ارز دیجیتال تل کوین یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر اتریوم است که به عنوان یک رمز ارز غیر متمرکز و همچنین یک سیستم پرداخت حواله عمل می‌کند. این سیستم برای ساده‌سازی حواله جهانی پول از طریق ادغام بلاک چین و صنعت مخابرات به شیوه‌ای بدون مشکل معرفی شد.

تل کوین قصد دارد تبدیل به ارز اصلی مورد استفاده ارائه دهندگان مخابرات برای ارائه خدمات انتقال پول به مشتریان خود شود. معرفی تل کوین یک نقطه عطف بزرگ در صنعتی است که به راحتی می‌توان به مزایای ارائه خدمات حواله اشاره کرد، اما ذکر این نکته ضروری است که در حالی که بسیاری از مکانها دارای زیرساخت‌های تلفن همراه برای چنین خدماتی هستند، اما از زیرساخت‌های مالی مورد نیاز برخوردار نیستند.

نرخ ادغام بلاک چین در بخش حواله‌ها افزایش یافته است. حواله در بسیاری از نقاط یک نجات مالی است و در برخی موارد بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی یک کشور را تشکیل می‌دهد.

یک مثال کلاسیک السالوادور است که بیت کوین (BTC) را به عنوان یک مناقصه قانونی انتخاب کرد. یک گزارش توسط Trading Economics نشان داد که حواله آن در آوریل ۲۰۲۱ از حدود ۶۴۴.۵۲ میلیون دلار به حدود ۶۸۴.۹۴ میلیون دلار افزایش یافت. تصمیم السالوادور برای تصویب بیت کوین به دلیل افزایش تورم و وابستگی فزاینده به پرداخت حواله بود.

ورود تل کوین به موقع انجام شد زیرا بخش حواله‌ها تحت کنترل ارائه دهندگان بزرگ متمرکز است. این ارائه دهندگان همچنان به انتقال هزینه‌های انباشته شده از طرفهای متعدد ثالثی که در پردازش نقل و انتقالات بین المللی دخیل هستند، ادامه می‌دهند. بنابراین تل کوین از زیرساخت‌های موجود پرداخت تلفن همراه استفاده می‌کند تا تجربه کاربر پسندتر و هزینه‌های ارزان‌تر را به بازار ارائه دهد.

تاریخچه ارز دیجیتال تل کوین

پل نونر و کلود اگیونتا ارز دیجیتال تل کوین را در جولای ۲۰۱۷ در سنگاپور تأسیس کردند. هدف آن‌ها کمک به کاربران برای انتقال پول در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود. پل نونر، رئیس تل کوین، بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت در زمینه بلاک چین مخابرات قبل از ورود به صنعت بلاک چین داشت. اولین مشارکت او در صنعت مخابرات با Mobius شروع شد، استارتاپی که خدمات مدیریت کلاهبرداری را به شبکه‌های تلفن همراه ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۲، پل نیونریک شرکت توسعه نرم‌افزار تلفن همراه نرم افزاری مستقر در توکیو را تأسیس کرد. قبل از تاسیس تل کوین، او Ikou را راه اندازی کرد، یک برنامه تلفن همراه که به ایجاد و سازماندهی رویدادها کمک می‌کند. در سال ۲۰۱۸، Neuner Sedona را تأسیس کرد، نسل بعدی سرویس مدیریت کلاهبرداری مخابراتی که بر حفاظت از خدمات مالی تلفن همراه مستقل تمرکز دارد.

مدیرعامل و سرپرست پروژه تل کوین کلود اگیونتا است. او بیش از یک دهه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری کار کرده بود که بر ارائه بهترین خدمات مالی به مشتریان تمرکز کرده بودند.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش ارز دیجیتال

اصول فنی تل کوین

تل کوین روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند (تفاوت بیت کوین واتریوم در چیست؟)و از بهترین ویژگی‌های آن برای خدمت به اهداف خود استفاده می‌کند. تل کوین برای اطمینان از ثبات در معاملات به جای اعتبارسنج از Proof of Concept (PoC) استفاده می‌کند. کاری که ارز دیجیتال تل کوین انجام می‌دهد این است که برسی میکندآیا قبل از تأیید یک معامله امکان‌سنجش آن در دنیای واقعی وجود دارد یا خیر.

مدل ارز دیجیتال تل کوین دارای سه جزء است: شبکه، شرکت‌های مخابراتی و مشترکین. این برنامه مراقبت مناسب از کیف پول و همچنین اجرای شبکه را تضمین می‌کند. همانطور که در مورد ارزهای رمزنگاری غیر متمرکز معمول است، کاربران تل کوین مالکیت کامل و کنترل توکن‌های خود را حفظ می‌کنند.

صاحب توکن این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به طور مستقیم توکن‌ها را به حساب همتای خود منتقل کند. اما برای فعال‌سازی این تراکنش‌ها، کاربر به حداقل دو کلید خصوصی بر اساس معماری امنیتی تل کوین نیاز دارد. این الزام را می‌توان از طریق تنظیماتی که به عنوان مدل چند امضا شناخته می‌شود افزایش داد، که به تضمین سطح بالای امنیت در سیستم‌ها کمک می‌کند.

سایر ویژگی‌های ارز دیجیتال تل کوین

تل کوین به راحتی می‌تواند در چند مدل موجود برای اتصال به صورتحساب حامل و سیستم عامل‌های پول تلفن همراه جا بیفتد، با این حال هزینه‌های اعمال شده از صدور TEL کسر می‌شود. این سرویس برای کاربران نهایی جذاب و همچنین برای شبکه سودآور است.

مزایای تل کوین

مزایای متعددی برای تل کوین به دلیل مناسب بودن آن وجود دارد.

در مرحله اول، انتقال در تل کوین به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین است. این سیستم زیرساخت‌های کنونی پول تلفن همراه را برای دستیابی به انتقال فوری ادغام می‌کند.

ثانیاً، هزینه‌های کلی پرداخت شده توسط کاربران در نتیجه حذف چندین شرکت شخص ثالث از فرایند حواله کاهش می‌یابد. این پلتفرم دارای ۲ درصد نرخ هزینه در مقایسه با ۷ درصد برای اکثر ارائه دهندگان مانند MoneyGram (آشنایی با کانال قیمت)است. هزینه‌های پایین معاملات به هیچ وجه بر حاشیه سود ارائه دهندگان خدمات تأثیر نمی‌گذارد.

علاوه بر این، ادغام در شبکه‌های تلفن همراه با استفاده از API‌ها آسان است. این بدان معناست که ارائه دهندگان خدمات نیازی به تنظیم سخت‌افزار ندارند.

در نهایت، ارز دیجیتال تل کوین از امنیت کامل بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند. این پلت فرم دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مانند پروتکل‌های API و چند امضا است. این شبکه مستقیماً با سیستم‌های صورتحساب حامل و پول تلفن همراه از طریق SMS، USSD و REST API کار می‌کند.

استفاده از فناوری بلاک چین شفافیت و پاسخگویی را برای کاربران فراهم می‌کند. تل کوین در هر دو دستگاه Google و Apple در دسترس است.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش بازار جهانی(فارکس) 

توکن تل کوین (TEL)

TEL Token اصلی‌ترین ابزار کاربردی پلتفرم تل کوین است، بنابراین کاربران باید این رمز را داشته باشند تا بتوانند با خدمات شبکه تعامل داشته باشند. اپراتورهای مخابراتی می‌توانند بسته به حجم معاملات و سررسید ادغام، TEL صادر کنند. این امر کارآمدترین ارائه خدمات حواله ارزان را به مشترکین آن‌ها تضمین می‌کند. TEL یک توکن استاندارد ERC-20 است.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

استفاده از ارز دیجیتال تل کوین

تل کوین با ویژگی بلاک چین خود به مردم کشورهای در حال توسعه جایگزین سریعتر و ارزان‌تری برای خدمات حواله ارائه می‌دهد. تل کوین با اپراتورهای تلفن همراه و کیف پول‌های الکترونیکی در سراسر جهان همکاری می‌کند، که به آن‌ها امکان می‌دهد با خدمات بدون تماس به تعداد زیادی از کاربران دسترسی پیدا کنند.

کاربران این پلتفرم قادر به انتقال و دریافت پول از هر نقطه از جهان هستند. این پروژه در اطراف کاربران متمرکز شده است و در نتیجه کاربر پسند است. اپراتورهای مخابراتی که به تل کوین متصل هستند می‌توانند بلافاصله توکن‌های TEL را صادر کنند. هرچه یک ترافیک توکن بیشتر از یک اپراتور داشته باشد، مشوق‌های بیشتری از شبکه دریافت می‌کند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه

تل کوین جایگزینی برای آنچه در حال حاضر قابل دستیابی است ارائه می‌دهد. این امکان را به کاربران می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه ممکن، حواله‌های خود را به سراسر جهان ارسال کنند. برای کشورهایی که به پرداخت حواله متکی هستند، تل کوین می‌تواند درآمد بیشتری برای شهروندان خود ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *