استراتژی پرایس اکشن ویژگی های حرکت قیمت اوراق بهادار را توصیف می کند. این حرکت اغلب با توجه به تغییرات قیمت در گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. به عبارت ساده ، پرایس اکشن یک تکنیک معاملاتی است که به معامله گر اجازه می دهد تا بازار را بخواند و بر اساس تحرکات اخیر و واقعی قیمتها تصمیم گیری کند و نه تنها به شاخص های فنی تکیه کند.

از آنجا که عوامل تجزیه و تحلیل بنیادی را نادیده می گیرد و بیشتر بر حرکت قیمت های اخیر و گذشته تمرکز می کند ، استراتژی پرایس اکشن وابسته به ابزارهای تحلیل تکنیکی است.

بسیاری از معامله گران روزانه بر استراتژی های پرایس اکشن تمرکز می کنند تا به سرعت در کوتاه مدت سود ایجاد کنند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است به دنبال یک شکست ساده از اوج جلسه باشند ، وارد یک موقعیت طولانی شوند و از استراتژی های دقیق مدیریت پول برای ایجاد سود استفاده کنند. اگر به تجارت روزانه علاقه دارید ، دوره هوش ارز دیجیتال محمد فاموریان در بیش ازده ساعت فیلم درخواستی ، تمرینات و محتوای تعاملی ، استراتژی های تجاری اثبات شده ، تکنیک های مدیریت ریسک و موارد دیگر را خواهید آموخت.

ابزارهای مورد استفاده برای معامله پرایس اکشن

از آنجا که پرایس اکشن  مربوط به داده های تاریخی اخیر و تحرکات قیمت های گذشته است، تمام ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی مانند نمودارها، خطوط روند، محدوده قیمت، نوسانات بالا و پایین، سطوح فنی (حمایت، مقاومت و تلفیق) و غیره به عنوان موارد زیر در نظر گرفته می شوند. با توجه به انتخاب و استراتژی معامله گر مناسب است.

ابزارها و الگوهای مشاهده شده توسط معامله گر می توانند نوارهای قیمت ساده، محدوده قیمت، شکست، خطوط روند یا ترکیبات پیچیده شامل شمعدان، نوسان، کانال ها و غیره باشند.

تفاسیر روانشناختی و رفتاری و اقدامات بعدی، که توسط معامله گر تصمیم گرفته می شود، همچنین جنبه مهمی از پرایس اکشن را تشکیل می دهد. به عنوان مثال، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد. اگر یک سهم در 580 از سطح روانشناختی تعیین شده 600 عبور کند. معامله گر ممکن است یک حرکت صعودی بیشتر را برای گرفتن یک موقعیت طولانی انجام دهد. سایر معامله گران ممکن است دیدگاه متضادی داشته باشند – هنگامی که 600 مورد ضربه قرار می گیرد ، آنها تصور می کنند که قیمت معکوس شده و بنابراین موقعیت کوتاهی را در پیش می گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش تخصصی ارزهای دیجیتال

تفاوت معامله گرها

هیچ دو معامله گر یک عمل قیمت خاص را به یک شکل تفسیر نمی کنند. زیرا هر یک تفسیر ، قوانین تعریف شده و درک رفتاری متفاوتی از آن دارند. از سوی دیگر، یک سناریوی تجزیه و تحلیل فنی (مانند 15 DMA عبور از 50 DMA) رفتار و عملکرد مشابهی را برای چندین معامله گر به همراه خواهد داشت.

در اصل ، پرایس اکشن یک روش معاملاتی سیستماتیک است. که به کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی و تاریخچه اخیر قیمت ها انجام می شود. جایی که معامله گران مختارند برای موقعیت های معاملاتی ، بر اساس وضعیت ذهنی ، رفتاری و روانی خود ، تصمیمات خود را در یک سناریوی معین اتخاذ کنند.

بیشتر بدانید: معامله گر کیست؟

چه کسانی از پرایس اکشن استفاده می کند؟

از آنجا که پرایس اکشن روشی برای پیش بینی قیمت و حدس و گمان است. توسط معامله گران خرده فروشی ، دلالان ، آربیتراژرها و حتی شرکت های تجاری که معامله گران را استخدام می کنند. مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از آن در طیف وسیعی از اوراق بهادار شامل سهام ، اوراق بهادار، فارکس،کالا ، مشتقات و غیره استفاده کرد.

مراحل معامله با استراتژی پرایس اکشن

بیشتر معامله گران باتجربه پس از انجام معاملات قیمت، گزینه های متعددی را برای تشخیص الگوهای معاملاتی، سطوح ورود و خروج، توقف ضرر و مشاهدات مربوطه در اختیار دارند. داشتن تنها یک استراتژی در یک (یا چند) سهام ممکن است فرصت های معاملاتی کافی را ارائه ندهد. اکثر سناریوها شامل یک فرایند دو مرحله ای هستند:

شناسایی سناریو

مانند وارد شدن قیمت سهام به فاز گاو نر/خرس ، محدوده کانال ، شکست و غیره.

در چارچوب سناریو ، شناسایی فرصت های معاملاتی: آیا ممکن است مانند یکبار خرید سهام در بول ، (الف) فراتر رفته یا (ب) عقب نشینی کند. این یک انتخاب کاملاً ذهنی است و حتی با توجه به سناریوی یکسان می تواند از یک معامله گر به دیگری متفاوت باشد.

در اینجا چند نمونه هستند:

سهام از نظر معامله گر به بالاترین حد خود می رسد. و سپس به سطح کمی پایین می آید (سناریو برآورده شد). سپس معامله گر می تواند تصمیم بگیرد که آیا فکر می کند برای صعود به سمت بالا، یک قله دوگانه ایجاد می کند. یا پس از یک بازگشت متوسط​​، سقوط بیشتری می کند.

معامله گر بر اساس فرض نوسان کم و عدم شکست، کف و سقفی را برای قیمت خاص سهام تعیین می کند. اگر قیمت سهام در این محدوده قرار گیرد (سناریو برآورده شده است) . معامله گر می تواند موقعیت هایی را تصور کند که کف/سقف تعیین شده به عنوان سطوح حمایت/مقاومت عمل می کند، یا دید متناوب مبنی بر شکست سهام در هر دو جهت داشته باشد.

سناریوی شکست تعریف شده برآورده می شود. و سپس فرصت معاملاتی از نظر ادامه شکست (در همان جهت پیش می رود) یا عقب نشینی شکست (بازگشت به سطح گذشته) وجود دارد.

همانطور که مشاهده می شود ، قیمت معاملات عملی با ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی کمک می شود. اما آخرین معامله تجاری بستگی به معامله گر فردی دارد و به جای اعمال مجموعه ای از قوانین که باید رعایت شود، انعطاف پذیری را ارائه می دهد.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش ارز دیجیتال

محبوبیت استراتژی پرایس اکشن

پرایس اکشن به جای سرمایه گذاری های بلند مدت برای معاملات سود کوتاه مدت و میان مدت مناسب تر است.

اکثر معامله گران بر این باورند که بازار از یک الگوی تصادفی پیروی می کند و هیچ روش سیستماتیک مشخصی برای تعریف یک استراتژی وجود ندارد. که همیشه کارآمد باشد. با ترکیب ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی با سابقه قیمت اخیر برای شناسایی فرصت های تجاری بر اساس تفسیر خود معامله گر ،استراتژی پرایس اکشن از حمایت زیادی در جامعه تجاری برخوردار است.

مزایا شامل استراتژی های خود تعریف شده است که انعطاف پذیری را برای معامله گران ارائه می دهد ، قابلیت استفاده در کلاس های دارایی های متعدد ، استفاده آسان از هر نرم افزار معاملاتی، برنامه ها و پورتال های معاملاتی و امکان آزمایش مجدد آسان هر گونه استراتژی مشخص شده بر روی داده های گذشته را دارد. مهمتر از همه ، معامله گران احساس مسئولیت می کنند. زیرا این استراتژی به آنها اجازه می دهد به جای پیروی کورکورانه از یک سری قوانین، در مورد اقدامات خود تصمیم بگیرند.

مقاله پیشنهادی: سوشی سوآپ چیست ؟

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

خط پایانی

بسیاری از نظریه ها و استراتژی ها در مورد معاملات اقداماتی قیمت با ادعای نرخ موفقیت بالا در دسترس است. اما معامله گران باید از سوگیری بازماندگان آگاه باشند. زیرا فقط داستانهای موفقیت اخبار را ایجاد می کنند. معاملات پتانسیل سودآوری خوبی را دارد. این بستگی به معامله گر دارد که به وضوح درک کند ، آزمایش کند. انتخاب کند، تصمیم بگیرد و در مورد آنچه برای بهترین فرصتهای سود ممکن مطابقت دارد عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *