توکن‌های رمزنگاری شده چیست؟

اصطلاح توکن رمزنگاری شده به یک رمز ارز مجازی خاص یا نحوه تبدیل ارزهای رمزنگاری اشاره دارد. این توکن‌ها دارایی‌ها یا ابزارهای قابل مبادله و قابل معامله‌ای را نشان می‌دهند که در بلاک چین‌های خود مستقر هستند. توکن‌های رمزنگاری اغلب برای جمع آوری کمک برای فروش جمعی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند به عنوان جایگزین چیزهای دیگر نیز استفاده شوند. این توکن‌ها معمولاً از طریق فرآیند استاندارد ارائه اولیه سکه (ICO) ایجاد می‌شوند، توزیع می‌شوند، و به فروش می‌رسند. که شامل سرمایه‌گذاری جمعی برای تأمین بودجه توسعه پروژه می‌شود.

نکات کلیدی توکن‌های رمزنگاری شده

توکن‌های رمزنگاری شده نوعی ارز رمزنگاری شده هستند که دارایی یا استفاده خاصی را نشان می‌دهند و در بلاک چین آن‌ها مستقر هستند.

از توکن‌ها می‌توان برای اهداف سرمایه‌گذاری، ذخیره ارزش یا خرید استفاده کرد.

ارزهای رمزنگاری شده ارزهای دیجیتالی هستند که برای تسهیل معاملات (انجام و دریافت پرداخت) در طول بلاک چین استفاده می‌شوند.

Altcoins و توکن‌های رمزنگاری شده انواع ارزهای رمزنگاری شده با عملکردهای متفاوت هستند.

توکن‌های رمزنگاری که از طریق ارائه سکه اولیه ایجاد می‌شوند، اغلب برای جمع آوری سرمایه برای فروش جمعی استفاده می‌شوند.

توکن‌های رمزنگاری چگونه کار می‌کنند

همانطور که در بالا ذکر شد، توکن های رمزنگاری، رمزهای ارزهای رمزنگاری شده هستند. ارزهای رمزپایه یا ارزهای مجازی به این توکن‌ها تبدیل می‌شوند که در بلاک چین‌های خود قرار دارند. بلاک چین‌ها پایگاه‌های داده خاصی هستند که اطلاعات را در بلوک‌هایی ذخیره می‌کنند. که سپس با زنجیر به هم متصل می‌شوند. این بدان معناست که توکن‌های رمزنگاری، که به آن‌ها دارایی‌های رمزنگاری نیز گفته می‌شود، واحد معینی از ارزش را نشان می‌دهند.

در اینجا نحوه کار همه چیز آمده است. Crypto به الگوریتم‌های مختلف رمزگذاری و تکنیک‌های رمزنگاری که از این ورودی‌ها محافظت می‌کند اشاره می‌کند. مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی و خصوصی و توابع هش. در نشانه‌های مجازی این نشانه‌ها با ورودی‌های دفتر داخلی سیستم نشان داده می‌شوند.

این دارایی‌های رمزنگاری اغلب به عنوان واحدهای معامله در بلاک چین‌ها هستند. که با استفاده از الگوهای استاندارد مانند شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند. و به کاربر اجازه می‌دهد تا توکن ایجاد کند. که از کد قابل برنامه ریزی و خودکار برای پردازش و مدیریت تراکنش‌های مختلفی که در بلاک چین اتفاق می‌افتد استفاده می‌شود.

مثال

به عنوان مثال، می‌توانید یک توکن داشته باشید که تعداد معینی از امتیازات وفاداری مشتری را در بلاک چین نشان می‌دهد که برای مدیریت چنین جزئیاتی برای زنجیره خرده فروشی استفاده می‌شود. ممکن است یک توکن دیگر وجود داشته باشد که به دارنده توکن اجازه می‌دهد ۱۰ ساعت محتوای جاری را در یک بلاک چین اشتراک‌گذاری ویدیو مشاهده کند. یک رمز رمز دیگر ممکن است حتی نشان دهنده سایر ارزهای رمزنگاری شده باشد. مانند یک رمز ارز که برابر با ۱۵ بیت کوین در یک بلاک چین خاص است. چنین توکن‌های رمزنگاری در بین شرکت کنندگان مختلف بلاک چین قابل معامله و انتقال هستند. (بازار فارکس چیست ؟)

سکه‌های رمزنگاری ارزهایی هستند که می‌توانند برای خرید استفاده شوند. اما شما می‌توانید از رمز ارز رمزنگاری شده به دلایل دیگر، از جمله سرمایه‌گذاری، ذخیره ارزش و خرید استفاده کنید.

ملاحظات خاص توکن‌های رمزنگاری

توکن‌ها از طریق عرضه اولیه سکه ایجاد می‌شوند، که نشان دهنده نسخه رمزنگاری شده عرضه اولیه عمومی (IPO) است. توکن‌ها توسط شرکت‌های رمزنگاری ایجاد می‌شوند که می‌خواهند پول جمع آوری کنند. سرمایه گذاران علاقه‌مند به شرکت می‌توانند این توکن‌ها را خریداری کنند.

به دلایل مختلف، سرمایه گذاران می‌توانند از رمزهای رمزنگاری استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به عنوان نماینده سهم خود در شرکت ارزهای رمزنگاری شده یا به دلایل اقتصادی – تجارت یا خرید کالا و خدمات – از آن‌ها استفاده کنند.

 

توکن‌های رمزنگاری در مقابل ارزهای رمزنگاری شده در برابر Altcoins

اصطلاح توکن رمزنگاری اغلب به اشتباه با کلمات ارز رمزنگاری شده و altcoins در دنیای ارزهای مجازی به جای یکدیگر استفاده می‌شود. اما این اصطلاحات از یکدیگر متمایز هستند.

ارز رمزنگاری شده یک ارز استاندارد است که برای پرداخت یا دریافت پرداخت در بلاک چین استفاده می‌شود و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده بیت کوین است.

Altcoins ارزهای رمزنگاری شده جایگزینی هستند که پس از موفقیت عظیم بیت کوین به بازار آمدند. آن‌ها به عنوان جایگزین‌های تقویت شده بیت کوین با ادعای غلبه بر برخی از مشکلات بیت کوین معرفی شدند. Litecoin، Bitcoin Cash، Namecoin و Dogecoin نمونه‌های متداول آلت کوین‌ها هستند. ۴ اگرچه هرکدام از آن‌ها سطوح متفاوتی از موفقیت را چشیده‌اند، اما هیچ کدام نتوانسته‌اند محبوبیتی مشابه بیت کوین کسب کنند.

توکن‌های رمزنگاری شده و آلت کوین‌ها اساساً ارزهای مجازی خاصی هستند که دارای بلاک چین اختصاصی خود هستند. و در درجه اول به عنوان رسانه‌ای برای پرداخت‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، توکن‌های رمزنگاری شده در بالای بلاک چین عمل می‌کنند که به عنوان رسانه‌ای برای ایجاد و اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند عمل می‌کند و از این توکن‌ها برای تسهیل معاملات استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با رمزارزهای می‌توانید مقاله آموزش ارز دیجیتال رایگان را مطالعه کنید.

بدون ریسک با پول نقد مجازی رقابت کنید

مهارت‌های تجاری خود را با شبیه ساز سهام رایگان  آزمایش کنید. با هزاران معامله‌گر رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا تغییر دهید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود، معاملات خود را در یک محیط مجازی انجام دهید. استراتژی‌های معاملاتی را طوری تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید، تمرین مورد نیاز خود را انجام داده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *