اندیکاتورهای ابزارهای محبوبی برای معامله هستند و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. آن‌ها برای معاملات بلند مدت و کوتاه مدت ضروری هستند. اگر به دنبال بهبود مهارت‌های خود هستید، این مقاله نقطه شروع خوبی است. توصیه‌های ما را برای استفاده از بهترین اندیکاتورها یرای معامله ارز دیجیتال بررسی کنید!

مقدمه‌ای بر بهترین اندیکاتورها یرای معامله ارز دیجیتال

اگر تازه شروع به معامله کرده اید، بهتر است که یک قدم به عقب بردارید. درک ماهیت و هدف معامله به شما کمک می‌کند تا موفق شوید. بنابراین، معامله چیست؟ معامله به معنای خرید و فروش دارایی با هدف کسب سود است. معاملات نهادی به خرید و فروش سهام و ارز می‌پردازد. معامله ارزهای دیجیتال به معنای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال است.

معاملات نوسانی در مقابل معاملات روزانه

معاملات نوسانی و معاملات روزانه ارزهای دیجیتال در میان معامله گران محبوب هستند. هر دوی این رشته‌ها سرعت بالایی دارند. به عنوان مثال، معامله گران روزانه دارایی‌ها را برای چند ثانیه تا چند ساعت نگه می‌دارند. بنابراین، اگر یک دارایی در یک روز معامله شود، واجد شرایط معامله روزانه است. منطقی است، درست است؟ با این حال، معاملات نوسانی کمی آرام‌تر است. استراتژی‌های معاملاتی نوسانی سرعت کمتری دارند. این به معامله گران زمان بیشتری برای درک فرآیند می‌دهد. این همچنین به معنی فرصت‌های بیشتر برای تحقیق است. معامله نوسان شما را برای یک محیط تجاری سریع آماده می‌کند. بنابراین، ابتدا می‌توانید مدتی را به معاملات نوسانی اختصاص دهید. سپس می‌توانید به تجارت روزانه بروید.

 

شاخص‌های معاملاتی چیست؟

اندیکاتورهای معاملاتی ابزاری برای به حداکثر رساندن سود معاملاتی هستند. آن‌ها به معامله گران کمک می‌کنند تا جهت قیمت یک دارایی را بفهمند. اندیکاتورها هم در تحلیل قیمت بلند مدت و هم در کوتاه مدت مفید هستند. بنابراین، می‌توانید به شاخص‌های معاملاتی به عنوان محاسبات نگاه کنید. آن‌ها نشانگر رویدادهایی هستند که در بازار معاملاتی اتفاق می‌افتد.

اندیکاتورهای معاملاتی در انواع مختلف معاملات مفید هستند. به عنوان مثال، سهام، ارز، اوراق بهادار یا کالاها. از آنجا که صنایع ویژگی‌های متفاوتی دارند، به شاخص‌های متفاوتی نیاز دارند. بنابراین، بهترین شاخص‌ها برای معاملات ارز دیجیتال ممکن است برای سایر مناطق کار نکند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال حرفه ای

بهترین اندیکاتورها برای معامله ارز دیجیتال

فهرست بهترین اندیکاتورها برای معامله ارز دیجیتال

حالا که با تعاریف آشنا شدید، بیایید کاربردی‌تر باشیم! ما پنج شاخص معاملاتی را انتخاب کردیم که به شما در بهبود معاملات کمک می‌کند.

واگرایی و همگرایی میانگین متحرک

بیایید از واگرایی و همگرایی میانگین متحرک شروع کنیم. که به عنوان MACD نیز شناخته می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، به دسته میانگین متحرک تعلق دارد. تفاوت بین دو میانگین در حال تغییر را نشان می‌دهد. اینها MACD فعلی و میانگین متحرک نمایی هستند. بنابراین، به شناسایی زمان و مکان روندهای جدید کمک می‌کند. به همین دلیل در بین معامله گران روزانه محبوبیت دارد.

شاخص قدرت نسبی

شاخص قدرت نسبی، همچنین به عنوان RSI شناخته می‌شود، یک شاخص محبوب در میان معامله گران است. سود و زیان یک دارایی را در یک دوره زمانی معین تعیین می‌کند. شاخص قدرت نسبی کاملاً جهانی است. هم برای مبتدیان و هم برای معامله گران حرفه‌ای قابل تنظیم است.

RSI برای معاملات نوسانی بسیار عالی است. به این دلیل است که سیگنال می‌دهد که ورود یک بازار باید اتفاق بیفتد. همچنین برای بررسی سیگنال‌های کوتاه کارآمد است. بنابراین، معامله گران می‌توانند تشخیص دهند که یک دارایی بیش از حد خرید شده است یا بیش از حد فروخته شده است.

نسبت های فیبوناچی

نسبت های فیبوناچی برای معامله گران حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل مناسب است. بازنگری فیبوناچی یکی از شاخص‌های آماری است. که به دنباله فیبوناچی متصل می‌شود. توالی یک «نسبت طلایی» ۶۲٪ ایجاد کرد. به بیان ساده، گروهی از مردم معمولاً بین ۶۲/۳۸ درصد تصمیم گیری می‌کنند.

در مورد معامله هم همینطور. نسبت فیبوناچی دو حالت افراطی دارد (مانند قله و کف). سپس فاصله عمودی را بر نسبت‌های کلیدی فیبوناچی تقسیم می‌کند. بنابراین، معامله گران می‌توانند سطوح حمایت و مقاومت را تشخیص دهند. این اندیکاتور برای معاملات روزانه مناسب است.

حجم

این ساده به نظر می‌رسد، درست است؟ خوب، حجم یک شاخص اساسی و مهم معامله است.که اغلب در فهرست بهترین اندیکاتورهای معاملات ارزهای دیجیتال نادیده گرفته می‌شود. با این حال، یک ابزار مفید برای معامله است. به خصوص، زمانی که معامله گران مبتدی را هدف قرار می‌دهید.

الگوهای حجم به معامله گران کمک می‌کند تا نقاط قوت پشت حرکت قیمت را درک کنند. به عنوان مثال، افزایش بازارها با افزایش حجم معمولاً قوی است. اما زمانی که حجم کاهش می‌یابد، روندها نیز با رکود مواجه می‌شوند.که این برای معاملات روزانه و نوسانی اعمال می‌شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

ابرهای ایچیموکو

این نشانگر ترکیبی از پنج خط است. هر خط میانگین‌ها را در بازه‌های زمانی نشان می‌دهد. طول کلی به تصمیم معامله‌گر بستگی دارد. هنگامی که خطوط عبور می‌کنند، منطقه بین آن‌ها سایه می‌اندازد. این اندیکاتور نام جالب خود را از اینجا گرفته است. خطوط متقاطع «ابر» را تشکیل می‌دهند.

بنابراین، زمانی که قیمت بالاتر از فضای ابری است، روند رو به افزایش است. از سوی دیگر، قیمت زیر ابر روند رو به پایینی را نشان می‌دهد. همچنین یک شاخص جایزه برای این وجود دارد. یعنی، می‌توانید بگویید که یک روند زمانی قوی است که ابر، خود در جهت قیمت در حال حرکت است.

کلام اخر بهترین اندیکاتورها برای معامله ارز دیجیتال

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین اندیکاتورها برای معامله ارز دیجیتال و همچنین آموزشئ دریافت بهترین استراتزی های معامله در یازار های ارز دیجیتال میتوانید از دوره هوش ارز دیجیتال محمد فاموریان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *