می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوپا، بزرگ و پر سود است که بسیاری از تریدرها، سرمایه‌گذاران و حتی مردم معمولی را به سمت خود جذب کرده است. روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بسیار متنوع و گسترده است و بسیاری از افراد در سرتاسر جهان، به شیوه‌های مختلف و با معاملات مختلف، از این بازار کسب درآمد می‌کنند. بازار ارزهای دیجیتال با هزاران پروژه‌ها و رمزارزهای مختلف و با وجود حجم بسیاری از سرمایه و معامله، در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی برای میلیون‌ها کاربر و سرمایه‌گذار است.

از بین بسیاری از رمزارزها، بیشترین سهم بازار مربوط به ارز بیت کوین است. با این حال، راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و این روزها افرادی که از این راه و روش ها مطلع هستند و دانش کافی در این حوزه دارند، یک قدم از دیگران جلوتر هستند. در ادامه به بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال می‌پرازیم.

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

ترید و معامله‌گری

یکی از رایج‌ترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال ترید و معامله‌گری است. تری کردن در واقع بخشی از هر بازار مالی مثل بورس، فارکس و همچنین ارز دیجیتال است.(جهت یادگیری آموزش ارز دیجیتال این مقاله را از دست ندهید!) در واقع تریدرها با نوساناتی که برای رمزارزها اتفاق می‌افتد، معامله‌گری می‌کنند و از رشد و یا افت قیمت ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کنند. معامله‌گر و یا تریدر کسی است که در صرافی‌ها با استفاده از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و با استفاده از استراتژی‌های شخصی، در تلاش هستند تا نقطه‌های مناسب ورود و خروج رمزارزها را پیدا کنند و کسب درآمد کنند. تریدری در حال حاضر می‌تواند یک شغل محسوب شود چرا که به دلیل تحلیل‌ها و بررسی بازار، زمان زیادی از شخص می‌گیرد و همچنین نیاز به مدیریت سرمایه و ریسک برای فعالیت در بازار رمزارزها را دارد.

بیشتر بدانید: معامله گر کیست؟

روش کسب درآمد از طریق ترید می‌تواند پرسودترین و در عین حال پر ریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق بازار رمزارزها باشد. ترید و معامله‌گری نیاز به دانش و تخصص دارد و افرادی که هیجانی و بدون مشورت و آگاهی وارد این حوزه می‌شوند، خسارات جبران ناپذیری را متحمل می‌شوند. شما می‌توانید این دانش را از دوره هوش ارز دیجیتال محمد فاموریان بدست بیاورید.

اگر قصد ترید دارید، می‌توانید در یکی از صرافی‌های بین المللی مثل بایننس، کوکوین، کوین بیس و… ثبت نام کنید و یا می‌توانید از صرافی‌های داخلی مثل نوبیتکس، بیت برگ و… استفاده کنید.

هولد یا نگهداری ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هولد و یا نگهداری ارزهای دیجیتال برای مدت نسبتا طولانی است. با توجه به رشد و نوسانات بسیاری که ارزهای دیجیتال دارند، این روش نیز در عین حال که استرس کمتر و امنیت بیشتری نسبت به تریدینگ دارد، سوددهی خوبی نیز دارد. برای مثال شما می‌توانید یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید و به مدت 6 ماه یا 1 سال در کیف پول خود نگه دارید و به میزان رشدی که این ارز در طول این مدت کرده، سود بدست آورید.

بسیاری از ارزهای دیجیتال در طی ماه‌ها و سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته‌اند و افرادی که اصطلاحا هولدر این ارزها بوده‌اند، توانسته‌اند درآمد بسیاری کسب کنند. با این حال این نکته را در نظر بگیرید که هولد کردن همیشه به سوددهی ختم نمی‌شود و شما ممکن است با افت بیش از حد یک ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف روبرو شوید.

استخراج و استیکینگ

احتمالا کلمه استخراج را بارها و بارها شنیده‌اید و نسبت به مفهوم آن کنجکاو بوده‌اید. استخراج ارز دیجیتال در کشور ایران غیر قانونی است اما برای انجام این کار، عموما از دستگاه‌های مخصوص پیکربندی شده، انرژی برق زیاد و یک محیط مناسب برای استفاده از دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند حل مسائل ریاضی گسترده و پیجیده‌ای است که تنها سیستم‌ها و سخت‌افزارهای مخصوص به آن می‌توانند از پس آن بر بیایند. استخراج بیت کوین روز به روز سخت‌تر می‌شود و این موضوع سبب شده بسیاری از افراد این روزها، به جای استخراج بیت کوین به سراغ دیگر رمزارزها بروند که البته این امکان وجود دارد که دیگر رمزارزها، به سیستم‌های گران قیمت‌تر و یا مصرف برق بیشتری نیاز داشته باشید.

در کنار مفهوم استخراج، مفهوم دیگری به نام استیکینگ وجود دارد. استیک کردن ارز دیجیتال دقیقا مانند پول گذاشتن در بانک و گرفتن سود است. هرچه مبلغ سپرده‌گذاری بیشتر باشد و همچنین هرچه میزان مشارکت بر روی یک رمزارز افزایش پیدا کند، سود بیشتری به شما تعلق می‌گیرد. در واقع شما با استیک کردن یک ارز دیجیتال(مثل کاردانو، بایننس کوین، اتم و…) به مدت‌های مشخص(مثلا سه ماهه، شش ماهه یا یک ساله) میزان سودی را دریافت می‌کنید. در بعضی موارد، سود بعضی از رمزارزها می‌تواند حتی چندبرابر بیشتر از سود بانکی برای شما باشد.

برای استیک کردن ارز دیجیتال کافی است در کیف پول خودتان و یا در صرافی‌های بین المللی، به قسمت Staking ارزها بروید و شروع به استیک کردن کنید.

آربیتراژگیری

فرض کنید که ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی بایننس 60 هزار دلار باشد و در صرافی کوکوین، 61 هزار دلار باشد. آربیتراژگیری به این معناست که افراد ارز دیجیتال با قیمت کمتر را از یک صرافی خریداری می‌کنند و با قیمت بیشتر در صرافی دیگر به فروش می‌رسانند. دقیقا مانند این است که از یک شهر در ایران محصولی را با قیمت ارزان‌تر تهیه کنید و در شهر دیگر با قیمت بیشتر به فروش برسانید. آربیتراژگیری یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که مدت هاست در حال استفاده می‌باشد.

مقاله پیشنهادی: دلایل محبوبیت بازار ارز دیجیتال

نکته قابل توجه در مورد آربیتراژگیری این است که باید به نوسانات و همچنین میزان کارمزد هر صرافی دقت کرد. چرا که اگر یک رمزارز با قیمت پایین خریداری کنید اما کارمزد بالایی پرداخت کنید و یا در حالت برعکس اگر رمزارزی را به فروش برسانید و کارمزد زیادی پرداخت کنید، در نهایت ممکن است از این نوع معامله سودی بدست نیاورید!

کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق بازی

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال –  گیم و بازی

بازی کردن جذاب است! حالا فکر کنید از بازی کردن ارز دیجیتال بدست آورید!! این موضوع می‌تواند جذابیت بازی را چند برابر کند. خوشبختانه این روزها گیمرها و حتی افراد معمولی می‌توانند از طریق بازی کسب درآمد کنند و ارز دیجیتال بدست بیاورند. در حال حاضر بازی اکسی (Axie Infinity) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های NFT است. این بازی از زمان انتشار در سال 2018، چیزی در حدود 60،000 بازیکن دارد که بسیاری از آنها در فیلیپین هستند!

بازی ها و سایت های مختلفی مثل Lucky Dice، Rollercoin، Tremor Games، Cash Clamber و… بازی هایی هستند که می‌توانید از آنها برای کسب درآمد از طریق ازز دیجیتال استفاده کنید.

ایردرآپ‌ها

هدف اصلی ایردرآپ‌ها معرفی توکن و یا کوین جدید است. از ایردرآپ معمولا برای معرفی توکن و یا کوین، معرفی صرافی، کیف پول، کسب اطلاعات و… استفاده می‌شود. برای مثال شرکت و یا تیم ارائه دهنده توکن در ازای انجام یک سری فعالیت‌ها، به شما کوین رایگان می‌دهد و یا خدماتی در رابطه با صرافی و یا کیف پول به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد. انواع ایردرآپ‌ها عبارتند از:

  • Bounty
  • Standard
  • Holder

فعالیت‌هایی که معمولا ارائه دهنده ایردرآپ از کاربران می‌خواهد می‌تواند شامل تبلیغات، کلیک، عضویت در کانال تلگرام و… باشد. در عوض آنها به ازای فعالیت تعیین شده‌ای که انجام می‌دهید، به شما کوین رایگان ارائه می‌دهد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد راه ها و روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال زیاد هستند. در کنار روش های گفته شده، روش های دیگری مثل نقدینگی در پلتفرم‌های دیفای، سایت‌های فاست و… وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به هر حال، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار داغ و پر سود است که افراد زیادی به شکل‌های مختلف بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و سودهای زیادی از طرق‌های مختلف بدست می‌اورند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه به یک تریدر و یا هولدر قدرتمند در زمینه ارزهای دیجیتال تبدیل شوید، دوره هوش ارز دیجیتال محمد فاموریان را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *