رشد ارز دیجیتال هگز از گذشته تا کنون نوساناتی را نیز به همراه داشته اما در سال 2021، روند صعودی عجیبی را از آن شاهد بودیم آن هم زمانی که ریزش بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در این سال رسیده بود. در آغاز سال 2021 قیمت رمزارز هگز(Hex) به طور عجیبی حدود 3400 درصد افزایش یافت. پیش از آن قیمت ارز دیجیتال هگز 0.12 دلار بود که پس از 2021 شروع به رشد کرد و در 4 اکتبر به 0.4 دلار رسید. البته قیمت هگز همانند رمزارزهای دیگر متغیر است و نمی‌توان به طور لحظه‌ای قیمت این توکن محبوب را بیان کرد؛ اما در زمان نوشتن این مقاله، قیمت ارز دیجیتال هگز 0.27 دلار است.

شبکه هگز با ادعای ارائه گواهی سپرده(CD) مبتنی بر شبکه بلاک چین و تضمین سودهای بالا برای هولد کردن دارایی‌های هگز توانسته بسیاری از سرمایه‌گذاران سراسر دنیا را به خود جذب کند؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا رشد ارز دیجیتال هگز به همین روند ادامه پیدا خواهد کرد؟ در ادامه این نوشتار قصد داریم شما را با مفهوم کلی ارز دیجیتال hex و بررسی آینده آن بیشتر آشنا کنیم.

شبکه hex

رشد ارز دیجیتال هگز

ارز دیجیتال هگز در سال 2019 توسط ریچارد شولز که یک کارآفرین سریال، نویسنده، یوتیوبر و مخترع شبکه Plusechain است، منتشر شد. یکی از موضوعاتی که موجب رشد ارز دیجیتال هگز شد این بود که شبکه هگز ادعا کرده است که می‌خواهد اولین گواهی سپرده ارز دیجیتال یا به اختصار CD باشد.

گواهی سپرده ارز دیجیتال(CD) چیست؟

سی دی(CD) در واقع یک مدل از روش‌های کسب درآمدی و سرمایه‌گذاری است که در صورتی که کاربران موافق آن باشند، دارایی آن‌ها برای مدت زمان معینی قفل می‌شود. اما تفاوت آن با حساب‌های سپرده گذاری بانک‌ها چیست؟ یک Hex CD مشابه یک حساب سپرده‌گذاری بانکی عمل می‌کند با این تفاوت که در CD، مقدار سود کاربران بیشتر خواهد بود. شبکه ارز دیجیتال Hex اعلام کرده است که از سیستم اثبات انتظار استفاده می‌کند و کاربران برای کسب درآمد از هگز نیازی به استفاده از ماینرها ندارند.

اما کاربران فعال در شبکه  Hex چگونه به سود می‌رسند؟ کاربران می‌توانند مقداری از توکن Hex خود را در شبکه Hex قفل کنند؛ سپس منتظر بمانند تا مدت زمان این امر به پایان برسد. زمانی که مدت نگهداری منقضی می‌شود، قراردادهای هوشمند Hex برای تولید کوین‌های جدید برنامه‌ریزی خواهد شد تا به کاربران بازپرداخت، پرداخت کنند.

Hex در واقع یک برنامه لایه دوم(L2) مبتنی بر شبکه اتریوم است که به عنوان یک راه‌حل برای مشکلات مقیاس‌پذیری خارج از زنجیره در جهت کمک به افزایش توان در زنجیره اصلی شناخته می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که این اکوسیستم محبوب توسط قراردادهای هوشمند هدایت می‌شود.

مقاله مرتبط: ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

توکن Hex

توکن Hex

پس از اتمام دوره قفل دارایی، کوین‌های هگز جهت پرداخت به سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود. این ایده به شکلی طراحی شده است که زمانی که قیمت هگز افزایش یابد، مقدار کل کوین‌های هگز که باید به کاربران پرداخت شود، کاهش می‌یابد؛ اما اگر به هر نحوی قیمت هگز کاهش یابد شبکه هگز دچار تورم خواهد شد، چرا که در این حال برای پرداخت سود به کاربران، به توکن‌های بیشتری نیاز دارد.

در واقع ساختار کلی Hex به گونه‌ای است که در هر حالتی، کابران سود خود را دریافت خواهد کرد. از انجا که رشد ارز دیجیتال هگز در امسال به طور چشمگیری افزایش یافته است، کاربران بسیاری در سراسر دنیا به سرمایه‌گذاری در شبکه Hex علاقه‌مند شده‌اند که این موضوع به طور مستقیم در افزایش رشد ارز دیجیتال هگز تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال کامل

مزایا و معایب ارز دیجیتال Hex

همانطور که گفته شد، در اوایل سال 2021 شاهد افزایش رشد ارز دیجیتال هگز بودیم. در ادامه این نوشتار، شما را با مزایا، معایب و دلایل رشد ارز دیجیتال هگز آشنا خواهیم کرد.

مزایا و دلایل رشد ارز دیجیتال هگز

سرعت بالا و کارمزدهای بسیار پایین تراکنش‌های ارز دیجیتال هگز.

همکاری با شبکه قدرتمند اتریوم و استفاده از سیستم اثبات انتظار.

کدهای رمزارز هگز غیرقابل تغییر اما متن باز هستند.

توکن هگز در گذشته تحت بررسی ممیزی‌های امنیتی قرار گرفته است.

تیم توسعه‌دهنده هگز اعلام کرده که شبکه هگز مورد اعتماد است و هیچگونه باگ یا مشکلی ندارد.

برای ذخیره توکن هگز می‌توانید از کیف پول‌های قدرت‌مندی همچون Trezor و Ledger استفاده کنید.

پشتیبانی بسیاری از صرافی‌های معتبر از Hex از جمله یونی سواپ، بیت مارت و پولونیکس.

معایب ارز دیجیتال هگز

بزرگ‌ترین موضوعی که مورد نقد بسیاری از کاربران قرار گرفت، استفاده هگز از ویژگی Origin Adress بود.

قراردادهای هگز هنوز از یک آدرس اتریوم به عنوان آدرس مبدا استفاده می‌کنند.

اتهامات کلاه‌برداری.

تحلیل تکنیکال توکن Hex

بعد از رشد ارز دیجیتال هگز از اوایل ماه آگوست تا کنون، توکن هگز یک پرچم صعودی احتمالی را ایجاد کرده‌اند. معمولا این الگو به عنوان یک الگوی مثبت شناخته می‌شود؛ چرا که توقف کوچکی در رالی وجود ندارد و به کابرانی که قصد خرید دارند، اجازه ورود می‌دهد. حجم معاملات کمتر هگز نیز این تحلیل را تقویت می‌کند. جهت آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله تفاوت های تحلیل تکنیکال و فاندمنتال را مطالعه کنید.

تحلیل تکنیکال توکن Hex

تحلیل فاندمنتال توکن Hex

برای بررسی و ارزیابی توکن هگز بهتر است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

اتهامات کلاه‌برداری

شبکه هگز در همان ابتدای کار با اخبار مبتنی بر کلاه‌برداری همراه بود و بسیاری از افراد به همین دلیل از سرمایه‌گذاری در این رمزارز خودداری کردند؛ اما سوال اصلی اینجاست که دلیل این اتهامات چه بود؟ یکی از مهم‌ترین دلایل اینگونه اتهامات، خالق و تاسیس‌کننده ارز دیجیتالی هگز یعنی ریچارد شولز بود. وی در سال 2002 متهم به دست داشتن در اعمال غیرقانونی از جمله زیر پا گذاشتن هرزنامه ایالات متحده شد. اما در دسامبر 2019، قراردادهای هوشمند شبکه هگز توسط CoinFabrik مورد ارزیابی امنیتی قرار گرفت.

طبق گفته آن‌ها مورد مشکوکی پیدا نشد و تیم توسعه‌دهنده هگز برخی از مشکلات کشف شده توسط CoinFabrik، نظیر امضای پخش مجدد با پارامترهای به روز و گس اضافی برای محاسبه را برطرف کرد. با این حال هنوز هم بسیاری از کاربران از سرمایه‌گذاری در شبکه هگز خودداری می‌کنند؛ چرا که اخبارهای کلاه‌برداری در همان ابتدا، تاثیرات منفی را روی روند قیمتی توکن hex گذاشت.

مقاله پیشنهادی: آیا کریگ رایت خالق بیت کوین است؟

پشتیبانی صرافی‌ها

پشتیبانی صرافی‌ها

در حال حاظر بیش از 20 صرافی معتبر در سراسر دنیا از توکن هگز پشتیبانی می‌کنند. البته بهتر است بدانید که هنوز هیچ کدام از این صرافی‌ها، توکن‌های هگز را لیست نکرده‌اند.

مقاله پیشنهادی: آیا صرافی یونی سواپ قابل اعتماد است؟ بررسی Uniswap

اعتبار پروژه

بنابر موارد ذکر شده نظیر اتهامات کلاه‌برداری، اگر شبکه هگز اعتبار خود را از دست بدهد، قیمت توکن هگز با کاهش قیمتی شدید روبه‌رو خواهد شد. دلیل این موضوع این است که شبکه هگز برای پرداخت به کاربرانی که دارایی خود را قفل کرده‌اند، باید تعداد زیادی کوین ایجاد کند، این امر عرضه توکن را به شدت افزایش می‌دهد و در آخر دلیل اختلاف زیاد بین عرضه و تقاضا، توکن هگز با افت قیمتی شدیدی روبه‌رو می‌شود.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با وایت پیپر

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سؤالات متدوال

آیا روند صعودی Hex ادامه پیدا می‌کند؟

همانطور که در مقالات پیشین بیان کردیم، بازرا ارزهای دیجیتال بی ثبات و بسیار ریسک‌پذیر است. بدون شک مزایای ارز دیجیتال هگز تاسیر بسزایی در افزایش قیمتی آن می‌گذارد اما اگر مشکلات ذکر شده از جمله اتهامات کلاه‌برداری ادامه پیدا کند، ممکن است شاهد افت قیمتی این رمزارز نوظهور باشیم.

برای ذخیره توکن هگز از چه کیف پولی استفاده کنیم؟

در حال حاظر ارز دیجیتال هگز مبتنی بر شبکه ERC-20 اتریوم است؛ بنابراین بهترین کیف پول نرم‌افزاری برای ذخیره متامسک است. همچنین می‌توانید از کیف پول‌های Trezor و Ledger برای ذخیره هگز استفاده کنید.

چگونه ارز دیجیتال هگز خریداری کنیم؟

همانطور که گفته شد، در حال حاظر بیش از 20 صرافی معتبر از توکن هگز پشتیبانی می‌کنند. صرافی یونی سواپ یکی از بهترین و محبوبت‌ترین صرافی‌های معتبر جهت خرید و فروش توکن Hex است. جهت آشنایی با صرافی یونی سواپ، مقاله یونی سواپ چیست؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *