برای معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت بهتر است ابتدا با مفهوم کلی این رمزارز محبوب آشنا شوید. بیت تورنت در واقع پلتفرمی است برای اشتراک گذاری محتوا به صورت همتا به همتا که هر چه تعداد کاربران فعال در آن بیشتر شود، سرعت تبادل محتوا نیز افزایش خواهد یافت. توکن اختصاصی بیت تورنت، BTT نام دارد که در حال حاظر در شبکه بلاک چین ترون فعالیت می‌کند.

بهتر است بدانید که در حال حاظر پلتفرم بیت تورنت دارای بیش از 2 میلیارد کاربر فعال است که این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت به شمار میرود. در ادامه این نوشتار قصد داریم آشنایی با ارز دیجیتال بیت تورنت را به طور کامل در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

مقاله مرتبط: رشد ترون از گذشته تا اکنون

معرفی بیت تورنت

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت

همانطور که گفته شد، بیت تورنت یک پلتفرم برای اشتراک گذاری محتوا نظیر فایل‌های ویدیویی، نرم‌افزار، بازی، کتاب و… است که به صورت همتا به همتا عرضه شده است. پلتفرم بیت تورنت در سال 2001 میلادی توسط شخصی به نام برام کوهن(Bram Cohen) طراحی شد که تا کنون توانسته توجه بیش از 2 میلیارد کاربر از سراسر دنیا را به خود جلب کند. جهت استفاده از پروتکل بیت تورنت، به کلاینت مخصوص آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ در حال حاظر یوتورنت به عنوان رایج‌ترین کلاینت بیت تورنت شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت توکن های NFT

معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت

تا اینجای کار شما با مفهوم کلی پلتفرم بیت تورنت آشنا شدید؛ پس از آشنایی با مفهوم بیت تورنت، نوبت به معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت میرسد. بهتر است ابتدا بدانید که اکثر محتواهایی که در اینترنت بارگذاری می‌شوند، از پروتکل بیت تورنت دانلود شده‌اند. امروزه هر کاربری می‌تواند محتوایی در بیت تورنت ایجاد کند و در اختیار عموم قرار دهد و از این راه کسب درآمد کند. برای خریداری اینگونه فایل‌ها شما نیاز به توکن اختصاصی بیت تورنت(BTT) دارید.

در نظر داشته باشید که قیمت BTT و آینده آن ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضا دارد. در حال حاظر بیش از 200 میلیون کیف پول فعال تراکنش‌های این شبکه را انجام می‌دهند که این رقم بسیار قابل توجه‌ای است. بهتر است بدانید که جاستین سان(بنیان گذار ارز دیجیتال ترون) در سال 2018 شرکت تورنت را خریداری کرد که پس از آن شاهد ترکیب پلتفرم همتا به همتا بیت تورنت و ارز دیجیتال بودیم.

پس از گذشت مدتی، در سال 2019 شبکه ترون برای توکن اختصاصی بیت تورنت عرضه اولیه ارائه کرد که توانست در کمتر از 1 ساعت 60 میلیارد توکن خود را بفروشد و این مورد توانست به خوبی مشکلات مالی شرکت را برطرف کند.

نمودار تکنیکال بیت تورنت

ویژگی های مهم ارز دیجیتال بیت تورنت

برای درک بهتر و معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. پروتکل بیت تورنت پس از انتشار توکن اختصاصی خود به طور کلی تغییر یافت؛ در نظر داشته باشید با اینکه پرتکل بیت تورنت به تنهایی یک پروژه قدرت‌مند بود اما بدون ایده اقتصادی قوی، امکان رشد قوی در سطح جهانی را نداشت. در این قسمت قصد داریم مزایای آشنایی با ارز دیجیتال بیت تورنت را به طور کامل بازگو کنیم.

ارائه افزونه های جدید

به کاربران و مشتریان فعال در شبکه بیت تورنت این امکان داده می‌شود که به صورت دلخواه و داوطلبانه افزونه‌های جدیدی مربوط به پرداخت و دریافت ارز دیجیتال بیت تورنت در جهت ارائه یا دریافت پهنای باند به مرورگرهای خود اضافه کنند. کاربران برای استفاده از این ویژگی نیازمند یک کیف پول دیجیتالی و یک موتور درخواست کار می‌باشند.

کابردهای بیت تورنت

پروژه بیت تورنت قصد دارد که علاوه بر کاربردهای بیشماری که دارد، کاربردهای دیگری نظیر ذخیره‌سازی عمومی فایل و امکانات پردازشی اضافه کند. همچنین خرید محتوا، انعام دادن به مجریان پخش زنده و تامین مالی جمعی برای ایجاد تکنولوژی‌های نوظهور به مرور به پروژه بیت تورنت اضافه خواهند شد.

اشتراک گذاری پهنای باند

در پلتفرم بیت تورنت به طور معمول همه به دنبال دانلود محتوا هستند و کمتر کسی انگیزه‌ای برای اشتراک گذاری پهنای باند دارد؛ اما این مشکل با انتشار ارز دیجیتال بیت تورنت برطرف شد. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که، کاربران همچنان می‌توانند به صورت رایگان به فعالیت خود ادامه دهند. در نتیجه کاربرانی که برای دانلود محتوا، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، علاوه بر خودشان راه را برای دیگران نیز هموار می‌کنند.

اضافه شدن سیستم اقتصادی

این ویژگی موجب می‌شود که محتواهای منتشر شده به طور کیفیتی ارتقا پیدا کنند و این موضوع به نفع تمام کاربران فعال در این شبکه است. در این حالت تولیدکنندگان محتوا با انتشار مطالب خود، کسب درآمد می‌کنند.

آشنایی با نحوه عملکرد سیستم بیت تورنت

نحوه عملکرد بیت تورنت

برای درک بهتر از عملکرد سیستم بیت تورنت به مثال روبه‌رو توجه کنید. فرض کنید که شما می‌خواهید یک فایل سنگین را دانلود کنید، علاوه بر شما دو نفر دیگر هم قصد دارند این فایل را دانلود کنند. ممکن است این دو نفر در کشورهای دیگری ساکن باشند؛ در نتیجه اگر همه بخواهند فایل مذکور را باهم دانلود کنند، هم سرعت دانلود پایین خواهد آمد هم به سرور اصلی فشار می‌آید. این موضوع مشکل بسیاری از پلتفرم‌های تولید محتوایی است؛ اما دلیل منحصر به فرد شدن بیت تورنت چیست؟

یکی از موضوعات مهم در بخش معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت، بر طرف کردن همین مشکل است به طوری که نه سرعت دانلود شخصی پایین بیاید، نه به سرور اصلی فشار بیاید. بداین تریتیب که در سیستم بیت تورنت، کاربران سیستم‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. به زبان ساده‌تر، به ادامه مثال توجه کنید: فرض کنید شما 50 درصد از فایل مذکور را دانلود کرده‌اید، شما حجم دانلود شده‌ی خود را در اختیار دیگران می‌گذارید.

سایر کاربرانی هم که می‌خواهند این فایل را دانلود کنند همان کار را برای شما خواهند کرد. در نتیجه کل حجم دانلود روی دوش سرور اصلی نخواهد افتاد. بدین ترتیب حجم فایل برای دانلود کم نمی‌شود، بلکه تنها تقسیم می‌شود و در نهایت سرعت دانلود بالا می‌ماند و فشاری به سرور اصلی وارد نمی‌شود.

بدین صورت می‌توان گفت که کاربرانی که در سیستم بیت تورنت قصد دانلود فایلی را دارند، می‌توانند این فایل را به طور غیرمتمرکز دانلود کنند. در نهایت هرچه تعداد اعضای فعال در این حوضه بیشتر شود، سرعت به اشتراک گذاری نیز بیشتر خواهد شد.

کیف پول ارز دیجیتال بیت تورنت

بیت تورنت و ترون

از آنجایی که بیت تورنت در سال 2018 به شبکه ترون فروخته شده است، برای ذخیره توکن BTT می‌توان از تمام کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد. جهت آشنایی با 5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال این مقاله را مطالعه کنید.

نحوه خرید توکن بیت تورنت

BTTپس از معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت، نوبت به نحوه خرید و فروش آن میرسد. در حال حاظر صرافی بایننس، هیوبی، بیت مکس و بیت فینکس از توکن اختصاصی بیت تورنت پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

پروژه بیت تورنت به دلیل برطرف کردن مشکل اشتراک گذاری، از اهمیت بالایی برخوردار است و تاریخچه ارز دیجیتال بیت تورنت ثابت کرده است که می‌تواند آینده‌ی روشنی را در برگیرد. در این مقاله سعی کردیم معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت و نحوه عملکرد آن را به زبان ساده در اختیار شما عزیزان بگذاریم. در نتیجه اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به حوضه ارزهای دیجیتالی هستید با بهترین مدرس ارز دیجیتال در ایران، محمد فاموریان در ارتباط باشید تا علاوه‌بر یادگیری آموزش ارز دیجیتال پیشرفته، از اخبار روز دنیای ارز دیجیتال و مشاوره بهره‌مند شوید.

1 دیدگاه در “معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت(BTT) + بررسی آینده BTT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *