اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس

اسپرد قیمت پیشنهادی (غیر رسمی به عنوان اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس) تفاوت بین قیمتی است که فروشنده برای خرید و فروش ارز اقدام می‌کند. با این حال، تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواست ارز در بازار خرده فروشی می‌تواند زیاد باشد. و همچنین ممکن است از یک فروشنده به فروشنده دیگر تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

درک نحوه محاسبه نرخ ارز اولین قدم برای درک تاثیر اسپردهای گسترده در بازار ارز است. علاوه بر این، همیشه به نفع شماست که در مورد بهترین نرخ ارز تحقیق کنید.(تحلیل تکنیکال چیست؟ )

نکات کلیدی اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس

اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس (یا اسپرد خرید و فروش) تفاوت بین مبلغی است که فروشنده مایل است ارز را به فروش برساند در مقابل مبلغی که آن را خریداری می‌کنند.

نرخ ارز بر اساس فروشنده متفاوت است، بنابراین مهم است که قبل از مبادله هر ارز، بهترین نرخ را بررسی کنید.

اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس

قیمت پیشنهادی همان چیزی است که فروشنده حاضر است برای یک ارز بپردازد، در حالی که قیمت درخواست نرخ خرید و فروش ارز است.

به عنوان مثال، الن یک مسافر آمریکایی است که از اروپا دیدن می‌کند. هزینه خرید یورو در فرودگاه به شرح زیر است:

۱ یورو = ۱.۳۰ دلار آمریکا / ۱.۴۰ دلار آمریکا (شاخص قدرت نسبی (RSI) چیست؟)

قیمت بالاتر (۱.۴۰ دلار آمریکا) هزینه خرید هر یورو است. الن می‌خواهد ۵۰۰۰ یورو بخرد، بنابراین باید ۷۰۰۰ دلار به فروشنده پرداخت کند.

همچنین فرض کنید مسافر بعدی در صف از تعطیلات اروپایی خود بازگشته است و می‌خواهد یوروهایی را که باقی مانده است بفروشد. کاتلین ۵.۰۰۰ یورو برای فروش دارد. آن‌ها می‌توانند یورو را با قیمت پیشنهادی ۱.۳۰ دلار (قیمت پایین تر) بفروشند و در ازای یورو خود ۶۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

به دلیل گسترش پیشنهاد قیمت، فروشنده کیوسک می‌تواند ۵۰۰ دلار از این معامله سود کند (تفاوت بین ۷۰۰۰ دلار آمریکا و ۶۵۰۰ دلار آمریکا).

 

هنگامی که با یک پیشنهاد استاندارد و قیمت درخواست ارز مواجه می‌شوید، قیمت بالاتری است که برای خرید ارز می‌پردازید و قیمت پایین‌تر آن چیزی است که در صورت فروش ارز دریافت می‌کنید.

نقل قول‌های ارز مستقیم و غیر مستقیم در بازارهای فارکس

یک نقل قول مستقیم ارز، که به عنوان «نقل قول قیمت» نیز شناخته می‌شود، قیمتی است که قیمت واحد ارز خارجی را بر حسب پول داخلی بیان می‌کند. نقل قول ارز غیر مستقیم، که به عنوان «نقل قول حجم» نیز شناخته می‌شود، مخالف نقل قول مستقیم است. نقل قول ارز غیرمستقیم میزان ارز خارجی در واحد پول داخلی را بیان می‌کند.

اکثر ارزها به صورت نقل قول مستقیم نقل قول می‌شوند (به عنوان مثال، USD/JPY، که به مقدار ین ژاپن در هر دلار آمریکا اشاره دارد). واحد پولی سمت چپ اسلش را پول پایه و ارز سمت راست اسلش را ارز مقابله یا ارز نقل قول می‌نامند.(آموزش تحلیل بنیادی)

ارزهای مشترک المنافع

ارزهای مشترک المنافع مانند پوند انگلیس و دلار استرالیا و همچنین یورو به طور کلی به صورت غیر مستقیم نقل قول می‌شوند (به عنوان مثال، GBP/USD و EUR/USD، که به مقدار دلار آمریکا به ازای هر پوند انگلیس و به ازای هر یک اشاره دارد. یورو)

دلار کانادا را در نظر بگیرید. در کانادا، این نقل قول ۱ USD = ۱.۰۷۵۰ CAD است. این نشان دهنده یک نقل قول مستقیم است، زیرا مقدار پول داخلی (CAD) به ازای هر واحد ارز خارجی (USD) را بیان می‌کند. شکل غیر مستقیم متقابل نقل قول مستقیم یا CAD ۱ = ۰.۹۳۰۲ دلار آمریکا خواهد بود.

در مرحله بعد، پوند انگلیس را در نظر بگیرید. در انگلستان، این نقل قول به صورت GBP ۱ = ۱.۷۰۰ دلار آمریکا صورت می‌گیرد. این نشان دهنده یک نقل قول غیر مستقیم است زیرا مقدار ارز خارجی (USD) به ازای واحد پول داخلی (GBP) را بیان می‌کند. شکل مستقیم این نقل قول ۱ دلار = ۰.۵۸۸۲ پوند خواهد بود.

درک نحوه نقل قول ارزها

هنگام برخورد با نرخ ارز، درک نحوه نقل قول ارزها مهم است.

فرض کنید ساکن کانادایی است که به اروپا سفر می‌کند و به یورو نیاز دارد. نرخ ارز در بازار فارکس تقریبا ۱ دلار = ۱.۰۷۵۰ کانادا و ۱ یورو = ۱.۳۴۰۰ دلار آمریکا است. این بدان معناست که نرخ تقریبی EUR/CAD ۱ یورو = ۱.۴۴۰۵ کانادا (۱.۳۴۰۰ ۱.۰ ۱.۰۷۵۰) خواهد بود. یک فروشنده ارز در کانادا ممکن است نرخ ۱ یورو = ۱.۴۰۰۰ کانادا / ۱.۴۸۰۰ یورو را بیان کند، به این معنی که شما برای خرید یک یورو ۱.۴۸ دلار کانادا پرداخت می‌کنید و در صورت فروش یک یورو ۱.۴۰ دلار کانادا دریافت خواهید کرد. علاقه مندان به یادگیری تمامی تکنیک‌های رمزارزها می‌توانند برگه آموزش ارز دیجیتال را مطالعه کنند.

اگر هر دو ارز به صورت مستقیم نقل قول شوند، محاسبه متفاوت خواهد بود. اگر نرخ تقریبی نقطه ین ژاپن ۱ دلار = ۱۰۲ یورو باشد، به این ترتیب می‌توانید قیمت ین را به دلار کانادا محاسبه کنید:

USD ۱ = ۱.۰۷۵۰ CAD و ۱ USD = ۱۰۲ JPY

بدین ترتیب:

CAD ۱.۰۷۵۰ = ۱۰۲ JPY، یا CAD ۱ = ۹۴.۸۸ JPY (۱۰۲ / ۱.۰۷۵۰)

به طور کلی، معامله گران در اکثر کشورها نرخ ارز را به صورت مستقیم یا مقدار ارز داخلی مورد نیاز برای خرید یک واحد ارز خارجی نشان می‌دهند.

نحوه محاسبه نرخ بین ارز

هنگام برخورد با ارزهای متقابل، ابتدا مشخص کنید که آیا دو ارز موجود در معامله به طور کلی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقل قول می‌شوند. اگر هر دو ارز به صورت مستقیم نقل قول شوند، نرخ تقریبی ارز بین المللی با تقسیم «واحد پول A» بر «واحد پول B» محاسبه می‌شود.

اگر یک ارز به صورت مستقیم و دیگری به صورت غیر مستقیم نقل قول شود، نرخ تقریبی ارز بین المللی «ارز A» ضرب در «واحد پول B» خواهد بود.

وقتی نرخ ارز را محاسبه می‌کنید، می‌توانید اسپرد یا تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواست ارز را نیز تعیین کنید. مهمتر از همه، شما می‌توانید میزان گسترش را تعیین کنید. اگر تصمیم به انجام معامله دارید، می‌توانید با بهترین نرخ خرید کنید.(مبادله پیش فرض اعتبار (CDS) چیست؟)

نرخ‌های مبادله توسط نمایندگی متغیر است

نرخ بین نمایندگی‌های یک شهر می‌تواند متفاوت باشد. صرف چند دقیقه آنلاین برای مقایسه نرخ‌های مختلف ارز می‌تواند به طور بالقوه ۰.۵ or یا ۱ save برای شما صرفه جویی کند.

کیوسک‌های فرودگاه بدترین نرخ ارز را دارند، با گستردگی بسیار زیاد پیشنهادات. ممکن است ۵ less کمتر از ارز خریداری شده خود را دریافت کنید. ممکن است ترجیح داده شود مقدار کمی ارز برای نیازهای فوری خود حمل کنید و مقادیر بیشتری را در بانک‌ها یا نمایندگی‌های شهر مبادله کنید.

برخی از نمایندگی‌ها نرخ ارسال شده را به صورت خودکار برای مبالغ بیشتر افزایش می‌دهند، اما برخی دیگر ممکن است این کار را نکنند مگر اینکه شما به طور خاص درخواست بهبود نرخ کنید. اگر زمان کافی برای خرید بهترین نرخ‌ها را ندارید، زودتر تحقیق کنید تا ایده‌ای از نرخ ارز مبادله‌ای داشته باشید و میزان گسترش را درک کنید. اگر میزان گسترش بسیار زیاد است، تجارت خود را به نمایندگی دیگری ببرید.

خط پایانی

اسپردهای گسترده بلای جان بازار مبادله ارز خرده فروشی است. با این حال، می‌توانید با تحقیق در مورد بهترین نرخ‌ها، کیوسک‌های ارز قبلی فرودگاه و درخواست نرخ‌های بهتر برای مبالغ بیشتر، تأثیر این گستردگی‌ها را کاهش دهید.(شاخص بدبختی بیت کوین (BMI) چیست؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *