزش خرید ارز دیجیتال مهم‌ترین موضوعی است که یک تریدر باید پیش از سرمایه‌گذاری به آن واقف باشد. حال مفاهیمی که شما باید پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدانید به ترتیب زیر می‌باشد.

تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال

افراد برای آنکه بتوانند بازار ارزهای دیجیتال را به خوبی درک کنند، ابتدا باید نمودارها را به خوبی بشناسند. با شناخت الگوها و نمودارهای مربوطه به راحتی می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال را با توجه به رفتار آن‌ها در بازار حدس بزنید. بنابراین تحلیل تکنیکال شما را در معاملات خود بیش از پیش جلو می‌اندازد و در مدت زمان کمی به یک سرمایه‌گذار موفق تبدیل می‌شوید. نمودار زیر نشان دهنده وضعیت بیت کوین می‌باشد که از طریف تحلیل تکنیکال می‌توانید آینده آن را حدس بزنرید.


تحلیل بنیادی

ارزهای دیجیتال مشهور نظیر بیت کوین در زمان‌های مختلف وایت پیپری در بازار ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند. وایت پیپر نشان دهنده وضعیت ارز دیجیتال در آینده می‌باشد که توسط تیم توسعه دهنده سازنده ارز دیجیتال در زمان انتشار آن ارز دیجیتال منتشر می‌شود. با مطالعه وایت پیپر آن ارز دیجیتال تا حدودی می‌توانید تصمیم بگیرید که خرید ارز دیجیتال مورد نظر تصمیم عاقلانه‌ای است یا خیر.

تحلیل بازار

بازارهای ارز دیجیتال، بازاری رقابتی است که حدس زدن چگونگی روند ارزهای دیجیتال تا حدودی مشکل است. برای این که به خوبی بتوانید بازار را تحلیل کنید باید به دو تحلیل قبل، کاملاً مسلط باشید.

تریدر و سرمایه گذار کیست؟

سرمایه گذار

سرمایه گذار

سرمایه گذار به آن دست از افراد گفته می‌شود که بیشتر با هدف خرید و ذخیره ارز دیجیتال به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. این افراد ارزهای دیجیتالی را که خریداری می‌کنند در کیف پول خود برای مدت زمانی طولانی محفوظ نگه می‌دارند. سرمایه‌گذاران از بالا رفتن ارزهای دیجیتال به صورت تدریجی سود کسب می‌کنند و معمولا به سود مطلوبی خواهند رسید. به عنوان مثال فردی که ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های قبل خریداری کرده و تا به امروز آن را در کیف پول نگهداری کرده است. اگر قصد فروش آن را بکند به ظور قطع سود زیادی کسب خواهد کرد.

تریدر

تریدر

معامله‌گر یا تریدر دقیقاً روندی مخالف سرمایه‌گذار، برای سرمایه‌گذاری دارد. تریدر به این صورت کار می‌کند که ارزهای دیجیتالی را که خریداری می‌کند در مدت زمانی کوتاه در کیف پول خود نگهداری می‌کند. تریدر با مشاهده افت قیمت ارز دیجیتالی دست به خرید آن می‌زند و در زمانی که شروع به افزایش قیمت می‌کند، آن را می‌فروشد. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آموزش برای تریدرها بسیار مفید می‌باشد، چرا که به صورت لحظه‌ای و آنی دست به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌زنند. تریدرها و سرمایه‌گذارن هر دو مستلزم به گذراندن دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشند تا در معاملات خود به مشکل نخورند.

برترین ارزهای دیجیتال

برترین ارزهای دیجیتال

از زمان پیدایش بیت کوین در سال 2009 تعداد بسیار زیادی رمزارز تا به امروز تولید شده‌اند. در حال حاظر چیزی بالغ بر بیش از 9000 ارز دیجیتال وجود دارد که روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود. افراد بعد از گذراندن دوره جامع ارز دیجیتال باید نسبت به شناخت ارزهای دیجیتال نیز آگهی پیدا کنند و با برترین ارزهای دیجیتال آشنا شوند. از برترین ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت کوین، اتریوم، ارز دیجیتال بایننس، پولکادات و عیره اشاره کرد. البته شما می‌توانید با وارد شدن به وبسایت www.coinmarketcap.com لیست برترین ارزهای دیجیتال را مشاهده نمایید. ارزهای دیجیتال به 3 دسته میم کوین، آلت کوین و شت کوین تقسیم می‌شوند که بیشتر ارزهای دیجیتال در دسته آلت کوین قرار دارند.

  • میم کوین چیست: به آن دسته از ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که قیمت آن‌ها بر اساس افراد مشهور جامعه تغییر می‌کنند. به عنوان مثال ارز دیجیتال دوج کوین میم کوین می‌باشد چرا که قیمت آن  به دلیل مسخره شدن این رمزارز توسط ایلان ماسک به یکبار کاهش یافت.
  • آلت کوین چیست: ارزهای دیجیتالی که بعد از ارز دیجیتال بیت کوین روانه بازار گردیدند را آلت کوین می‌گویند. این گونه ارزهای دیجیتال دارای نقش راه می‌باشند و معمولاً دارای وایت پیپر هستند که اتریوم معروف‌ترین آلت کوین می‌باشد.
  • شت کوین چیست: ارزهای دیجیتالی که بدون پشتوانه و هدف تولید می‌گردند و صرفاً برای کلاهبرداری استفاده می‌شود را شت کوین می‌گویند. شناسایی این گونه از ارزهای دیجیتال بسیار مهم می‌باشد چرا که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها امری اشتباه است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال به این صورت می‌باشد که شما قبل از اقدام به خریدن ارزهای دیجیتال باید این 3 مقوله را قبل از آن تهیه کنید.

  1. کیف پول
  2. اینترنت پر سرعت
  3. صرافی قابل اعتماد

در اختیار داشتن این 3 مورد از ملزومات و مراحل قبل از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. به عنوان مثال نحوه خرید بیت کوین به این صورت می‌باشد که شما باید کیف پولی در اختیار داشته باشید تا پس از خریداری ارز دیجیتال بیت کوین را در آن ذخیره کنید. داشتن اینترنت پر سرعت نیز بسیار مهم می‌باشد چرا که اگر به هر نحوه‌ی اینترنت شما قطع یبا دچار اختلال شود، امکان این که معامله از سوی صرافی فسخ یا غیر قابل شناخته شود، وجود دارد. در ویدیو زیر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت Crypto.com آورده شده است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

صرافی قابل اعتماد بعد از کیف پول، اهمیت زیادی در نحوه خریدن بیت کوین دارد، صرافی‌های زیادی در اقسی نقاط دنیا وجود دارد و پیدا کردن یک صرافی مناسب کمی مشکل است. حالا یک صرافی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که از آن برای انجام معاملات خود استفاده کنیم، این موضوع یکی از بخش‌های مقاله اموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد که در ادامه با آن روبرو خواهید شد.

کیف پول

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یکی از اصلی‌ترین و پراهمیت‌ترین موارد آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد که باید به آن توجه بسیاری شود. صرافی‌های ارز دیجیتال دارای قسمتی می‌باشند که شما بعد از خرید رمزارز می‌توانید دارایی خود را در آن جا ذخیره کنید. اما صرافی‌های ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری از هکرها و افراد سود جو می‌باشند و همین امر بیانگر این است که صرافی محلی مناسب برای ذخیره ارزهای دیجیتال شما نمی‌باشد. از این رو داشتن کیف پول یکی از واجبات مهم در نحوه ی خرید ارز دیجیتال می‌باشد. کیف پول‌های متعددی اعم از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارند که هر کسی با توجه به نیاز خود یکی را از بین این دو برمیگزیند.

  • کیف پول سخت افزاری: 

    • والتی است که همانند والت یا کیف پول واقعی شما قابل حمل می‌باشد و ماحیطی فیزیکی دارد. این نوع از کیف پول‌ها امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری دارند، اما سرعت انتقال دارایی‌ها در این کیف پول کمی کند می‌باشد. از برترین کیف پول‌های سخت افزاری حال حاضر می‌توان به کیف پول لجر و ترزور می‌باشد.
  • کیف پول نرم افزاری:

    • این دسته از کیف پول‌های سرعت بسیار بالایی دارند و همچنین از امنیت خوبی برخوردار می‌باشند. هر چند امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری دارند. کیف پول‌های نرم افزاری دسترسی کامل به اینترنت دارند و به راحتی بر روی پلتفرم‌های موبایل و ویندوز و غیره قابل نصب و استفاده می‌باشد. از برترین کیف پول‌های نرم افزاری می‌توان به کیف پول متامسک و تراست والت اشاره نمود.

اینترنت پر سرعت

اینترنت پر سرعت

داشتن اینترنتی که از سرعت کافی برخوردار باشد یکی از ملزمات پیش از خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد که باید به آن توجه کرد. در صورتی که اینترنت شما سرعت پایینی دارد یا گاهاً با قطعی روبرو می‌شوید، نسبت به تهیه اینترنت پر سرعت اقدام نمایید؛ چرا که ممکن است انتقال اطلاعات در زمان مناسب و قیمت تعیین شده صورت نگیرد. به عنوان مثال در نحوه خرید بیت کوین شما قصد خرید مقداری از این ارز دیجیتال را با قیمتی که از پیش تعیین کرده‌اید، دارید، اما به دلیلی قطعی شما در حین معامله شخصی دیگر زودتر از شما آن را خریداری می‌کند یا اینکه قیمت آن مقدار از رمزارز بیت کوین افزایش می‌یابد. از این رو داشتن اینترنت پر سرعت یکی از بخش‌های آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌‍باشد که باید به آن توجه شود.

صرافی قابل اعتماد

صرافی قابل اعتماد

انتخاب صرافی مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال از مهم‌ترین بخش‌های آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد. صرافی‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، اما یک صرافی خوب مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در حال حاضر برترین صرافی، صرافی بایننس می‌باشد که حجم معاملات آن نسبت به سایر صرافی بالا می‌باشد و همچنین از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. بنابراین متوجه شدید که حجم معاملات بالا و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال زیادی خود بیانگر یک صرافی خوب می‌باشد. از طرفی صرافی باید پاسخگوی امنیت دارایی کاربران خود باشد و دارایی‌های آنان را از جانب هکرها محفوظ نگه دارد.

صرافی یونی سواپ یکی از صرافی‌ها مطرح دنیا می‌باشد که چندی پیش مورد حمله سایبری قرار گرفت. از این رو افرادی که دارایی‌های خود به جای نگهداری در کیف پول در صرافی ذخیره می‌کردند، دارایی‌‌های خود را از دست دادند.  همچنین صرافی باید دارای رباط کاربری آسان و کاربر پسن نیز باشد که کاربران به هنگام استفاده از آن دچار مشکل و سردرگمی نشوند. در جدول زیر می‌توانید لیستی از بهترین صرافی‌های ایرانی و خارجی را مشاهده کنید.

[ninja_tables id=”7560″]

بهترین انتخاب برای صرافی، صرافی بایننس می‌باشد چرا که تمام این ویژگی‌ها را دارا می‌باشد، شما با خواندن مقاله اموزش ترید در بایننس به راحتی می‌توانید در این صرافی فعالیت کنید و طریقه خرید ارز دیجیتال را یاد بگیرید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین مفاهیمی است که هر سرمایه‌گذار باید به آن واقف باشد و آن‌ها را در معاملات خود استفاده نمایید. به عنوان مثال با تحلیل تکنیکال که یکی از بخش‌های مهم در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌باشد، با شناخت الگوها و نمودارها به راحتی و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید قیمت و روند ارزهای دیجیتال را در بازار آینده حس بزنید. از طرفی آموزش خرید ارز دیجیتال به تنهایی کافی نمی‌باشد و افراد نیاز به کسب تجربه در این بازار نیز می‌باشند تا با چم و خم بازار آشنا شوند و بهتر بتوانند بازار را تحلیل کنند که تحلیل بازار نیز خود بخشی از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال است. در این مقاله ما سعی بر این داشتیم شما را با نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا سازیم، امیدواریم مطلب فوق مسفر ثمر واقع شده باشد.

سوالات متداول

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتالی به چه صورت است؟

ارز دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌هایی زیادی خریداری یا در صرافی‌های زیادی به فروش برسانید، اما چگونگی انجام آن در هر صرافی با صرافی دیگر متفاوات می‌باشد.

آیا با ریال می توان ارز دیجیتال خریداری کرد؟

بله، طریقه خرید ارز دیجیتال از صرافی با ریال به این صورت است که شما می‌بایست در صرافی‌های ایرانی حساب کاربری ایجاد نمایید و پس از طی کردن مراحل احراز هویت، حساب خود را با ریال شارژ و ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری نمایید.

آیا حتما باید بیت کوین بخریم؟

خیر، قیمت بیت کوین بسیار بالا می‌باشد و نیاز به داشتن سرمایه زیادی است، از این رو شما می‌توانید تمرکز خود را بر روی سایر ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم و بایننس بگذارید. البته خرید ارز دیجیتال بیت کوین به دلیل آینده دار بودن آن تصمیم عاقلانه‌ای نیز می‌باشد. در دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال محمد فاموریان توضیحی در رباطه با این که چه ارزهای برای سرمایه‌گذاری هستند برای شما عزیزان قرار گرفته است.

مراحل خرید ارز دیجیتال چیست؟

برای خرید ارز دیجیتال به ترتیب تهیه کیف پول دیجیتال، دسترسی به اینترنت پر سرعت، انتخاب صرافی معتبر، احراز هویت در صرافی، شارژ حساب و خرید ارز دیجیتال می‌باشد. این مراحل، نحوه خرید ارز دیجیتال است که باید قبل از خرید آن‌ها را مو به مو انجام دهید.

ارز دیجیتال خریداری شده را می توان در صرافی ذخیره کرد؟

بله، اما این کار پیشنهاد نمی‌شود چرا که صرافی‌ها به مراتب مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند و احتمال از دست رفتن دارایی‌های شما وجود دارد.

نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال به چه صورت است؟

نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال به این صورت است که شما ابتدا باید وایت پیپر مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر را مطالعه نمایید، چرا که برای اولین بار در لیست صرافی‌ها قرار گرفته‌اند و امکان تقلبی بودن آن‌ها بسیار بالا است، از این رو در خرید ارزهای دیجیتالی که به تازگی وارد بازار می‌شوند، احتیاط کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *