بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌ترین بازار در بین بازارهای مالی می‌باشد. در این چند ماه اخیر شاهد سقوط بیت کوین به مرز 25 هزار دلار بودیم و ارزش این ارز دیجیتال در مدت زمانی تقریباً نصف گردید و سبب ضربه زدن به سرمایه‌گذارن گردید. اموزش نوسانگیری در ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید و بهترین زمان را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب کنید. تریدرهایی که سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را انتخاب می‌کنند بیشتر به دنبال نوسان گیری بازار ارز دیجیتال می‌باشند، چرا که در لحظه خرید و فروش می‌کنند. در ادامه مقاله به اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال و توضیح روش‌های نوسان گیری خواهیم پرداخت تا به راحتی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

نوسان گیری یکی از نکات مهم در هنگام سرمایه‌گذاری کوتاه مدت می‌باشد که بخش از آموزش مقدماتی ارز دیجیتال می‌‎باشد. نوسان گیری در معاملات کوتاه مدت بسیار ارزشمند می‌باشد، چرا که سرمایه‌گذار می‌تواند دارایی خود را از ریزش‌های احتمالی حفظ کند. روش‌های نوسان گیری از ارزهای دیجیتال در یر برای شما عزیزان آورده شده است. با یادگیری استراتژی ترید در کنار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید آینده و روند برخی از ارزهای دیجیتال را تا حدودی پیش بینی کنید.

تشخیص محدوده های ثابت نوسان

اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

زمانی که نمودار ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید، احتمالاً با بخش‌هایی روبرو شده‌اید که قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما در محل‌های تکرار شده است. به عنوان مثال ارز دیجیتال انتخابی شما در دو ماه قبل به قیمت 100 دلار رسیده است و دوباره در یک ماه قبل نیز به این رقم رسیده و مجدداً در چند ساعت قبل نیز به همان قیمت رسیده است. به طور کلی قیمت رمزارز مورد نظر شما در یک بازه قیمتی گیر افتاده و از آن بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود به این محدوده، محدوده ثابت نوسان می‌گویند. تریدرها زمانی که با این حالت روبرو می‌شوند باید به خرید ارز دیجیتال در نزدیکی سطح حمایتی بپردازند. زمانی که ارز دیجیتال به سطح مقاومت برسد باید اقدام به فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بزنند، بهتر است که 1 یا 2 درصد پایین‌تر از خطوط مقاومت در هنگام فروش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

حد ضرر مناسب و مشخص کردن طول سایه کندل‌ها در زمانی که در نزدیکی مقاومت‌ها و حمایت‌ها از نکاتی است که تریدرها باید آن‌ها را رعایت کنند. بررسی این مورد شکست موفق یا ناموفق را نشان می‌دهد و در نوسان گیری به شما کمک خواهد کرد. نکته کلیدی: گاهاً سطوح مقاومت(Resistance) به صورت یک خط ایجاد نمی‌شوند و یک محدوده را در برمی‌گیرند. معامله‌گران ریسک پذیر می‌توانند برای کسب سود بیشتر بخشی از سفارش فروش خود را در سایه کندل‌ها قرار دهند و قسمت دیگر را کمی پایین‌تر از محدود مقاومت قرار بدهند. نمودارهای ارزهای دیجیتال را می‌توانید در صرافی بایننس مشاهده‌کنید و از همان جا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. برای آشنایی با صرافی بایننس و نحوه کار با آن، مقاله آموزش کامل صرافی بایننس را مطالعه کنید.

تشخیص محدوده های ثابت نوسان

از میانگین متحرک استفاده کنید

شاخص میانگین متحرک(Moving Avreage) یکی دیگر از بخش‌های اموزش نوسانگیری در ارز دیجیتال است که بسیار کاربردی می‌باشد. این شاخص در روندهای صعودی جلوی ریزش را می‌گیرد و در روندهای نزولی در برابر رشد قیمت ایستادگی می‌کند. میانگین متحرک در آموزش معامله ارز دیجیتال و همچنین شناسایی بازه‌های زمانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به تریدرها کمک زیادی می‌کند. نحوه استفاده از این استراتژی ترید به این صورت می‌باشد که زمانی که قیمت به خطوط میانگین متحرک نزدیک می‌شود و قصد عبور از آن را دارد بهترین زمان برای خرید می‌باشد. بهترین زمان برای فروش هم زمانی است که میانگین متحرک سیری نزولی به خود می‌گیرد.

از میانگین متحرک استفاده کنید

تکرار

فکر کنم همه کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند با جمله تاریخ دوباره تکرار می‌شود، آشنا باشند. این موضوع بیانگر این است که بازارهای مالی روند چند سال قبل خود را ممکن است تکرار کنند. از این رو بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتالی را داریم، تاریخچه قیمتی آن را مشاهده کنیم. مشاهده تاریخچه به تریدرها در سرمایه‌گذاری، نوسان گیری و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال کمک بزرگی می‌کند. به عنوان مثال بیت کوین 4 سال پپیش نیز افت قیمتی زیادی داشت و الان در حال طی کردن همان روند است. از این رو تکرار می‌توانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال باشد. توجه کردن به این موضوع به شما در ترید کردن بسیار کمک می‌کند، چرا که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود.

استفاده از تحلیل تکنیکال

خیلی از معامه‌گران هستند که برای انجام نوسان‌گیری الگوی خود را تحلیل تکنیکال قرار داده‌اند و همچنین در بعضی از مواقع نیز به استفاده از تحلیل فاندامنتال پیش می‌روند تا بدانند در چه بازه‌ای از زمان سهام خود را به فروش برسانند تا ضرر نکنند. همچنین حدودا 70 درصد از استراتژی‌هایی که برای نوسان گیری به کار می‌روند وابسته به همین تحلیل نکنیکال می‌باشد که در واقع ما با استفاده از این استراتژی روند کلی قیمت ارز یا همان ناحیه‌های حمایت و مقاومت را پیدا خواهیم کرد. تحلیل تکنیکال به تریدر‌ها می‌گوید که در چه زمان به بازار ورود داشته باشند و در جه زمان از بازار خارج شوند و با استفاده از نوسان گیری سود خوبی را داشته باشند.

استفاده از تحلیل فاندامنتال

در تحلیل فاندامنتال نیاز نیست که به جزئیات خیلی دقیق توجه کرد و استعداد رشد برای ارز دیجیتال که همچنین نبودن تقلب و کلاهبرداری کافی است

توجه کردن به این موضوع شما را به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌کند و نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما راحت‌تر از قبل می‌گردد. تکرار یک روند نشان‌دهنده نوسان بازار است و اهمیتی ندار که نوسانی بزرگ است یا کوچک.

استفاده از اندیکتاتورها

مبحث اندیکتاتورها خیلی مهم می‌باشد و یادگیری آن‌ها از مهم‌ترین بخش‌های اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال می‌باشد. اندیکتاتورها علاوه بر این که در نوسان گیری به شما کمک می‌کنند، در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال نیز بسیار مفید می‌باشند. برخی از اندیکتاتورها نظیر باندهای بولینگر(Bollinger Bands) محدوده‌ای قیمتی را مشخص می‌کنند. این اندیکتاتور بر اساس فرمول‌های شاخص متحرک یک محدوده و سطح حمایتی و مقاومتی را برای تریدرها رسم می‌کند. اندیکتاتورها خطای بالایی دارند و به تنهایی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و باید در کنار ابزارها و روش‌های دیگر تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده شود. آسان‌ترین را برای استفاده از این شاخص هنگامی است که قیمت به کف محدوده و سقف آن رسیده باشد. زمانی که به کف محدوده رسیده باشد، بهترین زمان برای خرید و رسیدن قیمت به سقف بهترین زمان برای فروش است.

نوسان گیری با اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)

در این بخش از مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال، قصد داریم یکی از پرکاربردترین اندیکتاتورها را به شما معرفی کنیم. استوکاستیک یکی دیگر از اندیکتاتورهایی است که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند بازار ارزهای دیجیتال را نوسان گیری کنند. با استفاده از این اندیکتاتور تریدرها به راحتی و سریع می‌توانند تغییرات قیمتی را بررسی و شناسایی کنند. سود بالایی از این اندیکتاتور نمی‌توانید کسب کنید، از این رو توقع سود بالای 30 تا 40 درصد را نداشته باشید. بیشترین سودی که می‌توانید با استفاده از این اندیکتاتور کسب کنید، بین 10 تا 20 درصد است.

اندیکتاتور مکدی(MACD)

مکدی یکی دیگر از اندیکتاتورهای مفید برای نوسان گیری است که در این بخش از مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما عزیزان آورده‌ایم. اندیکتاتور مکدی از 3 بخش خط مکدی، خط سیگنال و هیستوگرام تشکیل شده است. برای مشخص کردن صعودی یا نزولی بودن روند باید به میله‌ی هیستوگرام دقت کنید. در این حالت زمانی که میله‌های هیستوگرام در سمت بالا قرار دارند، نشان دهنده صعودی بودن روند است. زمانی که میله‌های هیستوگرام به سمت پایین هستند، روند نمودار قیمتی به صورت نزولی است. با استفاده از این اندیکتاتور به راحتی می‌توانید صعودی یا نزولی بودن بازار را مشخص کنید.

 

استفاده از اندیکتاتورها

استفاده از حد ضرر(Stop Loss)

شانس و احتمال اینکه تحلیلات شما درست در نیاید زیاد است، از این رو همیشه باید آماده مواجه شدن با بدترین اتفاق باشید. استفاده از حد ضرر به شما کمک می‌کند تا معامله‌هایتان را کنترل کنید یا به عبارتی کنترل شده پیش روید. این ویژگی برای تریدرهای حرفه‌ای کمی وقت گیر می‌باشد. از طرفی نیز ممکن است درست در زمانی که بازار بر وفق مراد آن‌ها باشد، قیمت‌ها با ورود نهنگ‌ها با اندکی ضرر بسته شود. استفاده از حد ضرر نیز همانند دیگر روش‌های نوسان گیری که در مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال گردآوری شده است مهم می‌باشد. اندیکتاتورهایی که تا ابن بخش برای شما معرفی کردیم به شما در چیدن استراتژی معاملاتی کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از حد ضرر(Stop Loss)

بررسی روند بیت کوین

در این بخش از مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال قصد داریم به یکی از راحت‌ترین راه‌های نوسان گیری بپردازیم. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و گران قیمت‌ترین رمزارز بازار ارزهای دیجیتال بیشترین تاثیر را بر روی بازار ارزهای دیجیتال دارد. همیشه نوسانات این ارز دیجیتال را اندازه گیری و بررسی کنید تا در معاملات خود موفق باشید. از اموزش نوسان گیری بیت کوین غافل نشوید و همیشه و هر از گاهی این ارز دیجیتال را بررسی کنید و به تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال بپردازید. چندی پیش با سقوط بیت کوین به دره 20 هزار دلاری، قیمت کل ارزهای بازار دیجیتال به یکباره سقوط و تریدرها ضرر زیادی را متحمل شدند.

اندیکتاورهای زیادی استفاده نکنید

تا این بخش از مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال متوجه شدید که با چه روش‌های می‌توان نوسان گیری کرد. این موردی که در این جا برای شما قرار داده شده است در انجام نوسان گیری به شما کمک زیادی خواهد کرد. شلوغ کردن نمودارهای خود با اندیکتاتورهای متنوع نه تنها سبب سود شما نمی‌شود، بلکه سبب سردرگمی بیشتر شما می‌شود. تریدرهای حرفه‌ای معمولاً از اندیکتاتورهای ثابتی برای تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. اندیکتاتورها بیشتر برای مطمئن‌تر شدن از انحام یا انجام ندادن یک معامله استفاده می‌شوند، اما نمی‌توان به تنهایی به آن‌ها تکیه کرد.

به عنوان مثال یکی از اندیکتاتورهای معروف به نام شاخص RSI می‌باشد که اگر این اندیکتاتور شاخص بیت کوین را بالای 70 نشان دهد، نمی‌تواند دلیلی منطقی برای فروش بیت کوین باشد. به طور کلی سعی کنید که از یک با دو اندیکتاتور در نمودارهای خود استفاده کنید و همیشه از آن‌ها در معاملات خود استفاده کنید.

استفاده از پولبک ها

پولبک‌ها یکی از بهترین و ایمن‌ترین راه‌ها برای ورود به معاملات می‌باشند که ما در این بخش از مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به توضیح آن خواهیم پرداخت. پولبک‌ها آخرین تماس قیمت با خط روند نزولی را به تریدرها نمایش می‌دهند و زمان مناسب برای ورود به معامله را سرمایه‌گذاران نمایش می‌دهد. با بسته شدن کندل‌ها بر روی پولبک‌ها و حجم بالای معاملات، شکسته شدن خطوط مقاومت و خط روند نزولی تایید می‌شود. گاهاً قیمت دوباره به خط روند خود بر می‌گردد و به تریدرها فرصتی تازه برای سرمایه‌گذاری می‌دهد. دوره آموزش ارز دیجیتال محمد فاموریان دارای نکات طلایی می‌باشد که در سبب رسیدن شما به سود در کمترین زمان ممکن را میسر می‌کند.

استفاده از اندیکتاتور RSI

ماشین سیگنال دهی RSI یا اندیکتاتور RSI برای تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما زمان استفاده از این اندیکتاتور بسیار مهم می‌باشد. زمان‌هایی که شما می‌توانید از این اندیکتاتور استفاده کنید در بخش زیر مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال برای شما آورده شده است.

  •  هم جهت بودن روند قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر با جهت سیگنال
  • زمان اشباع فروش ارز دیجیتال، این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که خط RSI به زیر 30 درصد برسد.
  • بهترین زمان برای خرید، زمانی است که خط روند، خط RSI را از پایین و در تراز 30 درصد قطع کند.
  • زمانی که خط RSI به بالای 70 درصد برسد، زمان فروش است.
  • اگر خط روند، خط RSI را از بالا و در تراز 70 درصد قطع کند.

با استفاده از اخبار

اخبار یکی دیگر از گزینه‌هایی می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان نوسان گیری کرد. البته این موضوع به افراد تازه کار پیشنهاد نمی‌شود، چرا که نیاز به تجربه و تخصص بالایی می‌باشد. اخبارها و قوانینی که در دنیا و در کشورهای قدرتمند نظیر آمریکا، روسیه و چین وضع می‌شود، سبب تغییر قیمت‌های بازار می‌شود. به عنوان مثال دلیل اصلی وضعیت الان بازار ارزهای دیجیتال و قیمت 20 هزار دلاری بیت کوین، وضع قانونی در خصوص در آمریکا می‌باشد.

مزایای نوسان گیری در ارز دیجیتال

  • با نوسان گیری ارز دیجیتال بهتر توانایی سرمایه‌گذاری بر روی آن را خواهید داشت.
  • این روش فرصت کافی را در اهتیار شما قرار می‌دهد تا با خیال راحت سرمایه‌گذاریی کنید.
  • معاملاتی که از قبل با برنامه‌ی نوسان گیری پیش رفته‌اند سود بالایی را کسب خواهند کرد.
  • با استفاه از این روش نیاز نیستکه شما دائم به بازار توحه داشته باشید.

آیا آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال کافی است؟

تا این بخش از مقاله متوجه شدید که از چه طریق می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را نوسان گیری کرد. اما سوالی که پس از خواندن این مقاله ممکن است برای شما پیش آید، این است که آیا آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به خودی خود کافی است. آیا از این طریق می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را در دست گرفت؟ در جواب به این سوالات باید، گفت: خیر، چرا که نوسان گیری ارز دیجیتال تنها بخشی از این بازار است. علاوه بر نوسان گیری باید اطلاعات عمومی درباره ارزهای دیجیتال داشته باشید، چرا که بازاری گستره و پیچیده است. هر چند تضمینی وجود ندارد که مطالعه مقاله‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال سبب سود زیاد می‌شود.

تا زمانی که به ترید کردن مشغول نشوید و از نزدیک با بازار درگیر نشوید، به این راحتی‌ها نمی‌توانید از بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کنید. البته برخی از استادان ارزهای دیجیتال همانند محمد فاموریان در دوره‌های خود نکاتی را بیان می‌کنند که با انجام آن‌ها یک قدم به ثروت‌مند شدن نزدیک‌تر خواهید شد. شما از طریق لینک روبرو می‌توانید دوره آموزشی ارز دیجیتال محمد فاموریان را خریداری کنید و درآمد دلاری را به درآمد ریالی خود اضافه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال به همان اندازه‌ای که تحلیل تکنیکال مهم است، مهم می‌باشد. اگر تریدری هستید که به سرمایه‌‎گذاری کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید یا به آن مشغولید، اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال را به هیچ عنوان از دست ندهید. نوسان گیری ارزهای دیجیتال تنها مختص سرمایه‌گذاران کوتاه مدت نمی‌باشد و سرمایه‌گذاران بلند مدت نیز می‌توانند از آن در معاملات خود بهره ببرند. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع روش‌های نوسان گیری آشنا کنیم و به اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال بپردازیم.

سوالات متداول

اموزش نوسان گیری بیت کوین به چه صورت می باشد؟

اموزش نوسان گیری بیت کوین هیچ تفاوتی با دیگر ارزهای دیجیتال دیگر ندارد. برای نوسان گیری این ارز دیجیتال که اثر قابل توجه‌ای بر روی تمام بازار ارزهای دیجیتال دارد، روش‌های نوسان گیری گفته شده در این مقاله را انجام دهید.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

هر شخص با توجه به علایق و نحوه کارکرد خود در بازار ارزهای دیجیتال اندیکتاوری را انتخاب می‌کند. تریدرهای حرفه‌ای معمولاً از ایچیموکو و اندیکتاتور مکدی به همراه RSI استفاده می‌کنند.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین از آنجایی که تاثییر زیادی بر روی بازار ارزهای دیجیتال دارد را می‌توان به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری انتخاب کرد. بیت کوین رمزارزی است که نباید از آن غافل شوید و حتی اگر این ارز دیجیتال را خرید و فروش نمی‌کنید، از روند آن غافل نشوید.

نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال داریم؟

بله در کافه بازار و گوگل پلی اگر عبارت نرم افزار نوسان گیری ارز دیجیتال را جستجو کنید، حتما نرم افزاری پیدا خواهید کرد. اما بهتر است که بر اساس بررسی‌ها و تحلیلات خود ارزهای دیجیتال را نوسان گیری کنید.

ربات نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟

ربات نوسان گیری ارز دیجیتال گاهاً به صورت یک نرم‌افزار یا یک وبسایت در اینترنت یافت می‌شود که از آن می‌توان برای نوسان گیری استفاده کرد.

بهترین زمان نوسان گیری ارز دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان نوسان گیری ارز دیجیتال را نمی‌توان به این صورت بیان کرد. اما شما با مشاهده پیج محمد فاموریان و بررسی روزانه این پیج می‌توانید بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و استراتژی‌هایی که باید پیاده سازی کنید را به خوبی بشناسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *