کریپتوکارنسی با ارز دیجیتال هر دو یک مفهوم را دارند، اما بیشتر افراد می‌پندارند که کریپتوکارنسی چیز دیگری است. در صورتی که هیچ تفاوتی با ارزهای دیجیتال ندارد و مراحل آموزش کریپتوکارنسی با ارزهای دیجیتال هر دو به یک صورت است. پس اگر در جایی مشاهده کردید که این دو را از هم جدا می‌دانند، دال بر این است که اطلاعات کمی درباره ارزهای دیجیتال دارند. کریپتوکارنسی بر گرفته از cryptocurrency می‌باش که به معنای ارز دیجیتال می‌باشد، پس نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش کریپتوکارنسی و هر آنچه که باید از ارزهای دیجیتال بدانید را به شما عزیزان آموزش دهیم.

کریپتوکارنسی(Cryptocurrency) چیست؟

کریپتوکارنسی(Cryptocurrency) چیست

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال به دارایی‌های دیجیتالی گفته می‌شود که ارزش بالایی دارند، اما ماهیتی فیزیکی ندارند. کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال دارایی‌های رمزنگاری شده‌ای می‌باشد که هک کردن آن‌ها به دلیل ساختار بلاک چینی که دارند خیلی مشکل می‌باشد. از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت کوین و اتریوم اشاره کرد. ارزهای دیجیتال در این چند دهه اخیر سر و صدای زیادی کرده‌اند و افراد زیادی از صفر به همه چی رسیدن. چرا که بازار ارزهای دیجیتال متناوبی می‌باشد و برخی از ارزهای دیجیتال رشد زیادی می‌کنند، اما در زمانی دیگر افت شدیدی می‌کنند.

کسانی که بتوانند این نقاط را در بازار پیش بینی کنند، سود زیادی کسب خواهند کرد. صرافی‌ها و بروکرها مکان‌هایی می‌‎باشند که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن‌ها وجود دارد. تریدرها با ایجاد حساب و احراز هویت در صرافی یا بروکر اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین استفاده از ابزارهای موجود را بدست می‌آورند. ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های خارجی و ایرانی موجود می‌باشند که با ارزهای خارجی در صرافی خارجی و با ریال در صرافی‌های ایرانی می‌توانید ارز دیجیتال خریداری کنید.

ترید کرپیتوکارنسی(Cryptocurrency) چیست؟

ترید کرپیتوکارنسی(Cryptocurrency) چیست؟

Trade به معنای خرید و فروش یا معامله کردن کالایی در جهت کسب سود می‌باشد. ترید کریپتوکارنسی بر روی ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد که ماهیت فیزیکی ندارند و فقط یک سری ارقام بین طرفین جابه‌جا می‌شود. برای اینکه بتوانید به تریدی موفق و متخصص تبدیل شوید باید دوره آموزشی ارز دیجیتال را مطالعه کنید تا با این بازار آشنا شوید. همانطور که در بخش قبل مقاله آموزش کریپتوکارنسی بیان کردیم، بازار ارزهای دیجیتال متناوبی می‌باشد. برای این که تریدر خوب و موفقی شوید باید زمان خرید و فروش و این فراز و نشیب بازار را به خوبی تشخیص دهید، چرا که همین نقاط تعیین کننده ضرر و سود شما می‌باشد. البته ترید کردن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود، زیرا برخی از افراد علاقه زیادی به هولد کردن ارزهای دیجیتال دارند.

هولد کردن نیز نوع دیگری از ترید کریپتوکارنسی می‌باشد که فرد ارز دیجیتالی را خریداری می‌کند و در مدت زمان دیگری مثلا چند سال یا چند ماه دیگر به فروش می‌رساند. شما با مطالعه مقاله اموزش ترید کردن ارز دیجیتال می‌توانید مفهوم و نحوه ترید کردن را یاد بگیرید. ترید کردن به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت انجام می‌شود که هر کدام مزیت خاص خود را دارد. کسانی که سرمایه‌گذاری بلند مدت را ترجیح می‌دهند، ارز دیجیتالی را به طور کامل بررسی کردند و مطئن می‌باشند که قیمت آن در دراز مدت افزایش پیدا خواهد کرد. سرمایه گذاران کوتاه مدت قصد خرید و فروش آنی ارزهای دیجیتال را دارند و معمولاً بیشتر از سرمایه گذاران بلند مدت سود کسب می‌کنند، چرا که بازار را زیر نظر دارند و با مشاهده افزایشی در یکی از ارزهای دیجیتال بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

انواع روش های ترید کریپتوکارنسی

انواع روش های ترید کریپتوکارنسی

روش‌های مختلفی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد که در این بخش از مقاله آموزش کریپتوکارنسی به آن‌ها خواهیم پرداخت. هر شخصی بر اساس سبک و استراتژی که دارد، یکی از روش‌های زیر را انتخاب می‌کند.

روش اسکالپینگ(Scalping)

سرمایه‌گذاران کوتاه مدت معمولاً از این روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در این روش افراد بازار ارزهای دیجیتال را به صورت مرتب رصد می‌کنند و زمانی که بازار صعودی می‌شود، شروع به فروش و در زمان افت بازار ارز دیجیتال خریداری می‌کنند. این فرآیند معمولاً در بازه‌های چند ساعته یا چند دقیقه انجام می‌شود، نوسان گیری تکنیکی است که این دسته از سرمایه‌گذاران از آن استفاده می‌کنند. با مطالعه مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال می‌توانید با نحوه نوسان گیری آشنا شوید.

روش روزانه(Daily)

این روش نیز همانند روش اسکالینگ می‌باشد، اما بازه زمانی خرید و فروش آن متفاوت می‌باشد. در این حالت تریدر یا سرمایه‌گذار در بازه زمانی 24 ساعته ارزهای دیجیتال خود را خریداری و به فروش می‎رساند. افراد با استفاده از این روش می‌توانند سود خوبی را از بازار کسب کنند، اما این سود نیازمند داشتن برنامه منظمی می‌باشد. سرمایه‌گذار ارز دیجیتال خود را در ابتدای روز خریداری می‌کند و آن را در انتهای همان روز به فروش می‌رساند.

روش سویینگ(Swing Trade)

در این بخش از مقاله آموزش کریپتوکارنسی قصد داریم شما را با یکی از محبوب‌ترین روش‌های ترید آشنا کنیم. روش سویینگ به این صورت می‌باشد که فرد ارز دیجیتالی را با بررسی و تحلیلی دقیق خریداری می‌کند. بازه زمانی این روش معمولاً به مدت چند هفته یا چند روز می‌باشد که فرآیند خرید و فروش در این مدت زمان صورت می‌گیرد. تریدر یا سرمایه‌گذار سقف فروشی را بر اساس تحلیلی که کرده است برای ارز دیجیتال خود در نظر می‌گیرد. از این رو هر گاه ارزش آن ارز دیجیتال به آن قیمت رسید، اقدام به فروش آن ارز دیجیتال می‌کند. این روش برای کسانی که صبر زیادی ندارند، مناسب نمی‌باشد و مناسب سرمایه‌گذاران بلند مدت می‌باشد.

روش موقعیت گیری(Position Trading)

روش موقعیت گیری به این صورت می‌باشد که شخص وضعیتی را بر اساس تحلیلات خود انتخاب می‌کند. شخص پس از سنجش بازار، موقعیت گیری می‌کند که این حالت ممکن است ماه‌ها و هفته‌ها طول بکشد. سرمایه‌گذار تا زمانی که به آن سود دلخواه خود نرسد در این پوزیشن یا موقعیت می‌ماند که گاهاً زمان زیادی سپری می‌شود تا دارایی فرد به فروش برسد. این روش نیز برای سرمایه‌گذاران بلند مدت مناسب می‌باشد و عملاٌ به عنوان سرمایه‌گذار بلند مدت شناخته می‌شوند. چرا که این افراد علاقه زیادی به شرکت در تریدهای روزانه یا اسکالپینگ ندارند و دارایی‌های خود را در زمانی معین می‌فروشند. تحلیل کردن بازار از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر تریدر باید با آن آشنایی داشته باشد که استفاده از این دو روش آخر بدون تحلیل بازار به صورت حرفه‌ای ممکن نیست.

صرافی های خارجی

آموزش کریپتوکارنسی

صرافی‌های خارجی به دلیل داشتن ویژگی و ابزارهای به خصوصی طرفداران زیادی در بین کاربران ایرانی دارند. ایجاد حساب در همه این صرافی‌ها برای ایرانیان وجود ندارد، چرا که بیشتر صرافی‌های خارجی ایران را در لیست کشورهای تحریم شده خود دارند. به عنوان مثال صرافی بایننس که بزرگترین صرافی حال حاضر می‌باشد، ایران و آمریکا را در لیست کشورهای تحریم شده خود دارد. با این وجود 90 درصد کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، در این صرافی حساب دارند و مشغول خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشند. صرافی‌های خارجی بهترین گزینه برای خرید و فروش کریپتوکارنسی می‌باشند، چرا که نقدینکی بالا و ابزارهای زیادی دارند. اما تنها مشکلی که وجود دارد، امکان خرید ارز دیجیتال با ریال در هیچ یک از صرافی‌های خارجی وجود ندارد.

از این رو بیشتر ایرانیان در صرافی‌های داخلی نیز حساب دارند تا به راحتی بتوانند ارزهای دیجیتال را خریداری و به صرافی‌های خارجی منتقل کنند. برای فروش ارزهای دیجیتال نیز به همین صورت می‌باشد، شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را در صرافی‌های خارجی به فروش برسانید و دلار یا تتر دریافت کنید. سپس آن را به صرافی ایرانی منتقل کنید تا در ازای آن ریال دریافت کنید. به این نکته توجه کنید که صرافی‌های خارجی محل مناسبی برای ذخیره دارایی‌های شما نمی‌باشد، چرا که اکثراً سابقه هک شدن را دارند. از این رو بهتر است که دارایی‌های خود را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنید. اگر نمی‌دانید که چگونه دارایی‌های خود را از صرافی به کیف پول منتقل کنید، مقاله نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول را مطالعه نمایید.

صرافی های ایرانی

آموزش کریپتوکارنسی

صرافی‌های ایرانی در کنار صرافی‌های خارجی طرفداران زیادی دارند که نوبیتکس و آبانتتر از بهترین آن‌ها می‌باشند. صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش با ریال بسیار مناسب می‌باشند و معمولاً کارمزد کمی از کاربران خود می‌گیرند. اما ابزارهایی که در صرافی‌های خارجی یافت می‌شود، در صرافی‌های ایرانی به ندرت دیده می‌شود. به عنوان مثال بخش معاملات فیوچرز در صرافی‌های ایرانی به ندرت دیده می‌شود. اگر با بخش‌های مختلف صرافی آشنایی ندارید، می‌توانید مقاله آموزش صرافی را مطالعه نمایید تا به راحتی در صرافی‌های خارجی و ایرانی فعالیت کنید.

چارت ها و نمودارهای کریپتوکارنسی

تا این بخش از مقاله آموزش کریپتوکارنسی متوجه شدید، که از کجا می‌تواند کریپتوکارنسی  خریداری و این که کریپتوکارنسی چیست. در این بخش قصد داریم به توضیح نمودارهای کریپتوکارنسی و اینکه چه کمکی به ما می‌کنند، بپردازیم. چارت‌ها و نمودارها در بازار ارز دیجیتال حاوی نکاتی همچون زمان افزایش قیمت، کاهش قیمت، قیمت رمزارز و غیره می‌باشد. افراد از طریق این نمودارها به تحلیل ارزهای دیجیتال می‌پردازند و آینده و رفتار آن را پیش بینی می‌کنند. سرمایه‌گذاران با یکی از دو روش فاندامنتال یا تکنیکال بازار ارزهای دیجیتال را تحلیل می‌کنند.

تحلیل تکنیکال به این صورت می‌باشد که با استفاده از متدها و الگوهای خاص روند بازار و ارزهای دیجیتال را پیش بینی می‌کنند. به طور کلی نمودارهای کریپتوکارنسی برای بررسی آینده و رفتار ارزهای دیجیتال بسیار مناسب می‌باشند. با استفاده از سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال می‌توانید ابزارهای مختلفی را بر روی نمودارها پیاده سازی و تحلیل آن‌ها راحت‌تر کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال به دارایی‌های دیجیتالی گفته می‌شوند که ماهیت فیزیکی ندارند، اما ارزش بسیار بالایی دارند. آموزش کریپتوکارنسی دوره‌ای است که هر شخصی باید پیش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال به آن بپردازد. چرا که با آموزش کریپتوکارنسی با مفاهیم اولیه ارزهای دیجیتال و روش‌های ترید کردن آشنا می‌شوید و راحت‌تر می‌توانید در این بازار کسب درآمد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *