الگوی قیمتی گارتلی یک الگوی نمودار هارمونیک است. که بر اساس اعداد و نسبتهای فیبوناچی است و به معامله گران کمک می کند. تا بالاترین و پایین ترین سطح واکنش ها را تشخیص دهند. در کتاب خود سود در بازار سهام ، H.M. گارتلی پایه و اساس الگوهای نمودار هارمونیک را در سال 1935 پایه گذاری کرد. الگوی گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک است. لری پساوانتو بعداً نسبتهای فیبوناچی را در کتاب خود نسبتهای فیبوناچی با تشخیص الگو به الگو اعمال کرد.

نکات الگوی قیمتی گارتلی

  • الگوهای گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک هستند.
  • نقطه توقف ضرر اغلب در نقطه 0 یا X قرار می گیرد و سود سود اغلب در نقطه C تعیین می شود.
  • الگوهای گارتلی باید همراه با سایر اشکال تجزیه و تحلیل فنی استفاده شوند که می توانند به عنوان تأیید عمل کنند.

توضیح الگوهای گارتلی

 الگوی قیمتی گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک است. الگوهای هارمونیک بر این فرض عمل می کنند. که دنباله های فیبوناچی می توانند برای ساخت ساختارهای هندسی، مانند شکست و عقب نشینی، در قیمت استفاده شوند. نسبت فیبوناچی در طبیعت رایج است و در میان تحلیلگران فنی که از ابزارهایی مانند بازگردانی فیبوناچی، برنامه های افزودنی، طرفداران، خوشه ها و مناطق زمانی استفاده می کنند. به یک منطقه متمرکز محبوب تبدیل شده است.

بسیاری از تحلیلگران فنی از الگوی قیمتی گارتلی به همراه سایر الگوهای نمودار یا شاخص های فنی(الگوی قیمت فنجان و دسته) استفاده می کنند. به عنوان مثال ، این الگو ممکن است یک تصویر کلی از جایی که قیمت در درازمدت به آنجا می رسد ارائه دهد. در حالی که معامله گران بر اجرای معاملات کوتاه مدت در جهت روند پیش بینی شده تمرکز می کنند. اهداف شکست و شکست قیمت نیز ممکن است. به عنوان سطح حمایت و مقاومت توسط معامله گران استفاده شود.

مزیت اصلی این نوع الگوهای نمودار این است که آنها بینش خاصی را در مورد زمان و اندازه حرکت قیمت ارائه می دهند نه اینکه فقط به یکی یا دیگری نگاه کنیم.

سایر الگوهای نمودار هندسی محبوب مورد استفاده معامله گران شامل Elliott Waves است. که پیش بینی های مشابهی از روندها را در آینده بر اساس ظاهر تغییرات قیمت و ارتباط آنها با یکدیگر انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

شناسایی الگوهای گارتلی

در اینجا نحوه ساختار الگوی گارتلی آمده است:

الگوی گارتلی در بالا روند صعودی را از نقطه 0 به نقطه 1 با تغییر قیمت در نقطه 1 نشان می دهد. با استفاده از نسبت های فیبوناچی ، اصلاح بین نقطه 0 و نقطه 2 باید 61.8 باشد. در نقطه 2 ، قیمت دوباره به نقطه 3 برمی گردد ، که باید 38.2٪ از نقطه 1 باشد. در نقطه 3 ، قیمت به نقطه 4. بر می گردد. در نقطه 4 ، الگو کامل است و سیگنال های خرید با یک حرکت صعودی تولید می شود. هدفی که با نقطه 3 ، نقطه 1 و 161.8 increase افزایش از نقطه 1 به عنوان هدف نهایی قیمت مطابقت دارد. در اغلب موارد ، نقطه 0 به عنوان سطح توقف ضرر برای کل تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. این سطوح فیبوناچی نیازی به دقت ندارند ، اما هرچه نزدیکتر باشند ، الگوی قابل اطمینان تری است.

نسخه نزولی الگوی گارتلی به سادگی معکوس الگوی صعودی است(آشنایی با نمودار میله‌ای) و هنگامی که الگو تا نقطه چهارم به پایان می رسد ، روند نزولی با چندین هدف قیمت را پیش بینی می کند.

نمونه دنیای واقعی از الگوی گارتلی

در اینجا نمونه ای از الگوی Gartley در جفت ارز AUD/USD ظاهر می شود:

نمودار AUD/USD

در نمودار بالا ، الگوی گارتلی با حرکت صعودی بالاتر دنبال می شود. نقطه X یا 0.70550 می تواند به عنوان نقطه توقف ضرر معاملات مورد استفاده قرار گیرد. نقطه سود را می توان در نقطه C یا حدود 0.71300 تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *