امروزه شبکه بلاک چین ترون یکی از برترین شبکه‌های بلاک چینی است که ایجاد شده است. بلاک چین ترون با هدف اینکه تولید محتوا در فضای اینترنت را بهتر انجام شود و پرداخت پاداش به این افراد می‌باشد. در حال حاضر شرکت‌های یوتیوب، فیسبوک و غیره از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده محتوا هستند که ترون قصد دارد جا پای این کمپانی‌ها بگذارد. تراکنشات بر روی این شبکه بلاک چین هزینه کمتری نسبت به سایر شبکه‌ها دارد. این شبکه نیز همانند سایر شبکه‌های دیگر دارای توکن اختصاصی خود است. شاید این سوال پیش آید که ارز دیجیتال ترون چیست؟ رمزارز شبکه بلاک چین ترون است که کارمزد خیلی کمتری از کاربران خود می‌گیرد. اگر به دنبال جواب سوال ارز دیجیتال ترون چیست، می‌گردید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

شبکه بلاک چین ترون(TRX) چیست؟

ارز دیجیتال ترون چیست

تولید محتوا برای شرکت‌هایی که از این حوزه درآمد زایی می‌کنند بسیار سودده بوده است. تمامی محتواهایی که در فضای اینترنت انتشار می‌شوند از فاکتورهای مربوط به سازمان منتشر کننده، رد می‌شوند. از این رو هر شخص با علایق خود نمی‌تواند مطلبی را در اینترنت پخش کند و آن را در معرض دید همگان قرار دهد. از طرفی کمپانی‌های بزرگ بیشترین سود را دریافت می‌کنند و تنها مبلغی جزئی را به تولید کنندگان می‌دهد. تیم توسعه دهنده ترون برای حمایت از تولید کنندگان و رفع این محدودیت‌ها وارد کار شد. آن‌ها به این فکر افتادند که بستری مناسب و غیر متمرکز را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش متاورس

تولید کنندگان محتوا می‌توانند مطالب خود را در این پلتفرم منتشر کنند و پاداش دریافت کنند. اما چگونه به این افراد پاداشی اختصاص داده می‌شود و چگونه درآمدزایی می‌کنند. کاربران برای دسترسی به این محتوا باید کارمزدی پرداخت کنند که در قالب ارز دیجیتال ترون از کاربران دریافت می‌شود. بخشی از این کارمزد به حساب تولیدکنندگان محتوا ارسال می‌شود. پس تا اینجا متوجه شدید که شبکه ترون چیست؟ ترون شبکه‌ای است که برنامه‌های غیرمتمرکز و محتوهای مختلفی تولید و انتشار کرد.

بنیان گذاران بلاک چین ترون

ارز دیجیتال ترون چیست

بلاک چین ترون در سال 2014 توسط شخصی به نام جاستین سان(Justin Sun) تولید گردید. ارز دیجیتال ترون دقیقاً 3 سال بعد از عرضه بلام چین ترون به عنوان توکن اختصاصی این شبکه بر روی بستر اتریوم ارائه گردید. این شبکه نیر با ارائه خدمات خیلی خوبی توانست نظر بسیار از پروژه‌های دیگر را به خود جلب کند. به عنوان مثال ارز دیجیتال ترونیکس در سال 2018 از شبکه بلاک چین اتریوم جدا گردید و به شبکه بلاک چین ترون پیوست. این ارز دیجیتال که در واقع همان ارز دیجیتال ترون است، اولین رمزارزی بود که به این شبکه پیوست. این ارز دیجیتال را که با نماد TRX شناخته می‌شود که در بسیاری از صرافی‌ها قرار دارد و امکان خرید و فروش آن وجود دارد.

احتمالاً در مقاله‌‌های قبلی با ارز دیجیتال بیت تورنت آشنا شدید، اگر این رمزارز را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنم مقاله ارز دیجیتال بیت تورنت چیست را مطالعه کنید. در سال 2018 شبکه بلاک چین ترون، پلتفرم بزرگ که بزرگترین وبسایت اشتراک‌گذاری فایل است BitTornet را خریداری کرد.

مقایسه شبکه ترون و اتریوم

مقایسه شبکه ترون و اتریوم

در حال حاضر بزرگترین شبکه بلاک چین که بیشترین ارز دیجیتال بر روی آن پیاده‌‎سازی شده است، اتریوم می‌باشد. اما این شبکه بلاک چین مشکلاتی دارد که سبب کاهش محبوبیت آن بین توسعه دهندگان شبکه‌های بلاک چین و ارز دیجیتال شده است. این شبکه در بسیاری از موارد، زمانی که تعداد تراکنشات در هر ثانیه افزایش می‌یابد، دچار مشکل می‌شود. از طرفی دیگر شبکه اتریوم کارمزد شبکه زیادی را از کاربران خود دریافت می‌کند. این موارد از محبوبیت این شبکه کاسته است و سبب روی آوردن توسعه دهندگان به شبکه بلاک چین شده است.

شبکه بلاک چین اتریوم در سال 2015 توسعه یافت، اما ترون در سال 2014 تولید گردید. الگوریتم اجماع اثبات سهام در شبکه ترون استفاده شده است که خیلی بهتر از الگوریتم اثبات کار است که در اتریوم استفاده شده است. تعداد تراکنشی که در هر ثانیه شبکه ترون قادر به انجام است بین 10 هزار تراکنش است، اما برای شبکه اتریوم بین 15 تا 20 تراکنش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون یا ترونیکس رمزارز اختصاصی شبکه بلاک چین ترون می‌باشد که تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال ترون چیست، با این شبکه آشنا شدید. ارز دیجیتال Tron نیز همانند سایر توکن‌های اختصاصی برای پرداخت کارمزد تراکنشات و پرداخت دستمزد تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌شود. همچنین برای خرید و فروش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که ماهیت اصلی هر رمزارز می‌باشد.

مزایای ارز دیجیتال تریون چیست؟

هر نوع ارز دیجیتالی که در بازار رمزارزها وجود دارد، دارای ویژگی‌های خاصی است. از این رو ارز دیجیتال ترون نیز از این قضیه مستثنی نیست، در ادامه مزایای این ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

قابلیت بالای پردازش تراکنشات

همانطور که پیش تر بیان کردیم، شبکه بلاک چین ترون این قابلیت را دارد که در هر ثانیه نزدیک به 10 تا 15 هزار تراکنش را انجام دهد. همچنین این قابلیت را دارد که در هر ثانیه امکان خرید و فروش 5 بیت کوین را میسر سازد.

کارمزد کم

کارمزد شبکه ترون به نسبت به شبکه اتریوم به خاطر مقیاس پذیری خوب آن، بسیار کم است. این شبکه از هر تراکنش مبلغ ناچیزی را به عنوان کارمزد که رقمی برابر با 0.000005 سنت می‌باشد را دریافت می‌نماید.

کیف پول ترون لینک

توسعه‌دهندگان ترون برای ذخیره ارزهای دیجیتال در مکانی امن، کیف پول ترون لینک را ایجاد کردند. تمامی رمزارزهایی که بر روی بستر TRC-10 و TRC-20 می‌باشند، قابلیت ذخیره‌سازی بر روی این کیف پول را دارند. از جمله کیف پول‌هایی که می‌توان در آن ارز دیجیتال ترون را ذخیره کرد، متامسک می‌باشد. برای آشنایی با این کیفی پول دیجیتال می‌توانید مقاله کیف پول متامسک را مطالعه فرمایید.

آینده ارز دیجیتال Tron

آینده ارز دیجیتال Tron

ارز دیجیتال ترون در حال حاضر در بین 15 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی قرار دارد، از این رو پیش بینی می‌شود که آینده خوبی را داشته باشد. این ارز دیجیتال بسیاری از مشکلاتی را که در شبکه اتریوم وجود دارد، سعی کرده در بلاک چین خود برطرف کند. همچنین کارمزد خیلی کمتری را از کاربران خود به هنگام انجام تراکنش در این شبکه دریافت می‌کند. از طرفی دیگر بستر خیلی خوبی برای تولیدکنندگان محتوا است، چرا که می‌‎توانند درآمد خوبی بر روی این بلاک چین کسب کنند. از آنجایی که هیچگاه تولید محتوا در فضای اینترنت از بین نخواهد رفت، می‌توان پیش‌بینی کرد که این پروژه به این راحتی‌ها از بین نخواهد رفت.

ارز دیجیتال ترون در طول چهار سال اخیر یعنی بین سال‌های 2018 تا 2022 نوسانات شدیدی نداشته و تا حدودی استیبل بوده است. همه این مطالب زمانی به کار شما عزیزان می‌آید که دوره اموزشی ارز دیجیتال را گذرانده باشید و با مفاهیم ابتدایی این بازار آشنایی داشته باشید.

سؤالات متداول

نحوه خرید رمزارز ترون به چه صورت است؟

ارز دیجیتال ترون را می‌توانید از صرافی‌های دیجیتال نظیر صرافی بایننس، کوکوین، کوینکس و غیره خریداری کنید.

ارز دیجیتال ارزش خریدن را دارد؟

اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی خوب است. چرا که ممکن است با پیشرفت‌هایی که بلاک چین ترون می‌کند، ارزش قیمتی آن نیز افزایش یابد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال ترون یکی از برترین دارایی‌های دیجیتالی است که امروزه در بازار کریپتوکارنسی خرید و فروش می‌شود. این ارز دیجیتال توکن اختصاصی شبکه بلاک چین ترون است که به عنوان دستمزد به تولیدکنندگان محتوا بر روی پلتفرم ترون پرداخت می‌شود. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم به سوال ارز دیجیتال ترون چیست به طور کامل پاسخ دهیم و شما را با شبکه بلاک چین ترون بیشتر آشنا کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *