NFT یکی دیگر از بخش‌های بزرگ بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که طرفداران به خصوصی دارد. این صنعت این ویژگی را به افراد می‌دهد تا هر چیزی را به یک دارایی با ارزش تبدیل و در بازار ارزهای دیجیتال به فروشند. از جمله دارایی‌های که می‌توان به NFT تبدیل کرد، می‌توان به موزیک، نوشته، فیلم، آیتم‌های بازی و غیره اشاره کرد. امکان خرید و فروش این نوع از دارایی‌های دیجیتال در اکثر صرافی‌های بزرگ نظیر بایننس و کوین بیس وجود دارد. ابزارهایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید کیفیت، ارزش، آینده و همچنین NFTها را تحلیل کنید که ما در ادامه این مقاله بهترین ابزارهای NFT را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT یا توکن‌های غیرمثلی نوع دیگر از دارایی‌های ارز دیجیتال می‌باشد که بعد از ارزهای دیجیتال بیشترین حجم خرید و فروش را دارند. این نوع از دارایی‌ها می‌توانند عکس، فیلم، نوشته و هر چیز دیگری که در فضای اینترنت رد و بدل می‌شود، باشد. اگر نویسنده خوبی می‌باشید، می‌توانید با مطالعه مقاله چطور چطور نوشته های خود را NFT کنیم روش تبدیل نوشته به NFT را یاد بگیرید. ساخت NFT کار چندان مشکلی نمی‌باشد و تنها با رفتن به یکی از وبسایت‌های OpenSea یا Rarible می‌توانید NFT دلخواه خود را بسازید. کریپتوپانکس‌ها مشهورترین نوع NFT می‌باشد که گران قیمت‌ترین آن‌ها ارزشی بیش از 20 میلیون دلار دارد. 20 میلیون دلار برای یک عکس پیکسلی واقعاً زیاد می‌باشد، اما به این موضوع توجه کنید که تا چه اندازه می‌تواند درآمد زا باشد.

بهترین ابزارهای NFT چیست؟

همانطور که پیشتر بیان کردیم NFT یکی از پرسودده‌ترین بخش‌های بازارهای دیجیتال می‌باشد. این صنعت تا ده قبل مورد استقبال افراد زیادی قرار نداشت، اما با قیمت‌دار شدن برخی از NFTها، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای NFT را به شما عزیزان معرفی کنیم تا NFT درستی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. چرا که با استفاده از این ابزارها می‌توانید NFTها را تحلیل کنید. همچنین در پیدا کردن ترندترین NFTها، زمانی که NFTها در کف قیمتی خود می‌باشند و پیدا کردن نهنگ‌های NFT به شما کمک می‌کند.

ابزار کریپتو اسلم(CryptoSlam)

بهترین ابزارهای NFT

کریپتو اسلم یکی از بهترین ابزارهای NFT می‌باشد که از طریق آن می‌توانید به آنالیز و بررسی NFTهای روی شبکه اتریوم بپردازید. همچنین با ارائه نمودارها و امکانات دیگر، کاربران این پلتفرم می‌توانند با دید بهتری پروژه‌های NFT را ببینند. این ابزار را می‌توانید در پلتفرم OpenSea نیز استفاده کنید، اگر با این پلتفرم آشنایی ندارید، مقاله پلتفرم OpenSea چیست را مطالعه کنید.

ابزار دیون(Dune)

ابزار دیون در واقع یک پلتفرم اطلاع رسانی است که افراد با دنبال کردن افراد موفق در زمینه کریپتو و NFT می‌توانند از نظرات اشخاص موفق در این صنعت استفاده کنند. پس دیون یک کامیونیتی بزرگ می‌باشد که افراد به تبادل نظر در آن می‌پردازند.

ابزار هایپر اسپیس(Hyper Space)

شبکه سولانا نیز همانند اتریوم یک شبکه بلاک چین می‌باشد که ارزهای دیجیتال و NFT بر روی آن توسعه می‌یابد. با استفاده از این ابزار می‌توانید پروژه‌های NFTای که بر روی شبکه سولانا ایجاد می‌شوند را دنبال کنید. با استفاده از وبسایت این ابزار می‌توانید رتبه NFTها را مشاهده کنید تا بتوانید خرید بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

ابزار آیسی تولز(IcyTools)

آیسی تولز یکی از بهترین ابزارهای NFT برای تحلیل آمار و دیتای NFTهای شبکه اتریوم می‌باشد. آیسی تولز یک ابزار رایگان می‌باشد که آمار دقیقی به استفاده کننده‌گان می‌دهد، هر چند نسخه پولی آن نیز وجود دارد.

ابزار نانسن(Nansen)

بهترین ابزارهای NFT

سرمایه‌گذاران همیشه با فهمیدن مقدار گس شبکه به مشکل می‌خوردند. افراد از این پس می‌توانند با مراجعه به وبسایت نانسن کارمزد تراکنشات و حرکات نهنگ‌های NFT را مشاهده کنند. اگر به وبسایت نانسن بروید و در آن حساب ایجاد کنید، می‌توانید از بخش داشبورد خود در قسمت Discovery سودهای NFTها را نیز مشاهده کنید. این ابزار به صورت رایگان قابل استفاده می‌باشد، هر چند که نسخه پولی آن از امکانات بیشتری برخوردار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پلتفرم Rarible چیست

ابزار فیلیپس فایننس(Flip Finance)

فلیپ فایننس عمکردی مشابه با آیسی تولز دارد و رابط کاربری آن بسیار راحت‌تر می‌باشد. از آنجایی که ممکن است با بازار NFTها به خوبی آشنایی نداشته باشید، استفاده از این ابزار بهتر است.

ابزار ان اف تی اسکورینگ(NFT Scoring)

یکی دیگر از بهترین ابزارهای NFT ابزار NFR Scoring می‌باشد. با استفاده از این ابزار افراد می‌توانند میزان هایپ شبکه‌های اجتماعی را بدست بیاورند که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک پروژه NFT می‌باشد. این ابزار به شما می‌کند که کلکسیون‌های NFT را در فضاهای مجازی همانند توییتر و دیسکورد دنبال و بررسی کنید.

ابزار رَریتی تولز(Rarity Tools)

این ابزار به شما NFTهایی که در آینده قرار است تولید و روانه بازار شود را نشان می‌دهد. تمرکز این پلتفرم بر روی NFTهای شبکه اتریوم می‌باشد و با استفاده از آن می‌توانید NFTها را رتبه بندی کنید.

ابزار هَو ریر(How Rare)

این ابزار نیز عمکردی مشابه با ابزار Rarity Tools دارد که زمان عرضه NFTهای شبکه سولانا را به کاربران خود خبر می‌دهد. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید NFTها را بر اساس شرکت یا کمپانی سازنده آن جستوجو کنید.

ابزار واتس مینتینگ(WhatsMinting)

ابزار واتس مینتینگ(WhatsMinting)

NFTها نیز همانند ارزهای دیجیتال قابلیت مینت شدن را نیز دارند. از این رو شما با استفاده از این ابزار می‌توانید NFTهایی که مینت شدن را ردیابی و شناسایی کنید. این ابزار برای پیدا کردن NFTهایی که به نظر جالب می‌باشند، اما تبلیغ نمی‌شوند بسیار مناسب می‌باشد.

ابزار موبی(Moby)

آخرین ابزار و جالب‌ترین ابزاری که در لیست بهترین ابزارهای NFT قرار گرفته است، ابزار Moby می‌باشد. برخی از سرمایه‌گذاران علاقه دارند که از کارهای دیگر تقلید کنند، این ابزار این ویژگی را به آن‌ها می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید لیستی از کیف پول‌های کاربران مورد علاقه خود درست کنید و فعالیت‌های آنان را دنبال کنید. این ابزار به این صورت می‌باشد که زمانی که آدرس کیف پولی را در لیست خود قرار می‌دهید، هر زمان که آن شخص خرید یا فروش انجام دهد، اعلانی برای شما ارسال می‌گردد. این موضوع در صنعت NFT به شما کمک بزرگی می‌کند، چرا که می‌توانید پروژه‌هایی که ارزش سرمایه‌گذاری را دارند، شناسایی کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازار NFT بعد از بازار ارزهای دیجیتال از حجم معاملات بالایی برخوردار می‌باشد. ارزش برخی از آثار هنری دیجیتال به بیش از 22 میلیون دلار می‌رسد که این موضوع خود حاکی ارزشمند بودن این بازار را دارد. افراد با سرمایه‌گذاری بر روی این صنعت می‌توانند دارایی‌های خود را دو چندان کنند، اما شناسایی و انتخاب پروژه NFT برای سرمایه‌گذاری کمی مشکل می‌باشد. در این مقاله ما با معرفی بهترین ابزارهای NFT این قابلیت را به شما دادیم تا پروژه مورد نظر خود را هدفمند انتخاب کنید. ابزارهایی که در بالا برای شما عزیزان معرفی شد، در واقع وبسایت‌هایی بود که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید، پروژه‌های برتر NFT را انتخاب کنید. با استفاده از این ابزارهای می‌توانید بر روی NFTها سرمایه گذاری کنید. مقالات موسسه فاموریان جنبه آموزشی دارد و هیچ مسئولیتی در قبال کلاه‌بردار بودن این پلتفرم‌ها بر عهده موسسه فاموریان نمی‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *