افراد زیادی امروزه به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول می‌باشند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و اتریوم دارایی‌های گران بهایی می‌باشند که در هر زمان و مکانی می‌توان آن‌ها را به پول رایج کشورهای مختلف تبدیل کرد. خوب حالا شاید این سوال پیش آید که کجا باید آن‌ها را نگهداری کنیم تا از خطر سرقت رفتن در امان باشند، بانک‌ها یا صرافی‌ها؟ هیچکدام از این دو مورد محل مناسبی برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال شما نمی‌باشند. بهترین مکان برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال می‌باشد که به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری موجود می‌باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال رایگان بپردازیم تا دارایی‌های دیجیتال خود را در محلی ایمن ذخیره‌سازی کنید.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال چیست؟

دارایی‌های دیجیتال نیاز به محلی ایمن و مطمئن برای نگه‌داری و ذخیره‌سازی دارند. عموماً دارایی‌های دیجیتال نوع دیگری از دارایی‌ها می‌باشند که ماهیت فیزیکی ندارند و دسترسی، خرید و فروش آن‌ها در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. کیف پول دیجیتال محلی مناسب برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال نظیر NFTها و ارزهای دیجیتال می‌باشند. کیف پول‌های دیجیتال به دو دسته کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند که سرعت و کارایی کیف پول‌های نرم‌افزاری بیشتر از سخت‌افزاری می‌باشد. اما امنیت و ایمنی کیف پول‌های سخت‌افزاری به دلیل داشتن ماهیت فیزیکی و دسترسی نداشتن 24 ساعته آن به اینترنت، بیشتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌باشد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال این روزها خیلی مورد توجه از سمت افراد مختلف جامعه قرار گرفته است و پیدا کردن محلی مناسب برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال خود مشکل برخی از تریدرها می‌باشد. از این رو ما در ادامه قصد داریم شما را با اموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال امن آشنا کنیم. فقط توجه کنید که نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر یا گوشی تفاوت چندانی ندارند و مراحلی تقریباً یکسانی دارند.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر

در ابتدا قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامیپوتر بپردازیم و در ادامه به اموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای گوشی بپردازیم. کیف پول‌های دیجیتال زیادی برای کامپیوتر تا به امروز تولید شده‌اند که در جدول زیر لیستی از برترین آن‌ها برای شما عزیزان آورده شده است.

[ninja_tables id=”8314″]

کیف پول دیجیتالی که از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار می‌باشد، کیف پول متامسک می‌باشد که هم بر روی کامپیوتر و هم بر روی موبایل قابلیت استفاده دارد. در ادامه قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک بپردازیم که هم قابلیت نصب بر روی گوشی موبایل را دارد هم بر روی کامپیوتر. ایمنی این کیف پول دیجیتال زبان زد هست و از ایمنی بالایی برخوردار است. همچنین از همه مهم‌تر قابلیت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال متعدد و دیگر دارایی‌های دیجیتال نظیر NFTها بر روی این کیف پول امکان پذیر است. آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال متامسک به شرح زیر می‌باشد، مراحل آن را مو به مو انجام دهید تا به مشکلی بر نخورید.

مرحله اول

وارد مرورگر کروم یا فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری که دارید شوید و به بخش Extensions شوید. برای پیدا کردن این قسمت به محل تنظیمات مرورگر خود بروید و عبارت Extensions را در این محل جست‌و‌جو نمایید. پس از پیدا کردن این بخش عبارت Metamask را در کادر جست‌و‌جو سرچ کنید و بر روی گزینه Add Extension کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر

مرحله دوم

پس از متصل کردن افزونه این کیف پول به مرورگر شما، آیکون این کیف پول در بالا سمت راست صفحه مرورگر شما ظاهر می‌شود. بر روی آیکون این برنامه کیف پول کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما نمایش داده شود، در این صفحه بر روی گزینه Get Start کلیک کنید. پس از این مرحله وارد صفحه بعد می‌شوید که در آنجا بر روی گزینه Create A Wallet کلیک کنید و سپس در صفحه جدید بر روی گزینه I Agree کلیک نمایید. در صفحه جدید برای حساب کاربری خود، رمز عبوری انتخاب نمایید و آن را دو مرتبه تکرار کنید.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر

مرحله سوم

این مرحله از اهمیت بالایی برخورد دار می‌باشد، چرا که به شما عبارات کلیدی داده می‌‍شود که باید آن‌ها را در جایی یادداشت و نگه داری کنید. این عبارات در بازیابی اطلاعات کیف پول شما خیلی مهم می‌باشد و بدون آن‌ها نمی‌توانید دارایی‌های خود را بازگردانی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کلمات را به همان ترتیبی که برای شما نمایش داده می‌شود، یادداشت کنید چرا که در مرحله بعد و در زمان بازیابی، ترتیب بسیار مهم می‌باشد. پس از وارد کردن عبارات کلیدی(Seed Phrase) بر روی All Done که در صفحه بعد وجود دارد کلیک کنید تا مراحل ساخت کیف پول دیجیتال به اتمام برسد.

مرحله سوم

از این پس شما می‌توانید ارزهای دلخواه خود را از صرافی‌های متعددی نظیر بایننس و کوکوین خریداری کنید. برای این که به راحتی بتوانید در صرافی کوکوین به خرید و فروش بپردازید و بخش‌های مختلف آن آشنا شوید، مقاله آموزش صرافی کوکوین را مطالعه کنید.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای گوشی

نسخه اندروید و آیفون کیف پول متامسک موجود می‌باشد، اما برای این که آموزش ساخت کیف پول دیگری را نیز برای شما قرار داده باشیم؛ قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست والت بپردازیم.

مرحله اول

به یکی از فروشگاه‌های نرم‌افزاری نظیر گوگل پلی یا اپل استور رفته و برنامه تراست والت را از آنجا دانلود نمایید، یا اینکه می‌توانید از طریق دو لینک زیر این برنامه را دانلود نمایید. پس از دانلود این برنامه‌ها بر روی گوشی خود این کیف پول را نصب نمایید.

دانلود کیف پول تراست والت برای اندروید

دانلود کیف پول تراست والت برای آیفون

مرحله دوم

پس از نصب این کیف پول آن را اجرا نمایید که در این مرحله با دو گزینه Create a New Wallet و Import A Wallet روبرو می‌شوید. برای ساخت کیف پول تراست والت بر روی گزینه Create a New Wallet کلیک کنید.

مرحله دوم

مرحله دوم

سپس به قسمت قبول قوانین این کیف پول منتقل می‌شوید که پس از قبول قوانین و شرایط را زده و بر روی Continue کلیک نمایید. قسمت بعد بخش بک آپ گیری از کیف پول خود می‌باشید که در اینجا بر روی گزینه I Understand  کلیک کنید تا به مرحله پایانی برسید.

مرحله دوم

مرحله سوم

مرحله پایانی آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال برای گوشی مهم‌ترین بخش آن می‌باشد، چرا که در این مرحله 12 عبارت کلیدی داده می‌شود. دقت داشته باشید که این کلمات را به همان ترتیبی که برای شما نمایش داده می‌شود در جایی ذخیره و یادداشت کنید، چرا که در زمان بازیابی و بک آپ گیری از کیف پول خود به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. پس از یادداشت کردن آن‌ها بر روی گزینه Continue کلیک کنید و در بخش بعدی این کلمات را به ترتیب وارد کنید.

مرحله سوم

اگر تمام این مراحل بالا را انجام داده باشید، آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال به اتمام رسیده است و از این پس می‌توانید دارایی‌های خود را در آن ذخیره نمایید. دوره آموزش ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا راه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

دارایی‌های دیجیتال به یکی از پر درآمدترین دارایی‌های حال حاضر دنیا تبدیل شده‌اند و افراد بسیار زیادی در حال خرید و فروش آن‌ها و کسب درآمدهای میلیونی از بازارهای دیجیتال می‌باشند. از این رو نگه‌داری و ذخیره‌سازی این نوع از دارایی‌‌های دیجیتال در محلی ایمن و امن بسیار مهم و ضروری می‌باشد. بنابراین ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به اموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم تا بتوانید دارایی‌های خود را در در جایی مناسب نگهداری کنید.

سوالات متداول

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به تومان به چه صورت است؟

برای این که شما بتوانید ارزهای دیجیتال خود را به تومان تبدیل کنید، نیاز است که مقاله آموزش تبدیل ارز دیجیتال به تومان را مطالعه کنید و همچنین در یکی از صرافی‌های ایرانی حساب کاربری داشته باشید.

با آموزش مقدماتی ارز دیجیتال می توان وارد بازار ارزهای دیجیتال شد؟

بله می‌توان، اما دوره‌های مقدماتی بیشتر در رابطه با مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال می‌باشد. اگر به معنای واقعی بخواهید از بازار ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید؛ بهتر است دوره‌های پیشرفته آن را نیز بگذرانید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

هر شخصی متناسب با نوع فعالیت خود و همچنین با توجه به تجربه‌ای که دارد، کیف پول ارز دیجیتالی را بر می‌گزیند. بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر کاربران کیف پول متامسک می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *