بازار ارزهای دیجیتال به قدری پیشرفت کرده است که فکر سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را به سر خیلی از افراد انداخته است. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال امری بسیار حساس و نیازمند آموزش و تفکر می‌باشد. از این رو بدون گذراندن دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نپردازید، چرا که ممکن است دارایی‌های خود را از دست بدهید. بازار ارزهای دیجیتال بازاری گسترده و مملوء از دارایی‌های دیجیتال متعددی نظیر NFT و چیزی بالغ بر بیش از 18 هزار ارز دیجیتال وجود دارد که آشنایی با همه آن‌ها کاری بسیار مشکلی می‌باشد. از این رو شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 به شما کمک خواهد تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بشناسید. در این مقاله قصد داریم به آموزش سرمایه در ارز دیجیتال بپردازیم و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را به شما معرفی کنیم.

دلایل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر درآمدترین بازارهای حال حاضر می‌باشد که میلیون‌ها کاربر دارد. بنا بر دلایلی که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیار سودمند باشد.

رشد قیمتی ارزهای دیجیتال

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال با گذشت زمان دچار تغییرات قیمتی زیادی می‌شوند و همیشه در حال افزایش یا کاهش قیمتی می‌باشند. هر چند اگر ارزهای دیجیتال را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها قیمتی بیشتری نسبت به زمان عرضه خود دارند. به عنوان مثال بیت کوین که گران‌ترین ارز دیجیتال و پیشگام همه ارزهای دیجیتال می‌باشد، قیمتی برابر با 30 هزار دلار دارد. این ارز دیجیتال در روزهای اولیه خود در سال 2008 قیمتی کمتر از 1 دلار داشت، اما با گذشت زمان و مورد توجه قرار گرفتن، قیمت آن افزایش زیادی کرد.

محدودیت در عرضه

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال در چارچوبی معین عرضه و روانه بازار می‌شوند و معمولاً مقدار آن افزایش پیدا نمی‌کند. این محدودیت برای جلوگیری از کاهش قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد شده است، چرا که اگر محدودیتی برای آن وجود نداشت، به پولی رایج و در دسترس همه تبدیل می‌شود. به عنوان مثال 21 میلیون بیت کوین عرضه شده است که تاکنون نزدیک به 19 میلیون بیت کوین توسط ماینرها استخراج گردیده است.

قابلیت استفاده در بیشتر کشورها

قابلیت استفاده در بیشتر کشورها

پول رایج دنیا دلار آمریکا می‌باشد که به راحتی می‌توان آن را در سایر کشورها به ارز آن کشور تبدیل نمود. حال تصور کنید که قصد ارسال مبلغی به کشوری دیگر را دارید، برای این کار دولت از مالیات، دلیل ارسال پول به خارج از کشور را می‌خواهد. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در انتقال پول مطرح می‌باشد مسئله زمان می‌باشد که زمان زیادی صرف انتقال پول به کشور دیگری می‌شود. از طریق ارزهای دیجیتال شما در هر زمان و مکانی که هسیتد، می‌توانید به هر کشوری که می‌خواهید ارز دیجیتال انتقال دهید.

کارمزد پایین

کارمزد پایین

انتقال پول بین کشورهای و سیستم‌های بانکی کارمزدهای زیادی دارد، اما انتقال ارزهای دیجیتال به سایر کشورها کارمزد بسیار کمتری نسبت به سیستم بانکی دارد.

راحتی در انجام معاملات

انتقال ارز در سیستم بانکداری کاری تقریباً طولانی و طاقت فرسایی می‌باشد و پروسه‌ای زمان‌بر است. از طرفی دیگر برای انتقال، حتماً به باید به بانک مذکور به صورت حضوری مراجعه کنید و فرمی جهت انتقال پر کنید. اما از طریق ارزهای دیجیتال در هر ساعتی از روز در حالی که در خانه خود می‌باشید، می‌توانید ارزهای دیجیتال را به سایر حساب‌های خود یا دیگران انتقال دهید.

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

پیش از شروع آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شما ابتدا باید به یادگیری ارز دیجیتال بپردازید. چرا که بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص ارزهای دیجیتال و اینکه بهترین ارز برای سرمایه گذاری چیست؟ در معاملات خود ممکن است شکست بخورید. از این رو پکیج ارز دیجیتال برای آن دسته از کسانی که آشنایی با ارزهای دیجیتال ندارند و یا به قصد کسب سود و درآمد وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند کمک شایانی خواهد کرد. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به همان اندازه که می‌تواند سودآور و پردرآمد باشد، مخرب نیز می‌باشد از این رو آشنایی با این بازار از ملزومات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌باشد.

دوره‌های آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال زمانی به کار شما خواهد آمد که به خوبی با این بازار پر تقاضا و رقابتی آشنایی پیدا کرده باشید. مراحلی که در ادامه این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت به شما در سرمایه گذاری بهتر در بازار ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری

بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری

شناخت بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری به شما در شروع یک معامله و سرمایه گذاری خوب کمک می‌کند. در حال حاضر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بیت کوین می‌باشد که قیمتی تقریباً نردیک به 30 هزار دلار دارد. بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌باشد، چرا که با خرید این ارز دیجیتال هیچ گاه ضرر نخواهید کرد. بیت کوین در ابتدا قیمتی کمتر از 1 دلار داشت، حال تصور کنید، شخصی این ارز دیجیتال را در سال‌هایی که قیمت پایین‎‌تری داشت، خریداری کرده باشد. با مشاهده این جدول با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری آشنا می‌شوید.

[ninja_tables id=”7904″]

با فروش بیت کوین در این زمان که بیت کوین در حال سقوط می‌باشد هم سود زیادی کسب خواهد کرد. بنابراین دانستن این که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022، چه رمزارز می‌باشد سبب موفقیت شما در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. نمودار قیمتی بیت کوین در زیر برای شما آورده شده است که می‌توانید روند افزایش قیمتی آن را مشاهده کنید. در جدول زیر لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش و حجم معاملات آن‌ها قرار گرفته شده است.

پیدا کردن صرافی معتبر

پیدا کردن صرافی معتبر

یکی دیگر از مراحل آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پیدا کردن صرافی مناسب می‌باشد. از آنجایی که بیشتر صربافی‌های خارجی اجازه فعالیت به کاربران ایرانی نمی‌دهند، صرافی‌های داخلی گزینه مناسبی برای این کار می‌باشند. البته صرافی کوینکس یکی از بهترین و پرطرفدارترین صرافی خارجی نزد ایرانیان می‌باشد،، چرا که دارای زبان پارسی می‌باشد. از جمله بهترین صرافی‌های داخلی می‌توان به نوبیتکس، والکس، بیت 24 و غیر اشاره نمود. تمامی ارزهایی که در بالا لیست شده‌اند را می‌توانید از صرافی‌های داخلی تهیه نمایید و خرید ارز دیجیتال با ریال در این صرافی‌ها امکان پذیره.

آشنایی با معاملات مارجین، اسپات و فیوچرز

آشنایی با معاملات مارجین، اسپات و فیوچرز

معاملات مارجین، اسپات و فیوچرز اساس و پایه شروع سرمایه‌گذاری می‌باشد که باید تفاوت هر یک از آن‌ها را بدانید. در معاملات اسپات افراد بدون استفاده از هر گونه ابزاری به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر اساس قیمت لحظه‌ای آن‌ها می‌پردازند. مارجین به این صورت کار می‌کند که شما می‌توانید در جهت خرید ارز دیجیتالی، کسری پول خود را از صرافی قرض کنید و در زمان معین، قرض خود را پس دهید. معاملات فیوچرز که محبوب‌ترین نوع معامله می‌باشد به این صورت کار می‌کند که افراد با استفاده از اهرم‌ها و لوریج‌های درون صرافی به معاملات خود قدرتی چند برابر می‌دهند.


معاملات فیوچرز به دو بخش Isolated و Cross تبدیل می‌شود که اگر از اهرم‌های موجود در بخش Isolated استفاده کنید، اهرم انتخاب شده فقط بر روی همان ارز دیجیتال اعمال می‌شود. اما اگر از اهرم‌های Cross استفاده کنید، همه دارایی‌های شما قدرتی چند برابر می‌گیرد که هرچند ریسک این مورد بیشتر از حالت Isolated می‌باشد.

قرار ندادن همه سرمایه بر روی یک رمز ارز

قرار ندادن همه سرمایه بر روی یک رمز ارز

اشتباهی که بیشتر سرمایه گذاران تازه وارد مرتکب آن می‌شوند، قرار دادن همه سرمایه خود بر روی یک دارایی دیجیتال می‌باشد. با قرار دادن همه سرمایه خود بر روی تنها یک دارایی، امکان ضرر شما تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود. چرا که اگر ارزش آن ارز دیجیتال نصف شود یا روندی نزولی به خود بگیرد، شما به یکباره در بازار ارزهای دیجیتال شکست خواهید خورد. اگر هم قصد چنین کاری را دارید، پیش از انجام این کار به تحلیل ارز دیجیتال مورد نظر بپردازید. برای آشنایی با تحلیل ارز دیجیتال مقاله آموزش تحلیل ارز دیجیتال را مطالعه نمایید تا عاقلانه بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی از مراحل مقدماتی و ابتدایی پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. داشتن دانش کافی در رابطه با ارزهای دیجیتال به تنهایی شما را به یک تریدر موفق تبدیل نخواهد کرد. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق علاوه بر این که شما باید با مفاهیم ایتدایی ارزهای دیجیتال و تحلیل تکنیکال آشنا باشید، می‌بایست نحوه سرمایه گذاری یا به عبارتی آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را نیز یاد بگیرید. چرا که داشتن ذهن و تفکری اقتصادی به شما در جهت انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری راهنمایی می‌کند. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم به آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازیم و همچنین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 را به شما معرفی کنیم. راه‌های سرمایه‌گذاری در بالا صرفاً مطرح‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌باشد و هیچ کدام از آن‌ها به صورت 100درصدی به شما پیشنهاد داده نمی‌شود.

سوالات متداول

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال و شارژ کردن حساب خود به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال خریداری کنید. به این نکته توجه کنید که پیش از خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کیف پول دیجیتال تهریه کنید.

سایت سرمایه گذاری ارز دیجیتال هم داریم؟

سایتی که مخصوص سرمایه گذاری باشد نداریم، اما با استفاده از ویژگی‌ها و ابزارهای موجود در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال می‌توانید در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 چیست؟

در حال حاضر با سقوط و افت قیمتی ارزش بیت کوین، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022، بیت کوین می‌باشد. چرا که حالا به کم‌ترین قیمت خود در این دو سال اخیر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *